LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] radeloos

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
postulart
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jun 2004 00:43

radeloos

Ongelezen bericht door postulart »

Hallo mensen op dit forum !

Ik ben Geert, Webmaster bij http://ikwilhet.nu en heb het volgende te
melden over KPN Telecom, aangezien er nog geen snelle Internetverbinding is in mijn dorp, moet ik het doen met 56kb en Tiscali
is mijn Provider, inbellen gebeurd via KPN telecom, en het is te triest om
dit te vermelden, en weet niet wat ik nu nog kan doen om mijn telefoonlijn te behouden inclusief mijn Pagina's, waar ik de nodige aandacht aan is besteed en ook Radar zit in mijn pakket, er nooit bij stilstaand dat ikzelf ooit hier zou belanden. het volgende speelt er op dit moment, ik kreeg vorige week een tweemaandelijkse rekening gepresenteert waar ik verschrikkelijk misselijk van ben, en alles voor niets lijkt te zijn geweest. al mijn werk voor de Pagina's die ik op deze manier kwijt lijk te raken, het bedrag van de rekening was maar liefst
447,33 euro kort samenvattend 1.343 keer ingebeld in de periode van
03-04-2004 t/m 02-06-2004 totaal aan uren: 285,02 internet wat bij mij overkomt als 8 weken met een 36 urige werkweek, echt treurig en ga er dan ook totaal kapot aan, ik heb contact opgenomen en werd later gebeld door de Technische Dienst en die hielden bij hoog en laag vol dat dit van mijn lijn afkwam, dat kan ook wel maar dan ben ik niet de enige gebruiker omdat ik weet dat ik door mijn handicap nooit aan dit bedrag kan komen, ik ben 42 jaar en heb sinds een jaar soms uitval van de onderarmen, een soort verlamming die plots optreed en heb daar het medicijn PROPRANOLOL voor om het zo beperkt mogelijk te houden, en kan soms ook totaal niets op de PC, echter de rekening laat zien dat "ik" kerngezond ben volgens de KPN anders kom ik niet aan dit bedrag waar je van in elkaar stort, het is beestachtig hoe dit zijn voortgang vind, tijdens dit gesprek kwam er een mooi smoesje voor de dag of ik de PC wel afsloot of aan liet staan, ik weet niet hoe het een ander vergaat maar bij het niet meer gebruiken van de PC gaat ie uit, en dat lijkt me ook niet méér dan normaal. dan zou het toch aan het externe modem liggen, alsof ik dit spulletje voor de eerste dag gebruikte. om het zo kort mogelijk te houden: ik moest maar bewijzen dat ik mijn armen niet altijd kon gebruiken, mail kijken is niet zo'n probleem, en tijden gaat het ook goed. dan moest ik ook nog maar eens bewijzen dat mijn vrouw niet kon Internetten, ze kan het spul nog niet eens opstarten. het is echt beestachtig wat ik voor m'n kiezen kreeg. ik ben de enigste die de PC gebruikt en zou niet weten hoe ik aan 1.343 keer inbellen moet komen, als ik aan mijn sites werk is dat ook meestal s'nachts omdat slapen slecht afgaat door de ellende dat ik
m'n oude werkzaamheden niet meer verrichten kan. en dan ook nog in
de daluren bezig ben, ik heb gelukkig dagen dat ik in 5 uurtjes mijn sites compleet bijwerk, maar de meeste dagen mag ik blij zijn als ik een sigaretje rollen kan omdat er weinig controle over de armen is. en daar moet ik het maar mee doen, dat is niet te veranderen. en het fraaiste is, een betaalregeling, dat ging hun beter af dan het probleem te vinden, maar ook dan betaal ik voor verbindingen die ik nooit heb gehad. mijn eigen verbindingen hoor ik te betalen dat is de normale gang van zaken, en wie veel internet betaalt veel, bij weinig gebruik weinig. in plaats van een koppeling te bedenken in mijn woning, en daarna de boel te vergelijken in dit geval. moet toch niet zo moeilijk zijn. het belangrijkste wat telt voor hun is, als het maar betaalt word is het best. ik dreig de lijn kwijt te raken, ook mijn pagina's waar ik zo trots op was ivm de weinige dingen die ik nog kan, ook alle mensen die ik heb leren kennen, alle contacten, alles raak ik kwijt. om zoiets mee te maken is wel helemaal het einde. nog nooit in mijn leven heb ik zoiets laag bij de gronds meegemaakt, maar schijnt voor hun heel normaal te zijn, ik weet wel dat er op deze ongelukkige manier weinig overblijft van mijn leven. medelijden hoef ik niet, daar word ik niet beter van. maar dat hun de oorzaak niet kunnen, of willen vinden is voor mij het toppunt. en kan wel vertellen dat huilen niet mijn sterkste kant is, maar er nu totaal geen problemen mee heb, echt verschrikkelijk vind ik dit, 16-07-2004 is de dag dat ik betalen moet, na een maand uitstel. en dan nog weet ik niet waar ik dit aan te danken heb. als iemand weet wat ik hieraan nog kan doen, verneem ik dat graag van u.

[email protected] is mijn adres (nog even)
mvg Geert Postulart omg. Nijmegen.

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: radeloos

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Ja, inderdaad een probleem. Dit zelfde heb ik ook gehad en kreeg ik een rekening van ruim fl.3000- Ik heb toen aangegeven dat deze lijn alleen werd gebruikt voor de fax en soms ook voor zakelijke bestellingen on line. Volgens mij kon de rekening daarom nooit zo hoog zijn. Hierop heb ik een gespecifiseerde uitdraai gevraagd en gekregen. Dit zou U ook kunnen aanvragen zodat U weet wat er al zo op de lijn is gebeurd. Bij mij bleek achteraf dat mijn ex schoondochter tijdens mijn afwezigheid zat te chatten met alle denkbare vage vriendjes en daar ook omgang mee had. Ik ben geen computerexpert, maar mijn zoon heeft destijds de geschiedenis van de pc. doorgelicht en toen kwamen alle chat mails boven water, wat uiteraard tot de nodige rellen heeft geleid. Hiermee was dus wel aantoonbaar de hoge rekening verklaard. Misschien gebeurt er in Uw pc. iets wat U niet weet en kunt U misschien iets via de geschiedenis van de pc achterhalen. Dit is het enige advies wat ik U kan geven.

Vr. Gr. Hans.

Gast

Re: radeloos

Ongelezen bericht door Gast »

Wel eens gehoord van Spyware, Dialers en allerlei ander ongerief?
Scan je computer eens met Ad-Aware of Spybot.
Ook kun je je gratis aanmelden bij KPN Telefoonrekening-OnLine,dan
kun je een gespecificeerde rekening bekijken.

Gast

Re: radeloos

Ongelezen bericht door Gast »

klinkt idd alsof er een dialer op uw pc geinstalleerd is, kijk eens bij uw internet opties of hier toevallig een 0906 nummer tussenstaat

kpn medewerker
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 aug 2004 01:00

Re: radeloos

Ongelezen bericht door kpn medewerker »

Verschrikkelijk die dialers, dagelijks komen we dit soort gevallen tegen. Helaas kunnen we geen resitutie verlenen, dit zou alleen de spam verspreiders motiveren. Een goede virusscanner met een spam remover is in deze tijd onmisbaar!


Tip: format c: Windows opnieuw installeren dus, AVG virusscanner downloaden at www.grisoft.com, adware 6.0 downloaden at www.zdnet.nl


Ik hoop dat dit helpt,


Succes.

dommelsch

Re: radeloos

Ongelezen bericht door dommelsch »

allemaal leuk en aardig dat mensen over dailers en spyware beginnen maar dat verklaart niet dat er 1343 keer is ingebelt!
bij mijn weten nemen dailers alleen de lijn over als er word ingebelt!

??

Re: radeloos

Ongelezen bericht door ?? »

Dialers bellen uit zichzelf in. Ze nemen de lijn niet over, ze zetten gewoon zelf een verbinding op.

Gast

Re: radeloos

Ongelezen bericht door Gast »

Probeer zo snel mogelijk ADSL te krijgen en gooi je modem in de prullenbak!!
Voordeel van ADSL = vast tarief!!! en geen last meer van dialers.
Dialers bellen inderdaad uit zichzelf!!!
Er zijn zelfs wormen die je PC's als hij in standbij staat, weer actief maken en 0906 nummers gaan bellen. Een pc met een modem is heden ten dage veel te link, daarom neem ADSL!!!

hoffie2

Re: radeloos

Ongelezen bericht door hoffie2 »

Tip: format c: Windows opnieuw installeren dus, AVG virusscanner downloaden at www.grisoft.com, adware 6.0 downloaden at www.zdnet.nl
ehhh format c en windows opnieuw installeren voor een simpele dailer?????

tip1: kijk eens onder internet opties
tip2: laat bij die vriendelijke mijnheer van KPN 0900 & 0906 nr's blokkeren, okee zal ie niet leuk vinden, want scheelt weer inkomsten...
tip3: AVG & AD-Aware

s6

Kushinkai
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 apr 2004 11:40

Re: radeloos

Ongelezen bericht door Kushinkai »

Het programma Spysweeper van Webroot is naar mijn weten het beste programma tegen dit soort zaken. Beter dan Ad Aware etc.

Gesloten