LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Plots trage internet verbinding bij Planet.

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Jaqueline

Plots trage internet verbinding bij Planet.

Ongelezen bericht door Jaqueline »

Sinds enkele weken heb ik een verschrikkelijk trage internet verbinding, terwijl ik bij planet een abonnement heb waar ik snel mee zo moeten internetten, deze verbinding kost mij per maand € 56,-
Mijn pc is gloed nieuw, mijn modem is prima evenals mijn kabels.
In de ochtend uurtjes is het prima gesteld met mijn verbinding maar in de middag gaat het verkeerd en in de avond duurt het bijna 10 minuten voor ik op een webpagina ben.
Maar eens gebeld met planet, ze snapte er ook niks van maar gingen er van uit dat de splitter zijn werk niet meer deed. Er zou me een nieuwe splitter worden toegezonden. Niets meer vernomen van planet, nog maar eens bellen, overigens wordt dit een dure telefoonrekening aangezien je aardig wat moet betalen voor de service van planet, weer het zelfde verhaal, de oplossing zouden ze niet weten, weer ging het verhaal over die splitter die inmiddels nog steeds niet bij me was aangekomen.
Dan maar eens een mailtje sturen naar planet, en ja hoor je krijgt gewoon een standaard briefje terug, wat je allemaal zelf kan doen aan een trage verbinding. Ik moest ook de speedtest doen, de uitkomst is om te janken;

Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 29.4 KByte/sec
(=235 kbps)

Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 6.1 KByte/sec
(=49 kbps)

Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 43.0 Conn/min
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar 578.0 ms

Maar weer eens bellen en de het verhaal uitleggen.
De aardige medewerker vond het vreemd en wilde me wel een splitter opsturen deze koste me dan wel € 3,00. Bizar dat er steeds een splitter werd opgestuurd maar ik nog steeds geen splitter binnen had gehad. Ik sprak tegen deze medewerker uit dat ik het idee had dat er andere op mijn
Lijn waren gevoegd, ook hij had dit idee.
Mijn splitter is eindelijk binnen, snel vervangen en kijken wat het resultaat is, je raad het al.
Geen verschil.
Weer bellen naar planet, nu toch niet zo geduldig meer
Deze medewerker aardig klem in zijn verhaal gezet, resultaat …
Er zitten andere op mijn internet lijn, eens in de zoveel tijd propt planet dus vele op één lijn.
Super trage internet verbinden voor nog steeds de prijs van € 56,-
Schandalig!
Planet is niet van plan hier iets aan te veranderen, maar je moet wel gewoon je rekening blijven betalen. Voor mij dus reden om iedereen te zeggen ga NIET naar planet !
Ik ga nu snel op zoek naar een ander bedrijf voor mijn internet.

Al jaren zit ik bij planet, nooit iets te klagen gehad maar blijkbaar gaat planet zo onbeschoft met zijn trouwe klanten om.

theofilus4

Re: Plots trage internet verbinding bij Planet.

Ongelezen bericht door theofilus4 »

De snelheid van internet is van veel factoren afhankelijk. Het modem kan ineens stukgaan, maar de meest voorkomende oorzaak is de letterlijke 'kink in de kabel' -> ofwel: er is een beschadiging in een van de kabels gekomen. In mijn ervaring als helpdeskmedewerker heb ik vaak genoeg gehoord dat 'de kabels goed waren', en dat toch daar het probleem zat. Toch vind ik het vreemd dat de helpdeskmedewerker direct een nieuwe splitter opstuurt. Ik deed altijd eerst een 'splittertest' om te kijken of daar het probleem wel zat! Die test bestaat uit het direct aansluiten van het modem op de telefoonlijn met een zo kort mogelijk kabeltje. Werkt dit niet, dan ligt het probleem waarschijnlijk niet bij jou maar in de wijkcentrale.

Hier een checklist voor de tijd dat je nog bij Planet Internet zit:
1) hoe lang is de telefoonkabel van het punt waar de telefoon de woning binnenkomt tot de splitter (voor de beste kwaliteit moet dit minder dan een halve meter zijn).
2) hoe lang is de telefoonkabel vanaf de splitter naar het modem? (moet zo kort mogelijk: max 1 meter voor beste kwaliteit).
3) Is je modem draadloos? Zo ja: hoe goed is de ontvangst? Zo nee: probeer eens met een ander netwerkkabeltje. Als alternatief kun je naar het modem pingen (10.0.0.138 bij de meeste Speedtouch modems) Geeft dit geen problemen, dan is het modem of de netwerkkabel het probleem niet.

Maar laat ik vooropstellen: ik vind dat je niet goed geholpen bent. De helpdeskmedewerker had je nadat een nieuwe splitter niet werkte (en de bovenstaande stappen waren nagekeken), direct naar de 2de lijn moeten doorsturen. Daar kunnen ze een lijnmeting doen, waaruit kan blijken of jouw aansluiting op de wijkcentrale misschien problemen geeft (roest e.d). Misschien kun je naar deze afdeling vragen? Als je meldt dat je een nieuwe splitter hebt gekregen, dan zou dat geen probleem moeten zijn.

axasjaak

Ongelezen bericht door axasjaak »

Beste Theofilus 4,
Uit het gegeven van Jaqeline dat haar internetverbinding '-ochtends prima in orde is , blijkt toch al dat de vertraging
extern ontstaat , dus ergens bij KPN/PLANET ?

Jaqueline

Ongelezen bericht door Jaqueline »

Na een heftig telefoontje en een boze brief naar planet gaat het vrij redelijk met mijn internet verbinding, Nog niet waar ik recht op heb met mijn abbonement maar wel tevreden.

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 262.4 KByte/sec
(=2099 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 10.5 KByte/sec
(=84 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 283.0 Conn/min
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar 144.0 ms .

Ik had alle raad die Theofilus me had aangeraden al opgevolgd voor dat ik contact met planet opnam. Daarbij had de laatste medewerker ook eerlijk toegeven dat ze meerdere op 1 lijn propte, dus inderdaad zoals Axasjaak al zij ligt het probleem bij planet zelf.

Nu maar duimen dat me internet niet weer terug gaat lopen.
Zoalng het zo blijft als nu blijf ik bij planet of iemand moet een betere optie voor me hebben?

Gesloten