LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Storing internet > Ziggo Hoogezand e.o.

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
pretorian83
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 nov 2011 15:37

Storing internet > Ziggo Hoogezand e.o.

Ongelezen bericht door pretorian83 »

Inmiddels heb ik al meer dan twee weken storing met mijn internetverbinding. Deze storing is al meer dan twee weken bij Ziggo bekend en er zijn tientallen huishoudens die met dezelfde storing kampen.

Continu worden we aan het lijntje gehouden dat ze druk bezig zijn met de storing maar tot op heden is er niet veel veranderd. Zelf heb ik een zakelijk abonnement waar speciale afspraken gelden m.b.t. het verhelpen van storingen. Ziggo zelf lijkt er weinig aan te doen.

Omschrijving storing:
Het is een storing die in het gebied Hoogezand-Sappemeer voorkomt. Tientallen dan wel honderden mensen hebben last van deze storing. Er is wel een internetverbinding, echter valt deze om een aantal seconden weg. Dit wordt ook wel een 'time-out' genoemd. Als deze 'time-out' te lang duurt start de modem automatisch opnieuw op en is de internetverbinding voor minimaal 1 minuut verdwenen. Het is dus onmogelijk om actief te internetten en bijvoorbeeld te gamen, video's te kijken, etc.

Inmiddels heb ik meerdere keren contact gehad met Ziggo over deze storing en ook andere mensen trekken met regelmaat aan de bel, maar tot op heden wordt er geen tot weinig actie ondernomen en worden de gedupeerden bovendien niet op de hoogte gehouden m.b.t. de status van de storing.

Blijkbaar moeten er eerst burger initiatieven komen om Ziggo wakker te schudden. Meer dan twee weken storing is toch wel erg lang, zeker als er geen voortgang zit in het vinden van een oplossing.

nore
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 nov 2011 16:32

Re: Storing internet > Ziggo Hoogezand e.o.

Ongelezen bericht door nore »

Hier hetzelfde probleem, naast de timeouts voor internet zijn deze er ook voor telefonie.
Dit gebeurde zelfs op het moment dat ik met de helpdesk aan het bellen was.
Je kunt dan gedurende een aantal seconden de persoon aan de andere kant nog horen maar je kunt niet terug praten.
Als je geluk hebt komt de verbinding terug maar dit is vaak niet het geval.

Uiteindelijk een afspraak gemaakt met Ziggo dat er een monteur langs zou komen, deze is vervolgens geannuleerd omdat er meerdere mensen met dezelfde problemen zouden zijn.

Van bekenden heb ik inmiddels al begrepen dat de problemen zich minimaal voordoen in de regio Slochteren, Hoogezand, Haren, Glimmen, Ten Boer en lees ik zelfs her en der dezelfde klacht uit de provincie Friesland.

Het is uitermate vervelend aangezien Ziggo geen idee heeft waar ze het moeten zoeken maar ik met de problemen zit omdat applicaties na een timeout niet meer werken zonder volledig af te sluiten en weer opnieuw op te starten.

Daarnaast is het misschien nog wel vervelender dat de storing in mijn postcode gebied niet wordt getoond en dat ik dus ook de status hiervan niet kan volgen.

Als deze storing komende week nog niet is opgelost toch maar eens gaan kijken hoe ik mijn abonnementskosten terug kan krijgen wegens het niet leveren van een dienst.

pretorian83
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 nov 2011 15:37

Re: Storing internet > Ziggo Hoogezand e.o.

Ongelezen bericht door pretorian83 »

Bedankt voor je reactie! Bij mij ontstaat een beetje het idee dat Ziggo er minder moeite voor doet dan bij een storing waar het gehele internet eruit ligt. Inmiddels heb ik twee keer op een vrijdag het bericht ontvangen dat de storing verholpen moest zijn. Het lijkt er bijna op dat het weekend heilig is voor Ziggo en dat de monteurs dan teveel geld kosten.

Wat ik tevens erg hinderlijk vindt is het feit dat ik de Zakelijke klantenservice niet kan bereiken, terwijl er veel zakelijk klanten in het weekend gewoon werken. Als ik dan met de consumentenlijn bel zeggen ze dat ze me niet kunnen helpen. Echt klantvriendelijk is het allemaal niet bij Ziggo.

agoNITE
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 nov 2011 16:55

Re: Storing internet > Ziggo Hoogezand e.o.

Ongelezen bericht door agoNITE »

Ook ik heb last van bovengenoemde storing.

Als ik terug kijk heb ik al sinds de laatste week van oktober eigenlijk al last van een steeds instabieler wordende verbinding en heb ik hier omstreeks 28 oktober voor het eerst over gebeld met Ziggo

In eerste instantie is er 1 november een monteur bij mij thuis geweest omdat de verbinding af en toe weg viel. Dit is toen opgelost door een extra wantcontactdoos in mijn meterkast te plaatsen. Deze zou dan het signaal van Ziggo naar mijn modem/router toe afzwakken. (Signaal kwam volgens de monteur te 'sterk' mijn meterkast binnen).

Daarna heb ik ongeveer 2 dagen een iets verbeterde verbinding ervaren, maar nog steeds viel de verbinding relatief gezien vaak weg.

Vrijdag 11 november werkte de verbinding wonder boven wonder weer zonder problemen! Helaas was dit van erg korte duur omdat zondag 13 november de verbinding instabieler was dan ooit tevoren.

Die zondagavond meteen gebeld met de helpdesk, deze liet mij een commando uitvoeren op mijn PC om de netwerk instellingen op mijn PC te resetten. Dit helpt natuurlijk niets omdat het probleem in het modem zit. Maar goed, het was zondag en ik had er verder ook geen zin meer in die dag.

Die maandag daar op volgend toch maar weer gebeld, 'ik zie het al meneer, ik plan meteen een monteur voor u in'. De monteur had pas dinsdag 22 november tijd om bij mij langs te komen.

Intussen had ik ook op het Ziggo-Gebruikersforum het één en ander doorgelezen en was ik erachter gekomen dat het een algemene storing in de regio Hoogezand/Sappemeer betreft. Ik heb toen zondagavond 20 november nog gebeld met de helpdesk van Ziggo om aan te geven dat de monteur waarschijnlijk overbodig zou zijn. Maar de reactie was dat de monteur toch echt in mijn meterkast moest kijken.

Op datzelfde forum heb ik een medewerker van Ziggo ('Ziggo WebTeam Jelle ') via een privé bericht aangesproken. Hij heeft voor mij alsnog de monteur geannuleerd. Helaas was dit op 22 november (de dag dat de monteur langs zou komen). Ik had toen dus voor niks een middag verlof genomen van mijn werk.

Woensdag avond heb ik met de helpdesk van Ziggo gebeld om te vragen naar de status. De medewerker gaf aan dat Ziggo geen idee had waardoor de storing veroorzaakt werd, en of ik zo veel mogelijk gegevens over wat ik ervaar door wilde geven.

Op de website van Ziggo is al sinds 21 november 10 uur 's ochtends te lezen dat het langer dan 24 uur duurt deze storing op te lossen. Dat is toch niet meer van deze tijd? 24 uur nodig zijn zou ik nog in kunnen komen, maar we leven nu op 27 november en er is nog steeds een storing!

Korte samenvatting van mijn ervaring:
Sinds eind oktober al een storing die (in het tempo wat Ziggo hanteert) niet voor december opgelost is.
nore schreef: Daarnaast is het misschien nog wel vervelender dat de storing in mijn postcode gebied niet wordt getoond en dat ik dus ook de status hiervan niet kan volgen.

Als deze storing komende week nog niet is opgelost toch maar eens gaan kijken hoe ik mijn abonnementskosten terug kan krijgen wegens het niet leveren van een dienst.
Dit was bij mijn postcode eerst ook het geval. Die Jelle van het webcare team van Ziggo heeft mijn postcode dinsdag 22 november ook aan het overzicht met betrekking tot deze storing toegevoegd.

pretorian83
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 nov 2011 15:37

Re: Storing internet > Ziggo Hoogezand e.o.

Ongelezen bericht door pretorian83 »

Bedankt voor je reactie... Ik deel precies dezelfde mening en ik zie het er helaas ook niet van komen dat de storing snel wordt opgelost. Persoonlijk denk ik ook dat Ziggo er niet teveel druk op heeft gezet. Inderdaad niet meer van deze tijd!

bobvp
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 nov 2011 18:28

Re: Storing internet > Ziggo Hoogezand e.o.

Ongelezen bericht door bobvp »

Sinds 11 november werkt mijn internet verbinding cq telefonie ook niet meer naar behoren. Lag spikes in de verbinding, een niet werkende telefoon connectie etc . Diverse keren de helpdesk van Ziggo gesproken, helaas komt men niet verder dan stekkertje er uit, etc etc. Het is gewoon een probleem waarvan de oorzaak ligt in de Ziggo IT infrastructuur. M.a.w. achter het modem en dus niet bij de gebruiker thuis.
Het blijft heel erg stil aan de Ziggo kant. (m.a.w. hoe lang gaat dit nog duren? Dagen, weken, maanden ?)
Inmiddels hebben mijn buren de switch gemaakt naar Xs4all, ik volg.

pretorian83
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 nov 2011 15:37

Re: Storing internet > Ziggo Hoogezand e.o.

Ongelezen bericht door pretorian83 »

Bedankt voor je reactie! Inmiddels zit ook ik er sterk over te denken om een overstap van provider te maken. Ik ben altijd tevreden geweest over Ziggo maar sinds deze storing ben ik mijn vertrouwen ernstig verloren.

Wat ik Ziggo het meeste kwalijk neem is de communicatie. Er wordt nog steeds tegen mensen gezegd dat ze de modem moeten resetten terwijl ze weten dat daar het probleem niet zit. In mijn ogen zijn ze continu bezig om het echte probleem een beetje te verdoezelen en mensen nep oplossingen aan te bieden. Waarom wordt er niet gewoon open en eerlijk gecommuniceerd? Waarom wordt er niet meer personeel op de storing gezet?

nore
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 nov 2011 16:32

Re: Storing internet > Ziggo Hoogezand e.o.

Ongelezen bericht door nore »

agoNITE schreef: Dit was bij mijn postcode eerst ook het geval. Die Jelle van het webcare team van Ziggo heeft mijn postcode dinsdag 22 november ook aan het overzicht met betrekking tot deze storing toegevoegd.
Bedankt, ik heb de vraag daar nu neergelegd.

Ik mag toch hopen dat ze snel iets vinden aangezien het probleem steeds frequenter wordt (vandaag vaak maar 5 tot 10 minuten achter elkaar zonder problemen).

Arie_O
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 okt 2008 20:02

Re: Storing internet > Ziggo Hoogezand e.o.

Ongelezen bericht door Arie_O »

Omgeving Leiden gaat de zelfde kant op.
Ook uit de omliggende gemeenten komt het zelfde voor.
Bij mij al twee maanden, na het omzetten van de diversen tv kanalen en verhoging snelheden.
Soms gaat het dagen goed, en dan ineens BAM een lagere snelheid, zelfs aflopend naar 11.8Mbit/s
Sorry dat ik inbreek in dit draadje.

gr. Arie

S. Amson
Berichten: 32
Lid geworden op: 28 sep 2011 20:40

Re: Storing internet > Ziggo Hoogezand e.o.

Ongelezen bericht door S. Amson »

Ziggo heeft vaak storingen zeg is de kabel zo beroerd geworden in Nederland ?
Hier in Londen hebben we nooit storing.

pretorian83
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 nov 2011 15:37

Re: Storing internet > Ziggo Hoogezand e.o.

Ongelezen bericht door pretorian83 »

Arie_O schreef:Omgeving Leiden gaat de zelfde kant op.
Ook uit de omliggende gemeenten komt het zelfde voor.
Bij mij al twee maanden, na het omzetten van de diversen tv kanalen en verhoging snelheden.
Soms gaat het dagen goed, en dan ineens BAM een lagere snelheid, zelfs aflopend naar 11.8Mbit/s
Sorry dat ik inbreek in dit draadje.

gr. Arie
Bedankt voor je reactie!

Het lijkt niet op de storing die wij ervaren, maar vervelend is het uiteraard wel. Bij ons valt de gehele internetverbinding continu weg (meerdere keren per minuut) en hierdoor zijn sommige programma's niet te gebruiken. Gamen, Video's kijken, etc. is hierdoor bijna onmogelijk.

sonnemah
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 nov 2011 00:53

Re: Storing internet > Ziggo Hoogezand e.o.

Ongelezen bericht door sonnemah »

yup hetzelfde probleem hier voor al ruim 3 weken.
ziggo heeft zelf toegegeven hier niks van te begrijpen, snap niet waarom ze dan niet meer mensen er op zetten om dit probleem te verhelpen.

pretorian83
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 nov 2011 15:37

Re: Storing internet > Ziggo Hoogezand e.o.

Ongelezen bericht door pretorian83 »

Bedankt voor je reactie! Hopelijk verzamelen we hier voldoende klachten waarmee we kunnen aankloppen bij Ziggo en de verschillende media. Zorg dat iedereen zijn klacht op dit forum plaatst.

Kongor
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 nov 2011 01:19

Re: Storing internet > Ziggo Hoogezand e.o.

Ongelezen bericht door Kongor »

Jep, al 4 week last van ! belachelijk!
Ik kan onmogelijk mijn schoolwerk & online games doen !!!

Ik ben benieuwd wat voor vergoeding we krijgen.
Ik ben echt zeer teleurgesteld in Ziggo als bedrijf.

Ziggo-webteam_Alex
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 jun 2010 15:36

Re: Storing internet > Ziggo Hoogezand e.o.

Ongelezen bericht door Ziggo-webteam_Alex »

Hallo allen,

Aangezien een groot aantal van jullie nog steeds met problemen zitten zou ik graag willen weten in welke mate het nog aanwezig is.

Zouden jullie de volgende gegevens via een Privé bericht naar mij toe willen sturen?

Naam:
Postcode en huisnummer:
Mac adres modem: (Als je deze niet weet is postcode en huisnummer ook voldoende).

· Internet: Wegvallend, niet werkend en/of traag internet
· Telefoon: Wegvallende telefonie en/of geluidsproblemen
· Interactieve tv /video on demand: Blokken in de streams. Netwerkfouten.

Alvast bedankt,
Ziggo webteam Alex

agoNITE
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 nov 2011 16:55

Re: Storing internet > Ziggo Hoogezand e.o.

Ongelezen bericht door agoNITE »

Ziggo-webteam_Alex schreef:Hallo allen,

Aangezien een groot aantal van jullie nog steeds met problemen zitten zou ik graag willen weten in welke mate het nog aanwezig is.

Zouden jullie de volgende gegevens via een Privé bericht naar mij toe willen sturen?

Naam:
Postcode en huisnummer:
Mac adres modem: (Als je deze niet weet is postcode en huisnummer ook voldoende).

· Internet: Wegvallend, niet werkend en/of traag internet
· Telefoon: Wegvallende telefonie en/of geluidsproblemen
· Interactieve tv /video on demand: Blokken in de streams. Netwerkfouten.

Alvast bedankt,
Ziggo webteam Alex
Hoi Alex,

Ik heb vorige week woensdag/donderdag ook nog doorgegeven wat ik allemaal ervaar. Enige wat niet gevraagd werd is mijn MAC-adres.

Wat is de reden dat ik nu nogmaals door moet geven wat voor problemen ik ervaar? Ik wil best helpen hoor, maar dit zou de 4e keer zijn dat ik doorgeef dat elke 8~10 minuten mijn internet/telefonie wegvalt.

Iemand op http://www.tweakers.net heeft gekeken wat voor meldingen zijn PC gaf tijdens het wegvallen van de verbinding. Elke keer kreeg hij de melding dat de DNS niet bereikbaar was (Name resolution for the name [steeds verschillende sites] timed out after none of the configured DNS servers responded.)

Ik heb bovenstaande zelf ook gechecked op mijn PC en krijg elke keer dezelfde foutmelding te zien.

Vanavond zal ik je de gevraagde gegevens per PB doen toekomen.

pretorian83
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 nov 2011 15:37

Re: Storing internet > Ziggo Hoogezand e.o.

Ongelezen bericht door pretorian83 »

Beste Alex,

De problemen zijn inmiddels na meer dan 10x bellen toch wel bij jullie bekend?! De storing is gedurende deze periode nog nooit verholpen en er zijn meer dan voldoende meldingen geplaatst op de verschillende media.

Ik krijg op dit moment meer de indruk dat jullie door dergelijke reacties op dit forum tijd aan het 'winnen' zijn om te voorkomen dat mensen ongeduldig raken. Ik kan je inmiddels vertellen dat ik aardig ongeduldig raak, mede omdat er totaal GEEN inzicht wordt gegeven in de tijd die nog nodig lijkt te zijn om de storing op te lossen. Wanneer gaan we nu echt actie ondernemen?

Zoals door agoNITE aangegeven zijn we allemaal bereid om mee te helpen om deze storing op te lossen, maar telkens vragen naar wat voor hinder wij ondervinden lijkt me geen oplossing.

Charlie1309
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 nov 2011 10:35

Re: Storing internet > Ziggo Hoogezand e.o.

Ongelezen bericht door Charlie1309 »

Storing betreft niet alleen het Noorden.
Ik woon in Houten en ben in september 2011 (helaas) overgestapt op Ziggo 3-in-1. Het heeft sindsdien nog geen dag normaal gefunctioneerd. Continu wegvallen en resetten van het modem. Verbinding weg, telefoongesprek bruut afgebroken.
Ik heb inmiddels al 3x een monteur op bezoek gehad, het modem is al vervangen, de wandcontactdoos is vervangen, zelfs de connector in de kast in de straat is vervangen. En nog steeds minimaal 9x per dag uitval, uiteraard alleen gemeten op de tijdstippen dat we thuis zijn. Het enige dat nog kan worden vervangen is het kabelnet van Ziggo zelf.
Vandaag (28-11-2011) ook weer elk uur een spontane ongevraagde reset van het modem.
Volgens mij is het hele kabelnet van Ziggo nog niet ingericht voor snel Internet (TV heb ik nooit last). Als het Internet het doet, kom ik met mijn 120Mb verbinding niet boven de 25Mb uit (???).
Toen ik een 3-in-1 privé aansluiting had, moest ik 2,5 week op een monteur wachten. Ben toen op 3-in-1 zakelijk overgegaan (ik ben ZZP-er en werk regelmatig thuis) met de keiharde belofte dat binnen 2 dagen monteur langs komt. Niet waargemaakt, planning monteur duurt minimaal 1 week (met spoedje).
Zegt iets over de omvang van de problermen bij Ziggo, lijkt me.
Hoe lang kan Ziggo nog zijn kop in het zand steken met al deze meldingen in het land?
Ik ga op zoek naar een andere provider, ik ben er helemaal klaar mee en ik heb niet de indruk dat dit op korte termijn nog goed gaat komen.

pretorian83
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 nov 2011 15:37

Re: Storing internet > Ziggo Hoogezand e.o.

Ongelezen bericht door pretorian83 »

Charlie1309,

Bedankt voor je reactie! Zijn er meer personen in jouw woonomgeving die dezelfde klachten hebben? Dit topic is gebaseerd op een algemene storing in de omgeving van Hoogezand-Sappemeer. Indien er meer mensen klachten hebben uit je woonomgeving lijkt het me zinvol om dat hier te vermelden.

Met betrekking tot je 120 MB internet snelheid; Zelf ondervind ik ook met regelmaat dat mijn verbinding vele malen langzamer is dan wat ik zou moeten ontvangen. Dit is natuurlijk erg vervelend, maar hierdoor kan ik nog wel internetten en mijn werkzaamheden uitvoeren. Nu valt mijn internet om de paar minuten helemaal weg en als de 'time out' te lang duurt herstart zelfs de modem.

Ziggo-webteam_Alex
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 jun 2010 15:36

Re: Storing internet > Ziggo Hoogezand e.o.

Ongelezen bericht door Ziggo-webteam_Alex »

@pretorian83

Ik begrijp je frustratie, echter willen wij iedere keer wanneer er wat wordt aangepast/ vervangen graag weten welke problemen onze klanten dan ondervinden. Helaas is het probleem in Hoogezand en omstreken niet zo makkelijk op te lossen.

@ Charlie1309

Graag ontvang ik ook jou gegeven en wat pretorian83 ook al aangeeft zijn er meer mensen in jou omgeving die dezelfde problemen ondervinden?

Alvast bedankt,
Ziggo Alex webteam

Gesloten