LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met Huawei HG655d router

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Cynneke
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 feb 2006 21:49

Problemen met Huawei HG655d router

Ongelezen bericht door Cynneke »

Ik zit met 2 problemen die erg op elkaar lijken en ik hoop dat iemand is die het herkent...

Probleem 1 is het netwerk van vrienden van ons. Als de een beneden werkt op de laptop was er weinig aan de hand. Toen de ander met de laptop naar boven ging, had deze geen internetverbinding en werd ook bij de laptop beneden de internetverbinding verbroken. Al weken zijn ze nu aan het kwakkelen en er lijkt meer géén verbinding dan wel. Ze hebben een Huawei HG655d router.....

Probleem 2: We wonen nu 3/4de jaar in dit huis en hebben met ons draadloos netwerk nooit problemen gehad. We hebben kabel (Zeelandnet) en beide desktop pc's plus een laptop die af en toe aanstaat, werken prima.
Tot enige tijd geleden. De pc van mijn man heeft geen problemen, maar mijn pc blijft zijn verbinding maar verliezen. Van een aantal keer op een dag tot soms wel elke minuut. Opnieuw verbinding zoeken met het netwerk en het herstellen werkt prima, maar het is wel frustrerend. Toen mijn man laatst bij de netwerken keek, bleek er bij ons in de buurt ook een Huawei HG655d router te draaien (van wie die is... geen idee... in elk geval niet van onze buurman want dat netwerk heeft mijn man zelf aangelegd). Het lijkt hetzelfde probleem als bij vrienden van ons die zelf zo'n rotrouter hebben. De een heeft geen problemen, de ander alleen maar. Soms gaat het uren goed of een dag en soms kan ik nog geen minuut online blijven. Mijn man heeft ook al gezorgd dat de beide netwerken elkaar niet in de weg zitten, maar het probleem verbetert niet.

Nu vond ik laatst op internet ook een stukje over een man die diezelfde router vervangen had bij hemzelf omdat zijn buren niet meer op internet konden en ook een stukje van iemand die wel 1 pc aan kon sluiten, maar waarbij het ook mis ging bij het aansluiten van de spelcomputer e.d. En ik vind veel, héél véél, problemen over deze Huawei router.

Iemand die dezelfde ervaringen heeft of een oplossing?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Problemen met Huawei HG655d router

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heb je al nagekeken op welk kanaal je router is afgesteld? Vaak zit de hele buurt op hetzelfde kanaal en dat kan storingen geven. Ik heb ook deze router en hij werkt hier werkelijk perfect.

Je kan controleren op welk kanaal je zit en welke kanalen je buren gebruiken door het eenvoudige programmaatje INssider te gebruiken. Vervolgens kies je een kanaal dat "vrij" is.

http://www.zdnet.nl/downloads/121328/inssider-2-0/

Verder kun je in de Huawei ook het Wifi zendvermogen instellen: http://192.168.1.1/

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Problemen met Huawei HG655d router

Ongelezen bericht door bprosman »

PC's en router beschikken wel over de laatste drivers en firmware ?.
Ondanks dat Bob er goede ervaringen mee heeft blijf ik toch een voorstander dat als je een router koopt om er één te nemen van een gerenommeerd merk (Linksys) ipv al die hokkietokkie merken.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Problemen met Huawei HG655d router

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Is geen hokkietokkiemerk hoor. Ik had eerst ook jaren een Linksys WAG54G maar vind de Huawei beter. Nota bene gratis (geen bruikleen) bij een Online/T-Mobile abo.

Zelfs de peperdure "premium" provider XS4ALL deelt Huawei apparatuur uit.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Problemen met Huawei HG655d router

Ongelezen bericht door devious »

Huawei is een Aziatisch A-Merk. Daar vinden ze juist Cisco een hokkietokkie-merk. En sterker nog: het bedrijf is groter dan bijv. Siemens...'t is maar dat je het weet.

Het is verder echt uitgesloten dat de Huawei problemen veroorzaakt op andermans netwerk. Andersom is eerder aan de orde door een onregelmatige algoritmische versleuteling. En, niet te vergeten, Wifi signalen worden echt door bijna alles gestoord. Neem een N-router ( double band ) en maak je netwerk aan op 5 GHz. Voorwaarde is wel dat je systemen ook de 5 GHz aankunnen, 802.xx is namelijk backwards-compatible waarbij de minste in het netwerk de maatgever is.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Problemen met Huawei HG655d router

Ongelezen bericht door bprosman »

Het is verder echt uitgesloten dat de Huawei problemen veroorzaakt op andermans netwerk.
Als er twee vlak bij elkaar op het zelfde kanaal zitten kan dat nog steeds.
Neem een N-router ( double band ) en maak je netwerk aan op 5 GHz.
Extra router ?

Cynneke
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 feb 2006 21:49

Re: Problemen met Huawei HG655d router

Ongelezen bericht door Cynneke »

Bob Schurkjens schreef:Heb je al nagekeken op welk kanaal je router is afgesteld? Vaak zit de hele buurt op hetzelfde kanaal en dat kan storingen geven. Ik heb ook deze router en hij werkt hier werkelijk perfect.

Je kan controleren op welk kanaal je zit en welke kanalen je buren gebruiken door het eenvoudige programmaatje INssider te gebruiken. Vervolgens kies je een kanaal dat "vrij" is.

http://www.zdnet.nl/downloads/121328/inssider-2-0/

Verder kun je in de Huawei ook het Wifi zendvermogen instellen: http://192.168.1.1/
De kanalen zijn nogal apart gezet. Ik geloof dat wij op 3 zaten en die Huawei router op 2, dus mijn man is met onze router juist heel hoog gaan zitten om niet in een conflict te zitten. Ook de andere routers die hier in de buurt draaien zaten buiten dat kanaal.

Ik ga het verder doorgeven aan de ICT afdeling hier thuis :) Ik weet ondertussen wel dat onze buurvrouw die Huawei router heeft van T-Mobile. Maar bij haar draait het allemaal goed.

Wij hebben er echt over zitten denken om de verbinding maar weer bedraad te maken, maar dan moet de kabel de hele kamer rond......

Het is trouwens wel een raar probleem, want tussen 11 en 15 uur ongeveer kan ik bijna niet op internet en moet elke 2-3 minuten de verbinding met het modem herstellen en de rest van de tijd gaat het best goed. Terwijl de computer van mijn man de verbinding totaal niet verliest.... Mijn man denkt ook dat het aan mijn pc ligt (Winxp, terwijl die van hem op Vista draait), maar wat kan er dan mis zijn? Hij is helemaal bijgewerkt...

Dat zendvermogen ga ik zeker ook even doorgeven. Misschien dat we dat nog kunnen verhogen bij die vrienden van ons waardoor het bij hun beter gaat. Weet niet of dat al hoog staat.

Thnx in elk geval!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Problemen met Huawei HG655d router

Ongelezen bericht door bprosman »

Het is trouwens wel een raar probleem, want tussen 11 en 15 uur ongeveer kan ik bijna niet op internet en moet elke 2-3
Staat er rond die tijd niet één of ander apparaat aan ?

MohKraats
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mei 2013 11:01

Re: Problemen met Huawei HG655d router

Ongelezen bericht door MohKraats »

Als je over een smartphone beschikt, zijn er verschillende apps waarmee je heel snel kan zien welke routers en/of modems in de lucht zijn.
Zelf gebruik ik bv "Wifi Analyzer" van "farproc".
Daarmee zie je o.a. de naam (SSID) van de apparaten, hoe sterk jou telefoon ze ontvangt, en op welk kanaal ze zitten.
Hiermee kan je in ieder geval zien of er op het moment dat de storing begint, ook een apparaat bij gekomen is.
Je zou zelfs met je telefoon kunnen opzoeken waar een apparaat zich ongeveer bevind, door rond te lopen tot je maximaal ontvangst hebt.
Tevens geeft het je een indruk welke kanalen niet of nauwelijks in gebruik zijn, en dus interessant om de eigen router op in te stellen.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Problemen met Huawei HG655d router

Ongelezen bericht door devious »

mosterd

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Problemen met Huawei HG655d router

Ongelezen bericht door Ulbe »

Moderne woningen zijn opgetrokken uit beton,

Hier gaat de WIFI maar heel moeilijk doorheen, wanneer de router beneden staat is vaak boven in de woning geen internet mogelijk,

Misschien is de optie door de router in het midden van de woning te plaatsen, dit moet uiteraard bedraad gebeuren, anders is er de optie een "homeplug" het internet naar de middelste verdieping te brengen, en daar de wireless router te plaatsen,

Dan heb je meestal overal in huis internet,

Zelf heb ik dan ook slechte ervaringen met de USB dongels, die een PC op internet moet zetten, meestal heel veel snelheidsverlies en contact verlies op internet, zelf heb ik dan ook alles bedraad aangelegd, dan ben je van alle ellende af,

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Problemen met Huawei HG655d router

Ongelezen bericht door sadfly »

Bob Schurkjens schreef:Is geen hokkietokkiemerk hoor. Ik had eerst ook jaren een Linksys WAG54G maar vind de Huawei beter. Nota bene gratis (geen bruikleen) bij een Online/T-Mobile abo.

Zelfs de peperdure "premium" provider XS4ALL deelt Huawei apparatuur uit.
Zou ik nog maar eens hele goed kijken op je factuur online bij online.nl
Want ik zie daar netjes 1 euro huur staan voor de Huawei. Benieuwd of ik hem moet terug sturen.
Abbo opgezegt. Adsl is gewoon beneden maats deze dagen met snelheid.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Problemen met Huawei HG655d router

Ongelezen bericht door devious »

en dan toch maar even terug naar je factuur Sadfly: je internetabo is namelijk ( heel verrassend ) een euro goedkoper. Samen met de modemhuur het overeengekomen bedrag.

En verder moet je het zelf weten. ;-)

16again
Berichten: 16171
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Problemen met Huawei HG655d router

Ongelezen bericht door 16again »

devious schreef:Neem een N-router ( double band ) en maak je netwerk aan op 5 GHz. Voorwaarde is wel dat je systemen ook de 5 GHz aankunnen, 802.xx is namelijk backwards-compatible waarbij de minste in het netwerk de maatgever is.
5 GHz reikwijdte is minder, en gaat slechter door plafonds.

Cynneke schreef:De kanalen zijn nogal apart gezet. Ik geloof dat wij op 3 zaten en die Huawei router op 2
Standaard (USA) zijn er 11 kanalen, echter gebruikte signalen zijn meerdere kanalen breed, hierdoor zijn alleen kanaal 1,6 en11 zonder overlap (=zonder onderlinge storing) te gebruiken.
In nederland zijn kanaal 12 en 13 extra beschikbaar, kanaal 13 is zonder overlap ook bruikbaar en soms rustig.....
Een N-WiFi netwerk haalt hogere snelheden, maar gebruikt nog meer kanalen tegelijk, in druk gebied heeft iedereen nog meer last van elkaar

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Problemen met Huawei HG655d router

Ongelezen bericht door devious »

16again schreef:
devious schreef:Neem een N-router ( double band ) en maak je netwerk aan op 5 GHz. Voorwaarde is wel dat je systemen ook de 5 GHz aankunnen, 802.xx is namelijk backwards-compatible waarbij de minste in het netwerk de maatgever is.
5 GHz reikwijdte is minder, en gaat slechter door plafonds.

Cynneke schreef:De kanalen zijn nogal apart gezet. Ik geloof dat wij op 3 zaten en die Huawei router op 2
Standaard (USA) zijn er 11 kanalen, echter gebruikte signalen zijn meerdere kanalen breed, hierdoor zijn alleen kanaal 1,6 en11 zonder overlap (=zonder onderlinge storing) te gebruiken.
In nederland zijn kanaal 12 en 13 extra beschikbaar, kanaal 13 is zonder overlap ook bruikbaar en soms rustig.....
Een N-WiFi netwerk haalt hogere snelheden, maar gebruikt nog meer kanalen tegelijk, in druk gebied heeft iedereen nog meer last van elkaar

:shock: ik zeg maar eens een keer niks

bejoly
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jun 2014 22:19

Re: Problemen met Huawei HG655d router

Ongelezen bericht door bejoly »

Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen om het wifi zendvermogen in mijn Huawei router te vergroten?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Problemen met Huawei HG655d router

Ongelezen bericht door olaf79 »

bejoly schreef:Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen om het wifi zendvermogen in mijn Huawei router te vergroten?
Niks, tenzij je de politie op je dak wilt krijgen...Je mag het zend vermogen niet zomaar verhogen. Je zou in het ergste geval het internet in de halve wijk kunnen lam leggen. Bovendien kunnen hogere vermogens slecht zijn voor de gezondheid (hoewel dat nooit onomstotelijk is bewezen).

Waarom wil je trouwens dat vermogen verhogen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Problemen met Huawei HG655d router

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

bejoly schreef:Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen om het wifi zendvermogen in mijn Huawei router te vergroten?
Ga naar http://192.168.1.1

Admin
Admin

Basis >
WiFi

Zet op 20 dBm

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Problemen met Huawei HG655d router

Ongelezen bericht door bprosman »

Niks, tenzij je de politie op je dak wilt krijgen...
Sinds wanneer kan de politie het uitgestraalde vermogen van je router meten ? :lol:
Krijgen ze dat op de "Agent voor gevorderden" cursus ? :wink:
Volgens mij is dat een taak van het agentschap telecom en die treden alleen heeeeel misshien op als je storing veroorzaakt en dat dan ook gemeld wordt.

bejoly
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jun 2014 22:19

Re: Problemen met Huawei HG655d router

Ongelezen bericht door bejoly »

De router doet moeilijk over het password.

Gesloten