LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Prijs zakelijk internet Ziggo verhoogd met 8 euro
Prijs zakelijk internet Ziggo verhoogd met 8 euro
Hallo allemaal,
In april heb ik bij UPC zakelijk internet aangeboden gekregen, wat ik heb geaccepteerd nadat mij expliciet beloofd was dat de prijs eenmalig slechts 2 euro zou stijgen (ik betaalde destijds 42,26 euro ex btw). Nadat Ziggo de brut had overgenomen las ik dat Ziggo de prijzen nu ook zou verhogen met maximaal 2 euro. Niet echt heel fijn maar prima, het is 2 euro...
Nu zie ik opeens dat Ziggo het bedrag ex. btw NOGMAALS heeft verhoogd van 47.10 euro naar 55.00 euro, een verhoging van bijna 8 euro!
Mag dat zomaar? Heet dit niet contractbreuk?
Groet,
Een nogal teleurgestelde Ziggo klant.
In april heb ik bij UPC zakelijk internet aangeboden gekregen, wat ik heb geaccepteerd nadat mij expliciet beloofd was dat de prijs eenmalig slechts 2 euro zou stijgen (ik betaalde destijds 42,26 euro ex btw). Nadat Ziggo de brut had overgenomen las ik dat Ziggo de prijzen nu ook zou verhogen met maximaal 2 euro. Niet echt heel fijn maar prima, het is 2 euro...
Nu zie ik opeens dat Ziggo het bedrag ex. btw NOGMAALS heeft verhoogd van 47.10 euro naar 55.00 euro, een verhoging van bijna 8 euro!
Mag dat zomaar? Heet dit niet contractbreuk?
Groet,
Een nogal teleurgestelde Ziggo klant.
-
Re: Prijs zakelijk internet Ziggo verhoogd met 8 euro
Je kan je contract opzeggen.
het betreft hier een zakelijke klant.Barre Barry schreef:Je kan je contract opzeggen.
Dit is een consumentenforum, ik denk u voor uw probleem beter een ondernemersforum kunt raadplegen.
Waarom zou een zakelijke klant niet kunnen opzeggen?angel1978 schreef:het betreft hier een zakelijke klant.Barre Barry schreef:Je kan je contract opzeggen.
Zakelijk of privé, dat zou niet moeten uitmaken. Helaas kan ik (volgens Ziggo) niet mij contract ontbinden tenzij ik de rest van het jaarcontract direct betaal.
Maar goed, mijn vraag blijft of ze dit zomaar mogen doen en wat ik het beste kan doen. Het liefst wil ik er gewoon van af aangezien ik mij bedonderd voel.
Maar goed, mijn vraag blijft of ze dit zomaar mogen doen en wat ik het beste kan doen. Het liefst wil ik er gewoon van af aangezien ik mij bedonderd voel.
-
Dat kan natuurlijk altijd, maar we weten niet wat de voorwaarden zijn van het contract.16again schreef:Waarom zou een zakelijke klant niet kunnen opzeggen?angel1978 schreef:het betreft hier een zakelijke klant.Barre Barry schreef:Je kan je contract opzeggen.
dat maakt wel degelijk een heleboel uit. Consumenten zijn bij wet beschermd tegen dit soort wijzigingen ( negatief voor de klant ) en deze kan dan kosteloos direkt van het contract af. Dit geldt niet voor zakelijke klanten. Zij dienen zich gewoon aan het contract te houden.BenderNL schreef:Zakelijk of privé, dat zou niet moeten uitmaken. Helaas kan ik (volgens Ziggo) niet mij contract ontbinden tenzij ik de rest van het jaarcontract direct betaal.
Ehm, wat jij nu zegt valt geen touw aan vast te knopen. Een contract is een contract, als een partij zich daar niet aan houdt heet dat contractbreuk, en dit geldt voor iedereen. Ziggo houdt zich niet aan het contract, dan maakt het echt niet uit of je zakelijk of consument bent.
... Dat is niet waar. Voor consumenten gelden extra wetten die ze beschermen en deze wetten gelden niet voor zakelijke overeenkomsten.BenderNL schreef:Ehm, wat jij nu zegt valt geen touw aan vast te knopen. Een contract is een contract, als een partij zich daar niet aan houdt heet dat contractbreuk, en dit geldt voor iedereen. Ziggo houdt zich niet aan het contract, dan maakt het echt niet uit of je zakelijk of consument bent.
Bij dergelijke wijzigingen kunnen consumenten kosteloos het contract opzeggen. Jij hebt een zakelijk contract, dus dit geldt mogelijk niet voor jou. Dit forum is voor consumenten, dus stel deze vraag eens op een ondernemersforum of google zelf voor een antwoord.
Het is in ieer geval geen contractbreuk. Leveranciers dekken zich vaak in dat ze de prijs kunnen vrehogen tijdens een contractduur.
-
De KvK houdt toch regelmatig sessies om ondernemers uit te leggen wat hun rechten en plichten zijn. Misschien een idee voor TS om daar eens langs te gaan. Dan wordt het verschil tussen ondernemer en consument duidelijk.
Als je een contract voor bepaalde tijd tekende geld die prijs dan ook die periode...
maar als ze toch verhogen mag je gelijk weg.
Is een particulier abonnement niet voordeliger?
U mag niet weg tenzij zij de prijs verhogen binnen de contract periode.
Of het zakelijk ook geld weet ik niet zeker maar zo jagen ze ondanks de reclame alle andere bedrijven die willen overstappen weg.
Ik heb gister een info pakket aangevraagd met voorwaarden en zo... maar dan neem ik wel een privé aansluiting op die bedrijfswoning!
Of het zakelijk ook geld weet ik niet zeker maar zo jagen ze ondanks de reclame alle andere bedrijven die willen overstappen weg.
Ik heb gister een info pakket aangevraagd met voorwaarden en zo... maar dan neem ik wel een privé aansluiting op die bedrijfswoning!
waarschijnlijk pleeg je dan contractbreuk, vaak staat in de voorwaarden dat bijvoorbeeld de fair-use policy wat betreft dataverbruik, alleen geldt voor particulier verbruik. Anders kan je voor een habbekrats een heel datacenter gaan hosten op een consumentenlijntje.stofzuigertje schreef:Als je een contract voor bepaalde tijd tekende geld die prijs dan ook die periode...
Dit nog los van het feit dat er valide technische redenen kunnen zijn om een zakelijke aansluiting te vereisen voor een bedrijfje. Denk bijvoorbeeld aan een statisch (vast) IPadres.
Het is jouw aanname dat Ziggo zich niet aan het contract houdt. Maar dat is helemaal niet zo zeker; je weet immers niet wat er in het contract is afgesproken. Het kan best zijn dat er over de prijs niets in het contract is afgesproken, of zelfs dat er expliciet is afgesproken dat de prijs gedurende de looptijd kan worden aangepast.BenderNL schreef:Ehm, wat jij nu zegt valt geen touw aan vast te knopen. Een contract is een contract, als een partij zich daar niet aan houdt heet dat contractbreuk, en dit geldt voor iedereen. Ziggo houdt zich niet aan het contract, dan maakt het echt niet uit of je zakelijk of consument bent.
Exact.. En om nogmaals het verschil aan te geven tussen zakelijke en consumentencontracten. Een consument is bij wetgeving beschermd tegen dit soort constructies en kan automatisch kosteloos opzeggen als een verbintenis ten nadelen van de klant wordt aangepast ( ook al staat het in het contract dat dit mag ). Een zakelijke klant is hiervoor niet beschermd en wordt geacht zelf in staat te zijn om contracten te lezen, begrijpen en af te sluiten.kweenie schreef:Het is jouw aanname dat Ziggo zich niet aan het contract houdt. Maar dat is helemaal niet zo zeker; je weet immers niet wat er in het contract is afgesproken. Het kan best zijn dat er over de prijs niets in het contract is afgesproken, of zelfs dat er expliciet is afgesproken dat de prijs gedurende de looptijd kan worden aangepast.BenderNL schreef:Ehm, wat jij nu zegt valt geen touw aan vast te knopen. Een contract is een contract, als een partij zich daar niet aan houdt heet dat contractbreuk, en dit geldt voor iedereen. Ziggo houdt zich niet aan het contract, dan maakt het echt niet uit of je zakelijk of consument bent.
angel1978 schreef:Consumenten zijn bij wet beschermd tegen dit soort wijzigingen ( negatief voor de klant ) en deze kan dan kosteloos direkt van het contract af. Dit geldt niet voor zakelijke klanten. Zij dienen zich gewoon aan het contract te houden.
Kleine bedrijven, zoals ZZP-ers kunnen gewoon beroep doen op de reflexwerking van het consumentenrecht.angel1978 schreef:Een consument is bij wetgeving beschermd tegen dit soort constructies en kan automatisch kosteloos opzeggen als een verbintenis ten nadelen van de klant wordt aangepast ( ook al staat het in het contract dat dit mag ). Een zakelijke klant is hiervoor niet beschermd en wordt geacht zelf in staat te zijn om contracten te lezen, begrijpen en af te sluiten.
Dit is een consumentenforum, TS kan deze materie beter op een ander forum aankaarten.
Dit is je 2e, vrijwel identieke bijdrage. Wat is de meerwaarde?puma73 schreef:Dit is een consumentenforum, TS kan deze materie beter op een ander forum aankaarten.
Overigens, gezien inhoud van uitzendingen en radartv home pagina, lijkt het alsof de ZZP-er wel degelijk omarmd is door Radar.
Uit de gedragsregels:16again schreef:Dit is je 2e, vrijwel identieke bijdrage. Wat is de meerwaarde?puma73 schreef:Dit is een consumentenforum, TS kan deze materie beter op een ander forum aankaarten.
Overigens, gezien inhoud van uitzendingen en radartv home pagina, lijkt het alsof de ZZP-er wel degelijk omarmd is door Radar.
Dit forum is bedoeld voor consumenten, die willen praten over onderwerpen die in de uitzendingen van Radar behandeld zijn en over andere onderwerpen op het gebied van consumentenkwesties.
Gezien het hier een zakelijk contract betreft ( en dus niet een ZZP'er met een consumentencontract ) doet het er niet toe dat radar ZZP'ers wel of niet omarmt. Dit forum is hier simpelweg niet voor bedoeld. Het is in dit geval geen consumentenkwestie.
De wetgever/rechter geeft kleinzakelijk gebruikers gelegenheid tot meeliften op consumenten wetgeving.angel1978 schreef:geen consumentenkwestie.
Als de rechterlijke macht die deur al open zet, waarom zou diezelfde deur op consumenten forum dan dicht moeten?
Radar post zelf ook ZZP topics op "consumentenforum:"
https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... p#p2151935