ik heb nu al 1,5 jaar een probleem met Upc Nederland. De verbinding valt constant weg door een firmwarefout, geconstateerd door hun eigen dienst. Dat wil zeggen dat ik hier geen schuld aan heb, en alles prima bekabelt ligt (mag ook wel voor een ex ict'er).
Er is ondertussen zoveel geprobeerd:
- alle kabels verandert
- nieuwe modem
- wijkcentrale functioneerde niet naar behoren
- modemsettings
En ga zo maar door. Mijn klachten zijn:
- Wegvallende verbinding (tot 20x per dag), enige oplossing is de modem te resetten..
- Beeld van de tv is niet naar behoren, hapert vaak, sommige zenders niet berijkbaar
- Wijze waarop hun onze klacht behandelen
Wat ik graag wil heb ik beschreven in de volgende aangetekende brief:
Ik kreeg vandaag bericht dat ik maar moest wachten, en absoluut geen vergoeding kreeg.....Beste Upc,
ik wil u graag op de hoogte brengen van het volgende. Wij zitten al minimaal een jaar met internet/telefoon problemen. Dit houd in dat de verbinding constant wegvalt, tot wel 20 keer per dag. Ditzelfde gebeurt ook met de telefoon. Ondertussen is er al een modem verandert, alle bekabeling is vervangen etc. Uiteindelijk blijkt dat het een firmwarefout is in de modem, gerapporteerd door uw eigen dienst. Het probleem is echter dat het nog minimaal 4 weken duurt voordat er eventueel een oplossing geboden word. De kans is echter groter dat het nog langer gaat duren.
Dit houd dus in dat wij al ruim een jaar betalen voor uw dienst dat niet naar behoren werkt. Wat mij nog veel meer verbaasde was dat ik alsnog moet blijven betalen totdat het probleem opgelost is. Zodra het opgelost is kan er pas een vergoeding komen, zonder garanties. Ik heb echter het internet dagelijks nodig, en word bijna gedwongen om er nu een ander abonnement bij te nemen van een andere provider.
De oplossing die tot op heden is geboden acht ik niet afdoende, ik wil simpelweg werkend internet.Het is niet rechtvaardig dat ik voor iets betaal dat niet geleverd word. Laat staan dat het opgelost word binnen het door upc gestelde termijn. Daarnaast is de klachtenlijn erg kortaf en niet daadkrachtig, ze staan je praktisch niet te woord. Na aardig wat telefoontjes ben ik niks wijzer geworden, en is er nog geen oplossing aangeboden.
Mijn wensen zijn:
Duidelijkheid en erkenning van het probleem.
Garanties omtrent de vergoeding.
Ons op de hoogte houden over de verwachte duur van de firmware storing.
Mocht Upc hier niet in kunnen voldoen wens ik dat het contract per direct word ontbonden. Dit houd in dat als er geen goede oplossing komt er geen facturen meer betaald gaan worden. Mocht er wel een oplossing wezen ben ik bereid om een gesprek aan te gaan.
Ik hoor graag van u wat de insteek van Upc is.
Met vriendelijke groet,
Wat resulteerde in dat ik nu enorm boos ben, en actie wil ondernemen om van het contract af te komen & alsnog een vergoeding wil hebben.
In oktober loopt het contract af en kan ik sowieso weg, maar ik ga niet tot die tijd met een brakke internetlijn zitten en er voor betalen.
Wat kan ik doen nu?