LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Portforward/DMZ werkt niet voor PS4

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Kyoseii

Portforward/DMZ werkt niet voor PS4

Ongelezen bericht door Kyoseii »

Hallo allemaal,

Even wat router informatie:
Mijn provider is KPN, en de router die ik daarvan heb is de Experia TG789vn. Hiervan is het IP om bij de instellingen te komen 192.168.2.254. Vervolgens heb ik een router boven staan waar mijn PS4 aan verbonden is. Deze router is een TPLink TL-WDR4300. Het IP om bij die instellingen te komen is 192.168.0.1.

Nu het probleem. Ik heb sinds kort een PS4, met het spel Destiny erop. Op een gegeven moment kon ik niet verder omdat ik niet kon verbinden met andere spelers doordat ik een strict NAT heb. Ik heb vervolgens meerdere malen, dagenlang, geprobeert te portforwarden op mijn TPlink router settings. Dit werkte niet. Daarna heb ik geprobeert het IP wat ik handmatig heb gecreëerd voor mijn PS4 (192.168.0.69) in DMZ te gooien, wat ook niet werkte. Vervolgens heb ik OOK nog eens op de instellingen van mijn Thomson router(Experia van KPN) een Game aangemaakt bij Assigned Games & Applications met de ports die nodig zijn. Ook dit werkte niet. Ik ben zelf totaal niet handig met netwerk problemen zoals dit, en snap eigenlijk ook helemaal niks van al die instellingen.

Ik hoop dat er iemand is die een vergelijkbaar probleem heeft gehad (en het heeft opgelost) die mij misschien ook zou helpen, of dat er iemand is die het kan oplossen!

Groetjes,
Kevin

encore

Re: Portforward/DMZ werkt niet voor PS4

Ongelezen bericht door encore »

beetje beter googelen hoor.

Ik kom dit al tegen als resultaat:

www.youtube.com/watch?v=pj5aMqoke6A

Hoe makkelijk wil je het hebben?

Kyoseii

Hoi encore,

Die video heb ik al gezien, en zoals ik in mijn bericht uitlegde, werkt dit niet. Waarom het niet werkt is mij ook een raadsel, ik heb het meerdere malen geprobeert en gecontroleerd.

encore

klik anders even op het woord 'googelen' inmijn eerste post... daar staat nog veeeeeel meer dan alleen maar die YT vid. Soms moet je gewoon even de tijd nemen om je in te lezen. Hapklare brokken antwoord bestaan niet.

Kyoseii

Hoi encore,

Ik waardeer je antwoorden niet erg. Als je de tijd had genomen om mijn bericht goed door te lezen, had je gezien dat ik dit al dagenlang heb geprobeerd. Ik heb meerdere zoekopties compleet uitgespit, heb verschillende vergelijkbare problemen op de forums van Sony, Destiny en andere partijen geprobeerd, zonder success. Ik ben op het moment op zoek naar iemand die er meer van begrijpt dan ik.

Ik heb dan ook niet erg veel aan jouw antwoorden, die blijkbaar niet doelgericht zijn op mijn probleem, maar meer op het feit dat ik het maar weer moet googlen, terwijl ik heb aangegeven dat al MEERDERE malen te hebben geprobeerd.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Kyoseii schreef:Hoi encore,

Die video heb ik al gezien, en zoals ik in mijn bericht uitlegde, werkt dit niet. Waarom het niet werkt is mij ook een raadsel, ik heb het meerdere malen geprobeert en gecontroleerd.
Het werkt niet omdat je TP op een ander subnetwerk zit dan je experiabox. De TP moet op hetzelfde netwerk zitten als de experia.

Correctie: dat moet niet, maar is een optie. Anders moet je 2x port forwarden.

Onthoud ook dat je TP router voor de experiabox een ander ip adres heeft dan voor je pc. Voor je experiabox is de TP router waarschijnlijk te viden onder 192.168.2.1, maar deze informatie vind je in de experia box onder verbonden netwerk apparaten.
Laatst gewijzigd door olaf79 op 28 sep 2014 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.

olaf79

Kyoseii schreef:Hallo allemaal,

Even wat router informatie:
Mijn provider is KPN, en de router die ik daarvan heb is de Experia TG789vn. Hiervan is het IP om bij de instellingen te komen 192.168.2.254. Vervolgens heb ik een router boven staan waar mijn PS4 aan verbonden is. Deze router is een TPLink TL-WDR4300. Het IP om bij die instellingen te komen is 192.168.0.1.

Nu het probleem. Ik heb sinds kort een PS4, met het spel Destiny erop. Op een gegeven moment kon ik niet verder omdat ik niet kon verbinden met andere spelers doordat ik een strict NAT heb. Ik heb vervolgens meerdere malen, dagenlang, geprobeert te portforwarden op mijn TPlink router settings. Dit werkte niet. Daarna heb ik geprobeert het IP wat ik handmatig heb gecreëerd voor mijn PS4 (192.168.0.69) in DMZ te gooien, wat ook niet werkte. Vervolgens heb ik OOK nog eens op de instellingen van mijn Thomson router(Experia van KPN) een Game aangemaakt bij Assigned Games & Applications met de ports die nodig zijn. Ook dit werkte niet. Ik ben zelf totaal niet handig met netwerk problemen zoals dit, en snap eigenlijk ook helemaal niks van al die instellingen.

Ik hoop dat er iemand is die een vergelijkbaar probleem heeft gehad (en het heeft opgelost) die mij misschien ook zou helpen, of dat er iemand is die het kan oplossen!

Groetjes,
Kevin
Je moet in de experia eerst een port forwarding doen naar je TP. Het beste kun je alle poorten die PS4 gebruikt (zie handleiding) forwarden naar je TP. Vervolgens zet je in je TP weer een forwarding naar het vaste ip adres van je PS4.

Je kunt ook je TP opnemen in hetzelfde netwerk als je experiabox.

Een derde optie is om in de experiabox de DMZ aan te zetten en het tp router als DMZ IP adres op te voeren. Alle verkeer wordt dan door TP router afgehandeld. Vervolgens zet je in de router port forwarding voor de juiste poorten aan naar je PS4. Je PS4 heeft een vast ip adres. Dat is een goed begin.

olaf79

encore schreef:beetje beter googelen hoor.

Ik kom dit al tegen als resultaat:

http://www.youtube.com/watch?v=pj5aMqoke6A

Hoe makkelijk wil je het hebben?
Hier heeft TS niet zoveel aan aangezien er een routertje tussen zit die roet in het eten gooit.

encore

heel goed. Maar dat antwoord staat ook gewoon op het KPN-forum waar TS uit kan komen als ie maar even had gegoogeld...

olaf79

MichielFRL schreef:TPlink router aansluiten op een PC via UTP-kabel.
In de browser 192.168.0.1 intypen, onder LAN de DHCP server uitzetten en dan opslaan.
Vervolgens de UTP-kabel welke van de Experiabox komt NIET in de WAN-poort maar in poort 1/2/3/4 van de TPlink router en overige apparatuur weer aansluiten.
De TPlink router functioneert nu als switch en WiFi accesspoint.

Alle apparaten krijgen nu een IP-adres van de Experiabox.
Vervolgens kan je conform de handleiding voor spelcomputers op http://www.kpn.com de Experiabox instellen.
Ik geloof niet dat de TP router kan functioneren als switch en accesspoint. Dat is ook helemaal niet nodig. Het beste is om gewoon de dmz in de expediabox te laten verwijzen naar de tp link router.

olaf79

MichielFRL schreef:Toch is het zo. Verdiep je in de techniek zou ik zeggen :wink:
Misschien kan het wel maar ik heb al zo vaak gezien dat dat slechte resultaten geeft bij TP link producten, dus ik zou het niet doen.

encore

De techniek en de werkwijze staan los van het merk Olaf..

olaf79

encore schreef:De techniek en de werkwijze staan los van het merk Olaf..
Nope, de implementatie van die techniek staat of valt met de firmware.
TPLink staat bekend om zijn brakke firmware. DHCP uitzetten betekend doffe ellende bij de meeste van hun firmwares. Daarnaast ook het risico dat je de web frontend van het apparaat helemaal niet meer kunt bereiken (tenzij je een reset uitvoert, waarna de dhcp weer vrolijk actief wordt).

Dus in geval TS (en andere gevallen die soortgelijke setup hebben) raad ik het volgende aan:

1) experiabox, dmz aanzetten met ip adres van je router.
2) in je router port forwarding aanzetten naar het juiste apparaat voor de juiste ports. Zie handleiding van je router en de service die de ports nodig heeft.
3) Vast ip toekennen aan het apparaat.
4) draaien maar.

olaf79

MichielFRL schreef:
olaf79 schreef:
encore schreef:De techniek en de werkwijze staan los van het merk Olaf..
Nope, de implementatie van die techniek staat of valt met de firmware.
TPLink staat bekend om zijn brakke firmware. DHCP uitzetten betekend doffe ellende bij de meeste van hun firmwares. Daarnaast ook het risico dat je de web frontend van het apparaat helemaal niet meer kunt bereiken (tenzij je een reset uitvoert, waarna de dhcp weer vrolijk actief wordt).
Bijzonder dat het uitzetten van DHCP problemen zal opleveren. Ik vraag me af of andere instellingen dan wel onthouden worden / werken.

Probleem van de web frontend kan je oplossen door het IP-adres van de TPLink router te veranderen naar 1 uit de serie van de Experiabox.

Persoonlijk wijzig ik liever iets in een niet provider gebonden apparaat dan in een provider gebonden apparaat i.v.m. automatische firmware updates door de provider.
Dit is een bekend euvel van de TPLInk firmware. Evenals de dhcp instellingen leveren ook andere wijzigingen zoals ddns vaak problemen op.
Het zou behoorlijk debiel zijn als een firmware update van een experiabox zou leiden tot het volledig resetten van de port forwarding settings (want dmz is ook een port forwarding tenslotte), maar ja bij KPN verbaasd niks me nog dus daar heb je mogelijk een punt.

Wat het nog moeilijker maakt is dat sommige Experia Boxen (en er zijn er verschillende en kpn noemt ze allemaal experia) het niet accepteren dat een router binnen de range van de experiabox zit hoewel je dit via een reservering met het mac adres van de router kan verhelpen.

Gesloten