LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pas op bij ORANGE overzetten van LITE naar EXTRA !!!!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
wil
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 jul 2003 19:55

Pas op bij ORANGE overzetten van LITE naar EXTRA !!!!

Ongelezen bericht door wil »

Begin het nieuwe jaar met MEER snelheid en MINDER kosten!!

Zo begint de folder van Orange die ik eind vorig jaar in de bus kreeg. Mijn huidige abonnement kon door een technische verbetering "kostenloos" worden overgezet van ADSL lite 3 Mb , kosten 34,95 euro p/mnd naar Orange ADSL EXTRA , kosten 23,95 euro p/mnd.

SNELLER internetten + 11,- p/mnd goedkoper + kostenloos omzetten.

Antwoordkaart of via ww.orange.nl/mooibegin met je klantnummer invullen en ORANGE zorgt voor een snelle omzetting.


Je denkt nou dat is mooi , Tja maar NU komt het addertje onder het gras! Het staat NERGENS vermeld maar ik krijg plotseling enige tijd later 3 bevestigingsmails dat

1) ik een nieuw abonnement ben aangegaan voor minimale periode van "maanden" ?? geen getal ervoor??
2) ik een abonnement heb op PC-firewall kosten 1,95 p/mnd
3) ik een abonnement heb op PC Antivirus kosten 2,95 p/mnd

Wordt het dus niet 23,95 euro maar 23,95+1,95+2,95= 28,85 euro

Reclamatie bij orange helpt niet via Email want daar mogen ze geen abonnementen mee stoppen?? Ik heb er toch niet om gevraagd? U krijgt deze diensten het eerste jaar GRATIS meneer wordt in de Email geschreven. En dan denk ik er maar bij en automatisch "stilzwijgend"verlengd!!

Graag bellen met 0900-9515 0,20 ct p/min :evil: om het op te zeggen meneer krijg ik retour via Email! Tja daar zit je dan met een 0900 nummer blokkade op je tel. lijn!

Je kunt ook schrijven naar Orange in Amsterdam of Faxen. Tja dat hebben we dan ook maar gedaan.

Een vreemde gewaarwording en een zeer slechte reclame van "ORANGE" en mijn inziens riekt het naar misleiding. U bent dus gewaarschuwd als U ook bent overgestapt!

jaywalker
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 nov 2006 20:52

Re: Pas op bij ORANGE overzetten van LITE naar EXTRA !!!!

Ongelezen bericht door jaywalker »

Wat zeur je nou, je krijgt ze gratis, gewoon over 11 maanden opzeggen en niets aan de hand.......................

Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Pas op bij ORANGE overzetten van LITE naar EXTRA !!!!

Ongelezen bericht door Dirkie »

Dat je een nieuwe abonnements periode aangegaan bent, klopt. In de ADSL wereld is een verandering van abonnement bijna altijd een nieuwe abonnementsperiode van weer 1 of 2 jaar.

Ik heb even de voorwaarden gelezen op de site en die zijn vrij duidelijk. Eerst staat er:
De normale abonnementsprijs voor Orange ADSL Extra bedraagt € 23,95 per maand (22,95 + 1,00 voor de Livebox). Kies je gedurende deze actieperiode voor Orange ADSL Extra, dan betaal je de eerste twaalf maanden maar € 19,95 per maand (inclusief het gebruik van de Livebox). Daarna is de normale prijs van toepassing.

Let op: dit artikel is niet van toepassing voor Orange ADSL Go / Lite / Basic / Plus abonnees die deelnemen aan de "Overstapactie".
Dus het bedrag van € 23,95 is in dit geval helemaal correct, want je was een bestaande klant. En dan staat er
Kies je gedurende deze actieperiode voor Orange ADSL Extra, dan ontvang je de eerste twaalf maanden vier veiligheidsproducten gratis: E-mail Antivirus, E-mail Antispam, PC Antivirus en PC Firewall. Deze abonnementen worden aan het einde van het eerste jaar automatisch stopgezet, tenzij je er zelf voor kiest om een of meer diensten te verlengen.
Dit betekent dat je kunt gaan klagen, omdat je nog 2 gratis produkten mist :lol:
Je schreef ook:
En dan denk ik er maar bij en automatisch "stilzwijgend"verlengd!!
Een foute gedachte dus, lees de voorwaarden maar!

In dit geval ben ik het met jaywalker eens. Wat zeur je nu eigenlijk. Je hebt iets gekregen, waar je je voor aangemeld hebt zonder blijkbaar de voorwaarden te lezen. En dat ga je dus klagen, terwijl er niets te klagen valt volgens mij! En dat heet zeuren.

Buysse
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 jan 2008 17:01

Re: Pas op bij ORANGE overzetten van LITE naar EXTRA !!!!

Ongelezen bericht door Buysse »

Dirkie,

Werk jij bij Orange en heet je ook Roro?
Ik vraag mij af, of de vorige poster wel een reactie gekregen heeft op zijn brieven en faxen aan Orange. IK krijg gen enkele reactie op brieven en faxen. Je moet maar bellen voor 0,45 per minuut.

George

jaywalker
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 nov 2006 20:52

Re: Pas op bij ORANGE overzetten van LITE naar EXTRA !!!!

Ongelezen bericht door jaywalker »

0.45 ??? je bedoelt dus gewoon € 0.20 cpm !!! overdrijfert !!!

wil
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 jul 2003 19:55

Re: Pas op bij ORANGE overzetten van LITE naar EXTRA !!!!

Ongelezen bericht door wil »

Ik heb idd reply via Email gekregen dat de diensten na mijn periode NIET worden verlengd! Hieronder een van de 4 Emails die ik van orange kreeg.

Jaywalker ik zeur niet maar ik lever alleen de feiten. Als jij een abbo neemt op de krant doen ze er toch ook geen "semi gratis" zondagkrant bij die je als je NIET op tijd opzegd automatisch wordt verlengd voor dezelfde periode. (PS kijk even naar de 0900 nummers van Orange, begrijp ik weer gelijk waarom ik de 0900 nummers heb laten afsluiten)

Een ander zegt je hebt niet de voorwaarden gelezen. JAJAJAJA Ik heb het hier over een antwoordkaart die je als vaste klant in de bus hebt gekregen waar ALLEEN gerept wordt over de omzetting niet over andere diensten al dan niet gratis.

Als ik zeur en niet tevreden ben was ik als JAREN trouwe klant van Orange al lang gaan lopen. Ik ben gewoon "not amused"over de gang van zaken.

-------copy Email---------------

U heeft aangegeven uw ANTIVIRUS abonnement van Orange te willen opzeggen. Natuurlijk vinden wij het jammer dat u tot dit besluit bent gekomen.

uw contract
Uw ANTIVIRUS abonnement loopt door tot 31/02/2009. Hierbij houden wij rekening met een contractsperiode van twaalf maanden en een opzegtermijn van één kalendermaand.

telefonie
Als u Telefonie heeft opgezegd, dan ontvangt u kort voor de beëindigingsdatum nog een tweede e-mail met daarin belangrijke informatie.

ongedaan maken
Als u de opzegging ongedaan wilt maken, is één telefoontje met onze klantenservice via nummer 0900 0134 (€ 0,50/min) al genoeg. U kunt uw abonnement zelfs tot 90 dagen na afsluiten opnieuw activeren. Uw abonnement en e-mailadres bewaren wij gedurende deze periode.

heeft u nog vragen?
Ga naar onze online klantenservice. Of bel onze ADSL klantenservice via nummer 0900 9515 (€ 0,20/min). Als u belt, vragen wij u uw klantnummer in te toetsen. Wij kunnen u dan beter helpen. Bel voor overige abonnementen via nummer 0900 0134 (€ 0,50/min).

Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband BV

Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Pas op bij ORANGE overzetten van LITE naar EXTRA !!!!

Ongelezen bericht door Dirkie »

Buysse schreef:Werk jij bij Orange en heet je ook Roro?Nee ik werk niet bij Orange en heb niets met Orange te maken.
En nee ik heet niet ook Roro. Het posten onder een valse of meerdere namen is hier niet toegestaan. Dirkie (of Dirk) is gewoon mijn echte naam!

Gesloten