| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Paypal rekening geblokkeerd
Re: Paypal rekening geblokkeerd
Jammer, dat je geen antwoord kunt uitzoeken, wat je graag gelezen had.
[Offtopic uitingen verwijderd door de Moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 06 apr 2014 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic uitingen verwijderd
Hoe je tot de slotsom komt dat PayPal een monopolist is, is mij ook een raadsel. Er zijn vele betalingsmethoden. De verkoper die jij hebt gekozen koos voor PayPal èn creditcard als betalingsmethoden maar had zelf ook voor nog andere betalingsmethoden kunnen kiezen (bankoverschrijving, COD, op rekening etc.). Dat jij zelf voor PayPal koos maakt het nog niet tot monopolist, kijk eens wat het woord betekent! Dat jij er voor kiest géén creditcard te hebben zegt ook al niks over PayPal.
Hoe je tot de slotsom komt dat PayPal een monopolist is, is mij ook een raadsel. Er zijn vele betalingsmethoden. De verkoper die jij hebt gekozen koos voor PayPal èn creditcard als betalingsmethoden maar had zelf ook voor nog andere betalingsmethoden kunnen kiezen (bankoverschrijving, COD, op rekening etc.). Dat jij zelf voor PayPal koos maakt het nog niet tot monopolist, kijk eens wat het woord betekent! Dat jij er voor kiest géén creditcard te hebben zegt ook al niks over PayPal.
Laatst gewijzigd door Radar op 06 apr 2014 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Paypal is zeker geen monopolist, als je op de door TS aangehaalde site "Paypalsucks" kijkt , je opent de berichten staat er onder zo'n beetje ieder bericht een link naar de "concurrent" : https://www.merchantinc.com/
Hallo allemaal,
Werk al 15 jaar met PayPal zowel zakelijk als privé en ben een keer geblokkeerd dit was enkel omdat er teveel geld binnen kwam en ik hiervoor enkele gegevens moest doorgeven aan Paypal en hierna was het account direct weer vrijgegeven.
Dit alles na een simpel telefoontje en duidelijke uitleg wat te doen op de site van PayPal.
De reden dat PayPal de rekening blokkeert is simpel:
Er wordt een account aangemaakt en direct via money2 geld gestort enkel omdat money2 geen houder is van het PayPal account en PayPal dus geen bevestiging heeft dat dit geld afkomstig is van de accounthouder is PayPal zelfs verplicht om het account te blokkeren en om identificatie van de accounthouder te vragen dit om het witwassen van geld tegen te gaan, hierbij mag PayPal vragen een kopie van paspoort of ID Kaart en om een bewijs waar duidelijk de adresgegevens op vermeld staan.
Deze gegevens worden door Paypal enkel bewaart en door hun gebruikt als er duidelijke bewijzen en activiteiten op het account worden waargenomen die gerechtelijk verboden zijn zoals het witwassen van geld, verder heeft PayPal zich te houden aan de privacy wetgeving zoals elke instantie dit dient te doen.
Raad de melder dus aan om gewoon even te bellen met PayPal en aan hun te vragen welke gegevens ze precies nodig hebben en deze in te scannen en via PayPal te sturen en je account zal snel worden vrijgegeven.
Gerechtelijk heb je namelijk geen poot om op te staan omdat dit zowel in Nederland als de rest van Europa zo geregeld is.
Werk al 15 jaar met PayPal zowel zakelijk als privé en ben een keer geblokkeerd dit was enkel omdat er teveel geld binnen kwam en ik hiervoor enkele gegevens moest doorgeven aan Paypal en hierna was het account direct weer vrijgegeven.
Dit alles na een simpel telefoontje en duidelijke uitleg wat te doen op de site van PayPal.
De reden dat PayPal de rekening blokkeert is simpel:
Er wordt een account aangemaakt en direct via money2 geld gestort enkel omdat money2 geen houder is van het PayPal account en PayPal dus geen bevestiging heeft dat dit geld afkomstig is van de accounthouder is PayPal zelfs verplicht om het account te blokkeren en om identificatie van de accounthouder te vragen dit om het witwassen van geld tegen te gaan, hierbij mag PayPal vragen een kopie van paspoort of ID Kaart en om een bewijs waar duidelijk de adresgegevens op vermeld staan.
Deze gegevens worden door Paypal enkel bewaart en door hun gebruikt als er duidelijke bewijzen en activiteiten op het account worden waargenomen die gerechtelijk verboden zijn zoals het witwassen van geld, verder heeft PayPal zich te houden aan de privacy wetgeving zoals elke instantie dit dient te doen.
Raad de melder dus aan om gewoon even te bellen met PayPal en aan hun te vragen welke gegevens ze precies nodig hebben en deze in te scannen en via PayPal te sturen en je account zal snel worden vrijgegeven.
Gerechtelijk heb je namelijk geen poot om op te staan omdat dit zowel in Nederland als de rest van Europa zo geregeld is.
-
mh73
[Offtopic quote verwijderd door de Moderator]
Zoals al veelvuldig aangegeven hierboven is de oplossing simpel: de bankrekening koppelen aan het account.
Zoals al veelvuldig aangegeven hierboven is de oplossing simpel: de bankrekening koppelen aan het account.
Laatst gewijzigd door Radar op 25 apr 2014 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic quote verwijderd
Reden: Offtopic quote verwijderd
Dat is geen oplossing. Ik zou toch nog eens willen vragen of de posters eerst willen lezen wat het probleem is.
Ik wil mijn account BEEINDIGEN, niet koppelen aan mijn bankrekening. Ik zal mijn bankrekening nooit koppelen met iets of iemand.
[Ongefundeerde beweringen verwijderd door de Moderator]
Ik wil mijn account BEEINDIGEN, niet koppelen aan mijn bankrekening. Ik zal mijn bankrekening nooit koppelen met iets of iemand.
Laatst gewijzigd door Radar op 25 apr 2014 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde beweringen verwijderd
Reden: Ongefundeerde beweringen verwijderd
jeroen221 schreef:Dat is geen oplossing. Ik zou toch nog eens willen vragen of de posters eerst willen lezen wat het probleem is.
http://www.qooqle.nl/?q=paypal+rekening+opzeggen
-
mh73
Het is niet moeilijk om een Paypalrekening op te zeggen.... tenminste niet als je bankrekening gekoppeld zit aan de Paypalrekening.eleven schreef:
http://www.qooqle.nl/?q=paypal+rekening+opzeggen
Want wat staat er bij stap 1 na het inloggen:
Schrijf het openstaande saldo over naar je bankrekening. Controleer of dat gelukt is voordat je je Paypalrekening opzegt.
Het overschrijven kan tot wel 4 werkdagen in beslag nemen, afhankelijk van de procedures van jouw bank.
En o ja, dat lukt trouwens sowieso niet met een geblokkeerd account.
Laatst gewijzigd door Radar op 25 apr 2014 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn juridisch adviseur raadde mij aan om de bescheiden op te sturen of de 66.- als verloren te beschouwen. Als het opsturen van een kopie rijbewijs en een rekening overzicht niet genoeg zou zijn zou er ruimte zijn voor een zaak. Mijn privacy is heilig maar ook gun ik Paypal geen gratis geld..
Na het versturen, en een belletje, heeft Paypal mijn rekening vrijgegeven. Het was dus niet noodzakelijk om een bankrekening of credicard te koppelen.
Nu snel mijn 66.- overmaken naar een goed doel en opzeggen dat account.
Na het versturen, en een belletje, heeft Paypal mijn rekening vrijgegeven. Het was dus niet noodzakelijk om een bankrekening of credicard te koppelen.
Uhm,op je rekeningoverzicht staat ook je nummer plus je rijbewijs kan in sommige gevallen als ID functioneren,dus ondanks al je gezeur en gemekker heb je gewoon voldaan aan wat Paypal je vroeg.jeroen221 schreef: Als het opsturen van een kopie rijbewijs en een rekening overzicht niet genoeg zou zijn zou er ruimte zijn voor een zaak.
Laatst gewijzigd door Radar op 25 apr 2014 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
mh73
Ja, met het doorgeven van een rekeningoverzicht geef je ze toch precies dezelfde gegevens als dat je je rekening koppelt. Ik snap het punt niet zo.
jeroen221 schreef:Mijn juridisch adviseur raadde mij aan om de bescheiden op te sturen of de 66.- als verloren te beschouwen. Als het opsturen van een kopie rijbewijs en een rekening overzicht niet genoeg zou zijn zou er ruimte zijn voor een zaak. Mijn privacy is heilig maar ook gun ik Paypal geen gratis geld..
En wat is het verschil nu, dat je juridisch adviseur het heeft gezegd?
Laatst gewijzigd door Radar op 25 apr 2014 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Guardian72
- Contacteer:
Dan heb ik slecht nieuws voor je - je bent op internet actief - en alleen al daarom is je privacy al ontheiligd.jeroen221 schreef: Mijn privacy is heilig maar ook gun ik Paypal geen gratis geld..
Dat het begrip 'privacy' ondertussen behoorlijk is uitgehold moge ook duidelijk zijn.
Ook mijn PayPal account is geblokkeerd!
28 september 2014 opende ik een rekening, betaalde via iDEAL € 45,-- om op de rekening te storten. Betaalde netjes mijn aankoop. Echter, na enkele dagen kreeg ik van het bedrijf waar ik de aankoop had gedaan een betaalverzoek. Bleek dat PayPal mijn rekening had beperkt vanwege hun veiligiheidsclausule. En dat ik tegen deze beperking NIET in beroep kan gaan.
Ik heb geen andere PayPal rekening, ook nooit gehad, dus hoe ze op het fabeltje van "meerdere rekeningen" komen is een raadsel. En welke activiteiten bedoelen ze die in overtreding zijn met hun Gebruikersovereenkomst? Dit is de eerste rekening die ik ooit heb geopend bij ze. Vooral het zinnetje dat ik niet in beroep kan gaan tegen hun eenzijdig opgelegde beperking is mij in het verkeerde keelgat geschoten.
Contact opnemen met PayPal is ook niet mogelijk, want als ik op de knop Contact opnemen klik duurt het een eeuwigheid voordat de pagina wordt geladen, en vervolgens verschijnt de melding dat de pagina niet weergegeven kan worden:
Deze pagina kan niet worden weergegeven
•Controleer of het webadres https://www.paypal.com juist is.
•Zoek de pagina met een zoekmachine.
•Vernieuw de pagina na een paar minuten.
Kortom contact opnemen met de klantenservice lukt niet. Via Google heb ik het nummer gevonden van de klantenservice, een 0900 nummer. Nadat ik dit gedraaid heb hoor ik een Engelstalige vrouw zeggen dat ze goed nieuws hebben, en dat de PayPal klantenservice nu bereikbaar is via een gratis nummer: 0800 948510 En als ik dit nummer draai.... Dit nummer is niet in gebruik
Kortom: ik ben € 45,-- kwijt! Geld dat ik heel goed kan gebruiken voor andere doeleinden. Het meest kwalijke is dat ik een betalingsverplichting ben aangegaan met een leverancier, daar in eerste instantie ook netjes betaald heb, maar door de actie van PayPal is deze betaling weer teruggedraaid. Hoe kan ik deze boevenbende nu bereiken? Ik wil gewoon die € 45 terug!
28 september 2014 opende ik een rekening, betaalde via iDEAL € 45,-- om op de rekening te storten. Betaalde netjes mijn aankoop. Echter, na enkele dagen kreeg ik van het bedrijf waar ik de aankoop had gedaan een betaalverzoek. Bleek dat PayPal mijn rekening had beperkt vanwege hun veiligiheidsclausule. En dat ik tegen deze beperking NIET in beroep kan gaan.
Het wordt nog spannender!27 sep 2014: Om de rekeningen van onze klanten te beschermen, controleren we regelmatig de activiteit op de rekening. Uit onze controle blijkt dat u meerdere rekeningen heeft, waarvan er één activiteiten vertoont die in overtreding zijn met onze Gebruikersovereenkomst.
Als gevolg hiervan hebben we uw rekeningen beperkt. U kunt nog steeds inloggen om uw transactiegeschiedenis te bekijken, maar u kunt geen geld overmaken of ontvangen.
(Uw referentienummer voor deze reden is PP-003-430-131-599.)
--------------------------------------------------------------------------------
U kunt niet in beroep gaan tegen deze beperking.
Ik heb geen andere PayPal rekening, ook nooit gehad, dus hoe ze op het fabeltje van "meerdere rekeningen" komen is een raadsel. En welke activiteiten bedoelen ze die in overtreding zijn met hun Gebruikersovereenkomst? Dit is de eerste rekening die ik ooit heb geopend bij ze. Vooral het zinnetje dat ik niet in beroep kan gaan tegen hun eenzijdig opgelegde beperking is mij in het verkeerde keelgat geschoten.
Contact opnemen met PayPal is ook niet mogelijk, want als ik op de knop Contact opnemen klik duurt het een eeuwigheid voordat de pagina wordt geladen, en vervolgens verschijnt de melding dat de pagina niet weergegeven kan worden:
Deze pagina kan niet worden weergegeven
•Controleer of het webadres https://www.paypal.com juist is.
•Zoek de pagina met een zoekmachine.
•Vernieuw de pagina na een paar minuten.
Kortom contact opnemen met de klantenservice lukt niet. Via Google heb ik het nummer gevonden van de klantenservice, een 0900 nummer. Nadat ik dit gedraaid heb hoor ik een Engelstalige vrouw zeggen dat ze goed nieuws hebben, en dat de PayPal klantenservice nu bereikbaar is via een gratis nummer: 0800 948510 En als ik dit nummer draai.... Dit nummer is niet in gebruik
Kortom: ik ben € 45,-- kwijt! Geld dat ik heel goed kan gebruiken voor andere doeleinden. Het meest kwalijke is dat ik een betalingsverplichting ben aangegaan met een leverancier, daar in eerste instantie ook netjes betaald heb, maar door de actie van PayPal is deze betaling weer teruggedraaid. Hoe kan ik deze boevenbende nu bereiken? Ik wil gewoon die € 45 terug!
-
Bob Schurkjens
https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/a ... nts-onlineU kunt ons telefonisch bereiken op 0800 265 9239. (Gratis vanaf een vaste lijn. Bereikbaar op werkdagen van 09:00 uur tot 16:30 uur.) Of vul het contactformulier in.
Wordt de internetverbinding die je gebruikt gedeeld met anderen? Paypal gebruikt je IP-adres ter verificatie.
-
Philatelie-Amsterdam
Ik ben postzegelhandelaar (ingeschreven bij KvK) en verkoop uitsluitend tweedehands collectibles/verzamelobjecten.
Recentelijk heeft PayPal mijn account geblokkeerd omdat ik verdacht wordt van het verkopen van verboden goederen volgens de Amerikaanse OFAC (Office of Foreign Asset Control).
Maar PayPal zegt zelf "Collectibles are usually allowed on the condition that no profit will be made by the country in question, or if the goods were purchased prior to the embargo being placed by the US".
En dat is dus op mijn handel van toepassing. Ondanks het feit dat ik dus helemaal niet in overtreding ben, en ondanks verschillende emails en telefoontjes, blijven zij bij hun beslissing om mijn account definitief te blokkeren. Ik verkoop aan verzamelaars over de hele wereld en zonder PayPal kan ik mijn zaak opdoeken. En dat terwijl ik dus niets fout heb gedaan!
Is er iemand die hier over mee kan praten en/of een oplossing weet?
Kariene
Recentelijk heeft PayPal mijn account geblokkeerd omdat ik verdacht wordt van het verkopen van verboden goederen volgens de Amerikaanse OFAC (Office of Foreign Asset Control).
Maar PayPal zegt zelf "Collectibles are usually allowed on the condition that no profit will be made by the country in question, or if the goods were purchased prior to the embargo being placed by the US".
En dat is dus op mijn handel van toepassing. Ondanks het feit dat ik dus helemaal niet in overtreding ben, en ondanks verschillende emails en telefoontjes, blijven zij bij hun beslissing om mijn account definitief te blokkeren. Ik verkoop aan verzamelaars over de hele wereld en zonder PayPal kan ik mijn zaak opdoeken. En dat terwijl ik dus niets fout heb gedaan!
Is er iemand die hier over mee kan praten en/of een oplossing weet?
Kariene
-
Bob Schurkjens
Ik gebruik zelf ook Paypal. Een korte zoektocht leert dat wanneer iemand in Iran heeft geprobeerd om in te loggen op je account, je al een Paypal-blokkade aan je broek kan krijgen. Zie http://forums.moneysavingexpert.com/sho ... ?t=4456443
Het is ongelooflijk ernstig dat Paypal zo'n machtspositie heeft. Paypal is zoiets als Nederland met alléén supermarkten van Albert Heijn. Dat zou onvoorstelbaar zijn. Je kan niet overstappen naar een concurrent van Paypal want die is er niet.
Ik zou eens contact opnemen met de redactie van Twinkle Magazine en/of Ecommercebytes. Wellicht kunnen zij er een stuk over schrijven.
Zie ook http://www.paypalcomplaints.org/paypal- ... striction/
Het is ongelooflijk ernstig dat Paypal zo'n machtspositie heeft. Paypal is zoiets als Nederland met alléén supermarkten van Albert Heijn. Dat zou onvoorstelbaar zijn. Je kan niet overstappen naar een concurrent van Paypal want die is er niet.
Ik zou eens contact opnemen met de redactie van Twinkle Magazine en/of Ecommercebytes. Wellicht kunnen zij er een stuk over schrijven.
Zie ook http://www.paypalcomplaints.org/paypal- ... striction/