LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Paypal rekening geblokkeerd

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
mh73

Re: Paypal rekening geblokkeerd

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik doe ook al jaren zaken met Paypal, met soms flinke bedragen, maar heb er nog nooit problemen mee gehad. Zowel mijn rekening als creditcard zit gekoppeld aan de rekening. Werkt perfect.
Heb nog nooit iets moeten opsturen. Nooit gezeur gehad.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

@Jeroen:

Je hebt aan Money2 betaald. Zij sturen die 66 euro vanaf hun Paypal-rekening naar jou. Vraag Money2 het geld terug. Als ik het goed begrijp houden ze 5 euro in. Hopelijk kun je het zo oplossen. Ik gebruik Paypal noodgedwongen al jaren (als verkoper). Paypal is een nare monopolist. Wat ze hier doen is onvoorstelbaar. Ze gijzelen doodleuk je geld.

"Money2 maakt vanaf haar eigen PayPal-rekening het geld direct over naar uw PayPal-rekening zodra uw iDEAL betaling is ontvangen. Dit geld kan helaas niet automatisch naar uw bankrekening worden teruggestort.

Om het bedrag weer terug te betalen op het bankrekeningnummer waarmee de oorspronkelijke iDEAL betaling is gedaan zullen wij handmatige handelingen moeten verrichten. Hiervoor brengen wij € 5,- administratiekosten in rekening. Het bedrag wordt binnen 5 werkdagen terug gestort op uw bankrekening.

Zodra u een terugbetaling / refund heeft bevestigd binnen uw PayPal-rekening is het niet mogelijk om dit proces te annuleren. "

https://www.money2.nl/support

Juridisch is het zo dat je aan Money2 hebt betaald. Dat maakt Money2 contractpartij. Zij zijn dus aansprakelijk. Laat Money2 het geld terugbetalen. Zij kunnen dit ongetwijfeld zelf met Paypal oplossen.

jeroen221

Ongelezen bericht door jeroen221 »

eleven schreef:
bprosman schreef:
ik het bovendien inbreuk van mijn privacy vind om een gasrekening op te sturen, kan ik hier niet aan voldoen.
Waarom heb je dan wel tijdens het OPENEN van de rekening op "AGREE" geklikt waarmee je ACCOORD gaat met deze (algemene) voorwaarden ?

Iets zal ze getriggerd hebben omdit een verdachte transactie te vinden, ben blij dat ze zo alert zijn hierop.
Helemaal mee eens, want voor niets wordt een account niet geblokkeerd.
Ik ben nu al meer dan 10 jaar klant bij PayPal, heb mijn kredietkaart gekoppeld, en hoefde nog nooit iets moeten opsturen, om mijn gegevens te verifiëren.
Ook geen anti terreur wet dingen moeten doen. :lol:
Dat is het nou juist; Ik heb geen credietkaart of rekening gekoppeld. Daarom blokeren ze mijn Paypal account. Het is een methode om 'klanten' te dwingen een rekening te koppelen.
Nogmaals; Ik heb er geen probleem mee dat ik niet kan betalen met Paypal, ga ik ook nooit meer proberen. Ik heb er wel problemen mee dat ze mijn geld, vers van mijn bankrekeing, niet terug willen storten.

jeroen221

Voor iedereen die zo blij is met Paypal : http://www.paypalsucks.com/
Het lijkt erop dat ik niet de enige ben, gelukkig maar.

Jeroen

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

jeroen221 schreef:
eleven schreef:
ik het bovendien inbreuk van mijn privacy vind om een gasrekening op te sturen, kan ik hier niet aan voldoen.
Waarom heb je dan wel tijdens het OPENEN van de rekening op "AGREE" geklikt waarmee je ACCOORD gaat met deze (algemene) voorwaarden ?

Iets zal ze getriggerd hebben omdit een verdachte transactie te vinden, ben blij dat ze zo alert zijn hierop.

Helemaal mee eens, want voor niets wordt een account niet geblokkeerd.
Ik ben nu al meer dan 10 jaar klant bij PayPal, heb mijn kredietkaart gekoppeld, en hoefde nog nooit iets moeten opsturen, om mijn gegevens te verifiëren.
Ook geen anti terreur wet dingen moeten doen. :lol:
Dat is het nou juist; Ik heb geen credietkaart of rekening gekoppeld. Daarom blokeren ze mijn Paypal account. Het is een methode om 'klanten' te dwingen een rekening te koppelen.
Nogmaals; Ik heb er geen probleem mee dat ik niet kan betalen met Paypal, ga ik ook nooit meer proberen. Ik heb er wel problemen mee dat ze mijn geld, vers van mijn bankrekeing, niet terug willen storten.
Dan had je je even moeten verdiepen in de werking van Paypal. Je kan hun rekening alleen gebruiken als er tegoed op staat (als debetkaart dus), wat je er van te voren zelf op moet zetten of ontvangen, of als er een tegenrekening of creditcard is gekoppeld, dan fungeert je paypal account dus feitelijk als creditcard. Dat is functioneel, los daarvan moeten ze als bank administratief ook bijhouden wat de identiteit is van van elke bankrekeninghouder.

In dit geval, bij een nieuwe klant dus, combineren ze beide in 1 handeling.

encore

Ongelezen bericht door encore »

jeroen221 schreef:Voor iedereen die zo blij is met Paypal : http://www.paypalsucks.com/

Jeroen
Tja, maar hoe had je dan willen betalen? Postwissel? Dan had je daar ook weer commentaar op gehad.
PayPal mag tegenwoordig als een particuliere betaal"bank" worden gezien en ze voldoen aan de strikte richtlijnen. Ikzelf heb ook weleens een akkefietje gehad, maar even bellen en even doen wat ze vragen en tadaa.. done. uiteindelijk is het een dienst die je wel gebruikt en als het om geld gaat dan is teveel veiligheid niet verkeerd. Wel bureaucratisch en tijdrovend, maar beter dan dat je rekening wordt leeggetrokken door een kwaadwillend persoon...

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Zolang TS te eigenwijs is om er even 1 telefoontje aan te wagen zullen we lang kunnen blijven gissen waarom die rekening op slot gegooid is.
Bij was was het destijds meteen duidelijk , er was binnen een paar minuten van zowel NL als de US ingelogd op het account (wat ook klopt, door mijn zoon in NL en mij in de US), dat vonden ze verdacht, en terecht.
Legitimatiebewijs opgestuurd, recent afschrift met adresvermelding, binnen een halve dag geregeld.
Voor iedereen die zo blij is met Paypal : http://www.paypalsucks.com/
Ach... als je wil kun je met weinig moeite een heleboel tegenstanders bij elkaar krijgen voor ELK bedrijf en/of merk. Bovendien, als ik onder iedere klacht die ik op die site open een link naar de concurrent van Paypal zie krijg ik toch wel hele erge twijfels.

jeroen221

sjohie schreef:
Dan had je je even moeten verdiepen in de werking van Paypal. Je kan hun rekening alleen gebruiken als er tegoed op staat (als debetkaart dus), wat je er van te voren zelf op moet zetten of ontvangen, of als er een tegenrekening of creditcard is gekoppeld, dan fungeert je paypal account dus feitelijk als creditcard. Dat is functioneel, los daarvan moeten ze als bank administratief ook bijhouden wat de identiteit is van van elke bankrekeninghouder.

@sjohie
Nou blijkt weer dat je niet leest. Ik heb er geld op gestort met Money2, werk prachtig. Ik wil mn bankrekening niet koppelen om ellende te voorkomen. En ga met niet vertellen dat je al 10 jaar geen ellende hebt.

jeroen221

Bob Schurkjens schreef:@Jeroen:

Je hebt aan Money2 betaald. Zij sturen die 66 euro vanaf hun Paypal-rekening naar jou. Vraag Money2 het geld terug. Als ik het goed begrijp houden ze 5 euro in. Hopelijk kun je het zo oplossen. Ik gebruik Paypal noodgedwongen al jaren (als verkoper). Paypal is een nare monopolist. Wat ze hier doen is onvoorstelbaar. Ze gijzelen doodleuk je geld.

"Money2 maakt vanaf haar eigen PayPal-rekening het geld direct over naar uw PayPal-rekening zodra uw iDEAL betaling is ontvangen. Dit geld kan helaas niet automatisch naar uw bankrekening worden teruggestort.

Om het bedrag weer terug te betalen op het bankrekeningnummer waarmee de oorspronkelijke iDEAL betaling is gedaan zullen wij handmatige handelingen moeten verrichten. Hiervoor brengen wij € 5,- administratiekosten in rekening. Het bedrag wordt binnen 5 werkdagen terug gestort op uw bankrekening.

Zodra u een terugbetaling / refund heeft bevestigd binnen uw PayPal-rekening is het niet mogelijk om dit proces te annuleren. "

https://www.money2.nl/support

Juridisch is het zo dat je aan Money2 hebt betaald. Dat maakt Money2 contractpartij. Zij zijn dus aansprakelijk. Laat Money2 het geld terugbetalen. Zij kunnen dit ongetwijfeld zelf met Paypal oplossen.
Bedankt voor de tip. Ik ga eens contact zoeken met Money2.

bprosman

En ga met niet vertellen dat je al 10 jaar geen ellende hebt.
Ondanks dat de vraag niet aan mij gesteld is. Sterker nog , al 12 jaar geen ellende.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

jeroen221 schreef:
sjohie schreef:

@sjohie
Nou blijkt weer dat je niet leest. Ik heb er geld op gestort met Money2, werk prachtig. Ik wil mn bankrekening niet koppelen om ellende te voorkomen. En ga met niet vertellen dat je al 10 jaar geen ellende hebt.
Tis 9 jaar als ik zo mijn paypal historie bekijk, dus je bent warm. :D En nee, in die tijd heb ik geen problemen gehad, niet toen ik alleen mijn creditcard gekoppeld had, en ook niet sinds ik ~5 jaar geleden mijn Nederlandse bankrekening er ook aan gekoppeld heb. In beide gevallen werd me nooit gevraagd om te doen wat ze van jou wel eisen trouwens. En ik heb mijn paypal account toevallig vandaag nog gebruikt ook voor een internet-aankoop.

Er is blijkbaar een reden waarom ze van jou iets extra's eisen [Ongefundeerde bewering verwijderd door de Moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 06 apr 2014 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd

mh73

Is toch simpel. Paypal wil als back-up de rekening ofwel koppelen aan een creditcard ofwel aan een betaalrekening. Dat is gewoon de vaste werkwijze van het bedrijf. TS wil dat niet, probeert dat te omzeilen en dus is de rekening geblokkeerd. TS voldoet niet aan de eisen in de gebruiksvoorwaarden. Paypal denkt: waarom niet, zou die persoon geen zuivere koffie zijn? Op zich best logisch.
TS had gewoon moeten voldoen aan de eisen van Paypal, of daar geen rekening moeten openen en afzien van zijn aankoop. Nu is TS zijn geld kwijt en heeft hij nog zijn aankoop niet kunnen doen. Jammer maar helaas.
Je kan toch als klant niet de voorwaarden naar je eigen belang aanpassen. Moet niet gekker worden.

jeroen221

mh73 schreef:Is toch simpel. Paypal wil als back-up de rekening ofwel koppelen aan een creditcard ofwel aan een betaalrekening. Dat is gewoon de vaste werkwijze van het bedrijf. TS wil dat niet, probeert dat te omzeilen en dus is de rekening geblokkeerd. TS voldoet niet aan de eisen in de gebruiksvoorwaarden. Paypal denkt: waarom niet, zou die persoon geen zuivere koffie zijn? Op zich best logisch.
TS had gewoon moeten voldoen aan de eisen van Paypal, of daar geen rekening moeten openen en afzien van zijn aankoop. Nu is TS zijn geld kwijt en heeft hij nog zijn aankoop niet kunnen doen. Jammer maar helaas.
Je kan toch als klant niet de voorwaarden naar je eigen belang aanpassen. Moet niet gekker worden.
Lekker genuanceerd. Ik moet dus nu een creditcard aanschaffen om mijn geld terug te krijgen?!
Het lijkt erop dat mensen alleen maar trollen en niet echt lezen wat er is gebeurt en wat Paypal van mij vraagt.

Het gaat hier om een paypal account van 15 minuten oud, waar nog nooit 1 transaktie mee gedaan is en waar zojuist geld is op gestort met Money2.nl van mijn prive bankrekening. Geld kwijt!

encore

Ongelezen bericht door encore »

Nee, niet geld kwijt. Maar omdat je een los account hebt is het niet te zien voor PayPal wie de eigenaar is. Want op deze manier kun je heel goed geld witwassen. En dat mag niet, PayPal blokkeert dus. Als je nou gewoon had gebeld ( jawel, wij lezen wel. We zeggen alleen net niet wat jij wil horen ) en jezelf kunt identificeren en ze DUS dat account aan JOU kunnen koppelen: problem solved. En doe je dat niet: dan ben je inderdaad je geld kwijt.

gilas

Ongelezen bericht door gilas »

Ik snap dat hele credit card verhaal niet.
Ik heb geen credit card maar 1 van mijn bankrekeningen gekoppeld aan mijn account.
Dit heb ik al een aantal jaar en nog nooit problemen gehad met paypal of een webshop.
jeroen221 schreef:Geld kwijt!
Dat is dus gewoon je eigen fout en niet de fout van Paypal of Money2.
Als je gewoon normaal doet dan had er niets aan de hand geweest.
En als je niet met paypal wil betalen,dan koop je niet bij die webshop,heb je ook geen problemen.

mh73

gilas schreef:
Ik snap dat hele credit card verhaal niet.
Ik heb geen credit card maar 1 van mijn bankrekeningen gekoppeld aan mijn account.
Dit heb ik al een aantal jaar en nog nooit problemen gehad met paypal of een webshop.
Met alleen een bankrekening eraan gekoppeld kan het ook prima. Ik had eerst zelfs helemaal geen account en dan kon je incidenteel gewoon met Paypal en je creditcard betalen. Ging ook prima. Ik weet niet of dat tegenwoordig nog steeds kan, want ik heb al een aantal jaren een account.

TS wil gewoon niet begrijpen dat hij zelf niet aan de regels van Paypal voldoet. Welke regels er zijn kun je weten voordat je aan een account begint. Dat het account maar 15 minuten oud is doet niet ter zake. TS geeft zelf aan dat hij niet van plan was om een rekening of een creditcard aan het account te koppelen. Dan omzeil je de dus de voorwaarden en dat kan problemen opleveren.
En wat zeurt TS nou dat er nooit een transactie is geweest? Paypal ziet het storten van geld op het account uiteraard ook als een transactie. Iedere afschrijving of bijboeking op het account is een transactie, net als bij elke andere rekening.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

12 jaar PayPal en géén problemen, nada, noppes. Vanaf het begin een creditkaart aan gekoppeld. Even nadenken. Als het geld er op gestort is en zonder ID teruggestort moet worden naar een ongelinkte (en dus onbekende) bankrekening, kan PP zèlf in de problemen komen met witwas aantijgingen, gokwet (veronderstelling dat het uitbetaling van gokwinsten op buitenlandse sites zou kunnen zijn) etc. etc.

Ze vragen niet zo héél véél: gewoon even een behoorlijke identificatie zo dat zij aan hun zorgplicht kunnen voldoen. Doe dat nou gewoon even, dan ben je er vanaf, heb je je €66 terug en hoef je noooooit meer met ze te werken.

bprosman

Het lijkt erop dat mensen alleen maar trollen en niet echt lezen wat er is gebeurt en wat Paypal van mij vraagt. Het gaat hier om een paypal account van 15 minuten oud, waar nog nooit 1 transaktie mee gedaan is en waar zojuist geld is op gestort met Money2.nl van mijn prive bankrekening. Geld kwijt!
Ik Trol niet maar je leest zelf ook niet echt (of je wil het niet lezen) de tip die ik je aan de hand gedaan heb. BEL ze nou gewoon eens en vraag WAAROM die rekening op slot staat. Daarover hebben mensen hier de meest wilde theorieen maar niemand weet het behalve Paypal zelf.
De hebben gewoon een Nederlandstalige helpdesk.

jeroen221

bprosman schreef:
Het lijkt erop dat mensen alleen maar trollen en niet echt lezen wat er is gebeurt en wat Paypal van mij vraagt. Het gaat hier om een paypal account van 15 minuten oud, waar nog nooit 1 transaktie mee gedaan is en waar zojuist geld is op gestort met Money2.nl van mijn prive bankrekening. Geld kwijt!
Ik Trol niet maar je leest zelf ook niet echt (of je wil het niet lezen) de tip die ik je aan de hand gedaan heb. BEL ze nou gewoon eens en vraag WAAROM die rekening op slot staat. Daarover hebben mensen hier de meest wilde theorieen maar niemand weet het behalve Paypal zelf.
De hebben gewoon een Nederlandstalige helpdesk.
Natuurlijk heb ik ze al gebeld. Ze geven geen reden van de blokkering op. Ze eisen alleen het onmogelijke om mijn account te beeindigen. Ik heb geen creditcard en als ik een creditcard had zou ik 'm nooit koppelen aan deze boevenbende.
Gelukkig hebben ze mij nog niet (kan altijd komen natuurlijk) gevraagt om m'n bankrekening te koppelen. Je moet wel erg naief zijn als je dat doet.

Onder het mom van 'consumenten bescherming' heeft Paypal zijn eigen rechtssysteem verzonnen; niet transparant en volledig willekeurig met als ultieme straf het blokkeren van rekeningen van mensen en het 'bevriezen' van echt geld. Raar genoeg komt in Paypals rechtspraak vooral Paypal goed uit de bus en ook grote (winkel)ketens die zich aan Paypal verbonden hebben.
Kleine kopers en verkopers zijn vaak de dupe en kunnen zich nauwelijks wapenen tegen deze monopolist. Paypal moet zich bezighouden met betalen en niet, met een computer, bepalen of iemand zich verdacht gedraagt en dan lukraak rekeningen blokkeren.
Mensen laten zich toch wel oplichten, Paypal is daar een prachtig middel voor met hun 'chargeback systeem' sla de fora daar maar eens op na! Je bent als consument veel beter af bij de creditcard maatschappijen.
Verder houden ze zich ook nog bezig met politiek door organisaties als Wikileaks te blokkeren, zelfs voordat daartoe een bevel is uitgebracht.

Ga niet in zee met deze monopolistische oplichtersbende.

gilas

Ongelezen bericht door gilas »

jeroen221 schreef:Ga niet in zee met deze monopolistische oplichtersbende.
Ach,je kon er op wachten,PP is een oplichtersbende omdat TS zijn zin niet krijgt :roll:

Gesloten