Het valt niet mee om planet op te zeggen. Heb in november mijn abonnement per fax opgezegd. Liep tot maart 04.
Geld werd tot twee keer toe afgeschreven met vermelding zie e-mail terwijl alles allang geblokkeerd was door planet.
sturen nu nog steeds schrijven dat de rekening niet betaald is.
een normale reactie op mijn schrijven sturen ze niet.
vind dit geen normale manier om met mensen om te gaan.
hoor wel steeds meer mensen met klachten over planet internet.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] planet internet opzeggen
Re: planet internet opzeggen
De administratie t.a.v. het opzeggen van Planet is vrselijk. Mij heeft dat meer dan een jaar gekost.
Eerste maal was de opzegging inderdaad niet geheel de gestelde maanden voor het einde van het abonnementsjaar gedaan. Scheelde exact 1 dag (te laat) en werd dus conform de algemene voorwaarden gehouden aan nog een jaar.
Echter het jaar daarop weigerde men de opzegging van het jaar daarvoor te laten gelden en vond men wederom dat ik nog een jaar moest door betalen.
Nu was het mijn zet om te stellen dat er in de algemene voorwaarden stond over een minimaal opzeggingstermijn en geen maximaal aan aantal maanden. Men heeft desondanks gewoon de betalingen laten doorlopen en na stopzetting automatische incasso mijnerzijds een deurwaarder gestuurd.
Heb ze aangetekend en per mail laten weten dat ik dit voor het gerecht zou laten komen, waarna plots na meer dan 15 maanden dus, er ineens een excuus brief vanaf kon en dat het abonnement gestopt is.
Deze casus is geen uitzondering wat opzegging abonnement bij Planet betreft.
Advies, als je meent tijdig het abonnement te hebben opgezegd, betalingen stopzetten en aangeven dat je het voor het gerecht laat komen. Zowel bij mij zelf als bij meerdere personene schijnt dit laatste wel door te dringen bij Planet administratie.
Succes!
Eerste maal was de opzegging inderdaad niet geheel de gestelde maanden voor het einde van het abonnementsjaar gedaan. Scheelde exact 1 dag (te laat) en werd dus conform de algemene voorwaarden gehouden aan nog een jaar.
Echter het jaar daarop weigerde men de opzegging van het jaar daarvoor te laten gelden en vond men wederom dat ik nog een jaar moest door betalen.
Nu was het mijn zet om te stellen dat er in de algemene voorwaarden stond over een minimaal opzeggingstermijn en geen maximaal aan aantal maanden. Men heeft desondanks gewoon de betalingen laten doorlopen en na stopzetting automatische incasso mijnerzijds een deurwaarder gestuurd.
Heb ze aangetekend en per mail laten weten dat ik dit voor het gerecht zou laten komen, waarna plots na meer dan 15 maanden dus, er ineens een excuus brief vanaf kon en dat het abonnement gestopt is.
Deze casus is geen uitzondering wat opzegging abonnement bij Planet betreft.
Advies, als je meent tijdig het abonnement te hebben opgezegd, betalingen stopzetten en aangeven dat je het voor het gerecht laat komen. Zowel bij mij zelf als bij meerdere personene schijnt dit laatste wel door te dringen bij Planet administratie.
Succes!
Re: planet internet opzeggen
ik wilde ook opzeggen, maar dat kon pas over 1 jaar, je abonnemnet word telkens verlengd met 1 jaar stom hoor, maar om alle ellende van oversluiten naar een andere provider maar van af te zien, hen ik adsl-light genomen en die is ook zonder datalimiet, en goedkoper
al met al vind ik het belachelijk, dat je een jaar opzegtermijn heb groetjes Gerda
al met al vind ik het belachelijk, dat je een jaar opzegtermijn heb groetjes Gerda
Re: planet internet opzeggen
blijven dromenmaar om alle ellende van oversluiten naar een andere provider maar van af te zien, hen ik adsl-light genomen en die is ook zonder datalimiet,
Re: planet internet opzeggen
De termijn van 1 jaar voordat je kan opzeggen staat in de voorwaarden.
Dan moet je er maar in kijken.
Ik heb ook voor hun helpdesk gewerkt, en niemand leest de algemene voorwaarden en daarna klagen.
Waar ik het wel 200% mee eens ben is dat hun administratie bagger is en dat ze hier geen verbetering in brengen.
Dan moet je er maar in kijken.
Ik heb ook voor hun helpdesk gewerkt, en niemand leest de algemene voorwaarden en daarna klagen.
Waar ik het wel 200% mee eens ben is dat hun administratie bagger is en dat ze hier geen verbetering in brengen.