Mijn factuur bij Tele2 klopte niet. Er stond onterecht 2 maanden Internetabonnement op = zo'n kleine € 100 teveel.
Ik mail T2 vervolgens maar op mail reageert T2 niet (op hun mailboxen zit volgens mij een automatische wisfunctie want ik krijg zelden antwoord).
Ik bel de helpdesk maar die komt ook niet verder als "we moeten het nakijken".
Om geen maanden op mijn geld te hoeven wachten heb ik het initiatief naar mezelf toegehaald en de incasso laten terugboeken.
Tevens heb ik de automatisch incassomachtiging stop gezet.
Maar nu hebben ze 2 weken later het bedrag opnieuw geincasseerd. Die wilde ik weer terugboeken maar toen kwam ik erachter dat de terugboek periode op 0 dagen is gezet! Oftwel via telebankieren kan ik de opdracht niet meer terugboeken.
Morgen bellen met de Postbank. Het lijkt erop dat er een "truuk" is om terugboeken tegen te gaan. Fijn dat T2 het bedrijf waar ik toch al op kots me nog verder tegen de haren instrijkt!
Mag ik aub de baas blijven over mijn eigen rekening!
Bedrijven die misbruik maken van hun machtiging die mogen mij weer gewoon een acceptgiro sturen!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pas op met automatische incasso bij Tele2!
-
Re: Pas op met automatische incasso bij Tele2!
Dat mag toch helemaal niet ???
Ehh..ik heb dit ook gehad, heb hierover contact gehad en het schijnt te maken te hebben met het feit dat je msischien ergens halverwege de maand bent overgestapt naar een nieuw abonnement (of een nieuwe extra dienst hebt afgenomen) ze factureren dan dubbel ofzo..had ik ook komt de maand eropweer goed ofzo als dat dus niet zo is dan boek ik het dan wel terug
Ehh..ik heb dit ook gehad, heb hierover contact gehad en het schijnt te maken te hebben met het feit dat je msischien ergens halverwege de maand bent overgestapt naar een nieuw abonnement (of een nieuwe extra dienst hebt afgenomen) ze factureren dan dubbel ofzo..had ik ook komt de maand eropweer goed ofzo als dat dus niet zo is dan boek ik het dan wel terug
Re: Pas op met automatische incasso bij Tele2!
Met die automatische afschrijvingen geef je de macht gewoon uit handen.
Toen dit geintroduceerd werd een jaar of tig geleden werd bij mij ineens een 0 meer afgeschreven.
Het stond toen nog een beetje in de eerste schoenen en terug boeken koste een maand.
Dat heeft toen heel vervelende problemen gegeven.
Kon mijn rekeningen niet meer betalen en kreeg daardoor allerlei aanmaningen en heeft mij ook nog geld gekost uiteindelijk.
Toen had ik eigenlijk al gezworen dat nooit meer te doen.
Het vervelende is echter dat steeds meer bedrijven je verplichten deze vorm van betalen te accepteren en je hun product niet af kan nemen als je daar niet mee akoord gaat.
Daar ben ik niet zo blij mee.
Je wordt min of meer verplicht deze vorm te accepteren en je verliest de macht over je eigen centen.
Just my 2 cents
Toen dit geintroduceerd werd een jaar of tig geleden werd bij mij ineens een 0 meer afgeschreven.
Het stond toen nog een beetje in de eerste schoenen en terug boeken koste een maand.
Dat heeft toen heel vervelende problemen gegeven.
Kon mijn rekeningen niet meer betalen en kreeg daardoor allerlei aanmaningen en heeft mij ook nog geld gekost uiteindelijk.
Toen had ik eigenlijk al gezworen dat nooit meer te doen.
Het vervelende is echter dat steeds meer bedrijven je verplichten deze vorm van betalen te accepteren en je hun product niet af kan nemen als je daar niet mee akoord gaat.
Daar ben ik niet zo blij mee.
Je wordt min of meer verplicht deze vorm te accepteren en je verliest de macht over je eigen centen.
Just my 2 cents