Ik vervolgens mijn Telfort Internet+bellen abonnement mee laten verhuizen naar het nieuwe adres, helemaal goed
Jammer! Dat gaat niet, mits er een afkoopsom wordt betaald van 400 EUR! In de zomer van 2008 werd mijn vriendin namelijk gebeld door Tele2 dat ze een verplichte upgrade moest doen voor (kwaliteits)behoud van haar verbinding. Hiermee heeft ze ingestemd, en daarmee zit ze (naar nu blijkt) vast aan een contract tot de zomer van 2010 ...
Na 5x bellen met Tele2 (met als laatste een hele aardige mevrouw) begrijpt men de situatie en vindt men het erg vervelend dat het telefoontje van Tele2 vorig jaar geleid heeft tot een nieuw contract tot de zomer van 2010. Maar ja .... samenwonen op een nieuw adres, waarbij het logisch is dat 1 van de 2 internet+bellen abonnementen sneuvelt, is toch echt geen legitieme reden om het contract voortijdig op te zeggen!
Ik vervolgens gebeld met Telfort (wellicht kon ik die dan na de recente verhuizing meteen weer opzeggen en alsnog met Tele2 in zee gaan op het nieuwe adres) .... maar ook daar moet het contract voor 9 maanden a 30 EUR p/m afgekocht worden. Aangezien de verhuizing van de Telfortverbinding 59 EUR heeft gekost (dus 329 EUR totaal met afkoopsom), ga ik me voor die 70 EUR verschil ook niet meer het potentiale gevaar op m'n hals halen van een nieuwe Tele2 verbinding inclusief niet-met-elkaar-pratende modems en extra (wireless) routers ....
Dus beste telecomproviders:
Samenwonen doet men meestal omdat het LEUK is. Dit gaat SPONTAAN en deze feestelijke aangelegenheid zie je NIET altijd een jaar voor dato AANKOMEN! Tele2: goed dat jullie ook klanten "pushen" om de internetverbinding ter (kwaliteits)behoud te upgraden, en ook fijn dat er expliciet bij vermeld wordt dat deze upgrade meteen een nieuwe verbintenis voor de duur van 2 jaar betekent
Misschien is het een idee om koppels die gaan samenwonen (die ieder op een afzonderlijk adres hebben gewoond met een eigen telecomprovider) de mogelijkheid te geven om op eerlijke wijze de verbintenis van 1 van de 2 internetproviders te stoppen??? Zoiets is toch schriftelijk makkelijk te onderbouwen / af te handelen?
Ik ben benieuwd naar evt. reacties en/of positieve suggesties.
P.s: Tele2: jammer dat jullie uitgangspunt bij "bijzondere situaties" gebaseerd is op het feit dat klanten jullie te slim af willen zijn of een oor willen aannaaien! Er zijn namelijk ook casussen waarbij dit niet het geval is en er sprake is van overmacht / bijzondere samenloop van omstandigheden e.d. .... samenwonen gaat iig helemaal vanzelf!