LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Speedlinq

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
jamesray
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2005 09:59

Speedlinq

Ongelezen bericht door jamesray »

Geachte lezer

Speedlinq is zowel per post als per e-mail onbereikbaar voor ons als consument. Je krijgt nooi antwoord op je brieven. E-mail verzenden is al geheel onmogelijk.

( Ze maken natuurlijk zelf wel gebruik om e-mail te zenden waarop je nooit kunt antwoorden.)

Kijk evt ook op www.boycot.nu.

Maar er is meer speedlinq belooft op zijn website contratsvrijheid na 12 maanden wat weer prima in overeenstemming is met de minimum contractsduur van 12 maanden .

Maar dit kun je wel vergeten je mag namelijk pas opzeggen na 12 maanden wat een minimuum duur in kan houden van meer dan 13 maanden en dus ook een contracsvrijheid na 13 maanden pas.


Dus sluit geen abonnement af. Ja ze zijn als beste getest in winmag staat op hun website reclame mensen want dit blad was ook instaat binnnen 2 uur een antwoord te krijgen via e-mail van de directeur.


Laat je dus niet neppen door een bedrijf dat je allleen per telefoon kunt bereiken 70 euro cent per minuut geen andere optie.
Je krijgt geen bevestiging van je abo toegestuurd na dat je hebt aangemeld. In de eerste brief die kreeg werd al verzocht op te bellen.
Een noodzakelijke onderbeurt werd 10 minuten van te voren aangekondigd. Bij een stuk modem dachten ze mij nog even een week zonder te zitten en natuurlijk zou ik weer terug moeten bellen.

Dus bedenk je een internet bedrijf is niet voor niks niet per internet bereikbaar. 70 euro cent per mininuut. Een goudmijn dus want op alle andere manieren zijn ze onbereikbaar voor commetaar.


bedenk dat speedlinq opzettelijk tegenstrijdige info op zijn website heeft . En zeer bewust 70 euro cent perminuut rekend. De telefoonlijn kost 20 euro cent.

jamesray

Amma
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 okt 2005 22:33

Re: Speedlinq

Ongelezen bericht door Amma »

Zoals gezegd, is het heel gemakkelijk om een adsl-abonnement af te sluiten bij een adsl-provider. Maar om er weer van af te komen, is toch echt een stuk lastiger.

Ik heb (had) een adsl-abonnement bij Speedlinq. Een goede adsl-provider volgens Belcompany. Daarbij het afsluiten hadden ze al het contract verstuurd en daarna kregen wij te horen dat wij de afsluit- en modemkosten eerst moesten voorschieten en later terug zouden krijgen van Speedlinq. Daar ben je dus helemaal niet blij mee. Het modem-pakket hebben we meegekregen van Belcompany. Maar dit pakket bleek incompleet. De installatie-cdrom zat er niet bij. Wij hebben Belcompany hierover gebeld en zij hadden toen geen cd-rom liggen. Na een week zijn wij pas in het bezit gesteld van de installatie-cdrom.
En de afsluit- en modemkosten hebben wij na ongeveer zes maanden gelukkig wel teruggekregen. Maar dat ging ook niet makkelijk. Een mailtje daarover gestuurd. En na een maand werden wij daar ineens over gebeld. Dat was schrikken!

Opzeggen: Dat hebben wij ruim drie maanden van te voren gedaan. Via de door hun aangegeven wijze, maar we hebben nooit een schriftelijke bevestiging hiervan gehad. En inderdaad zit je 13 maanden aan het contract vast. Daar kom je ook pas achter als je hun opzegformulier leest.

Een week voor het einde van mijn adsl-abonnement hebben wij nog een aantal keer de helpdesk proberen te bellen. Overigens heel duur, 70 cent per minuut. Zodra je door het menu heen bent, vraag je je af of je zo wie zo wel geholpen wordt, omdat het akelig stil is aan de andere kant van de lijn. Al die keren dat ik heb gebeld, heb ik ook niemand aan de lijn gekregen.

Toen heb ik er een mailtje aangewaagd, maar ik kreeg toen een standaard-mailtje terug dat het e-mailadres niet meer ingebruik is terwijl je wel je facturen van dit e-mailadres krijgt. Zelfs na dit mailtje.

Mijn abonnement is inmiddels volgens mij om. En nog stroomt iedere maand een nieuwe factuur binnen.

Ik heb Speedlinq toen een brief geschreven en mijn situatie uitgelegd. Deze brief heb ik aangetekend met handtekening retour naar hun opgestuurd. De brief hebben zij gehad en een mailtje kreeg ik terug dat zij mijn opzegging niet in behandeling kunnen nemen omdat ik nog openstaande facturen heb. Deze facturen zijn van na het einde van mijn abonnement. Dus ben ik van mening dat ik deze niet hoef te betalen. Maar wie belooft mij dat als ik deze facturen wel betaal, dat zij dan mijn abonnement beeindigen?

Ik weet me geen raad. Inmiddels heb ik een ander adsl-abonnement afgesloten via Wanadoo. Tot nu toe ben ik daar nog niet echt tevreden over. Ook hier zat de installatie-cdrom er niet bij. En toen ik daar over belde, overigens ook weer een 0900-nummer, kreeg ik te horen dat ik de cd-rom ongeveer over een week in huis zou hebben, terwijl over 3 dagen mijn abonnement zou ingaan. Ik ben van mening dat als je het vandaag opstuurt, het morgen in de brievenbus kan liggen. Maar daar ging het via een andere afdeling enz.. Op de dag dat mijn abonnement in zou gaan heb ik gelukkig de cdrom mogen ontvangen.

Ook is de snelheid en de verbinding niet naar wens. De verbinding is niet altijd aanwezig.

Tevens dien je goed op te letten als je overstapt dat je nieuwe provider alleen technisch laat overstappen en dus niet regelt dat je huidige abonnement stopt. Dat moet je echt zelf doen, volgens Wanadoo. Terwijl dat niet duidelijk op hun site staat vermeld.

Ik ben nu van plan om juridische informatie in te winnen, hoe ik van mijn financiele problemen van Speedlinq kan af komen.

En ik ben natuurlijk heel benieuwd hoe het straks zal verlopen, als ik mijn adsl-abonnement bij Wanadoo opzeg.

Ik wens iedereen heel veel sterkte.

En denk er goed over na om ook maar bij Speedlinq (of een andere maatschappij) een abonnement te nemen. Een abonnement heb je zo, maar om er vanaf te komen dat lukt niet.

wanhopig
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 okt 2005 10:35

Re: Speedlinq

Ongelezen bericht door wanhopig »

hallo iedereen ,


ik heb denk ik een ernstig probleem met Speedlinq .
Ik heb meerdere topics gezien van speedlinq op dit forum maar waarschijnlijk is mijn probleem anders

Ik zal even in het kort proberen uit te leggen wat mijn probleem precies is.


op 14-09-2004 heb ik een SNELHEID: 2048-8192/1024 Kbit/s
abbonement afgesloten bij Speedlinq , ik ontving het modem installatie pakket , inlog gegevens etc netjes binnen 3 weken .

enkele maanden later begonnen de eerste problemen met speedlinq , nieuwsservers werden belachelijk traag en uiteindelijk helemaal afgesloten , heb ik geprobeerd over te bellen via die dure 0,70 eurocent helpdesk , abslouut niks mee bereikt

Weer enkele maanden later ( ik zit nu dus op de helft van mijn 12 maanden durende contract ) valt mijn internet verbinding weg , na tig keer bellen omdat via email niet meer mogelijk was was het nog steeds niet gelukt om mijn internetverbinding weer aan de praat te krijgen , je kent het wel verschillende antwoorden van onervaren helpdesk medewerkers .
Het zou worden opgelost , het zou aan mijn modem liggen , het zou aan de lijn liggen

Na 3 maanden geen verbinding te hebben gehad werd ondertussen wel drie maal 55,00 euro afgeschreven van mijn bank

Ik had dus op de 6e maand van mijn contract besloten om aangetekend schriftelijk op te zeggen , en in deze brief heb ik ook mijn klachten en problemen vermeld .

Ik kreeg geen schriftelijke bevestiging of reactie waar ik duidelijk om had gevraagd , een maandje later kreeg ik een mailtje :

Geachte heer ..................,

Wij hebben u verzoek tot aanvraag van een opzegformulier ontvangen.
Wij vinden het erg jammer dat u voornemens bent om uw abonnement op te
zeggen.

Wij constateren echter dat uw minimale contractsduur nog niet is
verstreken. Daarom adviseren we u nog even te wachten met het sturen van
het definitieve opzegformulier. In de tussentijd is het namelijk heel goed
mogelijk dat Speedlinq een abonnement introduceert waar naartoe u wilt
overstappen. Dit kan u dan aan het einde van uw contractsperiode heel
makkelijk in orde maken door het snelheidswijziging formulier in te vullen
dat u aantreft op de formulieren pagina op www.speedlinq.nl. Houd de
Speedlinq site dus in de gaten!

Wilt u ondanks dat uw contractsduur nog niet verstreken is toch al vast
opzeggen dan kan dit via het definitieve opzegformulier. Dit treft u aan
via deze link: http://www.speedlinq.nl/opzegfor
mulierHet definitieve opzegformulier verstuurt u per post naar het
adres dat op
het formulier staat. Vergeet niet uw handtekening te plaatsen.
Indien u de link niet aan kan klikken kopieert u het volgende in uw
browser: http://www.spe
edlinq.nl/php/form_opzeggen_definitief.phpHoud er wel rekening mee dat
u uw contract uit dient te dienen conform de
Algemene Voorwaarden.


Ik dus naar de site van speedlinq , formulier enkele keren aangevraagd :

Geachte heer.................,

We hebben uw definitieve opzegging mogen ontvangen, maar kunnen deze niet
in behandeling nemen.

De reden hiervoor is dat u openstaande rekeningen heeft. We willen u dan
ook verzoeken om deze eerst te betalen alvorens wij op uw verzoek tot het
opzeggen van uw abonnement kunnen ingaan.

Met vriendelijke groet,

Mark

inmiddels ben ik al verhuist (1-06-2005 )enheb ik mijn KPN telefoonlijn op mijn adres waar ik speedlinq had laten afsluiten .
Dit heb ik uiteraard niet gemeld bij speedlinq , want volgens hun zou ik een verhuisformulier moeten invullen (terwijl ik geen werkende verbinding had en verhuiskosten erbij moeten betalen (150 euro), niet gedaan dus en ben gewoon vertrokken , en heb gewoon chello op mn nieuwe woonadres

Sindsdien wordt er tot nu toe elke maand abonnementsgeld afgeschreven van mijn rekening , ik weiger dit dan ook te betalen en heb het elke maand terug laten boeken doormiddel van mijn postbank.nl .

Ik heb 3 keer een rode kaart opgestuurd naar speedlinq om de machtiging stop te zetten , heb ik geen baat bij gehad

en vervolgens ontving ik deze brief :

Geachte heer...........................,

We hebben uw definitieve opzegging mogen ontvangen, maar kunnen deze niet
in behandeling nemen.

De reden hiervoor is dat u openstaande rekeningen heeft:
2005-09-23 > €64,50
2005-08-25 > €64,50
2005-07-25 > €64,50
2005-06-30 > €18,05
2005-06-24 > €55,00
2005-05-25 > €55,00

We willen u dan ook verzoeken om deze eerst te betalen alvorens wij op uw
verzoek tot het opzeggen van uw abonnement kunnen ingaan.


Met vriendelijke groet,
Speedlinq Customer Care

Wendy


ik heb hier op schriftelijk gereageerd (ditmaal NIET aangetekend) en ik heb hun verwezen naar mijn aangetekende brief , en dat ik bij mijn besluit blijf om niet te betalen wegens WANPRESTATIE van speedlinq en dat ik mijn geld teruggestort wil zien van de maanden dat ik geen verbinding heb gehad .
ook heb ik gezegd dat ik hoopte dat het niet zover zou komen dat ik juridische stappen zou moeten ondernemen


Kan iemand mij hieruit helpen ? wat zou ik moeten doen ?

Bitje
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2005 20:12

Re: Speedlinq

Ongelezen bericht door Bitje »

Er is al veel over Speedlinq gezegd, maar ik kan mij in de klachten niet
vinden. Ik heb nu vanaf mei ADSL Xtra en het bevalt mij prima. Ook het terugstorten van de aktiekorting, je weet wel, met die voucher, verliep
precies zoals in de regeltjes stond.
De helpdesk is inderdaad duur, maar, en dat raadt Speedlinq ook aan,
lees eerst de FAQ's eens goed door voor je de helpdesk belt. De meeste
problemen zijn al uitgekauwd, de oplossing staat er meestal bij.
Goed lezen voordat je de helpdesk belt, kan veel irritaties voorkomen.
Het is natuurlijk makkelijk om te klagen over de dure helpdesk, maar
dat kun je weten als je de voorwaarden leest. Ben je het er niet mee eens,
dan stap je toch naar een andere provider? Hier achteraf over klagen, vind
ik dan niet terecht. Een mens heeft altijd nog een vrije keus.
ik vind dat dit geluid ook wel eens gehoord mag worden.

Detlef
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:41

Re: Speedlinq

Ongelezen bericht door Detlef »

Het gaat hier ook niet om helpdesk vragen !!!!
Het gaat om verbindingen die niet geleverd worden, verbindingen die niet werken en brieven (aangetekende) die niet worden beantwoord...
Speedlinq die alleen een incasso bureau kan laten schrijven.
En als jij een goede verbinding hebt wees blij het zou ook wel heel erg triest zijn als niemand een goede verbinding had......

En ja voor de email instellingen hoeven we inderdaad de helpdesk niet te bellen.......

Tja en de kosten van de helpdesk tjs als je hem niet om de dag nodig hebt om te vragen waar je verbinding blijft is dat inderdaag een goede prijs......

pancuca
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 okt 2005 12:05

Re: Speedlinq

Ongelezen bericht door pancuca »

Misschien is dit een manier om speedlinq onder druk te zetten om klachten op te lossen. All in abonnementen lopen vial baby xl = tiscali wholesale. (www.babyxl.nl)

Beste mensen,
Speedlinq b.v. verkoopt Tiscali adsl verbindingen. Zoals uit diverse consumenten forums blijkt hebben veel consumenten problemen met deze provider. Vooral de bereikbaarheid en de mogelijkheid om problemen op te lossen is ver beneden de maat. Kunt u bemiddelen om deze problemen op te lossen?
Bij voorbaat dank.



cc Vara Kassa forum, Tros Radar forum, Consumentenbond

jamesray
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2005 09:59

Re: Speedlinq

Ongelezen bericht door jamesray »

Speedlinq levert via drie netwerken internet

bbned - babyxl en kpn

Als iedereen deze netwerkleveranciers aan gaat schrijven.
BBned is bv per email te bereiken. Als deze netwerkleveranciers voldoende klachten krijgen zullen zij toch maatregelen moet nemen.

Een automatische incasso daar toe geef je met een handtekening opdracht. Die hebben ze bij mij nooit gehad. Dus is er ook geen sprake van een machtiging vanuit mij. Het is meer van het toestaan tot.

Gesloten