| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Problemen met Internet Security Kaspersky
Problemen met Internet Security Kaspersky
Sinds een paar weken blokkeert Kaspersky de slaapstand/standby knoppen ! Ik heb het enige keren opnieuw geinstalleerd maar het probleem blijft. Vanavond Kaspersky eruit gegooid en alles werkt weer. Kaspersky opnieuw geinstalleerd en het probleem is niet opgelost.
Nu heb ik AVG (proefperiode erop gezet) en alles functioneert ! Het probleem gemeld bij Kaspersky !
Iemand een idee wat het probleem kan zijn ? Even speuren en zie de daar de problemen.
Kaspersky Lab Benelux in de problemen
Gepubliceerd: Donderdag 7 januari 2010
Auteur: Pim Hilferink
Het voortbestaan van Kaspersky Lab Benelux, een zelfstandige franchise van de Russische leverancier van beveiligingssoftware, hangt aan een zijden draad. Het mag geen nieuwe licenties meer afnemen.
De problemen zijn ontstaan omdat Kaspersky Lab Benelux de hen door de Russen voorgelegde contracten niet zonder meer wilde tekenen, omdat daarmee haar (exclusieve) positie in de Benelux-markt onder druk kwam te staan. Naar verluidt zou Kaspersky een eigen Nederlandse vestiging overwegen.
Kort geding
Om de licentiekraan weer geopend te krijgen heeft Kaspersky Lab Benelux een kort geding aangespannen, dat voor 25 januari a.s. op de rol staat. Managing Director Dick Gehéniau hoopt er overigens op, dat hij de kwestie al voor die datum met het Russische hoofdkantoor zal weten op te lossen.
Inmiddels blijken de vijf Belgische medewerkers van Kaspersky Lab Benelux een ontslagbrief te hebben ontvangen. Over het lot van het Nederlandse personeel bestaat grote onzekerheid.
Nu heb ik AVG (proefperiode erop gezet) en alles functioneert ! Het probleem gemeld bij Kaspersky !
Iemand een idee wat het probleem kan zijn ? Even speuren en zie de daar de problemen.
Kaspersky Lab Benelux in de problemen
Gepubliceerd: Donderdag 7 januari 2010
Auteur: Pim Hilferink
Het voortbestaan van Kaspersky Lab Benelux, een zelfstandige franchise van de Russische leverancier van beveiligingssoftware, hangt aan een zijden draad. Het mag geen nieuwe licenties meer afnemen.
De problemen zijn ontstaan omdat Kaspersky Lab Benelux de hen door de Russen voorgelegde contracten niet zonder meer wilde tekenen, omdat daarmee haar (exclusieve) positie in de Benelux-markt onder druk kwam te staan. Naar verluidt zou Kaspersky een eigen Nederlandse vestiging overwegen.
Kort geding
Om de licentiekraan weer geopend te krijgen heeft Kaspersky Lab Benelux een kort geding aangespannen, dat voor 25 januari a.s. op de rol staat. Managing Director Dick Gehéniau hoopt er overigens op, dat hij de kwestie al voor die datum met het Russische hoofdkantoor zal weten op te lossen.
Inmiddels blijken de vijf Belgische medewerkers van Kaspersky Lab Benelux een ontslagbrief te hebben ontvangen. Over het lot van het Nederlandse personeel bestaat grote onzekerheid.
Re: Problemen met Internet Security Kaspersky
Ten eerste is 1 maal plaatsen genoeg en meer is ook niet toegestaan..Het tweede deel begrijp ik even niet, omdat er bij jou een probleem is heeft dat er iets mee te maken? Hier draaien 2 laptops en 1 desktop met Kaspersky Internet Security 2010 en doen dat zonder problemen.bootsman1 schreef:
Dat andere is verwijderd dus blaas niet zo hoog van de toren 
Wel frappant hier is Kaspersky al 3 jaar zonder problemen aan het draaien en vorige week hadden we wel een virus op de PC 
-
gramsbergen
Bij ons heeft Kaspersky de laatste tijd ook virussen doorgelaten en werkt verder zeer traag de laatste tijd. PC naar fabrieksinstellingen teruggebracht maar stoort vaak met K....... Zal morgen ook eens een ander Security programma installeren.
-
kopermoleen
Ik heb Kaspersky er al langer uitgegooid. Zal wel een aardig product zijn maar volgens mij gooien ze er nu met de pet naar die Oostblok vriendenRon L
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Mcafee virusscanner
Het is inderdaad zo dat de hele oude McAfee versie 4 niet meer te updaten is sinds vorige maand. Er is overigens een GROOT verschil tussen de thuisgebruik versie en de zakelijke variant van McAfee (in mijn optiek is de zakelijke versie 20x beter).
AVG is een redelijk gratis alternatief: http://download.cnet.com/AVG-Anti-Virus ... 20142.html
Volgens tests van de Consumentenbond zijn de beste totaaloplossingen voor beveiliging (=firewall & antivirus) GDATA en BITDEFENDER
resp. http://www.gdata.nl/ en http://www.bitdefender.com/nl/
Bitdefender 2010 is de goedkoopste: 3 jaar 3 pc's voor 79,94. Ik heb hier de proefversie van gedownload maar op Windows XP draait dit pakket ongelofelijk traag en ik heb het binnen 3 dagen weer verwijderd omdat het echt onwerkbaar was. GData heb ik zelf (nog) niet getest.
Ook Kasparsky komt redelijk uit de tests (http://www.kaspersky.com/) maar hier hebben mijn ouders ook de nodige problemen mee gehad (deze liet vrolijk een gevaarlijk virus de boel bemetten en maakte daar alleen maar melding van zonder het tegen te houden, ook verlenging ging fout: wel betaald, geen werkende antivirus)
Op dit moment draait met grote tevredenheid het GRATIS Comodo Internet Security. Deze is voor persoonlijk gebruik gratis en te downloaden op http://personalfirewall.comodo.com/
Norman is vooral voor zakelijk gebruik goed maar is zeker niet goedkoop. (http://www.norman.com/)
Ik hoop dat jullie hier wat zinvolle informatie hebben.
Groetjes,
Ron (al meer dan 15 jaar systeembeheerder bij grote instellingen)
gramsbergen schreef:Bij ons heeft Kaspersky de laatste tijd ook virussen doorgelaten en werkt verder zeer traag de laatste tijd. PC naar fabrieksinstellingen teruggebracht maar stoort vaak met K....... Zal morgen ook eens een ander Security programma installeren.
Wij zijn uiterst tevreden over Kaspersky, Norton en Mcenfee blokkeerden vroeger m,n PC,s, de free installaties zijn allemaal zo
-
gramsbergen
Ik heb vandaag 2 verschillende Internet Securities geinstalleerd waarbij alles funktioneert, dus is ook hier Kaspersky het probleem !
-
stofzuigertje
Het was ooit goed maar er zijn wereldwijd op diverse computer forums de laatste maanden wel erg veel klachten gekomen.
De meeste stapte over op Grisoft 9.0 Free, die gratis is maar niet slechter, en vele stappen over na enkele jaren op hun iets uitgebreidere betaalde maar dat hoeft dus niet.
De meeste stapte over op Grisoft 9.0 Free, die gratis is maar niet slechter, en vele stappen over na enkele jaren op hun iets uitgebreidere betaalde maar dat hoeft dus niet.
inderdaad.... de avg free versie werkt bij mij meer dan perfect.... ik gebruik t al jaren enn heb dr nog nooit problemen mee gehad ....
Net een mailtje van Kaspersky gehad dat zij aan een oplossing voor dit probleem werken. Dus wel prima after sales van ze.
wolk4life schreef:inderdaad.... de avg free versie werkt bij mij meer dan perfect.... ik gebruik t al jaren enn heb dr nog nooit problemen mee gehad ....
Een middelmatig product screent ook nagenoeg niets, ergo er worden geen problemen gemeld vergelijk de free version eens met de betaalde proffessional version
gramsbergen schreef:Ik heb vandaag 2 verschillende Internet Securities geinstalleerd waarbij alles funktioneert, dus is ook hier Kaspersky het probleem !
2 versies naast elkaar operationeel ????, de versies die ik ken bijten elkaar ergo er kan maar 1 versie operationeel zijn, succes
-
gramsbergen
Dat klopt maar je kunt wel 2 of meerdere versies testen. Eerst de ene versie downloaden en die dan weer verwijderen en daarna een andere versie downloaden etc.2 versies naast elkaar operationeel ????, de versies die ik ken bijten elkaar ergo er kan maar 1 versie operationeel zijn, succes
2 gelijksoortige programma's werken niet op 1 PC. Ik hoop dat u het nu beter begrijpt.
Ah kaspersky nogmaals het systeem laten scannen niets aan de hand. Daarna AVG laten scannen en die haalt er 2x spyware uit
Dag vriendjes uit het Oostblok 
Kaspersky opereert vanuit Belgie, maakt ook niets uit.bootsman1 schreef:Ah kaspersky nogmaals het systeem laten scannen niets aan de hand. Daarna AVG laten scannen en die haalt er 2x spyware uitDag vriendjes uit het Oostblok
AVG is gratis typical hollands en dan ook nog mopperen
Ik gebruik de betaalde versie van AVG Internet Security met 30 dagen
proeftijd. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden. Die gratis versies vertrouw ik niet net zoals die Russen !
Een ieder kiest wat hem/haar past.
proeftijd. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden. Die gratis versies vertrouw ik niet net zoals die Russen !
Een ieder kiest wat hem/haar past.
De problemen met Kaspersky zijn nu echt uit de hand gelopen. Hoop dat mijn Kaspersky Internet Security 2010 normaal blijft werken
Bron ad.nl
http://www.ad.nl/ad/nl/1004/Economie/ar ... even.dhtml
Bron ad.nl
Goh Jor. jouw bericht verrast me onaangenaam, ook in heb de cd Kaspersky 2010 voor pc,s in de la liggen, over 50 dagen is 2009 verlopen, ik ben benieuwd.jor schreef:De problemen met Kaspersky zijn nu echt uit de hand gelopen. Hoop dat mijn Kaspersky Internet Security 2010 normaal blijft werken![]()
Bron ad.nl
De paar keer dat ik Kaspersky nodig had om oa McAffee te kunnen verwijderen, ging via Belgie en zonder probleem.
Waar moet je nu de service vandaan halen ?
Ik heb de 2010 versie al vanaf Okt 2009 in gebruik maar het werkt nog allemaal foutloos. Ook het meermalen per dag updaten doet hij zonder morren dus ik heb goede hoop dat er voor de gebruikers er geen vuiltje aan de lucht is.
PS ik heb even gekeken en "FastTrack Support" / "Kennisbank" werken ook beide nog normaal.
PS ik heb even gekeken en "FastTrack Support" / "Kennisbank" werken ook beide nog normaal.