Goede morgen iedereen.
Ik voel me misleid door deze site.
Ik vulde mijn postcode in en huisnummer, en vodafone en telfort kwamer en eruit.
Ik ben naar hun winkels gegaan voor internet, maar het is niet mogelijk op mijn postcode.
[postcode verwijderd door moderatie]
ik heb mail naar hun gestuurd.
Krijg het volgende antwoord:
Goedendag,
Uw huisadres staat niet goed geregistreerd in de normale checks. Een medewerker zou deze handmatig moeten invullen om dit daadwerkelijk aan te vragen. En helaas krijg je als medewerker van een telecombedrijf op je initiële opleiding (Op KPN na) verder niet bijzonder veel info mee over hoe je hiermee moet omgaan.
Gezien KPN aangeeft dat het mogelijk is zodra er word aangegeven dat het om een adres gaat dat niet correct geregistreerd staat (Alternatieve toevoeging) betekent het dat Telfort (Onderdeel van KPN) en ook Vodafone (Huurt de lijn van KPN) kunnen leveren.
Alle andere alternatieven over dezelfde lijn: Tele2/Xs4all/Online
Echter zal dit altijd telefonisch of rechtstreeks met een iets meer ervaren medewerker moeten gebeuren aangezien het hier geen standaard aanvraag betreft. Volgens de standaard aanvragen bestaan namelijk alleen 14 B en C en pas als er word gekozen voor een alternatieve toevoeging (Onder andere mogelijkheid op KPN standaard systeem) kan er een aanvraag worden gedaan op A.
In dit geval is het aan te raden direct contact op te nemen met de KPN - Als er namelijk een lijn aanwezig is in het huis dan is het altijd mogelijk hierop een verbinding aan te vragen.
Mvg,
[Naam verwijderd]
Providercheck
Voel me toch een beetje misleid, wat is jullie mening?
mvg
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Providercheck.nl niet mogelijk op mijn adres
-
Ridder777
Providercheck.nl niet mogelijk op mijn adres
Laatst gewijzigd door Radar op 29 aug 2017 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast, persoonsgegevens verwijderd
Reden: Onderwerp aangepast, persoonsgegevens verwijderd
Re: Providercheck.nl niet mogelijk op mijn adres
Je krijgt een heel helder en concreet antwoord en je voelt je desondanks misleid...
?
Wat die medewerker zegt, klopt. Ook op andere sites staat vermeld dat nummer 14A niet correct in KANVAS vermeld staat. Dus mijn advies is om KPN hierover te bellen en een en ander te laten controleren c.q. herstellen. De nummers 14B en 14C staan wel correct vermeld.
Volgens de KPN Fourstack site wordt er in het derde kwartaal van dit jaar wel iets gewijzigd waardoor de te behalen snelheden 4-6x zo hoog worden. Vermoedelijk wordt een gedeelte van het oude kopernetwerk door glasvezel vervangen.
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/add ... 114BS+14+B
Volgens de KPN Fourstack site wordt er in het derde kwartaal van dit jaar wel iets gewijzigd waardoor de te behalen snelheden 4-6x zo hoog worden. Vermoedelijk wordt een gedeelte van het oude kopernetwerk door glasvezel vervangen.
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/add ... 114BS+14+B
Ik zie de misleiding even niet zo gauw. Wat is de "schade" die je door deze zgn. misleiding hebt geleden? Alleen dan kan je m.i. van misleiding spreken.
-
Ridder777
Code: Selecteer alles
De misleiding is dat als ik de postcode en huisnummer invul er veel mogelijkheden uitkomen.
Ik ga vervolgens naar die providers toe, en het is niet mogelijk.
Ik mail naar die site, en ze geven het toe.
Dat is een fout, waarvoor je duidelijke uitleg heb ontvangen. Absoluut geen misleiding.
Sterker, ik zou willen dat iedereen zo helder naar zijn klanten communiceerde!
Sterker, ik zou willen dat iedereen zo helder naar zijn klanten communiceerde!
-
sylvesterb
Beetje vreemd dat je je misleid voelt door een externe partij terwijl de providers in Januari (je hebt dit zelf hier gepost) je al hebben aangegeven dat je op het genoemde adres geen internet kan bestellen.
In dit bericht geef je ook aan dat je geen idee hebt wat een ISRA is en dat je op een kamer woont. Kamers hebben normaal gesproken geen eigen ISRA punt, dus het is logische dat je op toevoeging A geen internet kan aanvragen.
Het beste kun je KPN bellen en navraag doen wat de mogelijkheden zijn, soms dien je de aanvraag te doen op een alternatieve postcode/huisnummer, hiervoor moet je uiteraard wel een ISRA punt hebben.
Van misleiding is geen sprake eerder een foute database/website. Providercheck had op hun website dit antwoord direct kunnen geven, zij kijken waarschijnlijk enkel naar je postcode en niet naar de toevoeging bij het doorsturen naar de provider. Maar je wist al in januari dat op je adres niets leverbaar is dus waarom eerder misleid je providercheck door het toch nog een keer te proberen en daarna ze zwart te maken op een forum dat ze jouw hebben misleid.
In dit bericht geef je ook aan dat je geen idee hebt wat een ISRA is en dat je op een kamer woont. Kamers hebben normaal gesproken geen eigen ISRA punt, dus het is logische dat je op toevoeging A geen internet kan aanvragen.
Het beste kun je KPN bellen en navraag doen wat de mogelijkheden zijn, soms dien je de aanvraag te doen op een alternatieve postcode/huisnummer, hiervoor moet je uiteraard wel een ISRA punt hebben.
Van misleiding is geen sprake eerder een foute database/website. Providercheck had op hun website dit antwoord direct kunnen geven, zij kijken waarschijnlijk enkel naar je postcode en niet naar de toevoeging bij het doorsturen naar de provider. Maar je wist al in januari dat op je adres niets leverbaar is dus waarom eerder misleid je providercheck door het toch nog een keer te proberen en daarna ze zwart te maken op een forum dat ze jouw hebben misleid.