LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SmsSexSpel

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Rowdy

SmsSexSpel

Ongelezen bericht door Rowdy »

Hallo allemaal,

Afgelopen zaterdag kreeg ik een smsje, dat het "smssexspel" nu ook via mijn operator beschikbaar was.
Natuurlijk kon ik mijn geluk niet op; geheel ongevraagd werd ik van die heugelijke feit op de hoogte gebracht!
Maar het smsje ging verder... "als je niet meer mee wilt doen (deed ik al mee dan?) sms dan NEE naar 0616202202". Goed, ik ging ervanuit, dat dit gewoon reclame was, en dat ze geen geld konden afschrijven van mijn beltegoed, als ik daarvoor geen toestemming heb gegeven.
Niets is minder waar:
Maandag kreeg ik de eerste vraag, wat mij E 1,13 kostte... Maar wat is het allerleukste? Als ik NEE probeer te smsen naar het genoemde nummer, krijg ik de foutmelding: "Bericht NIET verzonden"...

Samengevat:
ik ontvang smsjes van een dienst waarvoor ik mij NIET heb opgegeven, en waarvoor ik mij NIET kan afmelden!

Mijn telecomprovider is O2 (Telfort), maar volgens de helpdesk kunnen zij hier niks aan doen.
Wat nu? Aangifte doen van diefstal? Want dat is het toch feitelijk...
Het zou erop neerkomen, dat ik morgen brieven ga sturen "Stuur binnen 1 dag een brief terug met NEE, anders schrijf ik elke dag 10 gulden van je rekening af"
Vervolgens plak ik alle PTT-brievenbussen af...
Zo, niemand meldt zich meer af, en ookal heb ik geen machtiging, toch kan ik geld afschrijven...
Lijkt mij te gek voor woorden dit..

Iemand tips of ervaringen hiermee?

Mark Kooiman

Re: SmsSexSpel

Ongelezen bericht door Mark Kooiman »

Ik heb ook zoiets meegemaakt, echter was dat mijn eigen schuld. Op een onschuldige woensdagavond wil ik meedoen aan De Nationale Test per sms. Echter is dat sms nummer 4600. Ik stuurde het per abuis naar 4800. Ik kreeg gelijk een smsje terug van geile Tanja die me vroeg wat ik met haar zou willen 'uitspoken'.

Lang verhaal... veel onnodige berichtjes later heb ik mijn provider gebeld met dit verhaal en die adviseerde me te sms-en met de text:
SEX UIT .
Wellicht dat dit per provider anders is. Echter heeft het wel geholpen.
Mocht dit niet lukken, bel dan naar je provider. Die weten het wel!

Schrijver

Ongelezen bericht door Schrijver »

:?

Wel hoor, ze kunnen er heus wel wat aan doen, maar ze doen het gewoon niet. Ze zeggen altijd dat het te moeilijk is om er iets aan te doen. Waarom dan?

Overal valt wat aan te doen. Het internet netwerk is gemaakt uit mensenhanden, en mensen kunnen hier dus wat aan doen.

Ik ga ervan uit dat spammail te stoppen is, en ongewenste SMSjes ook.
Diegene die het versturen KUNNEN dat versturen, dus het moet ook te stoppen zijn.

Jammer dat het allemaal zo moet gaan. We verzieken het internet met z'n allen.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Net als met je E-mail is het slimste omdat het niet bij iedereen bekend te maken.Doe nooit met de SMS spelletjes mee.Maar ja als je geld makkelijk kwijt wilt raken moet je daar aan meedoen.

Deze thread is wel heel erg oud.Wel een beetje onzin om hier nog op te reageren er is ondertussen wel wat veranderd .Je kan je nu wel wat makkelijker afmelden.

Gesloten