LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Remote Access Tool

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
pedro64
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 jun 2013 06:12

Remote Access Tool

Ongelezen bericht door pedro64 »

Mijn dochter is maandenlang gestalkt en bedreigt en haar telefoonnummer en haar laptop zijn door de dader gebruikt. Kan iemand mij bevestigen dat je een RAT op iemands computer kan plaatsen waarbij jev dus de computer als het ware overneemt en er alles mee kunt doen wat je wilt. En vervolgens verwijder je zelf de RAT weer op een dusdanige wijze, zodat een gerenommeerd ICT bedrijf deze RAT nooit meer kan traceren. Het is heel belangrijk voor ons dat iemand ons dit kan of wil bevestigen, aangezien het hier een zaak betreft die inmiddels bij de politie ligt. via priveboodschap kunt u eventueel mijn telefoonnummer krijgen. Wie helpt ons uit deze enge droom

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Remote Access Tool

Ongelezen bericht door Barman »

pedro64 schreef:Mijn dochter is maandenlang gestalkt en bedreigt en haar telefoonnummer en haar laptop zijn door de dader gebruikt. Kan iemand mij bevestigen dat je een RAT op iemands computer kan plaatsen waarbij jev dus de computer als het ware overneemt en er alles mee kunt doen wat je wilt. En vervolgens verwijder je zelf de RAT weer op een dusdanige wijze, zodat een gerenommeerd ICT bedrijf deze RAT nooit meer kan traceren. Het is heel belangrijk voor ons dat iemand ons dit kan of wil bevestigen, aangezien het hier een zaak betreft die inmiddels bij de politie ligt. via priveboodschap kunt u eventueel mijn telefoonnummer krijgen. Wie helpt ons uit deze enge droom
Deze vraag heb je toch al lang gesteld?

Je kan een RAT op iemands computer plaatsen. Het hoeft niet eens, want er zit er al 1 op als je Windows gebruikt. Wil je iets doen met die computer, dan zal die computer wel aan moeten staan en met internet verbonden zijn. Wil je programma's uitvoeren dan zal de persoon die de computer bedient dat dus gewoon zien. Het weer verwijderen zonder sporen achter te laten lukt alleen als je fysiek over de computer beschikt en zelfs dan is het twijfelachtig of het helemaal lukt.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Remote Access Tool

Ongelezen bericht door bprosman »

en haar laptop zijn door de dader gebruikt.
Waaruit concludeer je dat ?

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Remote Access Tool

Ongelezen bericht door Barman »

bprosman schreef:
en haar laptop zijn door de dader gebruikt.
Waaruit concludeer je dat ?
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 1#p1830581

Het blijft een warrig verhaal dat ook al eens verwijderd is. Zijn dochter is niet gestalkt via die telefoon of laptop, maar zou anderen er mee gestalkt hebben.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Remote Access Tool

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik ken het topic, heb er zelf ook in gereageerd.
omdat laptop en telefoononderzoek uitwijzen dat haar laptop en telefoon zijn gebruikt. De laptop is voor ons duidelijk, daar is een RAT op geplaatst zodat de dader macht over haar computer had/heeft.
Blijft bij mij de vraag WAT is er met die laptop gedaan en waarop is de conclusie gebaseerd dat het juist vanaf DEZE laptop gebeurt is, en wie heeft dat onderzoek uitgevoerd, de politie ?
het lieve kind weet nergens van
Zelf ouder zijnde weet ik dat dit niet altijd het geval is.

pedro64
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 jun 2013 06:12

Re: Remote Access Tool

Ongelezen bericht door pedro64 »

wij weten inmiddels dat zij het niet gedaan kan hebben.er zijn veel bewijzen die haar vrijpleiten. maar het moet zo zijn dat haar laptop gebruikt is door een ander. evenals haar telefoon. leg mij maar uit dat als iemand naast mij zit, en ik wordt gebeld door de dader, dat telefoongesprek met mij op de rekening staat van mn dochter. Op haar laptop is gezocht naar zaken, waar zij niet naar gezocht heeft.

pedro64
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 jun 2013 06:12

Re: Remote Access Tool

Ongelezen bericht door pedro64 »

er is door de poltie een kopie gemaakt van haar laptop

pedro64
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 jun 2013 06:12

Re: Remote Access Tool

Ongelezen bericht door pedro64 »

en hoe weet barman dat allemaal? vage reaktie man

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Remote Access Tool

Ongelezen bericht door bprosman »

Op haar laptop is gezocht naar zaken, waar zij niet naar gezocht heeft.
En daar ga je als "hacker" een RAT voor installeren ? Lijkt me een beetje een omweg.
Als het nu was om toegang te krijgen tot lokale bestanden zou ik zeggen... ja....
evenals haar telefoon. leg mij maar uit dat als iemand naast mij zit, en ik wordt gebeld door de dader, dat telefoongesprek met mij op de rekening staat van mn dochter.
Vaag verhaal tot nu toe. Je dochter zit naast je ? Waar is haar toestel op dat moment ?
Je wordt gebeld door de "dader" , op welk nummer wordt je gebeld ?, op het toestel van je dochter ?
Wat zegt de provider er van dat als je het geprek noteert (datum/tijd/locatie waar je zit) op het moment dat je gebeld WORDT dat DAT gesprek op DIE rekening komt ?

pedro64
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 jun 2013 06:12

Re: Remote Access Tool

Ongelezen bericht door pedro64 »

ik wordt op mijn telefoon gebeld door de dader, dochter zit naast me, en de telefoon van haar ligt op tafel. niks vaags aan. als je er niks van weet. zeg dan ook niks. dit is al erg genoeg. dit is ook bij vrienden gebeurd. mijn dochter in de kamer met iedereen erbij. 1 persoon wordt gebeld, en mn dochters telefoon ligt op tafel. en al die gesprekken staan op haar rekening. graag serieuze reakties

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Remote Access Tool

Ongelezen bericht door bprosman »

zeg dan ook niks
Als jij nou eens gewoon duidelijk meteen met de feiten komt dan kunnen mensen serieus reageren, wazig verhalen krijg je wazige antwoorden van.
Voorlopig kom je zelf met allemaal wild-west aannames ipv je bij de feiten te houden.
Je telecom provider kan je om te beginnen vertellen wat het SIM en IMEI nummer is geweest van de telefoon waar je mee gebeld bent, als dat echt de telefoon van je dochter is (volgens de rekening) dan kunnen ze je die info geven. Begin eens met te controleren of dat klopt met het toestel van je dochter.

pedro64
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 jun 2013 06:12

Re: Remote Access Tool

Ongelezen bericht door pedro64 »

iets meer respect als het kan. gaat hier om een onschuldig meisje van 16

pedro64
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 jun 2013 06:12

Re: Remote Access Tool

Ongelezen bericht door pedro64 »

bprosman. het gaat op de laptop om het feit dat er gezocht is naar websites op de laptop van mn dochter, welke zij en wij niet hebben gedaan. neem maar aan dat dit klopt. rara hoe kan dat

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Remote Access Tool

Ongelezen bericht door sjohie »

pedro64 schreef:bprosman. het gaat op de laptop om het feit dat er gezocht is naar websites op de laptop van mn dochter, welke zij en wij niet hebben gedaan. neem maar aan dat dit klopt. rara hoe kan dat
Je dochter van 16 liegt? No offence, maar puberdochters van 16 willen nog wel eens een leugentje vertellen om een eigen stommiteit te maskeren. Ik snap dat je als vader als eerste je dochter zal geloven, maar blind op die koers blijven varen als de feiten toch wel wat uit elkaar beginnen te lopen is net zo naïef als zeg 16 jarige meisjes wel eens kunnen zijn.

Er zijn diverse Remote Acces Tools, maar diegene die voor leken/kwaadwillende vriendjes voorhanden zijn, zijn niet zo gemaakt dat die op afstand 100% te verwijderen zijn om sporen te wissen. Dat is het betere criminele hackwerk, en wordt niet zomaar even gedaan om een meisje van 16 te stalken. Idem voor het klonen van een simkaart om namens iemand anders te bellen, daar heb je fysieke toegang tot de telefoon voor nodig, dat kan niet zomaar even op afstand. En ook in het geval van de simkaart, dat vergt nog wel wat kennis en kunde. Vraag je zelf eerst eens af wáárom iemand al die moeite zou doen om een meisje van 16 te stalken?

pedro64
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 jun 2013 06:12

Re: Remote Access Tool

Ongelezen bericht door pedro64 »

de persoon in kwestie hebben we vertrouwd, had vrij toegang tot onze lappies en heeft de mobiel van mn dochter zeker 7 minuten alleen in handen gehad

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Remote Access Tool

Ongelezen bericht door devious »

wat is er te zien bij
regedit>hkey_localmachine ?

Oh wacht.. ik kan dat niet weten, ik ben immers geen IT-er

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Remote Access Tool

Ongelezen bericht door olaf79 »

pedro64 schreef:iets meer respect als het kan. gaat hier om een onschuldig meisje van 16
Kan het niet zijn dat uw dochter onder dwang een abonnement op haar naam heeft afgesloten door een loverboy in haar greep wordt gehouden en te bang is het u te vertellen.
Ik adviseer u (eventueel via de politie) alle simkaarten op haar naam te laten blokkeren. Daar moet de provider gewoon aan meewerken.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Remote Access Tool

Ongelezen bericht door olaf79 »

pedro64 schreef:bprosman. het gaat op de laptop om het feit dat er gezocht is naar websites op de laptop van mn dochter, welke zij en wij niet hebben gedaan. neem maar aan dat dit klopt. rara hoe kan dat
Dat is heel goed mogelijk. Hoe weet je trouwens zo zeker dat je dochter dat niet gedaan heeft. Ik kom zoveel 16 jarigen tegen die geen idee hebben wat ze doen op hun laptop of wel een idee hebben maar het expres doen uit baldadigheid.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Remote Access Tool

Ongelezen bericht door olaf79 »

pedro64 schreef:de persoon in kwestie hebben we vertrouwd, had vrij toegang tot onze lappies en heeft de mobiel van mn dochter zeker 7 minuten alleen in handen gehad
Dan ben je goed het haasje. Heb je ook je bankpas en pincode gegeven of dat nog net niet.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Remote Access Tool

Ongelezen bericht door olaf79 »

sjohie schreef:Er zijn diverse Remote Acces Tools, maar diegene die voor leken/kwaadwillende vriendjes voorhanden zijn, zijn niet zo gemaakt dat die op afstand 100% te verwijderen zijn om sporen te wissen. Dat is het betere criminele hackwerk, en wordt niet zomaar even gedaan om een meisje van 16 te stalken. Idem voor het klonen van een simkaart om namens iemand anders te bellen, daar heb je fysieke toegang tot de telefoon voor nodig, dat kan niet zomaar even op afstand. En ook in het geval van de simkaart, dat vergt nog wel wat kennis en kunde. Vraag je zelf eerst eens af wáárom iemand al die moeite zou doen om een meisje van 16 te stalken?
Dat is totaal niet waar. Er zijn tools voor handen die zonder al te veel moeite geen enkel spoor achterlaten tenzij je permanent de pc in de gaten houdt.

Mensen / wraakzuchtige exen, kunnen vreemde dingen doen en daarin heel ver gaan. Zo ver dat het ons voorstellingsvermogen te buiten gaat. Maar geloof me als je echt wil, is wat TS omschrijft te realiseren zonder al te veel moeite.

Gesloten