Hallo allemaal,
Ik heb een probleempje en ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Ik heb mij 3,5 maand geleden aangemeld bij Pepper en heb daarbij gekozen voor een abonnement voor 3 maanden. Begin van deze maand kreeg ik een email dat mijn abonnement was afgelopen en ik een nieuw abonnement moest afsluiten om nog langer gebruik te kunnen maken van de extra diensten.
Nu is er gisteren tot mijn verbazing geld van mijn rekening afgeschreven voor Pepper.
Sinds mijn abonnement is afgelopen ben ik niet meer actief op mijn profiel.
Ik heb gisteren netjes een email gestuurd met de vraag hoe en wat en of ze het geld terug konden storten.
Ik kreeg als reactie dat ik bij het aangaan van mijn abonnement voor 3 maanden voor automatische verlenging heb gekozen en dat ik begin mei per ongeluk de verkeerde email heb ontvangen.
Voor volgende maand heeft ze mijn abonnement stop gezet, maar deze moet ik nog gewoon betalen.
Krijg ik vanmorgen nog een email van Pepper, bedankt voor je verlenging, terwijl ik zelf helemaal niks heb gedaan.
Nu is mijn vraag, moet ik nog betalen of niet? Op de website staat inderdaad dat het abonnement automatisch wordt verlengd naar de 3 maanden, maar zij hebben mij een email gestuurd dat mijn abonnement is afgelopen.
Intussen is de maand al bijna half voorbij en al die tijd heb ik geen gebruik gemaakt van waar ik dus voor zou moeten betalen omdat hun een foutje gemaakt hebben.
Wat vinden jullie??
Groetjes Hillie Brillie
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pepper
Re: Pepper
als ik het goed begrijp, moet u dus een maand extra betalen.
en in de algemene voorwaarden (niet gelezen waarschijnlijk) stond dat er automatisch zou worden verlengd.
het hangt er een beetje van af, om hoeveel geld het gaat en hoeveel moeite u er voor wilt doen.
u kunt besluiten dat het de moeite niet waard is, of u kunt het geld storneren de deurwaarder afwachten en het met de mail in uw hand uitvechten voor de rechter.
ik houd het er voorlopig op dat de algemene voorwaarden wel zullen winnen.
dat zijn zo'n beetje wel de keuzes dacht ik.
en in de algemene voorwaarden (niet gelezen waarschijnlijk) stond dat er automatisch zou worden verlengd.
het hangt er een beetje van af, om hoeveel geld het gaat en hoeveel moeite u er voor wilt doen.
u kunt besluiten dat het de moeite niet waard is, of u kunt het geld storneren de deurwaarder afwachten en het met de mail in uw hand uitvechten voor de rechter.
ik houd het er voorlopig op dat de algemene voorwaarden wel zullen winnen.
dat zijn zo'n beetje wel de keuzes dacht ik.
Nou, als u echt een mail hebt ontvangen waarin staat dat uw Proefabbo per datum is afgelopen/beëindigd dan heeft u een goed punt en dan zou ik niets gaan betalen. Het bewijs dat u geen abo meer heeft hebt u binnen. Dus het gaat om dat mailtje, lees het nogmaals goed. Of maak de persoonsgegevens blanco en post het even hier. Kunnen we meelezen. Wellicht heeft u een goed punt. En blijven klagen op fora en Klacht.nl ed helpt...
als het inderdeaad maar om de kosten van 1 maand gaat, gaat het voor ik kan zien om een bedrag van 17,95 euro
moet je voor dat geld allemaal ellende aan willen halen?
zeker als in de algemene voorwaarden staat vermeld hoe een en ander zit voor wat betreft het abonnement.
dan stop je een hele berg werk in iets voor een bedrag van 17,95 waarvan je nog maar moet afwachten, of je het dan ook nog terug krijgt.
moet je voor dat geld allemaal ellende aan willen halen?
zeker als in de algemene voorwaarden staat vermeld hoe een en ander zit voor wat betreft het abonnement.
dan stop je een hele berg werk in iets voor een bedrag van 17,95 waarvan je nog maar moet afwachten, of je het dan ook nog terug krijgt.
-
Hillie Brillie
Het gaat inderdaad niet om veel geld, maar ik werk er hard voor en vind niet dat iedereen dat zomaar af kan pakken.
Ik heb een mail gekregen waar duidelijk in staat dat mijn abonnement is afgelopen, ik geen gebruik meer kan maken van extra diensten zoals berichten lezen en chatten en ik een nieuwe moet afsluiten om gebruik te kunnen maken van hun diensten.
Intussen heb ik weer contact gehad met Pepper en het probleem is opgelost. Ze geven toe dat er verwarring is ontstaan en ik krijg mijn geld terug. Probleem is dus opgelost, daar ben ik blij om (ook al gaat het niet om heel veel geld).
Ik heb een mail gekregen waar duidelijk in staat dat mijn abonnement is afgelopen, ik geen gebruik meer kan maken van extra diensten zoals berichten lezen en chatten en ik een nieuwe moet afsluiten om gebruik te kunnen maken van hun diensten.
Intussen heb ik weer contact gehad met Pepper en het probleem is opgelost. Ze geven toe dat er verwarring is ontstaan en ik krijg mijn geld terug. Probleem is dus opgelost, daar ben ik blij om (ook al gaat het niet om heel veel geld).
u had natuurlijk ook gewoon van te voren de algemene voorwaarden kunnen lezen, dan had u geweten dat er iets mis was met die mail.Hillie Brillie schreef:Het gaat inderdaad niet om veel geld, maar ik werk er hard voor en vind niet dat iedereen dat zomaar af kan pakken.
Nee, want een dergelijk abonnement is gewoon handmatig uit het systeem te halen en is dan op dat moment ook echt gesloten. En een dergelijke handeling triggert eenzelfde mailtje: Uw abonnement is per direct beëindigd... Maar goed, zoals is te lezen heeft Pepper dezelfde mening als ik. Mailtje gestuurd door eigen schuld, Pepper vergoedt dus .. En klaar.ruud_a schreef:u had natuurlijk ook gewoon van te voren de algemene voorwaarden kunnen lezen, dan had u geweten dat er iets mis was met die mail.
En zo kan het dus ook gewoon. Dat een dienstaanbieder gewoon zijn verantwoordelijkheid neemt en het geheel klantvriendelijk regelt. En bij een vrolijk/goed afscheid denkt degeen die gaat met een goed gevoel terug aan zijn abo. En kan dus nog eens terugkomen...