LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [Problemen HetNet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Traveltom

[Problemen HetNet

Ongelezen bericht door Traveltom »

Bijgaand ons verhaal m.b.t KPN-Hetnet. Wellicht is het interessant om mensen te waarschuwen voor de “service”bij KPN en HetNet.
Eind 2006 bezochten wij de Primafoon winkel. Wij wilden een andere internetprovider.
Onze toenmalige provider MyADSL beviel erg slecht. Vaak was internet niet beschikbaar en de download snelheid was slecht 500kb en dat voor 30 euro per maand alleen voor internet.
Door de verkoper werd HetNet aanbevolen. Via de winkel is dit aangevraagd. Met de uitdrukkelijke wens dat we het oude nummer wilde behouden. Wij ontvingen het pakket van HetNet ongeveer op de afgesproken data. Een keurig modem etc.
Het werkte ook spoedig. Enige dagen (ergens in febr 2007) later kregen we een brief dat er een nieuw telefoonnummer was. Ik heb daar over gebeld en gemeld dat wij ons oude nummer wilde behouden. Dat was geen probleem zeiden ze. Waarschijnlijk werd dit niet goed begrepen want naast de nota van HetNet kreeg ik enige tijd later ook een nota van KPN voor ons oude telnummer. Weer gebeld. Het was allemaal geen probleem zeiden ze. Ik hoefde niet te betalen en het zou binnenkort verrekend worden. Ca 2 maanden later (eind mei 2007) kreeg ik weer een nota van KPN. Weer gebeld. Het zou worden verrekend. Ik vroeg nog of ik niet moest betalen in verband met een eventuele afsluiting. Ca 1 week later was er boodschap op het antwoordapparaat dat er spoedig moest worden betaald, anders werd de telefoon afgesloten. Ik heb toen diezelfde avond nog gebeld. Ze begrepen het en zouden een incassostop in het systeem zetten en het gaan regelen. 2 dagen later was ons oude telefoonnummer afgesloten. Aangezien niemand ons nieuwe nummer kende werd er dus niet meer gebeld. Dit was geen fijne situatie. Toen zijn we gaan bellen om ons oude nummer terug te krijgen. De berichtgeving hierover was ook erg slecht. De een zei dat het wel kon, de ander weer niet . Uiteindelijk is het met behulp van de Primafoon winkel en een hulpvaardig iemand bij HetNet toch gelukt het nummer terug te krijgen. Dit heeft ruim 4 maanden in beslag genomen. Maar we zijn hier wel dankbaar voor. Het nieuwe nummer moest worden afgesloten en de procedure zou opnieuw beginnen. Dit zou ca 4-6 weken in beslag nemen. In de tussentijd zouden we ADSL GO krijgen, een nieuw product van HetNet voor 10 euro per maand. Dit zou slechts 2 weken later beschikbaar zijn. We besloten dit voorlopig te proberen. De 2 weken werd ruim 4 weken. Toen werkte internet eindelijk weer. Echter zonder mail adressen. Toen werd weer aangeboden om HetNet aan te sluiten. Omdat alles al zo lang duurde en we bang waren dat het weer mis zou gaan, hebben we dit niet gedaan.
Enige tijd later kregen we een brief dat KPN was opgezegd en dat er weer een HetNet ADSL aansluiting gereed was. Dit klopte echter niet. Ook ging het administratief wat raar. Aan KPN moest 20 euro betaald worden en via HetNet kregen we weer 10 euro terug.
Uiteindelijk hebben we maar een andere provider genomen. Op zich vond ik het wel jammer om na maar liefst ruim 21 jaar via KPN te hebben gebeld, de relatie te beëindigen, maar de belabberde service, het gebrek aan kennis en de matige communicatie hebben ons hier nu wel toe gedwongen. Momenteel loopt er nog een probleem over een nota van ca 52 euro, maar dat zal ongetwijfeld binnnenkort worden opgelost.
Als positief punt wil ik wel melden dat als het eenmaal werkte, het ook wel goed werkte, nooit uitval of iets dergelijks.
Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.
Traveltom
[/b]

Anny100

Re: [Problemen HetNet

Ongelezen bericht door Anny100 »

Ja wat kan ik mij uw verhaal begrijpen. Wij zijn ook klant bij Het Net maar een eenvoudige verhuizing kan niet doorgevoerd worden. Waren heel erg tevreden met Het Net. Tot dan. Wij hebben ruim op tijd aangegeven dat wij gingen verhuizen naar een andere gemeente, zie onderstaande brief naar het net:
Geachte heer /mevrouw,

Wat is nu eenvoudiger dan het doorvoeren van een simpele verhuizing, dachten wij nog.
Vorig jaar 4 december verhuisden wij van de Oerdeweg 52, 9696 XR Wedde, tel: 0597-562877 naar Jan Tooroplaan 1, 9646 DG Veendam en kregen het nieuwe telefoonnummer 0598-371643 toegewezen. Helaas moeten wij inmiddels constateren dat het verhuizen van een abonnement voor Hetnet een onmogelijke opgave blijkt te zijn.

Op 30 augustus 2007 hebben wij de Helpdesk gevraagd wat mij moesten doen om één en ander in goede orde te doen verlopen. Wij kregen toen goede informatie en hebben deze ook uitgevoerd op de data die de helpdeskmedewerker doorgaf.

Wij hebben aangegeven dat wij ons abonnement wilden behouden zoals het was, Snel Surfen & bellen voor €34,95
plus onbeperkt bellen voor € 10,00. Samen is dit dus € 44,95. Voor alle duidelijkheid: de enige gewenste verandering was het adres. Van Hetnet ontvingen wij vervolgens de bevestiging 7292198.d.d. 16 oktober, waarin werd vermeld dat de verhuisopdracht op 5 december zou worden uitgevoerd. Het oude adres in Wedde zou buiten gebruik worden gesteld. Daarna begon de ellende...

Wij hebben een afspraak gemaakt dat de monteur van Hetnet op 6 december langs zou komen. Om het een en ander vlot te laten verlopen werdt ons geadviseerd door de Helpdesk om zo'n een abonnement te nemen op de snelhulp monteur onder klantnummer 22141528
(in deze periode lag mijn man zeer ernstig ziek in het ziekenhuis en diende ik mobiel contact te hebben hetgeen ons een gepeperde rekening van providers heeft opgeleverd)
Toen de monteur op 6 december kwam bleek dat wij niet aangesloten waren en geen verbinding hadden. Wij hebben gebeld naar de helpdesk €5,18 hoe dat kon Kreeg te horen dat het zeker snel zou gaan werken..
Het bleek dat het niet werkte, en de monteur is 12 december avonds weer geweest , daarna hadden wij telefoon. (Wel met storingen, afbreken van gesprekken , voor andere mensen waren wij in gesprek terwijl dat niet zo was.)
Wie dacht dat toen alle problemen waren opgelost, komt erg bedrogen uit.

De gegevens klopten niet de verhuisopdracht naar het nieuwe adres werdt niet verwerkt, maar kregen er een abbonnement bij waar wij niet om hebben gevraagd.
Ik heb divese keren naar de helpdesk gebeld en steeds als resultaat een ander abonnement wat niet klopte ik wilde heel gewoon het oude abonnement op het nieuwe adres,maar op een of andere manier is dat onmogelijk om door te voeren, heb gezegd dat de adres gegevens niet klopten (elke keer dat wij belden).
Resultaat nihil tot gisteren ik iemand aan de helpdesk kreeg die doorhad dat de verhuizing niet was doorgevoerd. Het oude adres aan de Oerdeweg er ook nog bijstond, wat ik al diverse malen gemeld had. Wij betalen dus dubbel.Daarbij dat kunnen jullie zelf ook nakijken heb ik wel bijna voor voor bijna 60,00 euro verbeld heb met de helpdesk, dat begon al eind november.
Ook had ik al contact met de KPN gehad na aanleiding van een brief dat de Oerdeweg op 10 december werd afgesloten terwijl dat op 4 december zou gebeuren volgens afspraak die wij van u hadden ontvangen, daar moet je toch op vertrouwen..
Wij zijn namelijk die dag vertrokken uit dat huis .
Kort is dat wij onze dubbele kosten terug willen, ook vele belkosten naar de helpdesk, de o6 belkosten toen wij geen telefoon hadden de ergenis die wij hebben is niet betaalbaar.
Wij hopen dat alles opgelost kan worden en dat wij een tevreden klant van hetnet zijn, wat op dit moment niet zo is.
Nu is het 29 april en ze hebben nu pas door dat het oude telefoonummer er nog bij stond en dat is nu verwijderd, en het dubbele abonnement is nu ook weg. Wat de laatste klacht was dat wij internet + onbeperkt bellen hebben maar wel de gesprekskosten moesten betalen rarar hoe kan dat. Daar zijn nu ook achter gekomen , maar hoe het kan dat HET NET een een eenvoudige verhuizing niet kan verwerken is mij een groot raadsel, ik hoop dat het nu opgelost is maar ik moet mijn geld voor het bellen nog wel terug krijgen van de laatste twee maanden. Wanneer dat komt is afwachten. Dit is ons verhaal over HET NET Ik ben verder heel vriendelijk geholpen door een vast contactpersoon en hopelijk werkt het nu goed, want overstappen is voor ons geen optie omdat wij geen minuut zonder telefoon kunnen wegens ziekte. Maar balen ja dat doen wij heel erg.

Gesloten