LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SCARLET ONE ?? hopeloos na onze ervaring

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Gast

SCARLET ONE ?? hopeloos na onze ervaring

Ongelezen bericht door Gast »

Wij vragen ons af of er tevreden klanten zijn bij Scarlet one?
Onze ervaring met hun is hopeloos, niets maar dan ook niets wordt gedaan wat beloofd wordt.
11 maart j.l is er een monteur geweest om alles aan te sluiten. Helaas hadden wij op dat moment nog geen ethernetkaart in de pc dus kon er niets gecontroleerd worden, maar volgens de monteur moest alles in orde komen na plaatsen ervan. Kaart geplaatst maar helaas niets wat op internetverbinding leek. Na tijdje proberen toch maar helpdesk gebeld. Ze namen alles stap voor stap met ons door en concludeerde, helaas het kastje werkt niet naar behoren. U krijgt binnen 5 dagen een nieuwe toegestuurd. Okè klonk goed. Na een week wachten geen kastje.
Wij bellen, na een uur wachten eindelijk iemand aan de lijn. Ja sorry wij weten het niet, maar als het gezegd is dan zal het toegestuurd worden heeft u nog een weekje geduld? Okè dan maar. Wederom na een week nog niets, weer bellen weer een uur "hangen"; oh ik ga het even voor u uitzoeken moment, jahoor is onderweg moet binnen 5 dagen bij u binnen zijn! oke....... we hebben al met al wel 2 werkdagen aan de tel. gehangen met elke keer dezelfde mededeling IS ONDERWEG. Tot de laatste keer toen kregen we te horen sorry hoor maar er is niets naar u toegestuurd. maar ik ga het in orde maken binnen 5 dagen heeft u hem binnen. ja, ja het zal wel. NIET DUS. Nu bijna 3 maanden later is ons geduld toch echt op, en willen dus ook het conrtract met scarlet verbreken wegens gebreke hun kant.
Onze conclusie en wat we al hebben gelezen op verschillende forums:
SCARLET ONE KLOPT VAN GEEN KANT. De rekening wordt keurig geint, maar er iets voor krijgen ho maar.
Beau, indien je naam zuiver wilt houden.............stop ermee!!!

Gast

Re: SCARLET ONE ?? hopeloos na onze ervaring

Ongelezen bericht door Gast »

Daar kan ik wel over mee praten.

Mijn oom meldde zich enige tijd geleden aan voor Scarlet One, maar kreeg na een maand nog niets toegezonden, ondanks 3 keer bellen en beloftes dat 'het so spoedig mogelijk geregeld zou worden'.

Hij heeft inmiddels alle samenwerking met Scarlet geannuleerd en heeft nu een andere provider gekozen.

scarlet_sucks
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jun 2005 13:45

Re: SCARLET ONE ?? hopeloos na onze ervaring

Ongelezen bericht door scarlet_sucks »

Het verbaasd me ten zeerste dat ik af en toe nog berichten tegen kom van tevreden scarlet one gebruikers. (zouden die wel echt zijn? of zijn het virtuele Beau's)
Persoonlijk voel ik me ronduit opgelicht. Na maanden wachten kwam er eindelijk een monteur om de boel aan te sluiten, en dacht ik deelgenoot te kunnen worden van de vele voordelen die ons nog steeds dagelijks worden voorgehouden. Helaas.
De internetverbinding loopt voor geen meter en de de telefoonverbinding ligt er regelmatig voor korte of langere tijd. Bellers krijgen het idee dat ik mijn rekening niet heb betaald en dat de lijn is afgesloten. Het mobiele abonnement waar ik geen belangstelling voor had heb ik nooit geactiveerd maar moet er wel voor betalen.
Na ettelijke vruchteloze pogingen de helpdesk aan de lijn te krijgen ben ik maar gaan mailen (nee niet van huis uit want daarvoor werkt de verbinding niet goed genoeg). Op mijn eerste mailtjes werd na enkele dagen gereageerd en werd mij een nieuw modem beloofd. Dat zou het probleem wel oplossen. Na bijna twee maanden kon ik eindelijk het beloofde modem op het postkantoor ophalen.
Helaas. Geen verandering. Op mijn mail werd inmiddels ook als niet meer gereageerd.
Ten einde raad heb ik een opzeggingsbrief gestuurd. Volgens het bandje van de servicelijn moest je de reden voor de opzegging vermelden. Dit heb ik uitgebreid gedaan en tevens gesteld dat er sprake is van wanprestatie dus dat ze me niet kunnen houden aan een contracttermijn van een jaar. Dat dat niet veel indruk zou maken had ik kunnen vermoeden, maar volgems mij is men niet verder gekomen dan het onderwerp van de brief en is een standaard antwoord uitgeprint en naar mij opgestuurd. Rest van het jaar uitzitten en weet ik wel dat ik dan al die grote voordelen van goedkoop bellen en snel internet kwijt ben!!
Om Beu (gekleed) te citeren: "SCHANDE"

maxime
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jul 2005 22:19

Re: SCARLET ONE ?? hopeloos na onze ervaring

Ongelezen bericht door maxime »

Een vriendin van mij wacht al bijna 5 maanden op een aansluiting van Scarlet One. Ze heeft voor kapitalen met haar mobiel verbeld naar Scarlet One en wordt alle keren aan het lijntje gehouden. Elke keer worden er notities gemaakt , maar elke keer als ze belt is niemand hier iets van bekend en kan ze dus elke keer haar verhaal opnieuw vertellen. Tot haar stomme verbazing werd er vorige maand aan haar voordeur gebeld door een medewerkster van Scarlet One die haar een abonnement aan wilde praten. Zij vertelde dat ze in die tussentijd al 4 maanden zat te wachten op een aansluiting en tot op heden nog geen aansluiting had. De medewerkster van Scarlet One vertelde haar dat sinds een maand Scarlet in haar wijk was vrijgegeven. Dus is ze 3 maanden aan het lijntje gehouden. Scarlet kon in haar wijk dus 3 maanden geen internet leveren. Scarlet heeft haar koeien met gouden horens beloofd en het niet waar kunnen maken. Nu wilt ze dus niet meer met Scarlet verder en heeft een aangetekende brief gestuurd met deze mededeling. Krijgt ze een brief terug met de mededeling dat ze nu gaan kijken wat de kosten voor haar zijn om onder dit contract uit te komen,

Fleur2
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2005 09:29

Re: SCARLET ONE ?? hopeloos na onze ervaring

Ongelezen bericht door Fleur2 »

Hoi

Mijn ervaring met Scarlet is ook behoorlijk prut!!!!!

Eind April kreeg ik bericht dat de adsl aansluiting zo snel mogelijk zou plaatsvinden. Nu eind Juli heb ik nog steeds niets gehoord of wel? Vier dagen nadat ik mijn contract (aangetekend verstuurd) met Scarlet One had opgezegd, kreeg ik bericht dat mijn anvraag in behandeling was genomen. Ja, dan gaat het licht toch echt uit.
Hoe vaak ik niet gebeld heb, is niet te tellen. Elke keer hetzelfde, ze zijn er mee bezig. Pogingen om maar iemand te kunnen spreken van bovenaf,werden niet gehonoreerd. Erger nog zodra ik mijn ongenoegen uitsprak werde de telefoon neergelegd. Ze kunnen me niet kwader krijgen. Klachtencommissie??? Noot van gehoord. Voor mij genoeg redenen om met dit bedrijf niet verder in zee te gaan.
Want dit gezeur kost mij te veel energie, dan maar meer betalen bij een ander dat is het mij wel waard. Scarlet one kleedt anderen maar uit maar mij niet!!!
Het gaat ze goed. Mijn wraak zal zijn om elke gelegenheid aan te pakken om dit bedrijf te laten krijgen wat zij verdient, faillisement!!!

Groet Fleur2

Jippie2
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2005 11:21

Re: SCARLET ONE ?? hopeloos na onze ervaring

Ongelezen bericht door Jippie2 »

Scarlet is inderdaad dikke prut!

Ik heb zelf ADSL bij KPN. Sinds 3 weken werkt deze niet meer. Wat blijkt? Scarlet heeft mijn ADSL-lijn gekaapt. Zij heeft een ADSL aansluiting op mijn tel.lijn geplaatst (met een onbekende naam, het adres van mijn buren, maar dus wel op mijn tel.nr.!). Scarlet heeft daarnaast aan KPN laten weten dat mijjn abonnement bij KPN kan worden beeindigd, hetgeen ook is gebeurd.

Het heeft even geduurd voordat de oorzaak van de storing bekend was. Nu zou je denken, dat daarna alles snel kan worden hersteld. Helaas pindakaas, dat is niet zo. KPN kan pas de aansluiting herstellen als Scarlet de lijn vrijgeeft. En Scarlet doet nogal moeilijk.

Het heeft eerst 2 weken geduurd voordat Scarlet zover was dat ze bereid was om de opdacht te geven om de aansluiting ongedaan te maken (ook al zag Scarlet zelf ook dat er niets van klopte). Nu ligt deze opdracht bij Scarlet op de grote stapel. Scarlet geeft aan dat er achterstand is en dat ze niet kunnen zeggen wanneer de aansluiting ongedaan wordt gemaakt. Als ik doorzeur, wordt gezegd dat ze denken dat dit "enkele weken" zal duren.

Los van het feit dat Scarlet kenelijk op geen enkele manier gegevens checkt als zij een abonnement aanmaakt, word ik doodziek van de lamlendigheid en desinteresse bij Scarlet. Het is toch niet normaal dat als Scarlet zonder toestemming/opdracht mijn lijn kaapt, dat ik dan maanden moet wachten vooordat e.e.a. wordt hersteld?

Dit soort organisaties mogen van mij direct van de markt worden geweerd. Beste methode is geen klant worden en wegwezen daar, dan houdt het vanzelf snel op. Wat een waardeloze club.

charlois
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 aug 2005 10:49

Re: SCARLET ONE ?? hopeloos na onze ervaring

Ongelezen bericht door charlois »

Wij hebben nu 5 weken scarlet ,waarvan er 2 weken alles heeft gewerkt.Wij zitten nu al 3 weken zonder telefoon,althans het uitbellen gaat niet meer.We hebben nu 6 maal gebeld met een totale wachttijd van 95 minuten.We hebben gelukkig nog een aansluiting van kpn naar boven via de muur,al geeft dat wel een verschrikkelijk ruisen , maar in noodgeval kunnen we nog bellen.Ik heb vaak een arts nodig daar ik copd hebt.Wat ons het meest irriteerd is dat niemand je verteld hoelang het nog gaat duren.De ene keer zeggen ze {u krijgt een voorlopig nr dan is het probleem opgelost}dus niet!!Bij een ander moesten we alles ontkoppelen, en daarna werd er per telefoon uitgelegd welke handelingen we moesten verrichten ,dat alles zonder resultaat.Vanochtend heb ik opnieuw gebeld en verteld dat ik mijn grieven op de tros-radarsite zou zetten.Het liefst zouden wij vandaag nog van scarlet af willen. :evil:

Uitgeslapen
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 jun 2005 20:19

Re: SCARLET ONE ?? hopeloos na onze ervaring

Ongelezen bericht door Uitgeslapen »

Scarlet loopt in Rotterdam Zuid deur aan deur abonnementen te verkopen terwijl ze daar volgens alle postcode-checks helemaal nog geen breedbandverbindingen aangesloten hebben.
Ik heb meerdere postcode's gecheckt en in de lijst van tientallen aanbieders werd nergens de naam van Scarlet als mogelijke leverancier gemeld.
Die hongerlijers verkopen GVD adsl-abonnementen terwijl ze weten dat ze je in de nabije toekomst niet eens kunnen aansluiten.
Maar als je nu tekent beginnen ze wél vanaf de ingangsdatum van je abo geld van je rekening te halen...de schoften.

aquariaan
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jun 2005 13:43

Re: SCARLET ONE ?? hopeloos na onze ervaring

Ongelezen bericht door aquariaan »

ik heb een vraag . ik heb op de huishoudbeurs een contract getekent met scarlet one. Volgens dat contract hoef ik mijn huidige abbonenemend met wannadoo zelf niet op te zeggen , dat zou scarlet one voor mij doen . Mijn contract met wannadoo loopt nog tot januarie 2006. Ik krijg nu een brief thuis dat scarlet one een modum komt installeren en dat ik adsl van hun ontvang.vanaf 22-08-2005.
Ik heb gebeld met scarlet one hoe dat kan want ik heb nog adsl van wannadoo tot 2006. Nu word er gezegd dat ik zelf had moeten opzeggen. Ik heb faxen gestuurd van mijn contract van wannadoo en het contract van henzelf waarin duidelijk staat dat zij alles zullen regelen, ook het opzeggen van wannadoo. Tot nu toe geen reactie. Ik heb het bedrijf dat de aansluiting zou komen regelen gebeld dat ze niet hoeven te komen, en uitgelegd wat de reden is, dat was geen probleem. Nu mijn vraag kan ik nog onder dat contract uit ?
Of hoe kan ik voorkomen dat ik vanaf 22-08-geen adsl meer heb of erger geen telefoon, want volgens scarlet gooien ze me vanaf die datum van de lijn want dan zou ik adsl en telefoon van hun hebben.
Kan iemand mij hier mee helpen hoe ik dit kan oplossen vriendelijk groet aquariaan

dutchdavey
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 aug 2005 11:05

Re: SCARLET ONE ?? hopeloos na onze ervaring

Ongelezen bericht door dutchdavey »

Same happened to me, but even before I got a letter from Scarlet about my new installation, the old one (Wanadoo Mxstream) was cut off.

It was two weeks before I got the new installation and when I did, my phones got cut off and according to Scarlet that'll take another two weeks as well.

Both KPN and Wanadoo are insisting I pay my abonnenement up to the end which for Wanadoo is April 2006, but KPN is only a month or so.

Like you, I joined Scarlet in the understanding that they would handle all this.

The Consumentenbond have a 'groepsactie in overleg met Scarlet' In mijn ervaring dit leverd allen meer bullsh*t op en doet weining voor de consument en weining voor de Consumentenbond.

Waar is recht en eerlijkheid??????

ERIC2810
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2005 20:41

Re: SCARLET ONE ?? hopeloos na onze ervaring

Ongelezen bericht door ERIC2810 »

HALLO ALLEMAAL,

IK HEB OOK SCARLET ONE MAAR NU WEER EEN FACTUUR VAN KPN . WAAR BLIJFT MIJN VOORDEEL. IK HEB EEN KONTRAKT SIND 07-04-2005 MAAR NU 23-08-2005 WEER EEN FACTUUR VAN KPN TELECOM. HET IS EEN PUINHOOP DAAR. BEN SIDS JUNI 2005 AANGESLOTEN OP HET NETWERK VAN SCARLET. BIJ VRAGEN EVEN BELLEN....NA EEN 45 MIN. IN DE WACHT ( UW WORDT ZO GEHOLPEN....)KRIJG IK TE HOREN DAT ZE DE TELEFOONNUMMERS NOG OVER MOETEN ZETTEN . DUS NOG GEEN VOORDEEL. HOELANG DUURT DIT NOG.
DUS LAAT JE NIET GEK MAKEN MET DIRECT VOORDEEL HET KAN NOG WEL EVEN DUREN EN OF DIT OOK GEBEUREN IS DUISTER. IK DENK DAT WE IN HET OTJE ZIJN GENOMEN. IK OVERWEEG OM MIJ AF TE SLUITEN VAN SCARLET ONE. WANT HET HEEFT MIJN AL ONGEVEER 150,- AAN KPN GEKOST. WEET WAARAAN JE BEGINT.....

joriskorst
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jul 2005 19:29

Re: SCARLET ONE ?? hopeloos na onze ervaring

Ongelezen bericht door joriskorst »

Aan Eric2810
Ik ben ook een van de vele slachtoffers van Scarlet One en wacht al vanaf 13 juni dat mijn telefoonnummer bij KPN wordt overgezet naar Scarlet, waardoor ik ook nog rekeningen kreeg van KPN. Heb Scarlet per 1 augustus in gebreke en aansprakelijk gesteld en heb deze zaak onlangs voorgelegd aan de Stichting Geschillencie Telecomunnicatie Consumenten. Heb ook de automatische incasso van Scarlet ingetrokken en bepaal nu zelf welke bedragen ik aan hen overmaak.
Wens je veel sterkte en geduld toe.
Joris Korst

Maarten31
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2005 19:09

Re: SCARLET ONE ?? hopeloos na onze ervaring

Ongelezen bericht door Maarten31 »

Er is inmiddels een advocaat benaderd die gaat onderzoeken of er juridische actie ondernomen kan worden. Info [email protected][/b]

Scarlet001
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 okt 2005 23:54

Re: SCARLET ONE ?? hopeloos na onze ervaring

Ongelezen bericht door Scarlet001 »

Ja! Binnen drie weken werkende ADSL, binnen vier weken goed werkende telefonie.

starbuck
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 okt 2005 13:54

Re: SCARLET ONE ?? hopeloos na onze ervaring

Ongelezen bericht door starbuck »

Ik ben geeneens klant,nooit aangemeld ook,en toch dikke rekeningen.Ik heb geeneens vaste telefoon,ook niet van kpn,maar wel telefoon rekeningen.Hoe ze dit voor elkaar krijgen?

Gesloten