LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pop up waar je niet omvraagt

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
cor1953

pop up waar je niet omvraagt

Ongelezen bericht door cor1953 »

Hoi,Telkens als ik op internet zit en ergens op klik krijg ik tot mijn grote frustratie telkens het verzoek om aan een onderzoek mee te doen,ik bof toch maar dat ik telkens een van de prijs winnaars ben?,alleen wil ik daar helemaal niet aan meedoen.
Wie heeft er een idee hoe ik van die rotzooi afkom.
Ik blijf het telkens weg klikken maar de irietatie neemt wel toe.
Je kunt ze ook niet benaderen om er vanaf te komen.
Wie weet er raad!?

berndv

Re: pop up waar je niet omvraagt

Ongelezen bericht door berndv »

Virusscanner en even met hitman er overheen. Je pc is waarschijnlijk geinfecteerd met malware.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Lees deze informatie, dan ben je er vanaf.

https://admin.kuleuven.be/icts/info/pc- ... popup.html

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

johncorn schreef:
berndv schreef:Virusscanner en even met hitman er overheen. Je pc is waarschijnlijk geinfecteerd met malware.
Dit is een volslagen onzinnige reactie: die pop-ups worden gewoon naar je scherm gestuurd door de websites die je bezoekt (iedereen heeft er last van) en met virussen of een besmette PC heeft het helemaal niets te maken!
Dat kan maar hoeft niet. Het kan een stukje malware zijn dat hyperlinks in de browser afvangt en vervangt voor eigen html code en zo pop ups genereerd.

Het kan ook een popup van een website zijn. In zon geval helpt een popup killer al een heel stuk.
Ik zou dus naast installatie van een pop up killer toch ook een goede antimalware scanner installeren. Vooral browser toolbars zijn vaak malfide en veroorzaken veel ellende. Schakel deze uit.

Winterman

Ongelezen bericht door Winterman »

olaf79 schreef: Het kan ook een popup van een website zijn. In zon geval helpt een popup killer al een heel stuk.
Met "telkens het verzoek om aan een onderzoek mee te doen" lijkt mij dat niet zeer waarschijnlijk. Zou het steeds dezelfde site moeten zijn en hoewel TS hier niet helemaal duidelijk in is lijkt mij dat "Telkens als ik op internet zit en ergens op klik " er toch op wijst dat het niet om één enkele site gaat, maar die pop-up gewoon overal bij verschijnt, wat toch wel een serieus vermoeden van malware geeft.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Winterman schreef:wat toch wel een serieus vermoeden van malware geeft.
Zowiezo kan het geen kwaad je PC eens in de zoveel tijd (elke maand?) grondig te laten scannen op crapware en virussen..
Gewoon, preventief..

Gesloten