LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Radar en Facebook (diepe zucht)

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
be3a18
Berichten: 49
Lid geworden op: 27 apr 2015 13:53
Locatie: Friesland

Radar en Facebook (diepe zucht)

Ongelezen bericht door be3a18 »

Zo check je welke websites en apps je gegevens delen met Facebook

Ik open dit artikel (was wel benieuwd) en wat staat er aan de linkerkant van dit artikel?

Juist, de grote F van Facebook....

Dankjewel Radar,

het is hopelijk bekend bij Radar maar blijkbaar dus niet dat door het alleen maar plaatsen van zeg maar de grote F, Facebook meeleest.

Vraag me niet hoe het werkt, ik weet alleen maar dat het zo is. Dat geldt voor alle websites waar de grote F op staat. Wil je echt niet echt dat Facebook 'mee leest' met jouw website, verwijder dan alle sociale media verwijzingen.

witte angora
Berichten: 30865
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Radar en Facebook (diepe zucht)

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan heeft Mark Z. heel wat te lezen hier... :lol:

be3a18
Berichten: 49
Lid geworden op: 27 apr 2015 13:53
Locatie: Friesland

Re: Radar en Facebook (diepe zucht)

Ongelezen bericht door be3a18 »

Je kunt er wel grappig over doen maar zo leuk is dit allemaal niet. Je wil niet weten wie allemaal de grote F voeren op hun website.

Zelfs als je niet op Facebook zit weet Facebook je zo te volgen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Radar en Facebook (diepe zucht)

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Het is maar een link. Als je er niet op klikt ga je niet op reis. Het zijn de links naar de betreffende apps binnen je eigen account als je er tenminste een account bij hebt. Meer is het niet. Geen reden voor angst.

be3a18
Berichten: 49
Lid geworden op: 27 apr 2015 13:53
Locatie: Friesland

Re: Radar en Facebook (diepe zucht)

Ongelezen bericht door be3a18 »

Sorry, Theotrucker.

Dat klopt niet. Ik kan zo even de bron niet vinden maar als de grote F er staat is dat voldoende voor Facebook om te weten dat jij hier bent. Er op klikken is niet noodzakelijk.

angel1978
Berichten: 10974
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Radar en Facebook (diepe zucht)

Ongelezen bericht door angel1978 »

be3a18 schreef:
30 jan 2020 22:11
Sorry, Theotrucker.

Dat klopt niet. Ik kan zo even de bron niet vinden maar als de grote F er staat is dat voldoende voor Facebook om te weten dat jij hier bent. Er op klikken is niet noodzakelijk.
Er is een reden waarom je de bron niet kan vinden: die bestaat niet!

be3a18
Berichten: 49
Lid geworden op: 27 apr 2015 13:53
Locatie: Friesland

Re: Radar en Facebook (diepe zucht)

Ongelezen bericht door be3a18 »


Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Radar en Facebook (diepe zucht)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Facebook bouwt een compleet profiel van je op, ook al zit je niet op Facebook. Dat doen ze met Facebook Pixel:

https://www.bitsoffreedom.nl/2018/04/20 ... ook-pixel/

Gebruik zelf Bromite als android browser. Die heeft een ingebouwd filter die hopelijk dit soort troep tegenhoudt.
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 30 jan 2020 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30865
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Radar en Facebook (diepe zucht)

Ongelezen bericht door witte angora »

be3a18 schreef:
30 jan 2020 22:11
Sorry, Theotrucker.

Dat klopt niet. Ik kan zo even de bron niet vinden maar als de grote F er staat is dat voldoende voor Facebook om te weten dat jij hier bent. Er op klikken is niet noodzakelijk.
Sorry, ik geloof er niks van. Ben je niet een beetje aan het complotdenken? Het gaat er alleen maar om dat ze je gerichte reclame kunnen geven als je je eigen Fb pagina bezoekt. Meer is het niet. Dat is nu eenmaal het verdienmodel van Mark M.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Radar en Facebook (diepe zucht)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Hij verdient daar een berg suiker mee.

be3a18
Berichten: 49
Lid geworden op: 27 apr 2015 13:53
Locatie: Friesland

Re: Radar en Facebook (diepe zucht)

Ongelezen bericht door be3a18 »

Ok, geloof je het niet.

https://tweakers.net/nieuws/137311/bijn ... cking.html

Zelf weten.

be3a18
Berichten: 49
Lid geworden op: 27 apr 2015 13:53
Locatie: Friesland

Re: Radar en Facebook (diepe zucht)

Ongelezen bericht door be3a18 »

Je wilt niet weten hoe diep dit allemaal gaat. Of je accepteert het als een feit.

Wat een klein beetje helpt is wegblijven van Google als zoekmachine en Facebook. Maar ja, eenmaal op zo'n pagina met een Facebook Pixel en het is al te laat.

Erthanax
Berichten: 9725
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Radar en Facebook (diepe zucht)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik geloof het wel hoor, toch maak ik me er niet heel erg druk om; niet alleen omdat ik zelf geen FB-account heb, maar omdat
Tweakers schreef:Als bezoekers van de site in dezelfde browser zijn ingelogd op Facebook, kan het sociale netwerk die informatie koppelen aan het account van die gebruiker.
en vooral omdat
Bits of Freedom schreef:Om je te beschermen tegen de Facebook Pixel installeer je dus in je browser een adblocker. Op je smartphone kun je een adblocker downloaden, zoals Adblock Plus, die je gebruikt in combinatie met je browser.
Er is dus wel iets tegen te doen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Radar en Facebook (diepe zucht)

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dus die tracking werkt alleen als je tegelijkertijd ingelogd bent bij Google. En dan weet Radar of mijnMenzis dat ik vanmiddag even op hun site was. Maar dat wisten ze al, omdat ik daar dan ingelogd ben. Anders hoef ik er niet naar toe. Dus daar hebben ze geen Google bij nodig. Als ik nou bij de Russische of NoordKoreaanse geheime dienst inlog, die hebben geen Google nodig! Die adblocker zit er trouwens altijd in.
Mij maakt niemand bang. Ik lijd niet onder achtervolgingswaan.

be3a18
Berichten: 49
Lid geworden op: 27 apr 2015 13:53
Locatie: Friesland

Re: Radar en Facebook (diepe zucht)

Ongelezen bericht door be3a18 »

Je leest niet goed.

Facebook weet dat je op die sites bent geweest. En verkoopt dat dan door aan... Zeg jij het maar.

witte angora
Berichten: 30865
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Radar en Facebook (diepe zucht)

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach, of het nu van de kat of van de hond komt, reclame krijg je toch wel. Het is tegelijk zowel gênant als lachwekkend: dan heb je iets opgezocht, laten we zeggen een bepaalde puzzel, en die koop je direct daarna in de winkel. Krijg je nog wekenlang daarna reclame voor die puzzel. Of je aan één exemplaar niet genoeg hebt.

Ze doen hun best maar.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Radar en Facebook (diepe zucht)

Ongelezen bericht door Theotrucker »

En als ik dood ben komt niemand in mijn account. Ik verheug me erop. Dat bericht van FB aan alle "vrienden" Elk jaar, denk eraan Theo Trucker is jarig! Laat weten dat je aan hem denkt! En dat nog zolang FB bestaat! Word je toch nog onsterfelijk! Nog honderd jaar?

Erthanax
Berichten: 9725
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Radar en Facebook (diepe zucht)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Met een goede adblocker weet FB het dus niet.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Radar en Facebook (diepe zucht)

Ongelezen bericht door Revoked »

Tja, ondertussen heeft de Tapkamer al je data al bij elkaar. Compleet met jaarinkomen, schoenmaat en wat je gisteren per ongeluk tegen de KoekelAssistent zei. Alleen de huidige profieldiepte van je rechterachterwiel weten ze niet. Da's veel zorgwekkender. Gelukkig heeft Komkommertijd zijn Panhard ingeruild voor een nagelnieuwe tweedehands met 12 vorige eigenaars uit het Oostblok en een Pravda in het handschoenenkastje. Hij is niet te volgen. Letterlijk.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Radar en Facebook (diepe zucht)

Ongelezen bericht door kweenie »

Het 'probleem' zit niet zozeer in de afbeelding van de bekende F, of in een link naar hun site. Het probleem doet zich voor als er door de website gebruik wordt gemaakt van de standaard Facebook koppeling/interface. (Of van de beruchte pixel) Dáárin zit het hele tracking-pakket wel ingebakken.

Dus als radar alleen een afbeelding met die F heeft, dan hoeft dat nog niet meteen een probleem te zijn

Gesloten