| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] PayPal sluit rekening ivm gebruik Roepnaam
PayPal sluit rekening ivm gebruik Roepnaam
Een enige tijd geleden al een paypal rekening heb geopend en dat was tot verkort altijd gewoon goed gegaan. Totdat ze ineens me ID moesten hebben en bewijs van adres. Nu sta ik bij paypal ingeschreven onder de naam Raymond Verbaan mijn roepnaam en op mijn ID staat Roepnaam1 Roepnaam2 Verbaan. Omdat ik niet kan bewijzen dat ik Raymond heet hebben ze me rekeningen geblokkeerd waarop een totaal van bijna 600 euro staat.
Ik kan er niks aan doen dat er nergens Raymond staat op een officieel document maar om die reden sluiten ze de rekening af. Ik heb van alles al gestuurd van geboorte akte tot alles soorten rekeningen die ik maar heb om maar te bewijzen dat ik zeg dat ik ben wie ik ben.
In NL is het niet verplicht je roepnaam te registreren en mag je jezelf noemen als je zelf wilt omdat het toch nergens wordt opgenomen. Maar als iemand zoals ik alles aanlevert wat ik maar kan over mezelf en dan nog stug zegt dat ik niet kan bewijzen dat ik Raymond heet snapt de persoon aan de andere kant van de telefoon het ook lekker dat ik het niet kan aantonen.
Heeft er iemand enig idee hoe ik toch op een officiële manier kan aantonen dat ik Raymond Verbaan heet?
Ik kan er niks aan doen dat er nergens Raymond staat op een officieel document maar om die reden sluiten ze de rekening af. Ik heb van alles al gestuurd van geboorte akte tot alles soorten rekeningen die ik maar heb om maar te bewijzen dat ik zeg dat ik ben wie ik ben.
In NL is het niet verplicht je roepnaam te registreren en mag je jezelf noemen als je zelf wilt omdat het toch nergens wordt opgenomen. Maar als iemand zoals ik alles aanlevert wat ik maar kan over mezelf en dan nog stug zegt dat ik niet kan bewijzen dat ik Raymond heet snapt de persoon aan de andere kant van de telefoon het ook lekker dat ik het niet kan aantonen.
Heeft er iemand enig idee hoe ik toch op een officiële manier kan aantonen dat ik Raymond Verbaan heet?
Laatst gewijzigd door Rmverbaan op 03 apr 2012 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: PayPal sluit rekening ivm gebruik Roepnaam
Bel ze. Klantenservice spreekt Nederlands en is voor mij in het verleden heel behulpzaam geweest.
Ik heb vanmorgen al een 30 min aan de telefoon gehangen met ze. Echter kunnen ze me echt niet helpen want ik moet echt kunnen aantonen dat mijn roepnaam Raymond is. De klantenservice was inderdaad heel behulpzaam en ben dan ook zeer tevreden daarmee maar ook zei moeten zich aan procedures houden, ook al heb ik een geboorteakte gestuurd die alleen ik kan opvragen maar daar staat ook mijn roepnaam niet op.bprosman schreef:Bel ze. Klantenservice spreekt Nederlands en is voor mij in het verleden heel behulpzaam geweest.
P.s. voor mensen die elke keer het 0900 nummer bellen kunnen ook gewoon naar dit nummer
bellen 0800 - 265 92 20 je krijgt een bandje dat dit voor zakelijke nieuwe aanvragen is echter als je doorgaat en je op 1 druk krijg je dezelfde mensen als dat je naar het 0900 nummer bel.
Schilt toch weer 0,10ct per minuut.
bellen 0800 - 265 92 20 je krijgt een bandje dat dit voor zakelijke nieuwe aanvragen is echter als je doorgaat en je op 1 druk krijg je dezelfde mensen als dat je naar het 0900 nummer bel.
Schilt toch weer 0,10ct per minuut.
Deze regel hebben ze ongetwijfeld ingevoerd nadat er ooit fraude is gepleegd.
Je zou eens informatie bij een notaris kunnen vragen (bellen kost niks) of hij/zij misschien een gewaarmerkt document kan maken waar uit blijkt dat jij dezelfde als op je ID. Het zou toch wel vaker voorkomen, zo raar is jouw situatie niet lijkt me.
Je zou eens informatie bij een notaris kunnen vragen (bellen kost niks) of hij/zij misschien een gewaarmerkt document kan maken waar uit blijkt dat jij dezelfde als op je ID. Het zou toch wel vaker voorkomen, zo raar is jouw situatie niet lijkt me.
Dit is inderdaad niet z'n heel gek idee, ik heb gelijk een mail gestuurd.GJvdZ schreef:Deze regel hebben ze ongetwijfeld ingevoerd nadat er ooit fraude is gepleegd.
Tevens heb ik ook alle juridische documenten doorgenomen van PayPal en daar wordt nergens gesproken over welke voor of achternamen je moet invullen. Er staat daar namelijk niks over in. Alleen iets over dat je moet kunnen bewijzen dat je op het adres woont.
Dit zou best kunnen.GJvdZ schreef:Deze regel hebben ze ongetwijfeld ingevoerd nadat er ooit fraude is gepleegd.
Misschien hanteren zij dezelfde regel als met een vliegticket.
Zelfde initialen zoals het in de ID staat.
Ik weet niet. Ik kreeg ook weer van iemand te horen dat je roepnaam niet rechtsgeldig is. Dus officieel gezien ben ik niet de persoon waar paypal een blokkering tegen voert, aangezien zij ook beweren dat ik niet de persoon ben die ik zeg dat ik ben.
Weet iemand hier meer over of dit waar is dat ze zichzelf eigenlijk tegenspreken.
Weet iemand hier meer over of dit waar is dat ze zichzelf eigenlijk tegenspreken.
heb je niet een ander contract (bij een andere firma, of werkgever) waar wel je roepnaam ingevuld staat ?
Ja me nieuwe werkgever daar sta ik met beiden op maar is dat een officieel rechtsgeldig document?
Hoe is dat saldo op die rekening gekomen ?
Door te storneren naar die bron-rekening is het probleem ook opgelost toch ?
Gestort via mijn rekening en/of mijn vriendin.crazyme schreef:Hoe is dat saldo op die rekening gekomen ?
Maar een gewone bankstorting kan je niet storneren
omdat je die zelf akkoord geeft.
Ik hoop het wel voor je , dat je arbeidscontract rechtsgeldig isJa me nieuwe werkgever daar sta ik met beiden op maar is dat een officieel rechtsgeldig document?
Scan t (poets desnoods t salaris weg) en stuur het op naar ze
Staat in burgerlijk wetboek:bprosman schreef:Ik hoop het wel voor je , dat je arbeidscontract rechtsgeldig isJa me nieuwe werkgever daar sta ik met beiden op maar is dat een officieel rechtsgeldig document?
Scan t (poets desnoods t salaris weg) en stuur het op naar ze
Een overeenkomst kan over het algemeen zowel mondeling als schriftelijk worden gesloten. Dit betekent dat ook mondelinge afspraken rechtsgeldig en in rechte afdwingbaar zijn. Een mondelinge afspraak zal echter in veel gevallen moeilijker te bewijzen zijn.
Vraag naar, of het voldoet, dat je een verklaring van een notaris kan aantonen, dat je deze persoon bent.Rmverbaan schreef:Ik weet niet. Ik kreeg ook weer van iemand te horen dat je roepnaam niet rechtsgeldig is. Dus officieel gezien ben ik niet de persoon waar paypal een blokkering tegen voert, aangezien zij ook beweren dat ik niet de persoon ben die ik zeg dat ik ben.
@nevermind
Aanvraag loopt, krijg morgen wel antwoord.
Prima. suc6!Rmverbaan schreef:@nevermind
Een overeenkomst in het algemeen is rechtgeldig.
Burgelijk wetboek 6 titel 5 artikel 213 tot einde artikel wordt erover gesproken.
Burgelijk wetboek 6 titel 5 artikel 213 tot einde artikel wordt erover gesproken.
Dat klopt, een roepnaam is eigenlijk "niets" (heel veel mensen hebben een roepnaam die door de jaren heen zo geworden is, en die vaak niet meer uit de officieele naam is te herleiden). Slechts met de naam, geboortedatum en geboorteplaats zoals opgegeven bij de burgelijke stand toen je geboren werd, kan je geidentificeerd worden.Rmverbaan schreef:Ik weet niet. Ik kreeg ook weer van iemand te horen dat je roepnaam niet rechtsgeldig is. Dus officieel gezien ben ik niet de persoon waar paypal een blokkering tegen voert, aangezien zij ook beweren dat ik niet de persoon ben die ik zeg dat ik ben.
In mijn omgeving ken ik iemand die van kinds af aan "Broer" genoemd werd, (zijn zus is daar als kind mee begonnen), eigenlijk Andre heette en zelfs op zijn werk noemde iedereen hem zo.Dat klopt, een roepnaam is eigenlijk "niets" (heel veel mensen hebben een roepnaam die door de jaren heen zo geworden is
Dus nee... een roepnaam stelt niet zoveel voor. Daarom gebruik ik ook zelf altijd mijn namen voluit, zeker in het buitenland.