LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Scarlet one laat iedereen in zijn hemd staan

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.

Scarlet one laat iedereen in zijn hemd staan

Peiling eindigde op 05 jun 2006 09:10

mee eens
6
75%
niet mee eens
2
25%
 
Totaal aantal stemmen: 8

mrroy44
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 apr 2006 09:07

Scarlet one laat iedereen in zijn hemd staan

Ongelezen bericht door mrroy44 »

Enige tijd geleden heb ik omdat ik van de hoge kpn rekeningen af wilde, n.a.v. de tv reclame van scarlet one contact met scarlet opgenomen om te zien of dit ook voor mij de oplossing zou zijn.

Na een uitvoerig gesprek waarin ik melde dat het voor mij zeer belangrijk is als kleine zelfstandige dat ik niet lang zonder internet kan zitten, werd mij verteld dat ik hoogstens een week zonder internet zou komen te zitten en dat ik zelf de 'wensdata' van overgang kon aangeven. Ik heb daarna in dit gesprek scarlet one adsl besteld en mijn 'wensdata' zorgvuldig afgewogen zodat ik niet langer dan een week zonder hoef te zitten.

Wat schetst mijn verbazing als ik korte tijd later van scarlet een brief ontvang waarin staat dat uiterlijk binnen 3 weken na de wensdatum een monteur contact met me opneemt. Navraag bij scarlet leert vervolgens ook dat dan het zomaar nog langer dan een week kan duren eer dat de monteur tijd heeft.

Nu ca, een week na de wensdatum na nog niks gehoord te hebben van een monteur besloot ik daarom zelf maar eens het monteurs bedrijf te bellen. Wellicht werkt dat beter. Het telefoonnummer staat uiteraard niet in de brief van scarlet maar moest ik zelf opzoeken. De man die ik aan de telefoon kreeg vertelde me vervolgens tot mijn verbazing dat het monteurs bedrijf iedereen 2 keer probeert te bellen (waarschijnlijk overdag op mijn vaste nummer) en dat dat bij mij ook gebeurt is. Wanneer er dan niet opgenomen wordt moet men zelf maar een monteurs afspraak maken. Ik zou dus niks meer van het monteurs bedrijf vernemen als ik er niet zelf achteraan was gegaan.

Dit is heel anders dan scarlet aan de telefoon beloofd, in haar brieven doet voorkomen en wat de tv reclame doet vermoeden.

Misschien zijn ze wel goedkoop, maar ik voel me nu al met hun service in mijn hemd gezet.
Laatst gewijzigd door mrroy44 op 06 apr 2006 10:59, 2 keer totaal gewijzigd.

mrroy44
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 apr 2006 09:07

Re: Scarlet one laat iedereen in zijn hemd staan

Ongelezen bericht door mrroy44 »

En nu blijkt ook nog eens dat het monteurs bedrijf me niet kan helpen omdat scarlet 1 mij eerst moet bellen en een modem moet bezorgen. En daar zeggen ze bij scarlet ook niks over. Sterker nog ze zeggen alleen dat de monteur contact met me opneemt. ik snap het niet meer. Ik wil gewoon internet

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Scarlet one laat iedereen in zijn hemd staan

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Nee je wilt voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en daar moet je nu voor boeten. Had gewoon bij KPN gebleven dan was het hele probleem nooit gebeurd.

mrroy44
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 apr 2006 09:07

Re: Scarlet one laat iedereen in zijn hemd staan

Ongelezen bericht door mrroy44 »

Beste Dilbert, ik wil niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, ik wil gewoon dat wanneer mensen iets beloven, hun beloftes nakomen, ongeacht wat het kost. in beloftes mag het niet uitmaken of het om een dubbeltje gaat of om een paar honderd euro.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Scarlet one laat iedereen in zijn hemd staan

Ongelezen bericht door queenfan »

Het is erg wat er gebeurd is maar het is al zo lang bekend dat er heel veel problemen zijn met de Tele 2 familie (Scarlet, Versatel en Tele 2). Begrijp nog steeds niet waarom mensen dit nemen terwijl ze weten dat er de nodige problemen zijn.

Forums als deze bied hier uitkomst en had je kunnen zien dat je er niet aan moet beginnen.

Hoedan ook sterkte er mee.

mrroy44
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 apr 2006 09:07

Re: Scarlet one laat iedereen in zijn hemd staan

Ongelezen bericht door mrroy44 »

Dank je Queenfan, maar zoals ik zijn er veel mensen die dus niet weten dat er problemen zijn. Ik denk dat het gros van de mensen gewoonlijk niet eerst allerlei forums bezoekt voor ze iets aanschaffen maar gewoon uitgaat van een juiste voorlichting door de verkoper. En ik denk ook dat dat uitgangspunt moet zijn van het consumentenrecht. Waarom zouden mensen die zich minder concentreren op forums als deze schuld hebben aan wangedrag van ondernemers. ik denk dat dat een omgekeerde wereld is. Ik ben van mening dat de consument daartegen veel beter beschermd moet worden. Ik had tot vandaag geen enkele weet van problemen rond de tele-2 familie. eigenlijk wist ik alleen van de problemen die ik vroeger met kpn en upc had. of je nu door de hond of door de kat gebeten wordt........ maar ik vind dat bedrijven die consumenten vals voorlichten veel stregen moeten worden aangepakt. De meeste mensen die namelijk in dergelijke valkuilen trappen zitten toch al in de hoek waar deklappen vallen. triest maar waar.

mrroy44
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 apr 2006 09:07

Re: Scarlet one laat iedereen in zijn hemd staan

Ongelezen bericht door mrroy44 »

Misschien nog even ter verduidelijking. Ik had hiervoor een isdn lijn van kpn en adsl via xs4all. Gezien ik die isdn lijn had voor mijn fax, en deze tegenwoordig maar zo weinig gebruik, wilde ik overstappen naar een analoge lijn. Dit scheelt namelijk aanzienlijk in de maandelijkse lasten. Echter over stappen van isdn naar analoog kost meer dan €100,- Het overstappen naar scarlet one is dan veel voordeliger en mijn maandelijkse lasten dan nog een stuk lager. Vrij logisch als je dan niet al te ruim in de slappe was zit die overstap graag maakt. Want in het andere geval is je besparing de komende 10 maanden ver te zoeken.

dds
Berichten: 139
Lid geworden op: 14 jul 2005 12:39

Re: Scarlet one laat iedereen in zijn hemd staan

Ongelezen bericht door dds »

@Queenfan,

even voor jouw info Scarlet behoort niet tot de Tele2 familie.

Jockey2
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 apr 2006 19:37

Re: Scarlet one laat iedereen in zijn hemd staan

Ongelezen bericht door Jockey2 »

Het kan allemaal nog erger:
Ik nam in maart2005 een ScarletOne abo. In juni nog steeds niets gehoord, op verzoeken van de help(?)desk kwam na urenlange wachttijden het advies om nog maar even te wachten. Vervolgens heb ik het abo schriftelijk opgezegd. Ruim 4 weken later werkte mijn telefoon+ADSL niet meer, de monteur van de KPN begreep er niks van maar bracht een noodoplossing zoals hij het noemde een brug in de centrale. 2 weken nadien bleek dat ik door Scarlet afgesloten was in het kader van mijn ScarletOne abonnement (!) Er kwam een monteur van de firma Cable One die plaatste een analoog modem op mijn ADSL lijn resultaat geen telefoon meer. Monteur van KPN wederom a raison van 50 Euri er bij gehaald. Die sloopte de Scarlet modem er weer af. Protest bij Scarlet. Geen antwoord, geen resultaat. Inmiddels ook mijn Xs4all abonnement opgeheven ivm met overname van mijn ADSL lijn door Scarlet. 3 weken nadien komt een nieuwe monteur van een andere installatie firma om wederom het zelfde analoge modem aan te willen sluiten. "Geen goed plan, niet doen" was mijn reactie. "Nou dat ben ik niet met u eens want ja ADSL dat is toch alleen maar voor bedrijven, wat moet een particulier daar nou mee, analoog gaat het netzo goed". "Toch maar niet doen, ga maar weer naar je baas". Vervolgens me bij de KPN in het kader van de Radar uitzending aangemeld als spijtoptant. "Helaas we kunnen u niet aansluiten want de lijn wordt door Scarlet bezet gehouden".
Nu ben ik een heel tevreden klant bij MultiKabel.
Inmiddels komt en maandelijks een nota van Scarlet, sinds september, ivm internetdiensten. Nooit iets geleverd dus nooit iets betaald en een fraai dossier met onzin correspondentie opgebouwd.
Laatste ontwikkeling: Scarlet heeft me aangemeld bij Preventel ik zou nooit meer bij iemand een telefoonaansluiting kunnen krijgen zolang de nota van Scarlet betaald is.
Hoe kom ik van deze narigheid af?

mrroy44
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 apr 2006 09:07

Re: Scarlet one laat iedereen in zijn hemd staan

Ongelezen bericht door mrroy44 »

Tjonge,

Das ook niet niks....ik hoop dat me dat dat niet nog allemaal te wachten staat.
In ieder geval sterkte met die onzinnige preventel vermelding. Heb je nu helemaal géén vaste telefoon meer?

Jockey2
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 apr 2006 19:37

Re: Scarlet one laat iedereen in zijn hemd staan

Ongelezen bericht door Jockey2 »

Ja hoor mijn KPN telefoon werkt nog steeds en ook mijn Orange abo doet het nog, als ik goed begrijp mag ik nu geen nieuw abo meer afsluiten.
Ik wacht maar even af, hoe het vervolg der dingen is maar denk toch maar dat ik volgende week eens een praatje met een advocaat ga maken. Te gek om iemand voor een duidelijk betwiste vordering op een "zwarte lijst"te plaatsen. Is er dan geen bescherming tegen dit soort praktijken? Hier zakt mijn broek van af (als variatie op ik sta in mijn hemd)

koppensneller88
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 apr 2006 17:35

Re: Scarlet one laat iedereen in zijn hemd staan

Ongelezen bericht door koppensneller88 »

ik heb helaas ook mijn portie ellende met scarlet gehad.
een maand moeten wachten voordat het modem geinstalleerd werd.
een maand moeten wachten voordat ik via dat modem kon internetten.
een maand moeten wachten voordat ik via dat modem naar buiten kon bellen.
ik heb mijn rechtsbijstand ingeschakeld om verhaal bij scarlet te halen, nou ze kregen geen poot tussen de deur bij scarlet. uiteindelijk heeft mijn verzekeraar me een schadevergoeding aangeboden om het leed dat scarlet heet een beetje te verzachten. deze heb ik geweigerd.
ik moet zeggen dat wanneer alles werkt, ik geen problemen heb met scarlet, in die zin dat ze het dan net zo goed -of slecht- doen als bv upc.
maar op het moment dat je in contact moet treden met de "help"desk (welke trouwens nu wel een stuk sneller bereikbaar is - 5 min. ipv 20-)en afhankelijk bent van mensen die je terug zullen bellen, ben je aan ze overgeleverd.
vorige week ging mijn modem defect. ik gebeld. morgen wordt u door de monteur gebeld om een afspraak te maken.na drie dagen zelf maar weer gebeld, kreeg ik het nummer van cable one met het verzoek om zelf contact op te nemen! hadden ze ook drie dagen eerder kunnen doen.
cable one zou de volgende dag (goede vrijdag) komen, helaas foutje, a.s.dinsdag mijnheer. inderdaad ze zijn vandaag geweest en alles werkt weer.
ik raak vreselijk gefrustreerd omdat je bij niemand verhaal kan halen.
je kunt dit soort bedrijven blijkbaar niet dwingen om hun zaken goed te regelen en hun afspraken na te komen.. maar zoals een vorige schrijver al aangaf, je (ik) wilt voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en dan schijnen dit soort blaren erbij te horen.

iedereen sterkte gewenst paul

Gesloten