LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Storing internet > Ziggo Hoogezand e.o.

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Grimbert
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 nov 2011 11:53

Re: Storing internet > Ziggo Hoogezand e.o.

Ongelezen bericht door Grimbert »

Het lijkt iets met een DNS te zijn.
Ik heb nu de google DNS (8.8.8.8) gebruikt en al 2 uur geen timeout meer gehad.

Kongor
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 nov 2011 01:19

Re: Storing internet > Ziggo Hoogezand e.o.

Ongelezen bericht door Kongor »

doubt it.

katootje33
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 nov 2011 13:15

Re: Storing internet > Ziggo Hoogezand e.o.

Ongelezen bericht door katootje33 »

Gisteren schreef iemand dat toch? Hier op het forum gelezen.
Verbinding nu weer wat beter dan vanmorgen. Telefoon weet ik niet,
nog niet gebeld vandaag met huistelefoon.

Grimbert
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 nov 2011 11:53

Re: Storing internet > Ziggo Hoogezand e.o.

Ongelezen bericht door Grimbert »

Kongor schreef:doubt it.
Dat dacht ik ook.
Maar tot nu heb ik nog steeds geen timeout gehad.

agoNITE
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 nov 2011 16:55

Re: Storing internet > Ziggo Hoogezand e.o.

Ongelezen bericht door agoNITE »

Grimbert schreef:Het lijkt iets met een DNS te zijn.
Ik heb nu de google DNS (8.8.8.8) gebruikt en al 2 uur geen timeout meer gehad.
Google kan zo wel nog meer van je surfgedrag bijhouden he ;)
Ik had ook het idee dat het aan de DNS zou kunnen liggen, maar als de verbinding vanaf Ziggo faalt, dan merk je dit op je PC het eerst aan een DNS die een timeout geeft.

Daarnaast gaf een pingtest naar DNS 8.8.8.8 mij gisteren ook timeouts, evenals een ping naar http://www.google.nl.

Kan ook betekenen dat als jij een stabielere verbinding ervaart, Ziggo misschien dichtbij een oplossing is ?
katootje33 schreef:Gisteren schreef iemand dat toch? Hier op het forum gelezen.
Verbinding nu weer wat beter dan vanmorgen. Telefoon weet ik niet,
nog niet gebeld vandaag met huistelefoon.
Denk dat ik dat gezegd heb, kreeg dit via Alex van Ziggo te horen via een PB. Dit werd toen overigens meteen al ontkracht door de mensen hier.

bobvp
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 nov 2011 18:28

Re: Storing internet > Ziggo Hoogezand e.o.

Ongelezen bericht door bobvp »

Beide scenario's bekeken. (google DNS en de standaard DNS) Resultaat: hier maakt het geen verschil. De verbinding is nog steeds een drama. We zijn hard op weg naar week 3. Ziggo mag haar handjes dichtknijpen dat er geen glasvezel beschikbaar is in de regio .

ASpijkerHuiges
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 nov 2011 16:26

Re: Storing internet > Ziggo Hoogezand e.o.

Ongelezen bericht door ASpijkerHuiges »

Ziggo-webteam_Alex schreef: Zeker niet. Wij willen net zo graag tot een oplossing komen als jullie, al hebben jullie, als extra factor, te doen met de storing zelf. We zullen er alles aan doen om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.

Blijf jullie gegevens/ bevindingen doorsturen naar mij.
Bedankt voor de post, Alex. Helaas komt er nog steeds geen enkele inhoudelijke reactie op al die bevindingen, zoals mijn uitgebreide post op de vorige pagina. Daarbij ben ik ook benieuwd naar het antwoord op mijn vorige post:
ASpijkerHuiges schreef:Dat is mooi, maar vind je niet dat je tegenover je klanten iets meer uitleg verschuldigd bent? Zoals: hoe komt deze storing, wat zijn jullie eraan aan het doen, hoe lang gaat het nog ongeveer duren en hoe gaan jullie je klanten voor deze wanprestatie compenseren?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Storing internet > Ziggo Hoogezand e.o.

Ongelezen bericht door bprosman »

@AspijkerHuiges,

Ik begrijp je frustratie , zelf heb ik dit in de beginjaren van Ziggo (toen het nog @Home was ) "ook" last gehad van rammelende DNS en DHCP servers en daardoor ook slecht werkend internet toegang , gelukkig werkt het hier nu al jaren stabiel maar :
Zoals: hoe komt deze storing, wat zijn jullie eraan aan het doen, hoe lang gaat het nog ongeveer duren
Dit is natuurlijk erg moeilijk, als Ziggo de hoofdoorzaak van het probleem niet kent kunnen ze het ook niet oplossen en zeker geen voorspelling afgeven hoe lang het gaat duren.
Op mijn werk kom ik ook wel eens (voornamelijk niet technische) managers tegen die op hoge poten komen eisen dat iets "binnen nu en 2 uur opgelost wordt" , ik vraag dan altijd maar of hij hiervoor bij de Efteling gewerkt heeft.

Waar ik het WEL met je eens ben is dat Ziggo zich in dit geval inmiddels van het feit bewust moet zijn dat de mensen die in dit topic bezig met dit probleem en/of er last van hebben wel enig verstand hebben van techniek en dat ze hun communicatieniveau daarop aan moeten passen. Het stadium van "helpdeskscriptjes" is hier al gepasseerd, vertel waar je mee bezig bent.
Goed communiceren geeft je als bedrijf al snel het voordeel van de twijfel. Als treinreiziger wil je ook niet weten DAT er vertraging is, dat wist je al want je staat al in de koude op het perron maar WAAROM.

ASpijkerHuiges
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 nov 2011 16:26

Re: Storing internet > Ziggo Hoogezand e.o.

Ongelezen bericht door ASpijkerHuiges »

Absoluut, ik werk ook in een beroepsgroep waar mensen regelmatig eisen dat er NU!!!1!!!elf!!!!!! 'iets moet gebeuren' terwijl ze blijkbaar geen idee hebben waar het over gaat.

Ik zou het dan ook geheel met je eens zijn wanneer deze storing nu een dag aan de gang was. Ik vind het echter van de zotte dat er na twee weken nog NIETS bekend is over oorzaak en prognose - dan begin ik toch wel wat aan het vakmanschap van Ziggo's technische staf te twijfelen hoor.

En mocht het een zo onduidelijk probleem zijn dan kan Ziggo tenminste dáárover duidelijkheid verschaffen lijkt me. Twee keer beloven dat een klant zal worden teruggebeld en dit vervolgens niet doen is ronduit onfatsoenlijk.

annekep
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2011 20:38

Re: Storing internet > Ziggo Hoogezand e.o.

Ongelezen bericht door annekep »

Ik heb ook al weken last van deze storing. Via Twitter probeer ik e.e.a. te volgen, maar zie en merk dat er nog steeds geen oplossing is. Ik heb al een paar keer gehad dat ik aan het bellen was en de ander mij een aantal seconden niet kan horen, terwijl ik diegene zelf wel hoor. Heel irritant om op deze manier een telefoongesprek te voeren!

Met internet heb ik ook last van de time-outs. Ik luister regelmatig naar een internet radiostation en dan merk je al snel als er een time-out is.

Dit is niet wat ik in gedachten heb bij een alles-in-1-pakket!

Voorheen dacht ik: wat loopt iedereen te zeuren over Ziggo? Want ik ben altijd een tevreden klant geweest. Maar denk er nu sterk over om over te stappen naar een andere provider.

Hoogezand, omgeving Winkelhoek, Rembrandtplein..

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Storing internet > Ziggo Hoogezand e.o.

Ongelezen bericht door bprosman »

Maar denk er nu sterk over om over te stappen naar een andere provider.
Misschien niet naar Chello dan :
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 68&t=32145

agoNITE
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 nov 2011 16:55

Re: Storing internet > Ziggo Hoogezand e.o.

Ongelezen bericht door agoNITE »

Vanavond half uur met Ziggo gebeld, nog meer ervaringen doorgegeven.
Helaas viel toen de verbinding weg.

Gek genieg daarna een uur geen problemen gehad, heel even lag in Battlefield 3 gehad. Zit nu TV te kijken, dus weet niet of het nog steeds goed is.

WDP
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 nov 2011 21:54

Re: Storing internet > Ziggo Hoogezand e.o.

Ongelezen bericht door WDP »

Ik had al een poosje zitten meelezen, maar nu toch maar een account aangemaakt om een reactie te plaatsen.

De storing viel mij voor het eerst op, op zaterdag 12 november. Ik had die week ervoor een nieuw modem gekregen, omdat ik geklaagd had over een trage verbinding (die overigens niet wegviel).

Ik heb toen met Ziggo gebeld en mijn probleem uitgelegd. Toen heb ik wat standaard dingen op de pc gecontroleerd, met de hulp van een medewerker van Ziggo. Terwijl mijn telefoonlijn ook af en toe wegviel tijdens het gesprek, kwam deze mevrouw tot de conclusie dat het probleem in mijn pc zat. Ik moest maar met "Service +" bellen, want die konden mij verder helpen. (Ik denk dat de mensen van Ziggo eerst zelf maar even met de Service + afdeling moeten bellen). Ik heb dit uiteraard ook niet gedaan.

Ik heb die week zelf een aantal dingen uitgetest, aangezien het er op leek, dat ik de enige was met de storing. Zo heb ik de CAI doos op de muur en de kabels vervangen. Dit verhielp het probleem niet. Omdat de huistelefoon en het internet op de pc bleven uitvallen, heb ik ook internetradio geluisterd via het lokale netwerk op de mobiele telefoon. En uiteraard, viel deze ook steeds uit.

Na het zoveelste telefoontje met Ziggo, is er besloten om een monteur langs te sturen. Er werd me wel op het hart gedrukt, dat als het aan mij lag, ik de voorrijkosten moest betalen.

Er gingen wel een aantal dagen overheen voordat de monteur langs zou komen. Via mijn werk heb ik indirect ook te maken met Ziggo en kreeg van veel klanten ook de klachten te horen. Ook familie en kennissen bleken last te hebben van de storing. Uiteindelijk begon het er dus op te lijken, dat heel Hoogezand-Sappemeer last heeft van de storing. Een dag voordat de monteur zou komen, belde dan ook een medewerker, dat er een algemene storing was en dat de monteur niet kwam.

Ook dit is inmiddels al weer een week geleden en ik ga straks het vierde weekend in met slecht internet. Ik heb behoorlijk wat telefoontjes gepleegd met Ziggo en ze houden je totaal niet op de hoogte. Dit vind ik zeer vervelend en de irritatiegrens is behoorlijk bereikt. Eigenlijk 2 week geleden al.

Vorige week viel het me tussen het wegvallen op, dat mijn snelheid behoorlijk sneller was geworden. Jammer dat het om de 10 minuten uitviel. Gisteren nog een moeizaam telefoongesprek gevoerd, omdat de verbinding aldoor wegviel.

Op dit moment luister ik naar een radiostation op internet en ik moet zeggen, dat ik al zo'n anderhalf uur geen buffer meer gehoord heb. Ik heb mijn oude "vertrouwde" trage verbinding weer, maar het is nog niet weggevallen. Zou er iets veranderd zijn?

Groet, Wouter


Update: Nog geen 2 minuten later nadat ik het bericht geplaatst heb, viel de boel weer even uit.
Update 2 (nog weer 2 minuten later): Het is weer helemaal BAGGER! Moet ik dan echt de telefoonlijn weer onder de vloer vandaan halen? Eigenlijk niet zoveel zin in, maar begin er wel over na te denken.

PascalD
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 nov 2011 14:17

Re: Storing internet > Ziggo Hoogezand e.o.

Ongelezen bericht door PascalD »

Ik heb vanavond "slechts" 2x een disconnect gehad tijdens mijn werk via citrix de afgelopen 3 uur. Dit was eerder zeker 4/5 keer. Dus misschien wordt het vanaf nu beter?
Ik heb mij modem MAC naar ZiggoWebCare gestuurd, dan houden ze me in de gaten als test.

rietzoom
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 nov 2011 00:16

Re: Storing internet > Ziggo Hoogezand e.o.

Ongelezen bericht door rietzoom »

niet zo veel lag gehad in game tot 23.00 daarna was het niet meer te spelen dus ben gestopt

ing lookout nr 66 eu combat arms eu :roll:

Kongor
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 nov 2011 01:19

Re: Storing internet > Ziggo Hoogezand e.o.

Ongelezen bericht door Kongor »

nogsteeds rot internet - week 5.

aironi
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 nov 2011 10:30

Re: Storing internet > Ziggo Hoogezand e.o.

Ongelezen bericht door aironi »

De zoveelste melding naar Ziggo.

Hierbij nogmaals een vraag omtrent storing gebied 9611. Kan Ziggo mij op de hoogte stellen als de storing is verholpen? Ook wil ik graag van Ziggo vernemen, hoe de status planning er uit gaat zien, dat de storing geen weken meer mag duren dan kan ik hierop acteren! (stel dat ze nog een kabel moeten ingraven)
Het is gewoon frustrerend en niet van deze tijd dat zo'n storing al 2 weken loopt (3 dgn blackberry plat is al teveel in tijd), beschikt ziggo wel over de knowhow binnen de technische afdeling?
Frustratie is ergens midden in een telefonisch soms zakelijk gesprek dat de lijn wegvalt, of op het internet tijdens een invoer de verbinding wegvalt.
Ook wil ik natuurlijk naast vergoeding van de abonnementskosten ook een vergoeding onkosten mobile telefoon en internet.
Of heeft zigoo hierin andere mogelijkheden zoals tijdelijk noodvoorziening gebruik van mobiel internet?
Dus duidelijkheid is gewenst vanuit Ziggo!

Gedupeerden, vergeet niet uw vergoedingen

agoNITE
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 nov 2011 16:55

Re: Storing internet > Ziggo Hoogezand e.o.

Ongelezen bericht door agoNITE »

aironi schreef:De zoveelste melding naar Ziggo.

Hierbij nogmaals een vraag omtrent storing gebied 9611. Kan Ziggo mij op de hoogte stellen als de storing is verholpen? Ook wil ik graag van Ziggo vernemen, hoe de status planning er uit gaat zien, dat de storing geen weken meer mag duren dan kan ik hierop acteren! (stel dat ze nog een kabel moeten ingraven)
Het is gewoon frustrerend en niet van deze tijd dat zo'n storing al 2 weken loopt (3 dgn blackberry plat is al teveel in tijd), beschikt ziggo wel over de knowhow binnen de technische afdeling?
Frustratie is ergens midden in een telefonisch soms zakelijk gesprek dat de lijn wegvalt, of op het internet tijdens een invoer de verbinding wegvalt.
Ook wil ik natuurlijk naast vergoeding van de abonnementskosten ook een vergoeding onkosten mobile telefoon en internet.
Of heeft zigoo hierin andere mogelijkheden zoals tijdelijk noodvoorziening gebruik van mobiel internet?
Dus duidelijkheid is gewenst vanuit Ziggo!

Gedupeerden, vergeet niet uw vergoedingen
Kreeg gisteren trouwens aan de telefoon te horen dat er sinds 28 november een update mbt de storing was. Echt veel duidelijkheid kon de medewerker er ook niet uithalen, behalve dat ze nog steeds meer voorbeelden nodig zijn.

Wat me wel opviel is dat bij bijvoorbeeld als ik aan het downloaden ben en der verbinding wegvalt, de download snelheid terugvalt ~8 tot 10kB/s. Verbinding valt dus niet helemaal weg. Tijdens een spel natuurlijk wel, omdat die een goede verbinding nodig heeft.
aironi schreef: Gedupeerden, vergeet niet uw vergoedingen
Denk dat niemand dit vergeten gaat hoor, maar dat iedereen liever het probleem opgelost ziet. Ziggo kan nou toch ook niks doen mbt vergoedingen...

hellraiser
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 nov 2011 12:01

Re: Storing internet > Ziggo Hoogezand e.o.

Ongelezen bericht door hellraiser »

ik werd vanochtend gebeld door een medewerker van ziggo en die vertelde mij dat ze vannacht en vanochtend aan de storingen gewerkt hadden.
met de hoop dat het nu beter zou zijn en dat ze mij vrijdag terug zouden bellen voor mijn bevindingen.
nou daar kan ik heel kort over zijn het is nog steeds BAGGER.
ik ging direct een potje battlefield bc2 online multiplayer doen en ja hoor word direct gekickt uit de game.
dus bel ziggo voor de 100ste keer weer op met de mededeling dat het nog steeds bagger is [met vaste lijn]en die vent aan de andere kant hoort me de helft van de tijd niet eens **** verbinding,ik hem wel.
ziggo is een MILJARDEN BEDRIJF dit is mij verteld door een medewerker , nou laat ze eens wat van al dat geld uitgeven om wat kundig technisch personeel ergens vandaan te halen want het lijkt me nu wel duidelijk dat de gevestigde orde er niet uitkomt .
ik heb alle begrip voor een technische storing maar dit is niet leuk meer en niet normaal anno 2011 echt belachelijk :cry: :cry:

bobvp
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 nov 2011 18:28

Re: Storing internet > Ziggo Hoogezand e.o.

Ongelezen bericht door bobvp »

Ook nu is het weer drama, meer disconnect dan connect. Het begint een beetje zielig te worden. Nu bijna 3 week onderweg en Ziggo komt niet verder dan... we werken er aan. Waar werken jullie dan aan? Stroom er op stroom er af?

Totaal geen communicatie.

Puinhoop!

Gesloten