LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen internetverbinding @home, WIE KAN MIJ HELPEN

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Vanillivi

Problemen internetverbinding @home, WIE KAN MIJ HELPEN

Ongelezen bericht door Vanillivi »

Hallo,

Sinds ik verhuisd ben, heb ik een internetaansluiting bij @home, budget.
Direct vanaf het begin geen goede verbinding gehad. Symptomen:

* 6 op de 10 keer tijdens het surfen krijg ik de witte foutmelding-pagina (waarschuwing, deze pagina is verlopen of zoiets)
* MSN Messenger (7.0 EN 6.2) om de drie minuten eraf gegooid

Het kan een tijdje goed gaan maar geheid na een klein tijdje weer die irritante fout pagina, waardoor ik op 'vorige' moet drukken en dat duurt dan OOK weer heel lang...

Ik heb met @home gebeld en ze zeggen dat het niet aan hun kan liggen. Alles leek vandaaruit verder in orde.

Ik ben een leek op dit gebied, met als gevolg dat ik nu niet meer weet wat ik moet doen! Ik vreet mezelf soms op van irritatie want ik moet best veel op internet doen. Dan moet ik dus de hele tijd wachten wachten en opnieuw proberen.

De verbinding is gewoon NIET GOED en @home zegt er niets mee te maken te hebben.... en ik betaal maandelijks netjes mijn abonnementsgeld.......

Wie kan mij helpen? Ik ben héél blij met iedereen die hierop wil reageren.

Groeten Sophie

magda

Re: Problemen internetverbinding @home, WIE KAN MIJ HELPEN

Ongelezen bericht door magda »

Helaas helpen kan ik je niet, omdat je toch bij @home moet zijn. Maar kies een goede provider, dat is eigenlijk het enige, wat ik je kan adviseren.

M

monteurtje

Ongelezen bericht door monteurtje »

helaas, helpen kan ik je ook niet.
wat ik wel kan is vertellen dat ik dit probleem van horen en zeggen wel ken maar het zelf absoluut niet heb, wij zitten sinds 08-2004 bij @home
en hebben sinds die tijd nog geen problemen gehad, wij zijn erg tevreden met deze provider en hebben met het zelfde abo. als jou een supersnelle verbinding zonder problemen.
misschien nog eens een brief sturen met je klachten en anders inderdaad een andere provider.

succes met je probleem.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik weet niet wat voor modem je hebt, branden alle lampjes op het modem?

Bepaalde modems zoals de Motorola, (het rechtopstaande kastje, bij de tv kabel verbinding, branden (op één na,) alle lampjes constant,

Blijft het modem zoeken naar signaal, (knipperende lampjes op het modem) is er een fout in; óf het modem óf het signaal van @ home, is in jouw aansluiting niet goed,

kun je wel gewoon e-mail ontvangen, dan ligt het zeer waarschijnlijk in je software van de computer,

Vertel wat meer over je modem en software, wat je modem doet,

hier kun je vaak veel dingen uitzoeken, wat niet in de haak zit,

Is het modem goed aangesloten, is het tv signaal goed?, is de splitter juist gemonteerd?,

Vertel ons wat meer, ik heb ervaring met kabelinternet, misschien kan ik het internetten voor jou weer leuk maken,

Veel succes, en ik hoor nog van je,

groeten Chrisje.

Gast

Dat klinkt mij heel erg bekent in de oren, ik heb het al 2 keer 5 maanden lang dat gehad.
Ik heb zelfs een nieuwe modem aangevraagd, met de smoes dat mijn oude het niet meer deed (lampjes lichten niet meer op, gewoon stekker eruit gehaald)

Het hielp allemaal niks, totdat ineens 100.000 mensen bij @Home ineens geen internet meer hadden door verkeerd aansluiten van hun nieuwe server maar ik nog wel.
Nu heb ik ook opeens een andere IP adress en was in het begin ook het aantal Conn/min heel erg laag, nu is het weer goed.

Kortom ik ga in juni weg van @home en kom nooit meer terug.

Wat je nu kunt doen is: scannen op spyware met: www.hitmanpro.nl
- Andere provider nemen
- Modem langer dan 48 uur offline zetten zodat je over die dagen tenminste vergoeding kan krijgen.
- Je kan @home helpdesk bellen en vragen of er meer mensen zijn in jouw buurt met hetzelfde probleem en vragen of ze het kunnen melden bij de Technische dienst.
- Verder had ik heel vaak gebeld en zelfs was er een monteur geweest die zei dat hij niks kon doen, maar dat het aan @home zelf lag.

Gast

Er zijn inderdaad wel mogelijk oorzaken die bij de gebruiker thuis kunnen liggen, te denken valt inderdaad zoals al vermeld aan spyware maar ook aan instellingen die met elkaar in conflict zijn.
De helpdesk van de provider hoort hier echter wel actie in de ondernemen. Instellingen moeten gecontroleerd worden en de informatie over spyware en het gebruik van hitman of ad - aware had gegeven moeten zijn.

Om te kijken naar mogelijke problemen op je pc thuis moet wel het een en ander aan info gegeven worden:
- welk besturingssysteem gebruik je?
- heb je 1 computer of een klein thuisnetwerkje en in het laatste geval hoe is dit opgezet?
- heb je al spyware verwijderd?
- krijg je bij het opstarten van je pc of tijdens gebruik wel eens rare meldingen?
- welk type modem heb je en welke lampjes branden er wel en niet?
- lost het opnieuw opstarten van modem en pc het probleem tijdelijk op?
- gebruik je fileshare programmas (bv kazaa) en zo ja welke?
Als je deze info geeft kan ik wel wat tips posten wat betreft de mogelijke oorzaken bij je thuissysteem.

sjonny R

Ongelezen bericht door sjonny R »

beste sofie

de mensen zeggen allemaal mooi van naar een andere profider gaan, maar deze hebben ook allemaal hun eigen problemen.Ik denk zelf dat er een spyware op je pc zit die je internet browser veranderd .sommige mensen roepen hitmanpro installeren,omdat deze alle spyware programma's in 1 heeft ,maar mijn zus had ook dit probleem en hitman hielp niets, heb haar geadviseerd om bij www.microsoft.com de nieuwe is wel een BETA versie(lees een probeerversie die men nog zo'n 110 mag testen)maar ik de garantie dat als er spyware in je pc zit dit wordt verwijderd en hoop dan dat je kunt genieten van @home internet.Heb zelf ook budget gehad alleen zeer langzaam metdownloaden maar internetten geen probleem. succes.

Vanillivi

Ongelezen bericht door Vanillivi »

Allemaal bedankt voor het reageren.

Na wat onderzoek en speurwerk op het internet ben ik tot het volgende gekomen:

- De lampjes van mijn modem gaan steeds even uit en dan één voor één weer aan, lijkt mij dat dit betekent dat verbinding steeds even weg is en dat het weer opnieuw opstart.

- Op internet las ik dat de zwarte Motorola modem van @home heel vaak slecht is en dat er dan een nieuwe geleverd kan worden, een witte. Deze zal geen problemen leveren.

Hier heb ik contact over gehad met Essent en ben momenteel in onderhandeling over een nieuwe (witte) modem!

Hier heb ik al mijn hoop op gevestigd.
Mocht dit niet de oplossing zijn dan zal ik verder speuren naar de oplossing...

Nogmaals bedankt!

Gast

restart van het modem, das inderdaad foute boel

kan naast een modemprobleem trouwens wel ook een probleem met de lijn zijn, misschien kun je ze zover krijgen om die lijn door te meten

haarlem

Ongelezen bericht door haarlem »

De lampjes van mijn modem gaan steeds even uit en dan één voor één weer aan, lijkt mij dat dit betekent dat verbinding steeds even weg is en dat het weer opnieuw opstart.
dat zie je verkeerd de data stroom werdt per paketje verstuurd.
het knipperen van dat ledje geeft juist aan dat er een datastroom is .
er is maar een ding aan te doen .
neem een echte provider geen kabelboer .
ze kunnen niet eens een storings vrij Televisie signa leveren laat staan de rest

Gast

Een E-tech modem kopen is wat duurder maar erg goed.

twinmama

Ongelezen bericht door twinmama »

Ik denk niet dat het aan @home ligt.Zelf heb ik ook @home budget maar weinig problemen.Dat msn er uit ligt kan ook aan msn zelf liggen.
Je hebt msn 7 heb je de beta versie of de vernieuwde goede versie die nu via msn te downloaden is.

Anders moet je misschien ffe de stekker van de modem er uit halen(pc eerst uit dan natuurlijk) en na een minuutje of zo weer in het stopcontact doen wachten tot alle lampjes op groen staan en dan de pc weer opstarten.

Oh ik lees net dat je de oplossing hebt.Wij hebben idd de witte modem en idd weinig problemen kijk het kan altijd dat er een storing ,maar dat het bij jullie zo slecht werkt is idd niet goed.

Hitmanpro heb ik er hier ook op staan en werkt uitstekend is anti spyware.
http://www.hitmanpro.nl/

Suc6 en ik hoop dat je snel een witte modem krijgt.

Gast

msn eruit ligt idd aan de illegale of betaversie van msn dat heeft niks met je internet verbinding te maken

scan je pc eerst eens op spyware heb dagelijks met deze mensen te maken die roepen mijn internet doet het niet.

en nee ik werk niet op een helpdesk heb mijn eigen zaak betreffende hosting webdesign en computeronderhoud etc.

na de pc grondig te hebben opgeschoond werkt alles gewoon weer.

ik zeg niet dat providers heilig zijn maar 99% van de storingen van geen verbinding ligt aan de gebruiker zelf

Gast

Als de lampjes op je kabelmodem iedere keer aan en uit gaan, is het modem aan het "zoeken" naar een signaal voor het internet data verkeer,

Zeer waarschijnlijk is het kabelsignaal te zwak, zodat het modem geen signaal kan vinden, en iedere keer weer een signaal probeert te zoeken, dit wordt iedere keer herhaald, vandaar dat de lampjes weer opnieuw gaan knipperen,

Bekijk de bedrading naar het overname punt grondig, misschien zit er een breuk in een kabel, of een kortsluiting,

Haal de tv en radio kabels een los, probeer dan op nieuw, is het filter goed gemonteerd, geen kortsluiting in het kabelkastje?,

dergelijke foutjes kunnen je internet plezier aardig vergallen, het modem blijft dan "zoeken", en jij kunt het internet niet opkomen met je installatie,

veel succes, en hopende dat je snel het probleem opspoort, het is uitermate frustrerend om iedere keer weer storingen te hebben met je internet.

Groeten Jan Veenman.

Gesloten