LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Service Google adwords

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
sspeedy
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2010 01:21

Service Google adwords

Ongelezen bericht door sspeedy »

Beste Lezers,

Ik wil toch even mijn klachten uiten over de slechte service, bereikbaarheid en standaard antwoorden van Goolge adwords.

Wij zijn al enkele jaren via google adwords aan het adverteren op het internet, dit jaar hebben voor vele tienduizenden euro's geadverteerd en het is dan ook een belangrijk omzetkanaal voor ons bedrijf.

Afgelopen vrijdag om 6 uur 's avonds word ons account plotseling zonder enige vorm van communicatie geblokkeerd, wij hebben de hele avond gezocht naar wat het probleem kon zijn. uiteindelijk het forum geraadpleegd maar kreeg daar een stomzinnig antwoord waar wij absoluut niets mee konden. na veel zoeken en vele vragen te hebben beantwoord kwamen bij toeval een e-mail adres tegen, toch maar een e-mail verzonden naar adwords waarop een standaard reactie kwam dat ons account opgeschort is omdat er waarschijnlijk iemand op ons account is geweest die geen toegang had en het enkele werkdagen kon gaan duren voordat het account weer werd geactiveerd.
Deze stap van google is voor ons (nog)begrijpelijk en hebben dan ook zaterdag een nieuw account aangemaakt (om zo min mogelijk omzet mis te lopen) Na uren zwoegen, een betaling via ideal gedaan en om 6 uur 's avonds stonden de nieuwe advertentie's online. De hele avond hebben de advertentie naar behoren gedraaid totdat er om 00:20 geen advertentie meer werden weergegeven.
Weer een e-mail gestuurd met de vraag wat er aan de hand was en gevraagd het account te deblokkeren omdat er dit keer niemand op het account kan zijn geweest.

Het standaard antwoord van google adwords;

"Uit veiligheidsoverwegingen en om de factuurgegevens te verifiëren,
controleren we regelmatig accounts. Uw account wordt momenteel
gecontroleerd door onze specialisten en dit is waarschijnlijk de oorzaak
van uw probleem."

Wat Factuurgegevens worden gecontroleerd!!! Er vallen geen factuurgegevens te controleren omdat er via ideal betaald is!!

Conclusie,

Wij hebben er grote problemen mee dat google hun machtspositie misbruikt want concurrentie is er voor hen hier in nederland niet met hun 92% marktaandeel. Laat staan dat wij voor hen een klant zijn.

*service word er niet geboden, de enigste service dat ze geven is dat de prijs per klik die wij betalen door hen op een schandalige manier word opgedreven.
*Ze kunnen doen en laten wat ze willen een klant bij google heeft uiteindelijk toch geen keuze en moet noodgedwongen maar bij hen blijven adverteren.
*ze zijn slecht te bereiken (er is nergens een duidelijk e-mail adres te vinden)
*vind je via via uiteindelijk een e-mail adres krijg je standaard antwoorden, met stipt de volgende twee zinnen 'het kan enkele werkdagen duren en 'bedankt voor uw geduld'
*een telefoon nummer is er al helemaal niet (kost hen waarschijnlijk geld). was dat er wel geweest dan had ik nog een weekend gehad.
*er is een forum, maar deze leden hebben totaal niets met google adwords te maken. Voor google adwords is het forum alleen een goedkope manier om problemen opgelost te krijgen 'niets meer niets minder'
* er is een 0900 nummer maar alleen om nieuwe klanten te helpen met het opzetten van een advertentie.

Mijn excusses voor dit lange bericht, maar het frusteerd dat er zonder medeweten van ons een account zomaar geblokkeerd kan worden en er zelf maar achter moeten komen.

Met vriendelijke groet,

een gefrusteerde en boze adwords gebruiker

AdWordsSpecialist
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 nov 2010 16:35

Re: Service Google adwords

Ongelezen bericht door AdWordsSpecialist »

Dag Sspeedy,

Je frustratie is begrijpbaar. Inderdaad kiest Google ervoor om niet direct met eindgebruikers te communiceren en is een klant die tienduizenden euro's besteed al niet echt belangrijk. Ze kiezen ervoor om de service over te laten aan bureau's (zoals het onze) die hun klanten begeleiden. Die bureau's brengen de klanten kosten voor beheer in rekening en zo hoeft Google die niet te betalen.

Helaas hebben ze de macht daartoe.

Ik spreek natuurlijk voor eigen parochie, maar ik denk dat je heel veel geld en ook moeite en frustratie kunt besparen door je campagne te laten beheren bij een gecertificeerd partner van Google.

Groeten,
AdWordsSpecialist

PPaul
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 nov 2010 21:39

Re: Service Google adwords

Ongelezen bericht door PPaul »

Helaas zijn wij na jaren van Google Adwords, sinds zij zijn begonnen in 2003, deze week definitief opgeschort. Zonder opgaaf van goede aanwijsbare reden en zeker zonder waarschuwing.

Onze concurrenten kunnen blij zijn, wij waren overal en altijd nummer 1 in onze branche. Ons gehele bedrijfsplan berustte de laatste 8 jaar op dit model.

Als alleenstaande vader van een 4 jarige, met een eigen bedrijf wat ik al 14 jaar heb, wordt het nu lastig leven. 90% vd omzet weg. (ja ik weet het, snel een andere advententiebron zoeken)

ALS het onze schuld was, prima! Helaas is het een belachelijke situatie, wrang ook omdat de advertentie groep waarover het volgens hen gaat, er al 4 jaar staat en er niks mis met de site is.

Ze zoeken spijkers op laag water, helaas is deze ondernemer na 14 jaar met plezier internetondernemen, eindelijk de klos.

Het valt zwaar om als eerlijke ondernemer vals beschuldigd te worden door een support team van studenten die in Ierland voor Google werken:/

Zeker met kind en hypotheek ;-)


Hier een leuk stukje van iemand anders die ook de sjaak was:/
(Bron: http://www.tbforum.com/thread/142976-2.html)

Overigens kun je de huidige situatie bij Google AdWords met onderstaande vergelijken.

Stel dat je al een jaar of vijf iedere dag in een krant advertenties plaatst voor 10 verschillende winkels. Altijd goed kunnen communiceren met de krant. Advertenties voor die 10 winkels waren rendabel en er leek geen enkel probleem.

Na vijf jaar zegt die krant opeens: "Wij hebben opgemerkt dat 1 of meer van de 10 winkels waar jij voor adverteert van lage kwaliteit zijn. De inrichting is onvoldoende. Wij zeggen niet wat we er niet goed aan vinden en wij zeggen ook niet om welke winkel(s) het gaat.

Dit is uw eerste en tevens direct laatste waarschuwing. Indien u in de toekomst nog één keer reclame maakt voor een winkel waarvan wij de kwaliteit te laag vinden dan mag u voor de rest van uw leven niet meer adverteren in onze krant. Letwel, het is niet de inhoud van de winkel wat niet toegestaan is. De inhoud is prima in orde. Het gaat ons om de kwaliteit van de winkel.".

Omdat je al vijf jaar een goede klant bent bij de krant denk je dat ze een foutje hebben gemaakt dus neem je contact met ze op om te vragen wat er precies aan de hand is en om welke winkel(s) het dan gaat. Ze komen al snel met antwoord en beloven het na te kijken. In de tussentijd lees je nog aandachtig de TOS door. En wat blijkt, al je winkels voldoen aan de TOS. Alleen het kopje 'kwaliteit' in de TOS is dusdanig vaag en niet concreet dat het onmogelijk is om te beoordelen of één van de winkels daar niet aan voldoet en waarom het daar dan niet aan zou voldoen.

Enkele dagen later krijg je een email waarin staat dat ze het na hebben gekeken en dat het toch echt klopt dat er en winkel met lage kwaliteit tussen zit. Dat je daar al jarenlang zonder problemen advertenties voor laat zetten in de krant vinden ze niet relevant. Wederom willen ook niet laten weten om welke winkel(s) het gaat.

Vervolgens vraag je hoe je dit in de toekomst kunt voorkomen. Je oppert het idee om vooraf een advertentie ofwel winkel te laten goedkeuren. Dat blijkt geen optie te zijn. Een advertentie of winkel kun je laten goedkeuren maar kan ondanks de goedkeuring een week later toch weer worden afgekeurd. Ook als je in die week niets aan je winkel hebt aangepast en de richtlijnen van de krant niet zijn aangepast kan zonder opgaaf van reden de één week eerder goedgekeurde winkel alsnog opeens afgekeurd worden door een ander team.

Aangezien het de eerste en tevens direct de laatste waarschuwing was ga je stoppen met het adverteren voor een aantal winkels. Voor de rest verander je niets en ga je ook niet voor nieuwe winkels advertenties plaatsen want voordat je het weet krijg je een tweede waarschuwing. En dat zou gelijk een ban betekenen. Aangezien de krant een marktaandeel van ca 80% heeft zit je daar natuurlijk niet op te wachten.

Je neemt nog contact op met de krant en vraagt of het nu in orde is. Ja hoor, het is prima in orde.

Een maand later krijg je de melding dat er toch iets niet in orde is. Wat, hoe en waarom zeggen ze niet. Ze zeggen wel dat nu de maat vol is en dat je de rest van je leven niet meer mag adverteren in hun krant.

Uiteraard neem je contact op met de krant -via het algemene email adres want je account managers zijn al sinds een maand opeens niet meer beschikbaar- en je legt uit wat je allemaal gedaan hebt na de eerste en laatste waarschuwing een maand eerder en dat het toen in orde was. Je krijgt vervolgens een standaard antwoord dat de ban terecht is en dat je geen contact meer met ze moet opnemen. Doe je dat wel dan beschouwen ze het als niet onvangen en zullen ze geen antwoord geven.

Bovenstaande is hoe het er op dit moment aan toegaat bij Google AdWords.

Groet,
Paul.

ps. AdWordsspecialist: Graag contact met ons opnemen, wij zijn duidelijk "in need of", alleen zijn we zelf de specialist al (zonder account daarentegen :-()

AdWordsSpecialist
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 nov 2010 16:35

Re: Service Google adwords

Ongelezen bericht door AdWordsSpecialist »

Dag Ppaul,

Je verhaal is herkenbaar. Google bevind zich in een enorme monopoliepositie en weet dat. Ook wij hebben daar mee te maken. Vorige week is on verteld dat de 'accountteams' opgeheven worden. Dat zijn de teams met onze directe accountmanagers. Dat houdt in dat we voor hele grote klanten (waarschijnlijk meer dan 100k per jaar of zo) nog wel contactpersonenen krijgen met een specialisatie in een betreffende markt, maar voor 'gewone' klanten krijgen wij in de toekomst ook gewoon te maken met een callcenter.

Ik weet niet hoe ik je kan bereiken, maar wil graag even kijken wat we voor je kunnen doen. Via AdWordsspecialist.nl kom je op de site van ons bedrijf. Neem even contact op. Ik ben zelf momenteel in ons filiaal in Suriname, maar als je een van de medewerkers vraagt of Wilbert je even wil bellen dan neem ik contact met je op.

Succes alvast met dit ontzettend vervelende verhaal....

Sjoskes
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2010 12:43

Re: Service Google adwords

Ongelezen bericht door Sjoskes »

Wel prettig om te lezen dat ik niet de enige ben.

Ik heb vorige week hetzelfde meegemaakt. Account plotseling geblokkeerd.
Na enkele dagen en mails werd het duidelijk: Er zat een site in die misleidende claims zou bevatten.
Die site is geblokkeerd, maar ook alle andere sites in het account. Ik ben dus ook voor 90% afhankelijk van nieuwe klanten via adwords en loop nu dus langzaam leeg. Dit gemeld, maar het interesseert ze helemaal niets.
Alle sites zijn na anderhalve week nog steeds geblokkeerd.

Ik heb een internetmarketing en adwords specialist ingehuurd die er ruim verstand van heeft. Maar hij kon ook niets vinden wat misleidend zou zijn. We hebben maar van alles aangepast wat het zou kunnen zijn.
Uiteindelijk kregen we gisteren het bericht dat de blokkade terecht was (terwijl de site nu helemaal geen claims meer bevat). Dus zoek het maar uit en sluit je deuren maar (dat is mijn conclusie).

Ik heb ze nog gemaild dat er een mogelijkheid moet zijn om aan te tonen dat ik al jaren de specialist ben op dit gebied en mijn Kvk gegevens en referenties vermeld en alles wat ik maar kon melden, maar je krijgt een standaard berichtje terug.
Het interesseert ze gewoon niets.

Is hier op een ander niveau iets aan te doen?

PPaul
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 nov 2010 21:39

Re: Service Google adwords

Ongelezen bericht door PPaul »

Sjoskes schreef:Wel prettig om te lezen dat ik niet de enige ben.

Ik heb vorige week hetzelfde meegemaakt. Account plotseling geblokkeerd.
Na enkele dagen en mails werd het duidelijk: Er zat een site in die misleidende claims zou bevatten.
Die site is geblokkeerd, maar ook alle andere sites in het account. Ik ben dus ook voor 90% afhankelijk van nieuwe klanten via adwords en loop nu dus langzaam leeg. Dit gemeld, maar het interesseert ze helemaal niets.
Alle sites zijn na anderhalve week nog steeds geblokkeerd.

Ik heb een internetmarketing en adwords specialist ingehuurd die er ruim verstand van heeft. Maar hij kon ook niets vinden wat misleidend zou zijn. We hebben maar van alles aangepast wat het zou kunnen zijn.
Uiteindelijk kregen we gisteren het bericht dat de blokkade terecht was (terwijl de site nu helemaal geen claims meer bevat). Dus zoek het maar uit en sluit je deuren maar (dat is mijn conclusie).

Ik heb ze nog gemaild dat er een mogelijkheid moet zijn om aan te tonen dat ik al jaren de specialist ben op dit gebied en mijn Kvk gegevens en referenties vermeld en alles wat ik maar kon melden, maar je krijgt een standaard berichtje terug.
Het interesseert ze gewoon niets.

Is hier op een ander niveau iets aan te doen?
Dit is ongeveer exact wat wij ervaren. Ook op verzoek een adres te sturen voor onze jurist, werd beantwoord met "neem geen contact meer met ons op".

Saillant detail: We kregen nog wel mailtjes met of we alsjeblieft onze account weer willen activeren, omdat ze uit zouden staan. In de praktijk is het zo dat alle ads er nog gewoon staan, zonder richtlijn problemen en met zeer hoge CTR per adgroup.

Echter het activeren is er niet bij:/

@ AdWordsSpecialist: ik zal de site bekijken, maar we zijn hard met alternatieven bezig. Het moet voor ons weer 5-10 jaar vooruit kunnen.

Gesloten