LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Platte International oplichters

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Guardian72

Re: Platte International oplichters

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Fred,

in dat geval wil de-installeren en opnieuw installeren van de virusscanner wel eens helpen.

Succes.

marwe

Ongelezen bericht door marwe »

Gisteren heb ik voor het eerst een factuur ontvangen voor de dvd shaker ??!. Wat dat ook mag zijn.Ik zag wel een site van een computerclub. Dus ik zal maar mijn computer opnieuw gaan inrichten.
Is het echt verstandig om een melding te maken bij de politie?

MW

sylviaschilder

Ongelezen bericht door sylviaschilder »

hallo allemaal.

ook ik had last van die platte internationaal.maar ik heb een hele makkelijk oplossong gevonden om het te verwijderen.ik heb het herstel systeem van mij computer gebruikt en hem een maand voor die datum van dat ik met die platte toestand gedoe te maken heb gekregen laten herstellen.ik hoop dat het voor iemand een uitkomst is.ik ben naar de politie geweest maar kon geen aangifte doen omdat er nog niks onwettelijks was gebeurd nee ze moeten eerst je bankrekening leeg plukken en dan kun je pas aan gifte doen

derfknorps

Ongelezen bericht door derfknorps »

het opnieuw instaleren help ook niet
kan niet sommige dingen niet downloaden die met beveileging te maken hebben
kan dit met platte te maken hebben ?
fred

sylviaschilder

Ongelezen bericht door sylviaschilder »

dat weet ik ook niet .ik weet wel dat bij mij het spy-bot programma het niet meer doet.downlaoden enz doe ik niet dus hier kan ik u geen antwoord opgeven.maar het herstel programma doet de incoonen wel verwijderen en krijg ze ook niet meer terug bij mij is het al drie weken gelden dat ik dit gedaan heb.

Guardian72

Fred-

dit kan door platte veroorzaakt zijn.
In dat geval is er zeker sprake van onjuist handelen, omdat een 'betalingsverplichting' (voor zover daar al sprake van is) GEENZINS inhoud dat platte een 'sloop de pc recht' krijgt.

Punt is - zie het aan te tonen dat die dvd-shaker troep het veroorzaakt, dan met die gegevens aangifte doen.
Adware is tot daar aan toe - maar dit is 'disable-ware' : software die je PC ontregeld.
Mag niet - dus moet dat strafbaar zijn

ruut

Ongelezen bericht door ruut »

14 juni.
Ook ik ben door platte benaderd voor een betaling van 59.99 euro,
Ik zou een abonnement hebben afgesloten, en zou nu verplicht worden om dit bedrag te betalen.
Dit was raar ik had niks afgesloten,en wilde dit abonnement ook zeker niet hebben.
Heb ze verschillende keren gemailt.(vanaf 30 april) maar nooit werdt er ergens op gereageerd.
Het enigste wat ik kreeg was weer aanmaningen, en afgelopen week zels een dreigement dat dit een laatste waarschuwing was.
Hier op heb ik noch maal vaak gemailt,maar zonder maar een enkelen reactie terug.
Heb ook verschillende keren gebeld, maar wordt nooit doorverbonden. Je komt alleen in de wacht gezet,
Nu heb hier meer dan een uur gewacht,maar nooit iemand aan de lijn.
Heb ook twee briefen gestuurd,maar ook hier komt geen reactie op.
Ik vraag me nu af hoe dit verder moet.
Ik ben best wat radeloos nu.
Ik heb en wil niks maar op geen enkele manier komt er reactie.
Ja de enigste reactie is een laatste aanmaning.
Het is trouwens ook raar dat alles alleen in het engels kan,en dat er twee verschillende telefoon nummers zijn.
Mijn computer doet trouwens de laatste tijd ook steeds anders.
Maar of dit er iets mee te maken heeft weet ik niet.
Zijn er trouwens al personen die meer hebben gehoord van hun dan alleen maar aanmaningen. Hoe gaat dit verder?

Guardian72

@ ruut,

Krijg je ook pop-ups met dit soort dingen?
In dat geval, overweeg je PC opnieuw te laten installeren.

Het begint er steeds meer op te lijken dat dit zoiets is als WinAntivirus 2009, of Windows Antivirus Pro - troep wat je doet vermoeden dat een virus hebt, maar er alleen op uit is geld van je te ontvangen.

Er staan, eerder in dit topic, al een aantal tips.

Als jij zeker weet nooit wat besteld te hebben, dan gewoon je PC schoonmaken of opnieuw installeren - en hup, verder gaan.

ruut

15 juni.
Ja het klopt ik krijg ook steeds pop ups.
Ik krijg een snelkoppeling op mijn bureaublad steeds.
Deze kan ik wel verwijderen steeds.
Maar na verloop van tijd komt het steeds terug. :( )
Ik ben maar een leek op computer gebied ,weet dus niet goed wat ik moet doen om defenitief van alles af te zijn.
Ik had trouwens nog een vraag.
Zijn er personen die al gerechtelijke stapen hebben gehad via platte.
bijvoorbeld deurwaardes,of andere drijgbriefen.

Guardian72

@ ruut.

Heb je iemand in de buurt die goed met PC`s is?
Vraag die anders om hulp.

aartje1984

Ongelezen bericht door aartje1984 »

even nog een reactie van mij heb alles verwijderd zoals staat op een paar pagina's terug. en heb niks meer van ze vernomen ben niet zo heel super goed met computers maar ik kon het heel best zelf goed lezen en weg is het en je heb er echt geen ;ast meer van. dus echt ff na die site gaan en doen en klaar

ruut

16-06-2009.
Hallo kan iemand me zeggen hoe ik merk dat ik defenitief van platte af ben.
Ik heb op dit moment geen bericht meer sinds een halve week.
Het laatste bericht was een laatste aanmaning.
Als ik die niet zou betalen dan wat dan volgt is me onbekend.
Wat het vervolg zou zijn weet ik niet.
Ik heb toen alleen alles waar het woord platte op staat en dvd shaker op staat verwijderd,
Of dit zo voldoende is weet ik niet. Tot nu toe geen bericht meer gehad.
Alleen mijn programma store Svr.exle geef vaak een fout melding aan.
maar of dit hier wat mee te maken heeft weet ik niet.
Ben ik er nu van af, of moet ik nog steeds bang zijn.(deurwaarders of iets anders)
Als iemand hier wat van af weet of ervaring in heeft had ik dit graag gehoord.
Bedankt alvast voor eventuelen reacties.

ruut

16 juni.
Nu ik heb vanmiddag zelf het antwoord gekregen.
Ik ben NIET van de oplichters af.
Ik kreeg vandaag via mijn bureaublad een snelkoppeling van platte international.
Hier op stond dat ik nu mijn laatste aanmaning kreeg.
Ze dreigde daarna als ik geen contact met ze opnam teneinde de factuur binnen 7 dagen na deze aanmaning te voldoen, kan dit, in overeenstemming met hun algemene voorwaarden, resulteren in het door hun of het door hun aangewezen derde nemen van juridische stappen tegen mij zonder dat ik hiervan een nadere kennisgeving ontvang.
Veder staat er weer hun klante service nummer op (kan alleen in het engels, en is nooit te berijken) en het postadres waar ik ook al twee briefen na toe heb gestuurd,maar nergens wordt op gereageerd.
Ik heb de rekening teruggestuurd,mar weet wel dat ik er noch lang niet van af ben.
Ik ben langzamerhand radeloos. Nergens wordt op gereageerd,het enigste wat je krijgt zijn dreigementen.
Wat moet ik doen, ik zou kunnen betalen maar ik geloof er niet in dat het dan ook stopt. Er wordt nu ook door hun gedaan of ze stom zijn.
Ik hoop dat iemand me kan zeggen of ze bij hun ook zo ver gaan.

Guardian72

Ruut.
In elk geval niet betalen.

Waarom zou je? Voor een stel afpersers?

Zoals ik al zei - vraag iemand in de buurt die wat handig met PC`s is, of die zou kunnen helpen.
Een alternatief zou zijn de PC door een winkel opnieuw te laten installeren (werkt ook goed).
Alleen, dit kost wel geld.

Maar, toegeven - niet doen. Want zij proberen je af te persen, en zijn dus criminelen.

nancebow

Ongelezen bericht door nancebow »

Ook ik ben benaderd door platte internationel ik benme van niets bewust pffffff ook diverse malen contact proberen te krijgen wat echt op oplichting lijkt omdat ik gewoon geen contact kn krijgen op geen enkele wijze. Hoe moet ik hier nu mee om gaan om gedonder te voorkomen.

uberhaupt dat dit kan is dit mogelijk dat dit zomaar gebeurt dan moet je toch op zijn minst hebben ingevuld of eregens een bevestiging of bericht van hebben gehad????? Snap er werkelijk niets van.

nancebow

Ik heb nu aangifte gedaan bij de politie. Dit zou ik iedereen aanraden die met ongewenst met platte internationel te maken krijgt. Ik vind dit te bsurt voor woorden dus wordt vervolgd en hou julie op de hoogte kan het nie uitstaan zoiets werkelijk onbeschofte oplichters

ruut

24 juni.
Hallo gedupeerde,
Ik had een vraag aan jullie.
Is er bij iemand al eens persoonlijk op je huis adres een aanmaning of een brief van platte geweest.
Ik ben zelf via de computer al een aantal keer bedreigd met juridische stappen. Nu had ik graag geweten of ze dit ook werkelijk al bij een van jullie hebben gedaan.

verder had ik graag geweten wat het beste is : de computer opnieuw installeren of het computer club programma van brundgraaf park.
Zijn de personen dioe in rader staan nu nadat ze dit gedaan hebben defenitief af van platte ?
Bedankt alvast voor jullie antwoorden.

nancebow

Beste Ruut en allemaal,

Ik heb de bundgraafstappen ondernomen en heb nu al een week niets van ze gehoord en juridische stappen??? IK weet het niet lijkt me niet ik heb daar werkelijk nog niemand over gehoord. Ms Wel handig om in elk geval de politie te melden van dit geval ms als ze vaak deze klacht horen dat ze er ook daadwerkelijk iets me gaan doen.Groet Nance

Gesloten