LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Probleem internet van @home

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
passiepas
Berichten: 43
Lid geworden op: 07 jul 2006 21:22

Probleem internet van @home

Ongelezen bericht door passiepas »

Hallo

Ik heb een probleem met internet van @home.

We hebben al enkele jaren internet van @home aan de ene kant bevalt het goed en aan de andere kant totaal niet.

Eerst hadden we breedband internet 47,95 heet nu internet intensief 5000.

Paar jaar later hebben we dat laten veranderen in de nieuwe Family die was toen net nieuw en 10 euro goedkoper dan breedband.

Vorig jaar oktober kregen wij bericht dat Family er uit gaat en dat we tot mei breedband krijgen voor de prijs van Family dat is allemaal goed gegaan.

We moesten voor mei 2006 beslissen welke abonnement we dan gaan nemen ipv breedband/Family of bij breedband blijven.

We hebben toen besloten om naar basis te gaan (heet nu internet regelmatig 2000) kosten 29,95.

Dat heb ik via email geregeld en heb toen email terug gehad dat we per 1 mei @home basis krijgen.

Toen kwam in mei de factuur en wat stond daar op? internet intensief 5000 46,68 euro ipv internet regelmatig 2000 29,95 terwijl intensief 47,95 dus 46,68 is ook niet goed.

Op de factuur van juni stond internet intensief 5000 47,95.

Dus heb ik gebeld gebeld gebeld gebeld maar heeft niks geholpen elke keer zeggen ze het komt in orde maar nee hoor het is nog niet in orde.

Ik heb toen een brief gemaakt en die per email verzonden.

Krijg ik weer zo'n stomme standaard emailbericht terug:

Wij bieden u onze excuses aan voor de lange tijd die het beantwoorden van uw e-mail in beslag heeft genomen. Naar aanleiding van uw e-mail informeren wij u als volgt.

Heeft u nog vragen, dan kunt u ook terecht op onze online help via http://help.home.nl/.

Volgens onze gegevens heeft u inmiddels Internet Regelmatig 2000.

Uw verzoek voor verrekening hebben wij doorgestuurd naar de desbetreffende afdeling.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Ze zeggen dus dat ik internet regelmatig 2000 heb maar waarom staat dat niet op de factuur en waarom wordt er niet gewoon 29,95 van de rekening gehaald?.

Ik heb in het voorjaar dit jaar een nieuwe email laten aanmaken als hoofdgebruiker ook daarvoor heb ik een paar keer moeten mailen en bellen voor dat het pas in orde kwam.

Ik heb het helemaal gehad met @home dit is toch niet normaal meer zoals zij met hun klanten omgaan?.

Wie heeft ook zoiets meegemaakt en wat vinden jullie hier van?.

Het liefst stap ik over naar internetplusbellen van kpnplanet maar dat weet ik nog niet zeker om dat ik niet weet of dat verstandig is of niet?.

Ik ben heel benieuwd naar de reacties alvast bedankt.

Groeten Pascal

ilatie
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 mar 2006 14:32

Re: Probleem internet van @home

Ongelezen bericht door ilatie »

Wat een frustratie, internet van @Home.
Al vanaf 3 mei 2006 (inmiddels dus 3 maanden) hebben wij last van een zogenaamde "wegvallende verbinding". Het abonnementskosten van €47,95 voor onbeperkte toegang & -datalimiet lopen gewoon door.
Het wegvallen in de verbinding houdt bij ons in dat we met gelukt 's ochtends tussen 8:00 en 10:00 even online kunnen zijn en 's avonds tussen 23:00 en 3:00 uur.

Na een melding van een storing wordt een referentie nummer aangemaakt met daarin de probleem omschrijving. De eerste 3 referentienummers met verzoek om een monteur werden afgewezen, met onduidelijke reden. Maar half Juni was het ze dan eindelijk duidelijk dat we toch een monteur nodig hadden. De monteur werd ingepland en zou ons dinsdag, woensdag of donderdag met een bezoek verblijden (gelukkig heb ik heel flexibele werktijden, dus kon die 3 dagen gewoon thuis zijn zonder probleem, op dat moment was ik allang blij dat het opgelost zou worden) Je raadt het al...Geen monteur.

Weer gebeld met de klantenservice, daar werd me gevraagdo f ik daadwerkelijk wel aanwezig was geweest.. (In 3 dagen van 9:00 tot 18:00 thuiszitten zou ik tijd hebben gehad om ons volledige huis met een tandenborstel te poetsen.. :D Ja, ik was thuis geweest) Opnieuw werd er een monteur in gepland, weer voor 3 dagen, vanaf maandag. De woensdag daarop, de 28e, kwam de monteur ons eindelijk uit de brand helpen (dachten we) na een paar minuten naar de modem te hebben gekeken, zei hij dat er niets meer aan de hand was en mocht het probleem terug komen, moesten we maar even contact opnemen.

Na 2 uur plezierig van internet te hebben genoten, was het opnieuw raak. Weer geen verbinding. Nogmaals gebeld met @Home. Verhaal uitgelegd, nieuw nummer aangemaakt en ik moest doorverbonden worden met de technische dienst. Na 40 minuten in de wacht te hebben gestaan heb ik de verbinding verbroken en weer opnieuw gebeld om te zeggen wat er was voor gevallen. De medewerker vertelde me zonder schroom dat het inderdaad een beetje druk was. (40 Minuten, een BEETJE druk?!? :shock: ) Ik vroeg wanneer het meestal wat rustiger was en ze raadde me aan om het in de ochtend nogmaals te proberen. Volgende ochtend het zelfde verhaal, wachttijd van 20 min. Uiteindelijk op zaterdag nog maal teruggebeld, ze konden me niets zeggen over wachttijd en ik zou het maar moeten proberen. Na 57 minuten in de wcht te hebben gestaan werd de hoorn op de haak gegooid. :twisted: IK WAS WOEST!!!

Na een paar keer zuchten maar eens terug gebeld. Van te voren al aangekondigd dat ik niet meer voor rede vatbaar was probleem uitgelegd en gezegd hoe ik me voelde. Medewerker gaf geen reactie. Dat was het meest frustrerende. Dat het ze gewoon niks interesseerd.

Na een week heb ik alle moed weer verzameld en opnieuw gebeld. Ik vroeg of het mogelijk was een bedrag terug te vragen omdat we niet volledig gebruik hadden kunnen maken van het abonnement, maar dat is alleen mogelijk als je 48uur of langer aaneengesloten zonder internet hebt gezeten. Ik vroeg of ik een klacht kon indienen, maar dat was alleen mogelijk via de mail en dat is moeilijk versturen als je geen internet hebt. Kortom: TOTAAL GEEN MEDEWERKING op wat voor manier dan ook.

Uiteindelijk zijn we 3 maanden verder, het probleem is niet opgelost, we hebben €150,- moeten betalen voor een dienst waar we geen gebruik van kunnen maken, en zijn €80,- kwijt aan telefoonkosten.

De tijd dat we nu gebruik kunnen maken van internet gaat zitten in het nakijken van nieuwe providers, want @Home heeft helemaal afgedaan...

h.n.j
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 aug 2006 20:52

Re: Probleem internet van @home

Ongelezen bericht door h.n.j »

@home zoals het hoort.

In het beginstadium dat ik van @home telefonie gebruik zou gaan maken, ging er iets fout.
30 e-mails heb ik verzonden naar verschillende adressen van @home telefonie / internet. Eerst na twee en een halve maand werd er op een eerder verzonden mail serieus geantwoord. Dit was nadat ik de automatische afschrijving bij mijn bank had laten blokkeren.
Gelukkig ben ik nu, na vijf maanden ergernis, verlost van deze grote nonchalante instelling die "Zoals het hoort" hoog in het vaandel heeft.

fanvanradar
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 aug 2006 21:26

Re: Probleem internet van @home

Ongelezen bericht door fanvanradar »

@HOME??? ik kom zeker terug met een uitgebreid topic want ik kan er EEN BOEK over schrijven. Een DRAMA-serie een THRILLER is het! Voor nu alleen even een WAARSCHUWING VOOR IEDEREEN!

NEEM NOOIT @HOME!

Het product ervaar ik als ok, maar wat een fouten in facturering, wat een klantonvriendelijkheid, wat een wachttijden als je ze moet bellen (2 uur wachten is geen uitzondering maar heel normaal, tel uit je verlies als je inmiddels al minimaal 10 uur daar in de wacht hebt gestaan!) Volgens @home overigens niets om schadevergoeding voor te geven want ze zeggen tenslotte van te voren dat het nummer niet gratis is! Oh en even voor de duidelijkheid, als je denkt dat je dan na 2 uur eindelijk bent doorverbonden met de juiste afdeling: VERGEET HET MAAR! Waarom ik dan niet mail? Allemaal gedaan maar je krijgt gewoon geen enkele reactie!

Ik ondervind al sinds maart problemen met @home, problemen die bestaan uit onterechte incasso's, incasso's die wel hadden moeten plaatsvinden en die vervolgens net niet plaats vinden, niet bereikbaar zijn, ONTERECHT worden afgesloten door hun JOEKELS van fouten en vervolgens GEDWONGEN ONTERECHT MOETEN BETALEN om uberhaupt je internet terug te krijgen BINNEN EEN WEEK, maar je teveel betaalde bedragen terugzien? Vergeet het maar!

Ik ben er nog lang niet klaar mee, laat het er ook niet bij zitten. Als @Home zo doorgaat zit ik binnenkort bij alle consumentenprogramma's in de studio....... wat zal die directeur balen zeg!!!

xxxx

ps. Omdat ik vind dat de ellende van @Home niet genoeg benadrukt kan worden ga ik dit ook nog als nieuw topic plaatsen, bij deze de oproep aan iedereen om dat ook te doen! Misschien leren ze er iets van en krijgen wij waar we recht op hebben!

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Probleem internet van @home

Ongelezen bericht door queenfan »

ook ik kan er een boek overschrijven, en ook mijn advies is neem nooit @ home.

Ik heb inmiddels 4x een nieuwe modem gehad, ben al een keer uit het systeem verwijderd niemand weet waarom, de verbinding valt constant weg (ligt aan de pc of de bekabeling volgens @ Home).

En ga maar door, en het erger is door een glasvezelkabel kan ik geen ADSL aanvragen lang leve de techniek :x :x :x :x

peukiemon
Berichten: 170
Lid geworden op: 26 nov 2005 10:14

Re: Probleem internet van @home

Ongelezen bericht door peukiemon »

Inderdaad @home is een grote ramp, ben er sinds december vanaf en heb nu adsl.
Goedkoper sneller en een stuk stabieler.
@home beloofde van alles maar is er niet beter op geworden, in het begin
ik zat bij de eerste 1000 gebruikers was het beter en sneller dan nu.

@queenfan
Als het goed is kan je via BBned en BabyXL nu wel adsl krijgen.
Blijf het vaag vinden dat het bij jou niet te krijgen was was woon vlak bij je.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Probleem internet van @home

Ongelezen bericht door queenfan »

@ peukiemon
Geplaatst op 18 Aug 2006 14:03 door peukiemon
@queenfan
Als het goed is kan je via BBned en BabyXL nu wel adsl krijgen.
Blijf het vaag vinden dat het bij jou niet te krijgen was was woon vlak bij je.


Doordat er een glasvezel verbinding loopt tussen de wijkkast en de wijkcentrale waar ik op aangesloten zit is het niet mogelijk om ADSL aan te vragen (en zoals ik nu begrijp alleen niet via het KPN netwerk).
Kijk maar eens op http://www.adslwinkel.nl, en vul maar eens een postcode in kijk ook eens op 9746 AK, dit zijn de postcodes in mijn straat.

peukiemon
Berichten: 170
Lid geworden op: 26 nov 2005 10:14

Re: Probleem internet van @home

Ongelezen bericht door peukiemon »

@queenfan

Inderdaad met jouw postcode nog steeds niet wel bij een paar andere postcodes in jou wijk.
Maar het zou in principe mogelijk moeten zijn kaal koper in de woning moet
al genoeg zijn om adsl aan te kunnen vragen.
Zou je geen verzoek bij kpn kunnen indienen om een rerouting te krijgen van een verdeelkast honderd meter verderop want die ondersteund wel de adsl.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Probleem internet van @home

Ongelezen bericht door queenfan »

@ peukiemon

Geplaatst op 18 Aug 2006 18:11

Inderdaad met jouw postcode nog steeds niet wel bij een paar andere postcodes in jou wijk.
Maar het zou in principe mogelijk moeten zijn kaal koper in de woning moet
al genoeg zijn om adsl aan te kunnen vragen.
Zou je geen verzoek bij kpn kunnen indienen om een rerouting te krijgen van een verdeelkast honderd meter verderop want die ondersteund wel de adsl.
Heb ik al gedaan, het probleem is dat in de wijkkast geen vrije koperader naar de wijkcentrale zijn.

Gesloten