LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Speedling

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Speedling

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Anastasia niet ingaan op de vraag van MAXIEM, daar heeft ze verder niks mee te maken.

MAXIEM

Re: Speedling

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag NijMeGen,

Dat maakt Anastasia zelf wel uit, zoals ik al schreef. Daar heeft Gozik echt het advies van NijMeGen niet voor nodig. Anastasia is een verstandige Rus die je niet moet onderschatten. :wink:

Vriendelijke groet, Maxiem.

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: Speedling

Ongelezen bericht door Anastasia »

Helaas lees ik dat je op Kassa een andere naam hebt!

Als je te sterke uitspraken doet word er geklaagt over je, ongeacht wie er nu gelijk had.
Dit betekende dat als we zomaar volledige onzin over jou geven, dat zelfs de NR1 verwijderd kan worden, net als bij REMAX waar de nr 1 en2 van Nederland verwijderd zijn, en de kantooreigenaar zonder inkomsten zit.

Dat vader Gozik is verwijderd, wegens klachten, heb ik niets mee te maken, maar ook de dochter van 7 verwijderen, dus ik zit nu annomiem onder andere naam en IP nummer online.

Je zult er wel eens achterkomen, alleen jammer dat ik voor elk bezoek nu virtueel moet inbreken, met het risico dat er nog meer ongebruikte namen komen, net als mijn naam Anastasia is gebruikt voor één enkele vraag in 2005, en verder niets!

Door IP blokkade, als ik van provider wissel, of een neem die erg goedkoop is uit Heerenveen, die telkens wissellende IP adressen gebruikt, worden vele slachtoffers gemaakt die hier niets mee te maken hebben!

Door mij hier als volwassen vrouw te gedragen nog niets gehoord...!

Op erg harde kritiek van foute antwoorden zelfs een complimentje gekregen, en humor om scheldpartij te beeindigen, zelfs bedankje van de boze persoon, die zag er de humor wel van in, dat hij voor schut werd gezet.

Dus Read, schrijf maar hier, en die punten, ik heb liever taart!

Groetjes Anastasia.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Speedling

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Net zoals eigenlijk niemand een advies van MAXIEM nodig heeft :wink:

MAXIEM

Re: Speedling

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@NijMeGen

Zo zo, op oorlogspad? 8)

Collegiale groet, Maxiem.

Note: toch wel leuk dat Anastasia de hulp en het advies van ene NijMeGen niet nodig heeft en zelf bepaalt of hij aan mijn verzoek voldoet of niet!
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 28 jan 2007 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Re: Speedling

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag Anastasia,

Ik begin een beetje door te krijgen wat er allemaal gebeurd is voorafgaande aan jouw IP-ban. Omdat ik dit zelf ook aan den lijve heb ondervonden, wil ik een poging wagen bij de Kassa-Redactie om jou weer regulier op de Kassa-site terug te krijgen. Dit uiteraard met jouw instemming. Als jij zegt dat ik dat niet moet doen, dan respecteer ik dat natuurlijk.

Vriendelijke groet, Maxiem.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Speedling

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

hahahahahah tuuuurlijk MAXIEM
ja anastasia dat respecteerd ze hahahahaha

kuiffie
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:32

Re: Speedling

Ongelezen bericht door kuiffie »

Atentie : BLIJF ALSTUBLIEFT VER WEG VAN SPEEDLINQ !!!
ik spreek uit ervaring , niet doen , beloofde snelheid word niet gehaalt , facturen krijg je dubbel en duurder , bij navraag is er niemand thuis , niet doen , niet doen !!!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Speedling

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ze worden nog steeds van harte aangeprezen bij onder meer Dixons.

Toen ik ze daar eens op deze site attent maakte, en vertelde dat er vele klachten over de provider zijn, schrok die man zich zogenaamd wezenloos. Daar wist ie niets van, en hij had ook nog nooit een boze klant in zijn winkel gehad die verhaal kwam halen.

Maak dat de kat wijs......

MAXIEM

Re: Speedling

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@ kuiffie en bodejom43,

Ook in mijn verkenning op basis van harde gegevens van de RADAR-site kwamen ze er verreweg het slechtste af.

Collegiale groet, Maxiem.

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: Speedling

Ongelezen bericht door Anastasia »

Beste Maxiem,
ja die poging zou wel eens goed kunnen zijn,
die IP blokkade eraf, zodat ik geen vreemde namen hoef te misbruiken, en gewoon thuis weer online kan, dus zonder notebook en wifi kaartje.
Nu blokkeer ik dus onschuldige als ze mijn huidige naam ontdekken,
waarom weet jij mijn huidige naam niet,
Teringzooi is te activeren, maar doe ik maar niet.
Die vraag van Read had ik dus ook gevonden, en IP blokkade's door de Vara zijn met deze Vara site dus zelf op te lossen!
Hatelijk bedankt dus.

Helaas heb je nooit gereageerd op de mail, dus heb ik blijkbaar jou niet berijkt, Hutch wel en zo, maar helaas, zo goed ben ik dus nog niet!

Als de blokkade weg is, zal ik onder een andere naam terug komen, en je zult dan geen meldingen meer zien dat ik de dochter ben.
Ook ik heb 2 namen en zeg maar niets, gewoon annoniem starten, en net doen of je nooit van die Gozik gehoord heb.

Ik mag dus geen kritiek meer geven op absoluur foute antwoorden.

Groetjes Hackstertje Anastasia....

MAXIEM

Re: Speedling

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag anastasia,

Kijk dat bedoel ik nu: jij kunt relativeren met een dosis humor. Maar ik heb je liever terug zoals je was op Kassa. Dat je daarbij wel eens net over de grens van de spelregels trad, waardeerde ik juist. Zo zit ik zelf namelijk ook in elkaar. Ik zou zeggen: ga door op Kassa en werk je weer op tot een voor jou ook acceptabel niveau. :wink:

Collegiale groet, Maxiem.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Speedling

Ongelezen bericht door ?? »

Goh, Maxiem, beetje opvallend dat je plotseling meer cijfers gaat vragen...

Ik gaf aan dat je extra data nodig hebt om tot een fatsoenlijk beeld van een provider te komen, te weten: aantal klanten, aantal nieuwe aanmeldingen, aantal verhuizingen. Waar je 1) kunt vinden heb ik inmiddels al een keer of drie uitgelegd (kom op, een beetje creatief Google'en kan iedereen en de websites van de moederbedrijven heb je ook zo gevonden); 2) valt te berekenen door 1) van kwartaal x af te trekken van 1) van kwartaal x+1; 3) kun je simpelweg opzoeken bij het CBS (aantal verhuizingen in geheel NL, redelijke inschatting).

Het aantal klachten claim je zelf al te weten (in ieder geval iets in die richting, je roept immers mensen op om de klachten te gaan tellen). Door het aantal getelde klachten te corrigeren voor 1) en 2) kom je tot een veel beter beeld van een provider. Als je helemaal eerlijk bent pas te dan ook nog een subjectieve correctie toe op de verkregen cijfers (doelgroep provider), maar die is hoe dan ook arbitrair.

Serieus, als je echt een goed beeld wilt geven van de prestaties van een provider moet je het zo aanpakken. Anders blijf je hoe dan ook een vertekend beeld houden. Mijn inschatting is dat verschilelnde providers op opvallende posities zullen eindigen (zie mijn eerste post), maar ik kan er daar natuurlijk naast zitten, omdat ik deze berekening zelf nog niet heb gemaakt.

Verder: Je blijft mij een fantast noemen, wat op zijn minst raar is. Vooralsnog ben ik de enige die met cijfers is gekomen en heeft aangegeven waar die te vinden zijn. Kortom: kom zelf eens met concrete gegevens die jouw stellingen onderbouwen of ga normaal doen. Wellicht kun je, door een aantal van mijn suggesties op te volgen, tot betere adviezen komen. Dan lijkt mij dat we beiden tevreden kunnen zijn...

MAXIEM

Re: Speedling

Ongelezen bericht door MAXIEM »

??

Je schrijft:
Mijn inschatting is dat verschillende providers op opvallende posities zullen eindigen (zie mijn eerste post), maar ik kan er daar natuurlijk naast zitten, omdat ik deze berekening zelf nog niet heb gemaakt.
In jouw eerste post doe je expliciet een aantal kwalitatieve uitspraken over verschillende providers. Voor het eerst geef je nu toe dat die NIET gebaseerd zijn op berekeningen die je hebt gemaakt. Dat is in elk geval eerlijk van je. In die zin zou je dus wederom kunnen stellen dat je niet over een relevante tabel beschikt, van waaruit je conclusies kunt trekken over goed of slecht. De uitspraken die je dus gedaan hebt berusten niet op feiten maar op fantasie en mogelijk op persoonlijke ervaring. En in die zin heb ik je steeds een fantast genoemd. Het doet me geen goed dat ik, zo blijkt, een juiste inschatting heb gemaakt.

Vriendelijke groet, Maxiem.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Speedling

Ongelezen bericht door ?? »

WHAHAHAHAHAHAAAAAAAAA!!!

Ik ben vooralsnog de enige die hier wel met cijfers is gekomen. Waar blijven die van jou?

Ik begin het trouwens langzaamaan als compliment te beschouwen om door jou fantast te worden genoemd. Gezien je niveau doe ik dan toch een paar dingen goed.

MAXIEM

Re: Speedling

Ongelezen bericht door MAXIEM »

??

In jouw eerste post doe je expliciet een aantal kwalitatieve uitspraken over verschillende providers. Je geeft toe dat die NIET gebaseerd zijn op berekeningen die je hebt gemaakt. In die zin zou je dus wederom kunnen stellen dat je blijkbaar niet over een relevante tabel beschikt, van waaruit je conclusies hebt getrokken over goed of slecht. De uitspraken die je dus gedaan hebt berusten niet op feiten maar op fantasie en mogelijk op persoonlijke ervaring. En in die zin heb ik je steeds een fantast genoemd. Zo blijkt maar weer dat ik van meet af aan een juiste inschatting gemaakt heb over jouw capaciteiten.

Vriendelijke groet, Maxiem.

MAXIEM

Re: Speedling

Ongelezen bericht door MAXIEM »

??

Je hebt me ondanks onze soms onfrisse woordenwisseling grandioos geholpen (uiteraard zonder dat je dat beseft hebt). Uiteindelijk kwam ik tot de konklusie dat wij beiden een wandeling maakten op een doodlopende weg. En om daar vanaf te komen heb ik na het drinken van een flinke scheut koffie, mijn oorspronkelijke post herschreven.

De tekst volgt hier:

Providers: goede of slechte?

Het vaststellen of je met een goede of minder goede of zelfs slechte provider te maken hebt, is niet gemakkelijk. Je moet dan niet zozeer kijken naar de kwantitatieve gegevens zoals bijvoorbeeld het aantal klanten, het aantal mutaties en het aantal klachten, maar meer naar de wijze waarop providers klachten oplossen. Worden de problemen niet of slecht en zeer moeizaam opgelost en tegen hoge kosten (denk aan de dure 0900 nummers) of worden de problemen soepel en snel opgelost. De centrale vraag is dus: hoe lossen de verschillende providers problemen van klanten op en hoe gaan ze daarbij om met hun klanten? Om die vraag te beantwoorden heb je kwalitatieve gegevens nodig om tot een verantwoord oordeel te komen. Daarbij kun je een bepaalde werkwijze volgen. Surf bijvoorbeeld naar http://www2.trosradar.nl/ en gebruikt daar de zoekfunctie. Tik de naam van een provider in en lees de meest recente posts waarin vrijwel uitsluitend staat hoe providers omgaan met problemen én omgaan met hun klanten. Je kunt natuurlijk ook via het ‘overzicht forums’ te werk gaan. Je krijgt dan een heel aardig beeld van de kwaliteit van de dienstverlening van providers als er klachten zijn. Deze werkwijze is erg simpel maar kost wel wat (lees)tijd. Deze werkwijze kan ook nog aangevuld worden met een steekproefje die je houdt bij kennissen, buren, familie en vrienden. Zet de 5 belangrijkste vragen (in feite dus wensen) op papier en verzamel zoveel mogelijk informatie uit de eerste hand. Zorg er wel voor dat je NIET te rade gaat bij iemand met een belangenverstrengeling in deze sector. Je brengt dan, zoals wij dat zo mooi kunnen zeggen, een bezoekje aan de advocaat van de duivel en je kunt er dan vrijwel zeker van zijn dat je onvolledige, onjuiste en gekleurde informatie krijgt. De op bovenstaande wijze verkregen informatie kun je nog aanvullen met de recente gegevens uit de onderstaande links:

Aanvullende informatie op de Kassa-site:

Top3 1 2007 Top3 2 2007 Top3 3 2007 (de wekelijkse Kassastanden)

@home (forumonderwerp)

KPN IPB (forumonderwerp)

Sukses, groeten Maxiem.

Note: als je nog commentaar hebt, 'hoor' ik dat wel. :wink:

mogtar
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jan 2007 17:34

Re: Speedling

Ongelezen bericht door mogtar »

hallo , neem alstublieft geen Speedlinq , als jij gelukkig thuis wilt zijn tussen jouw familie . Dat waardeloze internetprovider met zijn waardeloze helpdeskmedewerkers kunnen je overspannen maken en veel stress leveren , De telefonie techniek stamt uit de jaren 60 toen het analoog was en toen was het beter , dan nu Speedlinq biedt . Ik geef U een goede raad , blijf van Speelinq af , kan jij nog paar jaren langer leven.SP518248

MAXIEM

Re: Speedling

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Providers: goede of slechte? :wink:

Het vaststellen of je met een goede of minder goede of zelfs slechte provider te maken hebt, is niet gemakkelijk. Je moet dan niet zozeer kijken naar de kwantitatieve gegevens zoals bijvoorbeeld het aantal klanten, het aantal mutaties en het aantal klachten, maar meer naar de wijze waarop providers klachten oplossen. Worden de problemen niet of slecht en zeer moeizaam opgelost en tegen hoge kosten (denk aan de dure 0900 nummers) of worden de problemen soepel en snel opgelost. De centrale vraag is dus: hoe lossen de verschillende providers problemen van klanten op en hoe gaan ze daarbij om met hun klanten. Om die vraag te beantwoorden heb je kwalitatieve gegevens nodig om tot een verantwoord oordeel te komen. Daarbij kun je een bepaalde werkwijze volgen. Surf bijvoorbeeld naar http://www2.trosradar.nl/ en gebruikt daar de zoekfunctie. Tik de naam van een provider in en lees de meest recente posts waarin vrijwel uitsluitend staat hoe providers omgaan met problemen én omgaan met hun klanten. Je kunt natuurlijk ook via het ‘overzicht forums’ te werk gaan. Je krijgt dan een heel aardig beeld van de kwaliteit van de dienstverlening van providers als er klachten zijn. Deze werkwijze is erg simpel maar kost wel wat (lees)tijd. Deze werkwijze kan ook nog aangevuld worden met een steekproefje die je houdt bij kennissen, buren, familie en vrienden. Zet de 5 belangrijkste vragen (in feite dus wensen) op papier en verzamel zoveel mogelijk informatie uit de eerste hand. Zorg er wel voor dat je NIET te rade gaat bij iemand met een belangenverstrengeling in deze sector. Je brengt dan, zoals wij dat zo mooi kunnen zeggen, een bezoekje aan de advocaat van de duivel en je kunt er dan vrijwel zeker van zijn dat je onvolledige, gekleurde of zelfs onjuiste informatie krijgt. Dat er grote problemen zijn, blijkt wel uit het percentage nieuwe klanten met problemen bij KPN (InternetPlusBellen) dat momenteel ligt op 26% (bron: Consumentenbond februari 2007) en bij @home, waar dat percentage zelfs ligt op 33% (bron Kassa 10-2-2007). Deze problemen worden dan ook nog eens niet of zeer moeizaam en (soms) met hoge kosten voor de klant opgelost. De op bovenstaande wijze verkregen informatie kun je nog aanvullen met de recente gegevens uit de onderstaande links:

Aanvullende informatie op de Kassa-site:

Top3 1 2007 Top3 2 2007 Top3 3 2007 Top3 4 2007 Top3 5-2007

@home (forumonderwerp)
@home2
@home3

KPN IPB (forumonderwerp)

Sukses, groeten Maxiem.

olaf1979
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 feb 2007 12:47

Re: Speedling

Ongelezen bericht door olaf1979 »

Ik zou alles opzeggen als ik jou was, maar wie wil er nou niet van speedlinq af!!

Gesloten