LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Spionerende Tros
Spionerende Tros
Pas op voor de Tros !!!
Als je op deze (Tros radar) site inlogt worden er COOKIES op je PC geplaatst !!
(nedstat.com en trosradar.nl).
Hoezo waarschuwen tegen louche figuren op internet als je zelf ook probeert te spionneren, beste Tros?
Maar er is een oplossing ... ga bij IE naar Extra -> Internet-opties. Ga vervolgens naar de tab Privacy en klik op de button Geavanceerd...
Zorg er nu voor dat de automatische cookie-verwerking uit staat. Zet de directe en indirecte cookies beide op "vragen".
Je zult er versteld van zijn hoeveel sites -ook die heel onschuldig zijn/lijken- middesl cookies al op je PC beginnen te spionneren.
Inclusief de Tros zelf dus !!!!
Als je op deze (Tros radar) site inlogt worden er COOKIES op je PC geplaatst !!
(nedstat.com en trosradar.nl).
Hoezo waarschuwen tegen louche figuren op internet als je zelf ook probeert te spionneren, beste Tros?
Maar er is een oplossing ... ga bij IE naar Extra -> Internet-opties. Ga vervolgens naar de tab Privacy en klik op de button Geavanceerd...
Zorg er nu voor dat de automatische cookie-verwerking uit staat. Zet de directe en indirecte cookies beide op "vragen".
Je zult er versteld van zijn hoeveel sites -ook die heel onschuldig zijn/lijken- middesl cookies al op je PC beginnen te spionneren.
Inclusief de Tros zelf dus !!!!
Re: Spionerende Tros
Ja hallo... een cookie is geen spioneermiddel hoor.... da's echt een heel ander hoofdstuk... Je kunt het ook overdrijven Iskander...
Bij spyware hebben we het over trojans, keyloggers en andere software die haar bestaan niet aankondigen.. Een cookie is zelfs gewoon in je browser te stoppen en anders doet alle andere beveiligingssoftware het wel ALS JE DAT WILT. Maar ik wil het niet eens, want sommige websites draaien alleen als de cookies aanstaan en zenden echt geen privacy gegevens op hoor.... kom op..
Bij spyware hebben we het over trojans, keyloggers en andere software die haar bestaan niet aankondigen.. Een cookie is zelfs gewoon in je browser te stoppen en anders doet alle andere beveiligingssoftware het wel ALS JE DAT WILT. Maar ik wil het niet eens, want sommige websites draaien alleen als de cookies aanstaan en zenden echt geen privacy gegevens op hoor.... kom op..
Ja Iskander jij hebt er helemaal niets van begrepen. Even terug naar de schoolbanken!
Iskander... je werkt met IE en da's al een probleem op zich
De TRosradar cookies blijven hier staan tot ik Mozilla afsluit, van nedstat heb ik geen last wat die staat bij de sites die geen cookies mogen plaatsen.
Ik gebruik het internet intensief en bij scans met ad-aware en spybot worden er (bijna) nooit problemen gevonden. Ik zit wel achter een router (met firewall) en heb natuurlijk een firewall en antivirus lopen. beiden zijn up-to-date.
In de 10 jaar dat ik op het net zit moet ik nog steeds mijn eerste virusinfectie krijgen...
mvg Maurice.
De TRosradar cookies blijven hier staan tot ik Mozilla afsluit, van nedstat heb ik geen last wat die staat bij de sites die geen cookies mogen plaatsen.
Ik gebruik het internet intensief en bij scans met ad-aware en spybot worden er (bijna) nooit problemen gevonden. Ik zit wel achter een router (met firewall) en heb natuurlijk een firewall en antivirus lopen. beiden zijn up-to-date.
In de 10 jaar dat ik op het net zit moet ik nog steeds mijn eerste virusinfectie krijgen...
mvg Maurice.
Nou Maurice... droom maar lekker verder, of kijk eens op http://www.spychecker.com/ Daar staan nog veel meer spyware removal tools. Ad-aware en Spybot vinden bijna niets en al helemaal niet als er iets in een register staat. Heb zelf onlangs Spysweeper geprobeerd en die vond twee maal "system monitor Radmin 2.2". Juist dat programma wat je in de uitending hebt kunnen zien waarbij alles op je pc in realtime gevolgd (en gestuurd) kan worden. Dat programma zat gewoon tussen gekochte spelletjes op Cd-rom. Oh ja, probeer ook eens Pestpatrol uit, je zult nog versteld staan! Sucses
Ja dat is echt een aanrader .Die gebruik ik al heel lang.Oh ja, probeer ook eens Pestpatrol uit, je zult nog versteld staan! Sucses
Gebruik niet de 5 versie maar de oude met updates.
N.M. radmin is geen trojan horse zoals ze in de uitzending gebruikte.
het is een remote administration tool, oftwel remote desktop uit xp maar dan veilig.
je kan idd hiermee de computer op afstand besturen, maar het heeft geen key loggers of andere tools om bv wachtwoorden te vinden.
kijk hier maar eens.
dit is een programma wat je zelf hebt geinstaleerd, en tevens toont dit een icoontje in de system tray waneer die draait.
plop
het is een remote administration tool, oftwel remote desktop uit xp maar dan veilig.
je kan idd hiermee de computer op afstand besturen, maar het heeft geen key loggers of andere tools om bv wachtwoorden te vinden.
kijk hier maar eens.
dit is een programma wat je zelf hebt geinstaleerd, en tevens toont dit een icoontje in de system tray waneer die draait.
plop
Plop, je weet vast meer over dit onderwerp dan ik, zo blijkt uit je verschillende reakties. Ik wist inmiddels na de Spysweeper-scan wat een administration tool is. Helaas worden die programma's soms misbruikt en kunnen ze vaak min of meer hetzefde als het programma van de uitzending, zo ook Radmin lijkt me.
Zie: http://www.spywareguide.com/category_show.php?id=10
Daar vind je tevens een lijst met 25 gelijksoortige programma's w.o. Radmin
Nee... geloof me maar, ik heb het niet zelf bewust geïnstalleerd. 'Had nog nooit van Radmin gehoord en heb ook helemaal geen behoefte aan een dergelijk programma! Het is binnengekomen via Pacmania (van Cd-rom) en Tetris4000 (gedownload). Waarom vind Spysweeper dan het vogende resultaat:
- Found System Monitor: Radmin, version 2.2, c:\program files\alawar\pacmania ii\uninstal.exe
- Found System Monitor: Radmin, version 2.2, f:\games\tetris\tetris 4000 full registered just open & play\uninstal.exe
Typisch dat het in uninstaller-files zit en oh ja... beide spellen komen van het bedrijf Alawar. Toeval? Lijkt me stug!
Zie: http://www.spywareguide.com/category_show.php?id=10
Daar vind je tevens een lijst met 25 gelijksoortige programma's w.o. Radmin
Nee... geloof me maar, ik heb het niet zelf bewust geïnstalleerd. 'Had nog nooit van Radmin gehoord en heb ook helemaal geen behoefte aan een dergelijk programma! Het is binnengekomen via Pacmania (van Cd-rom) en Tetris4000 (gedownload). Waarom vind Spysweeper dan het vogende resultaat:
- Found System Monitor: Radmin, version 2.2, c:\program files\alawar\pacmania ii\uninstal.exe
- Found System Monitor: Radmin, version 2.2, f:\games\tetris\tetris 4000 full registered just open & play\uninstal.exe
Typisch dat het in uninstaller-files zit en oh ja... beide spellen komen van het bedrijf Alawar. Toeval? Lijkt me stug!
typisch Nestat wordt tegenwoordig door veel sites geweerd juist doordat zij betrapt zijn op Spy gedrag zo zou vanuit een netstat server Spyware op computers worden gezet met een beetje goede wil kan je dit zo op Google terugvinden
ik heb net pacmania II van alaware geinstaleerd en spysweeper laten scannen.
hij kon hier niets vinden.
bij mij is die uninstall.exe 20KB, bij jou zou die ongeveer 2MB of groter moeten zijn.
bij de meeste site's komt de spyware niet van de site zelf maar uit de banners.
plop
hij kon hier niets vinden.
bij mij is die uninstall.exe 20KB, bij jou zou die ongeveer 2MB of groter moeten zijn.
bij de meeste site's komt de spyware niet van de site zelf maar uit de banners.
plop
Laatst gewijzigd door plop op 29 okt 2004 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Plop, ik was nogal huiverig om Pacmania weer te installeren. Om te kijken of ik nu wel of niet gek ben (tenminste, wat dat Radmin verhaal betreft) heb ik de stoute schoenen aangetrokken... Het komt van een Cd-rom, dus het banner verhaal gaat denk ik niet op. "2-PAC, een dubbele Pacman belevenis" belooft de verpakking. Het volgende is een kopie van de sesionlog van mijn Spysweeper na die installatie:
09:22 : Full sweep on all local drives initiated.
09:22 : Now sweeping drive C:
09:36 : Now sweeping drive F:
09:39 : Found System Monitor: Radmin, version 2.2, f:\program files\pacmania test\uninstal.exe
09:40 : Found: 1 file traces.
09:40 : Full Sweep has completed. Elapsed time 00:18:02
74.776 files swept
1 spyware traces located
09:40 : Removal process initiated
09:40 : Quarantining: Radmin
09:40 : File: f:\program files\pacmania test\uninstal.exe
09:40 : Cleaning Traces
09:40 : Removing file: f:\program files\pacmania test\uninstal.exe
09:40 : Removal process completed. Elapsed time 00:00:00
1 items (1 traces) quarantined.
09:41 : Deletion from quarantine initiated
09:41 : Processing: Radmin
09:41 : Deletion from quarantine completed. Elapsed time 00:00:00
Ik neem wel aan dat ik dit zelfde verhaal met Tetris4000 zou kunnen herhalen.
Ik vraag me ook af hoe je aan 2MB komt. Ik hoef toch zelf niet het programma uit te voeren om gegevens/screenshots te versturen. M'n PC hoeft toch alleen verbonden zijn met een host? Moet toch in een klein bestandje te (ver)stoppen zijn.
En... een icoontje in de systemtray is voor een beetje profi toch makkelijk uit te schakelen?
Nog een vraag: wat is Telnet nu precies? Onderdeel van Windows? Kan me herinneren dat de taakvenster van Telnet wel eens spontaan open ging. Enig verband of zie ik spoken...?
09:22 : Full sweep on all local drives initiated.
09:22 : Now sweeping drive C:
09:36 : Now sweeping drive F:
09:39 : Found System Monitor: Radmin, version 2.2, f:\program files\pacmania test\uninstal.exe
09:40 : Found: 1 file traces.
09:40 : Full Sweep has completed. Elapsed time 00:18:02
74.776 files swept
1 spyware traces located
09:40 : Removal process initiated
09:40 : Quarantining: Radmin
09:40 : File: f:\program files\pacmania test\uninstal.exe
09:40 : Cleaning Traces
09:40 : Removing file: f:\program files\pacmania test\uninstal.exe
09:40 : Removal process completed. Elapsed time 00:00:00
1 items (1 traces) quarantined.
09:41 : Deletion from quarantine initiated
09:41 : Processing: Radmin
09:41 : Deletion from quarantine completed. Elapsed time 00:00:00
Ik neem wel aan dat ik dit zelfde verhaal met Tetris4000 zou kunnen herhalen.
Ik vraag me ook af hoe je aan 2MB komt. Ik hoef toch zelf niet het programma uit te voeren om gegevens/screenshots te versturen. M'n PC hoeft toch alleen verbonden zijn met een host? Moet toch in een klein bestandje te (ver)stoppen zijn.
En... een icoontje in de systemtray is voor een beetje profi toch makkelijk uit te schakelen?
Nog een vraag: wat is Telnet nu precies? Onderdeel van Windows? Kan me herinneren dat de taakvenster van Telnet wel eens spontaan open ging. Enig verband of zie ik spoken...?
het verhaal over de banners was niet naar aanleiding van jouw vraag N.M..
ik heb die pacmania II van de website van alawar gedownload.
het lijkt er nu een btje op dat er gerotzooit is met die versie die jij op cd hebt.
ik kom aan de 2MB omdat ik zelf in het bezit ben van Radmin (de client kant).
ik gebruik het om via internet mensen te helpen, zo hoef ik niet naar ze toe aangezien somige nogal ver weg wonen.
het maffe is dat de systeem monitor hiervan alleen maar aangeeft wie er zit ingelogt en waar vandaan.
de simpelste manier om het icoontje te verwijderen is deze monitor uit te zetten.
het belangrijkste deel ziet spysweeper niet of is niet aanwezig, de server van Radmin.
telnet is net zoiets als Radmin maar dan heel erg simpel.
open de command prompt van windows om een idee te krijgen, meer dan dat is het namelijk niet.
het gebruik hiervan is heel dom, erg veilig is het zowiezo niet maar de gebruikers naam en wachtwoorden worden als platte text doorgestuurt naar de telnet server.
iedereen die tussen jou en de server inzit kan het lezen (via speciale netwerk sniffers).
tegenwoordig gebruikt men SSH (secured shell) als vervanger voor telnet.
hierbij word alles versleutelt door middel van een encryptie methode, en 2 sleutels.
1 sleutel is publiek de ander prive.
wat is gecodeerd met de publieke sleutel kan de server lezen met de prive sleutel en omgekeerd.
deze sleutels zijn minimaal 1024 karakters lang en over het algemeen beveiligt via een 128 of meer Bits encryptie.
om een idee te geven hoe veilig dit is.
ongeveer 150.000 pentium 2 systemen van 266 MHz hebben 1757 dagen staan rekenen om een RC5-64 encrypty te kraken via brute force (alle mogelijke codes proberen).
Radmin maakt van dezelfde encryptie gebruik als SSH en heeft ook een telnet mode.
als iemand via Radmin inlogt zal je hier alleen iets van merken als ze dat doen in full acces mode.
dan zien ze precies wat jij op dat moment kan zien op je scherm, en nemen ze dus ook de controle over je muis over.
plop
ik heb die pacmania II van de website van alawar gedownload.
het lijkt er nu een btje op dat er gerotzooit is met die versie die jij op cd hebt.
ik kom aan de 2MB omdat ik zelf in het bezit ben van Radmin (de client kant).
ik gebruik het om via internet mensen te helpen, zo hoef ik niet naar ze toe aangezien somige nogal ver weg wonen.
het maffe is dat de systeem monitor hiervan alleen maar aangeeft wie er zit ingelogt en waar vandaan.
de simpelste manier om het icoontje te verwijderen is deze monitor uit te zetten.
het belangrijkste deel ziet spysweeper niet of is niet aanwezig, de server van Radmin.
telnet is net zoiets als Radmin maar dan heel erg simpel.
open de command prompt van windows om een idee te krijgen, meer dan dat is het namelijk niet.
het gebruik hiervan is heel dom, erg veilig is het zowiezo niet maar de gebruikers naam en wachtwoorden worden als platte text doorgestuurt naar de telnet server.
iedereen die tussen jou en de server inzit kan het lezen (via speciale netwerk sniffers).
tegenwoordig gebruikt men SSH (secured shell) als vervanger voor telnet.
hierbij word alles versleutelt door middel van een encryptie methode, en 2 sleutels.
1 sleutel is publiek de ander prive.
wat is gecodeerd met de publieke sleutel kan de server lezen met de prive sleutel en omgekeerd.
deze sleutels zijn minimaal 1024 karakters lang en over het algemeen beveiligt via een 128 of meer Bits encryptie.
om een idee te geven hoe veilig dit is.
ongeveer 150.000 pentium 2 systemen van 266 MHz hebben 1757 dagen staan rekenen om een RC5-64 encrypty te kraken via brute force (alle mogelijke codes proberen).
Radmin maakt van dezelfde encryptie gebruik als SSH en heeft ook een telnet mode.
als iemand via Radmin inlogt zal je hier alleen iets van merken als ze dat doen in full acces mode.
dan zien ze precies wat jij op dat moment kan zien op je scherm, en nemen ze dus ook de controle over je muis over.
plop