LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Snelheidsverlaging KPN

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
jelle94
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 mar 2011 15:05

Snelheidsverlaging KPN

Ongelezen bericht door jelle94 »

Hallo iedereen,

Afgelopen week heb ik heel veel contact gehad met de KPN helpdesk de verlaging van onze internet snelheid. We hebben (bij hetnet) een 8mb/s internet + bellen abonnement afgesloten. Dat is al 5 jaar geleden. De laatste tijd merken we dat onze internetsnelheid stapsgewijs verlaagt wordt. We hebben een aantal keren contact genomen met de helpdesk.

In het begin was de internetsnelheid volgens de router (status - internet - maximum line rate). 8000 kbps. Ik merkte de verlaging doordat mijn download snelheid steeds niet hoger kwam als 250 kbps terwijl ik normaal altijd rond de 600-700 zat.

1. Twee dagen geleden.
Na geconstateerd te hebben dat de snelheid op de router lager ligt dan normaal gebeld met de helpdesk. Na 5 minuten in de wacht gestaan te hebben en nadat ze de verbinding getest hadden kwamen ze met de volgende verklaring: ''Doordat u verder als 3 km van de wijkcentrale afwoont kan er maximaal 2464 kbps aangeboden worden op u verbinding.'' Dat is raar want we hebben altijd hoger gehad. Daar kon de man van de helpdesk geen antwoord op geven. Een reset van de router kon helpen. Na de reset nog niks veranderd.

2. Gisteren.
De snelheid van de router lag nog steeds laag dus weer eens gebeld met de helpdesk. Na weer door het keuzemenu gekomen te zijn worden we na 3 minuten weer geholpen. Weer gegevens gegeven (we bellen toch met dat nummer) maar oke. Hij zij dat hij de verbinding zou testen. Na 3 minuten stilte maar opgehangen (zeker koffiedrinken). Teruggebeld. Weer keuzemenu weer nieuwe en weer die gegevens. Nummer 3 beviel ons aan om de splitter (splitst de lijn in modem + telefoon het gaat beide naar onze sx551 experiabox) ertussenuit te halen. Die zit al 5 jaar ertussen staat ook in de gebruiksaanwijzing dat dat moet. We moesten ook 24 uur wachten.

3. vandaag.
Opnieuw gecontroleerd of de snelheid al opgelopen was. Tot mijn verbazing bleek de snelheid zelfs lager te zijn :twisted: . we haalden nu maar 1760 kbps. Weer gebeld met de helpdesk nu wel meteen geholpen :D . Ze zagen al in het systeem dat ik vaker gebeld had. Zijn advies was: ''Door het constant aan en uit schakelen van de router denkt het systeem dat je een instabiele verbinding hebt''. Dit is helemaal gek. Er wordt zelfs gezegd voordat je iemand aan de lijn krijgt dat je je router eerst moet resetten. We laten normaal altijd de router aanstaan alleen als we geen verbinding kunnen krijgen resetten we.

Er wordt nu dus geadviseerd om de router 30 DAGEN te laten rusten en dan gaat de snelheid wel weer omhoog. We betalen wel voor snel internet. ''We kunnen niet garanderen dat de beloofde snelheid binnenkomt''.

We hebben de kpn experiabox sx551. Volgens speedtest.net is te snelheid naar beneden gegaan van 6mb - 2mb - 1.5 mb.

Zelf heb ik de volgende verklaring dat de snelheid naar beneden is gegaan. Ze willen je gewoon een hoger abonnement verkopen. De snelheid is omlaag gegaan en juist vandaag krijgen we een brief in de bus dat we een eenmalig aanbod krijgen om de snelheid te verhogen naar 20 mbps.

Na deze problemen denken we eraan om over te stappen naar een andere provider.

Wat vinden jullie van dit verhaal? Kan het dat door het in en uitschakelen van de router je een lagere internetsnelheid krijgt?

Alvast bedankt,

Jelle Adema

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Snelheidsverlaging KPN

Ongelezen bericht door ciske »

jelle94 schreef:

Zelf heb ik de volgende verklaring dat de snelheid naar beneden is gegaan. Ze willen je gewoon een hoger abonnement verkopen. De snelheid is omlaag gegaan en juist vandaag krijgen we een brief in de bus dat we een eenmalig aanbod krijgen om de snelheid te verhogen naar 20 mbps.

Deze gedachten zijn juist, ze proberen je gewoon een duurder pakket aan te smeren.
Wat vinden jullie van dit verhaal? Kan het dat door het in en uitschakelen van de router je een lagere internetsnelheid krijgt
Ik zou zeggen stap op bij deze provider , maar bedenk dat er bij elke provider wel wat is.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Snelheidsverlaging KPN

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Al deze providers (en dus ook KPN) bieden pakketten aan met bepaalde snelheden, echter geen van deze providers garandeert dat deze snelheden ook daadwerkelijk gehaald wordt. Het is ook geen minimale snelheid maar meer richting een maximale snelheid.

lazylois
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 mar 2011 18:04

Re: Snelheidsverlaging KPN

Ongelezen bericht door lazylois »

@Emmy

Mijn provider haalt met gemak de aangeboden snelheden, zal wel een
uitzondering op de regel zijn dan.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Snelheidsverlaging KPN

Ongelezen bericht door ciske »

lazylois schreef:
Mijn provider haalt met gemak de aangeboden snelheden, zal wel een
uitzondering op de regel zijn dan.

Dat hangt ook af van hoe dicht je bij de centrale woont.

tester
Berichten: 253
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:27

Re: Snelheidsverlaging KPN

Ongelezen bericht door tester »

Klopt heeft met dlm te maken
Computer kijkt elke nacht wat een lijn aankan aan de hand daarvan zet hij hem op een hoogst mogelijksnelheid dit kan wel 10 dagen duren

mocht de snelheid nog niet goed zijn gewoon om monteur vragen die de zaak gaat nakijken
Bij 3km moet dit wel goed kunnen

leblanc
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2011 19:58

Re: Snelheidsverlaging KPN

Ongelezen bericht door leblanc »

Hallo een ieder:
Mijn verhaal speelt zich af in postcode gebied 2295, en is identiek aan die van Jelle,zoluist nog contact gezocht en nu werd zelfs gesuggereerd een lagere snelheid aan te schaffen ,want dat zou mij 10 euro opleveren en de snelheid niet beinvloeden.Ik heb recht op 20mb en is nooit hoger geweest dan 13 en is nu maximaal 6.3.Wat een machtsmisbruik, terwijl "concurentie" (citaat:brinkhorst)goed voor de consument zou zijn.mvg Martin

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Snelheidsverlaging KPN

Ongelezen bericht door ciske »

leblanc schreef:Ik heb recht op 20mb en is nooit hoger geweest dan 13 en is nu maximaal 6.3.Wat een machtsmisbruik, terwijl "concurentie" (citaat:brinkhorst)goed voor de consument zou zijn.mvg Martin

20mb haal je alleen als je pal naast de centrale woont, anders is het gewoon standaard wat er eventueel aangeboden wordt , het is geen garantie.

homietje

Re: Snelheidsverlaging KPN

Ongelezen bericht door homietje »

tenzij je naast een kerncentrale woont dan is het anders.

Rob99
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 mar 2011 16:03

Re: Snelheidsverlaging KPN

Ongelezen bericht door Rob99 »

Heb je misschien ook een interactive TV ontvanger van KPN? Als deze aanstaat gaat de snelheid eveneens omlaag. Probeer hem uit te zetten (als er een hebt) en meet dan nogmaals je snelheid.
succes

jelle94
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 mar 2011 15:05

Re: Snelheidsverlaging KPN

Ongelezen bericht door jelle94 »

We hebben geen interactieve tv ontvanger aanstaan. De snelheid die op de router binnenkomst is 1760 kbps. We wonen redelijk ver van de wijkcentrale af we hebben wel altijd 6 van de 8 mb gehaald. Het is raar dat het nu opeens anders is.

jelle94
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 mar 2011 15:05

Re: Snelheidsverlaging KPN

Ongelezen bericht door jelle94 »

Wie kan een verklaring geven dat we het vroeger wel gehaald hebben en nu niet meer?

We hebben nog een e-mail gekregen om de snelheid te verhogen naar 20mb + nieuwe energizuinige router is een eenmalig aanbod. Ik denk dat het een verkooptruc is.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Snelheidsverlaging KPN

Ongelezen bericht door ciske »

jelle94 schreef: Ik denk dat het een verkooptruc is.

Die kans zit er wel in.

pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Re: Snelheidsverlaging KPN

Ongelezen bericht door pima »

Heb hetzelfde meegemaakt in postcodegebied 2700, kreeg een vage reden te horen, waarom de snelheid ineens met meer dan 50% was gedaald, kreeg wel de garantie, dat de snelheid gefaseerd weer terug kwam naar het oude nivo, geschatte tijd ca 4 weken.

De verlaging is natuurlijk niet acceptabel zonder enig bericht. Maar de toezegging dat alles weer normaal zou zijn binnen 4 weken is inderdaad nagekomen, dus niet alleen rottigheid bij de KPPN.

jelle94
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 mar 2011 15:05

Re: Snelheidsverlaging KPN

Ongelezen bericht door jelle94 »

De snelheid is ondertussen weer 4096 kbps download 512 upload. Nog steeds de helft. Ik wacht 4 weken. Als het dan niet helemaal naar wens is gaan we weg.

Is eigenlijk best een raar systeem. Iedereen (voor dezelfde snelheid) betaald hetzelfde. Maar iedereen krijgt wat anders. Puur doordat je wat verder weg ligt van de centrale. De einddatum op die reclamefolder was 4 april daarna zal het wel weer goed gaan. Als dat zo is is het echt een verkooptruc.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Snelheidsverlaging KPN

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Belangrijker is de vraag wat je met die snelheid moet. Veel mensen realiseren zich niet dat internet helemaal niet sneller wordt door een sneller abonnement. Het is gewoon een marketinginstrument voor providers, meer niet. Voor gewoon internetten, youtube etc, heb je aan 2mb/s meer dan genoeg. Ik kan het weten, want ik heb een 2 mb/s abonnement (dat al jaren niet meer afgesloten kan worden). Tele2 biedt in mijn wijk 20 mb/s. In werkelijkheid: 3,5mb/s. Afstand tot centrale: minder dan 500 meter. Staar je dus niet blind op die onzin. Gewoon zo min mogelijk betalen is de beste oplossing.

Zie ook: http://www.internetten.nl/kwaliteit-internetverbinding/

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Snelheidsverlaging KPN

Ongelezen bericht door renegade66 »

Tele2 biedt in mijn wijk 20 mb/s. In werkelijkheid: 3,5mb/s. Afstand tot centrale: minder dan 500 meter. Staar je dus niet blind op die onzin. Gewoon zo min mogelijk betalen is de beste oplossing.
wat een ongelooflijk onzinverhaal zeg.
de link waar jij naar verwijst zijn de gemiddeld gemeten snelheden.
op 500m afstand heb je op 20mb hooguit 1 á 2mb verlies.
let wel, dit is bij een goede grondkabel en goede huisinstallatie.

verder raakt je verhaal kant nog wal.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Snelheidsverlaging KPN

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zo, je pakt flink uit zeg. Jammer dat je onderbouwing geheel ontbreekt.

nenad74
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2011 19:19

Re: Snelheidsverlaging KPN

Ongelezen bericht door nenad74 »

Zelf zijn we een aantal weken geleden ook benadert via KPN middels emails,post,en meerdere telefonische contacten,om onze snelheid te verhogen van 8mb naar 20mb,voor maar 5euro extra per maand(eerste half jaar gratis,dus zonder die 5 euro extra),omdat we vaste klanten waren.
Ten einde van het gesprek werd ons wel duidelijk gemaakt dat de modem gratis was,mr dat je 10 euro aan bezorgkosten aan de postbode moest betalen.

Om het kort te houden:ik ben er niet op in gegaan.
Dezelfde dag nog is mn snelheid van 8mb naar 5mb verlaagd.
Na tig keer bellen,in de wacht staan zoals jelle94 schreef en heel het verhaal,
heb ik ook meegemaakt met al die onzin beweringen,of dat mn firewall wellicht uit moest.
Was het zat allemaal zat en een andere provider genomen.
Via t-mobile bij online. 20mb voor 22,50 per maand (internet alleen)
Zelfs 5 euro korting(klantenvoordeel, omdat ik al een tel. abonnement heb lopen via t-mobile).,dus voor maar 17,50 per maand . :D

jelle94
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 mar 2011 15:05

Re: Snelheidsverlaging KPN

Ongelezen bericht door jelle94 »

Mijn snelheid is nog steeds de helft van de originelen. De ´actie´ die we aangeboden kregen loopt tot 4 april. Eens kijken wat de snelheid erna doet. Anders wordt het toch de stap maken. Het is absurd dat je de helft krijg van waar je voor betaald. Dat niet alle snelheid doorkomt is te begrijpen maar minder als de helft zal niet de bedoeling zijn.

Gesloten