LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] simpel mb's verdwijnen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
hamaneali

simpel mb's verdwijnen

Ongelezen bericht door hamaneali »

Waardeloos gewoon. Ik heb een abo afgesloten in de verdubbelweken. Alles leuk en aardig tot een paar maanden geleden. Ik merk dat ik telkens over mijn internet limiet zit. rekeningspecificatie bijgehaald. zie ik telkens dat er mb's worden berekend op hele vreemde tijdstippen. bijna dagelijks worden op verschillende tijdstippen mb's gebruikt. en deze tijdstippen zijn altijd 's nachts. elke nacht tussen 23.00 en 05.00 schijn ik mb's te verbruiken. Ik slaap dan thuis in mijn bed. en daarnaast heb ik thuis volledig WIFI. door het hele huis. hierop een mail gestuurd. krijg ik als antwoord dat zij het ook niet weten. misschien werken er apps op de achtergrond door 's nachts. Dit kan wel wezen maar ik heb wifi en waarom is het alleen 's nachts? dus dit lijkt me sterk.
Vervolgens een paar weken later (wanneer mijn plafond weer is bereikt)vraag ik of het abonnement verhoogd kan worden. wat denk je? kan wel maar dan betaal je gewoon het volledige tarief. een stap hoger is dan meteen ruim 10 euro per maand meer. en dan heb je nog erg weinig mb's.

kortom waardeloos. en de facturen kloppen van geen kant. [ongefundeerde bewering verwijderd] en de antwoorden zijn steeds erg kort en lossen niks op. het lijkt alsof het ze niet boeit of je klant blijft. ik wil er graag vanaf en ben benieuwd of ik dit voor elkaar kan krijgen. doe mij maar gewoon een abo bij Vodafone met toestel.
Laatst gewijzigd door Radar op 23 nov 2015 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd door Forummoderatie

sjohie

Re: simpel mb's verdwijnen

Ongelezen bericht door sjohie »

hamaneali schreef:Waardeloos gewoon. Ik heb een abo afgesloten in de verdubbelweken. Alles leuk en aardig tot een paar maanden geleden. Ik merk dat ik telkens over mijn internet limiet zit. rekeningspecificatie bijgehaald. zie ik telkens dat er mb's worden berekend op hele vreemde tijdstippen. bijna dagelijks worden op verschillende tijdstippen mb's gebruikt. en deze tijdstippen zijn altijd 's nachts. elke nacht tussen 23.00 en 05.00 schijn ik mb's te verbruiken. Ik slaap dan thuis in mijn bed. en daarnaast heb ik thuis volledig WIFI. door het hele huis. hierop een mail gestuurd. krijg ik als antwoord dat zij het ook niet weten. misschien werken er apps op de achtergrond door 's nachts. Dit kan wel wezen maar ik heb wifi en waarom is het alleen 's nachts? dus dit lijkt me sterk.
Vervolgens een paar weken later (wanneer mijn plafond weer is bereikt)vraag ik of het abonnement verhoogd kan worden. wat denk je? kan wel maar dan betaal je gewoon het volledige tarief. een stap hoger is dan meteen ruim 10 euro per maand meer. en dan heb je nog erg weinig mb's.

kortom waardeloos. en de facturen kloppen van geen kant. [ongefundeerde bewering verwijderd] en de antwoorden zijn steeds erg kort en lossen niks op. het lijkt alsof het ze niet boeit of je klant blijft. ik wil er graag vanaf en ben benieuwd of ik dit voor elkaar kan krijgen. doe mij maar gewoon een abo bij Vodafone met toestel.
Het kan natuurlijk zo zijn dat je WiFi router in de nacht even reboot, de connecties flusht, en zo nog een rits aan dingen waardoor je telefoon tijdelijk even geen WiFi signaal heeft, en dus, als dat zo ingesteld is, overstapt op 3G/4G en dus van je databundel begint te snoepen. Sommige merken, oa Samsung, hebben bepaalde aanvullende netwerksettings in de telefoon gezet, waarmee die checkt of een WiFi netwerk wel optimaal of snel genoeg is, en zoniet de verbinding dichtgooit, ook werkt de router gewoon.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

Je moet heel erg uitkijken met denken dat als je op wifi zit het allemaal wel goed komt. Wifi wil wel een slecht of niet beschikbaar zijn. Met andere apparaten merk je dat doordat internet even hapert of langzaam werkt. Een smartphone heeft dan de 3G/4G verbinding als backup. Als je echt wilt voorkomen dat je op mobiel internet zit, moet je dat uitzetten op het toestel. Dat is de enige manier om er absoluut zeker van te zijn dat je het niet gebruikt.

kiz

Ongelezen bericht door kiz »

Voor mijn werk beheer ik de databundels van zo'n 800 medewerkers, die vaak met dezelfde klacht komen (medewerkers worden aangesproken op bundeloverschrijding). Zij geven aan dat de Playstore het meeste MB's "snoept". Dat kan je uitzetten:

Als u een mobiel gegevensabonnement (3G/4G) heeft, kunt u ervoor kiezen apps alleen via wifi automatisch te laten updaten. Het updaten van apps via wifi kan het mobiele gegevensverbruik op uw apparaat helpen verlagen.

Open de Google Play Store-app Google Play.
Tik op het menupictogram Google Play Store Menu Icon > Instellingen.
Onder 'Algemeen' selecteert u App automatisch updaten.
Selecteer Apps alleen via wifi automatisch updaten.

Controleer of uw apparaat is ingesteld voor het gebruik van een wifi-verbinding door op uw apparaat naar het menu Instellingen > Wi-Fi te gaan.

Gesloten