LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] router in de meterkast aansluiten

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
afdeling007

router in de meterkast aansluiten

Ongelezen bericht door afdeling007 »

zoals ik in de uitzending hoorde de tip voor beter wifi bekijk geen router in de meterkast.
dat lijkt me ook.

maar waarom word de router door onze ISP geplaatst in de meterkast. ???
het plaatsen kost meestal geld maar lijkt me ondegelijk.

de gevaren van we wifi niet beveiligen kennen we allemaal.
het voordeel van wifi is dat het met een wachtwoord kan worden beveilig.

echter een router in handbereik heeft geen beveiliging gewoon een LAN kabel inpluggen en klaar.
u heeft internet zonder wachtwoord.

kortom waarom wel een wachtwoord op wifi en je router in een onafgeloste in een meterkast aansluiten.??

natuurlijk kan ik er een slot op maken maar waarom word het in de meterkast aangesloten, met alle gevolgen voor dien. beveileging , wifi berijk , en niet echt een ideaal plek voor je apparatuur ( wel lekker makkelijk aansluiten ja )

maar niet anders dan een auto zonder contact slot.

is dit normaal voor ISP om een router op een niet afgesloten plek aan te sluiten ??

en wat nu als mijn verbinding word misbruikt ??
of erger nog mijn verbinding word afgeluisterd xd

mvg

Barre Barry

Re: router in de meterkast aansluiten

Ongelezen bericht door Barre Barry »

afdeling007 schreef:zoals ik in de uitzending hoorde de tip voor beter wifi bekijk geen router in de meterkast.
dat lijkt me ook.

maar waarom word de router door onze ISP geplaatst in de meterkast. ???
het plaatsen kost meestal geld maar lijkt me ondegelijk.

de gevaren van we wifi niet beveiligen kennen we allemaal.
het voordeel van wifi is dat het met een wachtwoord kan worden beveilig.

echter een router in handbereik heeft geen beveiliging gewoon een LAN kabel inpluggen en klaar.
u heeft internet zonder wachtwoord.

kortom waarom wel een wachtwoord op wifi en je router in een onafgeloste in een meterkast aansluiten.??

natuurlijk kan ik er een slot op maken maar waarom word het in de meterkast aangesloten, met alle gevolgen voor dien. beveileging , wifi berijk , en niet echt een ideaal plek voor je apparatuur ( wel lekker makkelijk aansluiten ja )

maar niet anders dan een auto zonder contact slot.

is dit normaal voor ISP om een router op een niet afgesloten plek aan te sluiten ??

mvg
Kan jij uitleggen hoe jouw verbinding moet worden afgeluisterd en wat je dan denkt dat ze horen?

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Allereerst zou iemand dan fysiek toegang moeten hebben tot je router/switch om ueberhaupt een kabel in te pluggen maar dan nog gaat "afluisteren" niet lukken.

Tegenwoordig zijn de routers allemaal voorzien van "Switches", (en niet net als vroeger van hubs) dat wil zeggen dat verkeer van de ene poort (kabel) niet op de andere poort terecht komt. Alleen broadcasts packets komen op alle poorten terecht.

Alleen op de duurdere (lees grotere) switches kun je een zogenaamde "Span" poort configureren die alle verkeer captured.

Dus al heb ik een "Sniffer" sessie op poort 1, kan ik nooit je POP3 wachtwoord voorbij zien komen als je op WifI of op poort 2 t/m 4 zit (even er van uitgaande dat je 4 switch poorten hebt op je router).

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Vlg de techneut van Kassa moet je de router op de salontafel plaatsen:)

je kunt afgeluisterd worden als je schreeuwt tijdens het bellen :mrgreen:

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

bprosman schreef:
Allereerst zou iemand dan fysiek toegang moeten hebben tot je router/switch om ueberhaupt een kabel in te pluggen maar dan nog gaat "afluisteren" niet lukken.

Tegenwoordig zijn de routers allemaal voorzien van "Switches", (en niet net als vroeger van hubs) dat wil zeggen dat verkeer van de ene poort (kabel) niet op de andere poort terecht komt. Alleen broadcasts packets komen op alle poorten terecht.

Alleen op de duurdere (lees grotere) switches kun je een zogenaamde "Span" poort configureren die alle verkeer captured.

Dus al heb ik een "Sniffer" sessie op poort 1, kan ik nooit je POP3 wachtwoord voorbij zien komen als je op WifI of op poort 2 t/m 4 zit (even er van uitgaande dat je 4 switch poorten hebt op je router).

bprosman, je zult wel gelijk hebben, wie zou jouw lijntje begrijpen ? svp mensentaal voor de niet techneuten

16again

Ongelezen bericht door 16again »

bprosman schreef:Dus al heb ik een "Sniffer" sessie op poort 1, kan ik nooit je POP3 wachtwoord voorbij zien komen als je op WifI of op poort 2 t/m 4 zit (even er van uitgaande dat je 4 switch poorten hebt op je router).
zeg nooit nooit.
google eens op ARP-Poisoning of MACOF

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

afdeling007 schreef: kortom waarom wel een wachtwoord op wifi en je router in een onafgeloste in een meterkast aansluiten.??
Ik ga er vooralsnog vanuit dat het hier een advies betreft voor die huizen waarvan de meterkast zich binnen de woning bevindt...

Voor huizen waarvan de meterkast buiten is (op een gallerij van individuele appartementen of dergelijke) zal de router veelal binnenshuis geplaatst zijn bij òf de kabel- of de telefoon(hoofd)aansluiting.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

MichielFRL schreef:Modem/router dient altijd met een korte kabel zo dicht mogelijk bij het abonnee overname punt geplaatst te worden en veelal is dit in de meterkast, dit om storingen tot een minimum te beperken.
Vervolgens kan je wel een accespoint plaatsen waar je maar wil en deze met een netwerkkabel aansluiten op de modem/router van de provider.
Mee eens uiteraard. Soms is het mogelijk de router net buiten (=boven) de meterkast op te hangen waarbij het korte kabeltje door de deurpost van de meterkast gevoerd kan worden. Anders is het vaak mogelijk een aparte router aan te schaffen, het wifi gedeelte van de router/modem van de provider uit te (laten) schakelen) en de aparte router elders te plaatsen en met het modem te verbinden via een netwerkkabel.

Een laatste optie is om de router/modem via een powerline aansluiting uit te breiden.

afdeling007

Barre Barry schreef: Kan jij uitleggen hoe jouw verbinding moet worden afgeluisterd en wat je dan denkt dat ze horen?

ik denk op de zelfde manier dat ik dat ook doe xd lol
dit is een

als je op iemand zijn verbinding zit is dat niet zo moeilijk hoor zijn vele wegen leiden naar romen maar, ik zal zeggen google gewoon even of kijk even wat radar uitzendingen terug. daat hebben ze er ook wel eens wat ever verteld en laten zien door middel van een pineapple.

het afluisteren van een verbinding noemen ze sniffen google maar eens wifi sniffer of zo .

maar sorry mr. Barry meer uitleg moet je echt google het geven van dit soort informatie lijkt me niet gepast xd zo

afdeling007

Har06 schreef:Vlg de techneut van Kassa moet je de router op de salontafel plaatsen:)

je kunt afgeluisterd worden als je schreeuwt tijdens het bellen :mrgreen:

ok dat kan ja,

https://www.security.nl/posting/27201/E ... s+gekraakt
voorheen was Encryptie zelfs niet verplicht, dus vele telefoons zijn er nog zonder Encryptie zelfs.
bijvoorbeeld DECT draadlose telefoons

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

het afluisteren van een verbinding noemen ze sniffen google maar eens wifi sniffer of zo .
Lijkt me moeilijk om daar een kabelverbinding mee te snifferen (sniffen doe je als je verkouden bent :wink: ).

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

bprosman schreef:
Lijkt me moeilijk om daar een kabelverbinding mee te snifferen (sniffen doe je als je verkouden bent :wink: ).
To sniff is snuffelen.....

Gesloten