LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PayPal en hun fratsen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Och

PayPal en hun fratsen

Ongelezen bericht door Och »

Ik had een account aangemaakt bij PayPal,vervolgens geld overlaten boeken van mijn bank naar PayPal.
De bedragen zijn gistere van mijn bank afgeschreven maar nog niet volledig op mijn PayPal account bij geschreven!!
Mijn account heb ik alleen maar aangemaakt om gemakkelijk een prive boekingen te doen,dus geen rare praktijken ofzo!!
Mijn vriendin heeft ook PayPal,ik heb een x bedrag naar haar PayPal gestort zij heeft het weer naar haar eigen rekening terug gestort.
Nu zul je denken niets mis mee,dat dachten wij dus ook tot dat mijn vriendin na haar overboeking van PayPal naar haar bank haar account op beperkt werdt gezet..
Het x bedrag werdt direct weer terug gezet op haar PayPal rekening...
Maar helaas is nu mijn account ook op beperking gezet,waarom is mij nog steeds een raadsel!!
Ik moest een bewijs van mijn adres uploaden wat ik gedaan heb maar ik heb daarna ook direct gebeld met PayPal.
Het ging hun om de bedragen die ik over wilde maken en werdt er gezegt dat het om product aankoop ging..wat niet het geval was zei ik het is een prive boeking!!
Na uitleggen dat er 3 bedrag van mijn bank zijn afgeschreven gisteren en dat ik dacht dat ik die wel vandaag alvast op mijn vriendins PayPal rekening kon storten en dat ik vond en nog steeds vind dat ik niets verkeerd doe werdt er gezegt dat er wel even naar gekeken werdt door de juiste afdeling!!
Maar ondertussen kan ik helemaal niet alles is dus gewoon geblokkeerd!!
Nu mijn vriendin,ook zij kan helaas niets ook bij haar is alles geblokkeerd ..
Bewijs van adres en bewijs van leven (zo noem ik het maar even) zijn geupload naar PayPal ze wilde bellen maar ze waren al dicht!!
Kennelijk hanteren ze een simpele telefoonbeleid van 8.00 uur tot 16.30 uur telefonisch te bereiken!!
Wat ik gewoon niet begrijp,is dat mijn vriendin en ik ons moeten gaan verantwoorden vanwege een aantal bedragen dat ik wil storten naar haar en zij het op haar rekening weer wil storten!!

Ik dacht altijd dat PayPal easy was en laag dreppelig maar helaas zijn wij er op een grove wijze achter gekomen dat dat niet het geval is!!
Wat kunnen wij nu doen?
Moeten wij een advocaat inschakkelen en eisen dat ons rekening van de beperking af wordt gehaald?
Of moeten wij doormiddel van een aangetekende brief eisen dat binnen een x aantal dagen ons beperking eraf wordt gehaald doen ze dat niet dan rechter?
Of moeten wij doormiddel van een incasso buro op ze afsturen zodat wij ons geld gewoon krijgen?

Graag uw mening advies,

bprosman

Re: PayPal en hun fratsen

Ongelezen bericht door bprosman »

Moeten wij een advocaat inschakkelen en eisen dat ons rekening van de beperking af wordt gehaald?
Als je inlogt kun je lezen WAAROM je account op slot gegooid is en wat je vervolgens moet doen om de beperking op te heffen. Meestal een rekeningafschrift van een gas/water/licht/telefoonrekening opsturen met het juiste adres. Dit kan via mail. Dat heb je inmiddels gedaan.
Wat ik gewoon niet begrijp,is dat mijn vriendin en ik ons moeten gaan verantwoorden vanwege een aantal bedragen dat ik wil storten naar haar en zij het op haar rekening weer wil storten!!
Blijkbaar toch een constructie die opvalt. Ben blij dat ze voorzichtig zijn. Gewoon bellen tijdens kantooruren dan wordt je over het algemeen prima te woord gestaan.

Och

bprosman
Er staat inderdaad ook waarom dit staat er : U heeft in dit kalenderjaar in totaal meer dan € 2500 EUR aan betalingen ontvangen op uw PayPal-rekening

Er is geen bedrag van 2500 euro of meer ontvangen op haar rekening dus ook niet dit kalenderjaar.
Ze heeft deze paypal account pas sinds vorige week!!

Bij mij staat er dit: Volgens EU-voorschriften zijn we verplicht uw rekeninginformatie op te vragen en te bevestigen

Nou is dit natuurlijk heel raar aangezien mijn bankrekening al geverifeerd is met mijn bank door middel van 2 bedragen die PayPal heeft gestort en ik die bedragen heb ingevoerd in mijn PayPal account!!

En dan staat er nog dit:Er is ongebruikelijke activiteit waargenomen op de bankrekening die aan uw PayPal-rekening is gekoppeld

Welke ongebruikelijke activiteiten?Het zijn prive boekingen van mijn PayPal naar mijn vriendins PayPal!!

Prima te woord staan is 1 ding maar dat de medewerker er zelf van maakt van aankoop producten,wat niet het geval is is natuurlijk raar!!
Moet eerlijk zeggen,ik ben nog geen steek wijzer van dat gesprek die ik heb gevoerd met de medewerker van PayPal

Och

bprosman

Daarnaast bprosman,sinds wanneer heeft PayPal het recht om zo hun
`conclusies `te trekken en zomaar onze rekening te beperken?
Ons geld afhandig te maken,want zo zie ik dat gewoon,wij kunnen niet bij ons geld en ik vind dat min of meer toch diefstal!!

bprosman

Daarnaast bprosman,sinds wanneer heeft PayPal het recht om zo hun
`conclusies `te trekken en zomaar onze rekening te beperken?
Waarschijnlijk sinds dat gewoon in hun algemene voorwaarden staat waar je met de opening van de rekening mee accoord gegaan bent.
Prima te woord staan is 1 ding maar dat de medewerker er zelf van maakt van aankoop producten,wat niet het geval is is natuurlijk raar!!
Moet eerlijk zeggen,ik ben nog geen steek wijzer van dat gesprek die ik heb gevoerd met de medewerker van PayPal
Dan zou ik dat verder gevraagd hebben, Ze hebben een gewone Nederlands sprekende helpdesk.
ik heb een x bedrag naar haar PayPal gestort zij heeft het weer naar haar eigen rekening terug gestort.
Wonen jullie op het zelfde adres ? Want dan kan ik me voorstellen dat ze dat een wat vreemde boeking vinden. Zeker als dat 3 keer gebeurt binnen een kort tijdsbestek.

Och

Bprosman

Dat kan wel wezen maar om dan alles te bevriezen zonder aantoonbaar bewijs te leveren gaat wel ver vind je niet??
Het is een "conclusie" die zij trekken,maar bewijs is er niet!!

Morgen wordt er weer gebeld!!

Nee,we wonen niet op het zelfde adres!!

bprosman

Dat kan wel wezen maar om dan alles te bevriezen zonder aantoonbaar bewijs te leveren gaat wel ver vind je niet??
Het is een "conclusie" die zij trekken,maar bewijs is er niet!!
Paypal denkt wel wat vaker : "Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald".

Mijn ervaring is dat er heel goed te praten valt met de helpdesk.

Och

Bprosman

Ongetwijfeld heb je goede ervaringen met PayPal..

Ik (wij) vinden het ook niet erg als PayPal alert is,maar waar het ons om gaat is dat het zonder waarschuwing of e-mail bericht gewoon gebeurt!!
Je kunt niet bij je rekening,je kunt helemaal niets maar je zuur verdiende geld staat wel op je PayPal rekening!!

Wij zijn er gewoon kwaad om en terecht vind ik.
Aangezien PayPal geen bank is maar gewoon een "doorstroom" is geeft het hun geen recht om daar misbruik van te maken!!
Ik vind dat PayPal bewijs moet leveren voordat zij een PayPal account op beperkt zetten zodat iemand er ook gewoon op kan reageren!!
Zo voorkom je veel klachten en onenigheid en een hele hoop frustraties.

Winterman

Ongelezen bericht door Winterman »

Och schreef: Ik (wij) vinden het ook niet erg als PayPal alert is,maar waar het ons om gaat is dat het zonder waarschuwing of e-mail bericht gewoon gebeurt!!
Je krijgt toch een waarschuwing als je inlogt.

Je kunt wel bij je rekening, maar er zitten beperkingen op. PayPal is volgens jou geen bank, maar je zuur verdiende geld staat wel op hun rekening? Hoe noem je dat dan? Hoe kan je dan geld laten staan op een "doorstroom"?

Het is mij ook overkomen en was binnen een dag opgelost. Gewoon doen wat ze vragen.

Suzanne 326

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

Het is goed mogelijk met dat het om te grote bedragen gaat die worden gestort. Een gekke vraag (of ik heb niet goed gelezen) waarom via PayPal geld overschrijven naar elkaars rekening, dit kost toch ontzettend veel geld iedere keer voor de ontvanger?

Och

Winterman

Paypal blokkeerd je paypal account ze bevriezen het bedrag gewoon zodat je niets kunt doen!!
En nee PayPal is geen bank ze leven niet de regels na die de nederlandse bank wel heeft!!

Och

Suzanne 326

Met alle respect dat is prive!!

Och

Update:

Onze PayPal account was wel getelt 2 dagen van de beperking af maar we hebben weer een beperking erop gekregen!!

Och

Mail van Paypal

Helaas kunnen wij u pas weer volledige toegang tot uw rekening verlenen
nadat wij aanvullende informatie hebben ontvangen.
U wordt verzocht om een kopie van elk van de volgende items te verstrekken:

- Het maandelijks overzicht van de bankrekening die eindigt op xxxx. Naam,
adres en rekeningnummer op uw overzicht moeten exact overeenkomen met de
gegevens van uw PayPal-rekening. Tevens dient dit document een saldo en
recente transacties te vertonen.

- PayPal is gereguleerd onder de regels van de Europese bank federatie en
moet informatie kunnen overleggen voor elke betaling die verwerkt wordt.
Wij willen u daarom ook verzoeken om meer informatie te verschaffen met
betrekking tot de transactie met de volgende PayPal gebruiker:

Transactie:xxxx

1. Een volledige omschrijving van het item of dienst waarvoor de betaling
is gedaan en de waarde van het item of de service.
2. Bevestiging of u het item heeft ontvangen of volginformatie (online
tracking number) verstrekken als u iets verstuurd heeft.
3. Details over andere transacties die u verzonden of ontvangen heeft die
gerelateerd zijn aan de betreffende transactie.
4. Graag zouden wij informatie ontvangen over de relatie tussen u en de
eerder genoemde partij.
5. We zouden graag zoveel mogelijk informatie verkrijgen met betrekking tot
de bovenstaande transactie, dit kan zijn e-mail correspondentie tussen u en
de andere partij, om het proces te kunnen verspoedigen

1 gaat paypal hierin niet te ver dat ik mijn saldo en transacties moet laten zien op mijn bankafschrift??
2 er zijn geen items of dergelijke verkocht ook dit is bij hun bekend
3 de relatie is niet zakelijk maar prive ook dit is bij hun bekend!!

Ondertussen is er weer 1 kopie id,1 kopie bankafschrift geupload naar hun!!

Ook mijn vriendin heeft een mail ontvangen met het volgende

Helaas kunnen wij u pas weer volledige toegang tot uw rekening verlenen
nadat wij aanvullende informatie hebben ontvangen.
U wordt verzocht om een kopie van elk van de volgende items te verstrekken:

- Volginformatie over de laatste vijf betalingen die u heeft ontvangen op
uw PayPal-rekening

bprosman

1 gaat paypal hierin niet te ver dat ik mijn saldo en transacties moet laten zien op mijn bankafschrift??
Het gaat Paypal om het adres en bankrekening nummer en DAT er transacties geweest zijn, niet welke.
Ik denk toch dat Suzanne een punt heeft, van bankrekening naar bankrekening VIA PayPal is niet een standaard transactie. Dit kan namelijk ook rechtstreeks, ook aan mij ben je geen verantwoording schuldig maar vraag me toch af waarom je dat zo doet.

Winterman

Ongelezen bericht door Winterman »

Och schreef: En nee PayPal is geen bank ze leven niet de regels na die de nederlandse bank wel heeft!!
Zou dat kunnen komen omdat ze niet een nederlandse bank zijn??????

Paypal heeft een licentie verkregen als een Luxemburgs kredietinstelling en valt dus onder Europese regelgeving.

Wat jij en je vriendin doen zou gezien kunnen worden als eem poging tot het witwassen van geld. Jij schrijft al geld over voordat het op je account staat en dan vind je het gek dat ze het niet vertrouwen?

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Winterman schreef:
Och schreef: En nee PayPal is geen bank ze leven niet de regels na die de nederlandse bank wel heeft!!

Paypal heeft een licentie verkregen als een Luxemburgs kredietinstelling en valt dus onder Europese regelgeving.

Wat jij en je vriendin doen zou gezien kunnen worden als eem poging tot het witwassen van geld. Jij schrijft al geld over voordat het op je account staat en dan vind je het gek dat ze het niet vertrouwen?
Ah, ik ben gelukkig niet de enige die direct aan witwassen moest denken.

Och

Het gaat hier niet om van bankrekening naar bankrekening.
Het gaat hier om paypal naar paypal rekening wat dus gewoon geoorloofd is aangezien paypal er zelf voor kiest om prive boeking te doen van en naar paypal accounts!!

bprosman schreef:
Het gaat Paypal om het adres en bankrekening nummer en DAT er transacties geweest zijn, niet welke.
Ik denk toch dat Suzanne een punt heeft, van bankrekening naar bankrekening VIA PayPal is niet een standaard transactie. Dit kan namelijk ook rechtstreeks, ook aan mij ben je geen verantwoording schuldig maar vraag me toch af waarom je dat zo doet.

Och

Het gaat niet om grote bedragen dat is nu juist het punt!!
PayPal denkt elke keer dat het om een aangekochte product is wat niet het geval is!!
Het is een paypal naar paypal prive betaling dat mag gewoon dat bieden ze zelf aan!!

Suzanne 326 schreef:Het is goed mogelijk met dat het om te grote bedragen gaat die worden gestort. Een gekke vraag (of ik heb niet goed gelezen) waarom via PayPal geld overschrijven naar elkaars rekening, dit kost toch ontzettend veel geld iedere keer voor de ontvanger?

Och

even 1 ding er was al geld van mijn bankrekening afgehaald door PayPal er is een bedrag overgemaakt wat op mijn paypal rekening stond naar de andere paypal rekening wat gewoon mag!!
Daarnaast is het zo dat je een uitgestelde betaling mag doen van en naar een andere paypal rekening.
Dit houdt in dat het geld van je bankrekening gehaald wordt dat houdt paypal vast en vervolgens storten ze het na een x aantal dagen op de paypal account van een ander!!
Dit gebeurt dus ook als je iets koopt bij webwinkel met paypal!!
Dit is wat PayPal zelf aan bied allemaal en duizenden mensen doen dit ook zo op deze manier..
Dat houdt dus in als ik even op jouw "witwassen"in ga,dat al die duizenden mensen de boel aan het witwassen zijn??
Dat is klinklare onzin
Ik heb daar in iedere geval niets mee te maken met dat soort ranzige praktijken!!

Paypal is inderdaad geen nederlandse bank paypal valt onder de europese regelgeving en hanteerd die ook,maar wat hier niet wordt gedaan is krediet verstrekken aangezien er bij mij geen krediet is verstrekt!!
Winterman schreef:

Gesloten