LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Surfen en Bellen in 1 pakket (geen dubbele kosten)

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
fmp_dijk
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jul 2006 12:10

Surfen en Bellen in 1 pakket (geen dubbele kosten)

Ongelezen bericht door fmp_dijk »

Hallo allemaal,

Sinds kort ben ik op zoek naar een nieuw abbonnement voor internetten. Momenteel maak ik alweer 2 jaar gebruik van Wanadoo Lite (inmiddels Orange) met volle tevredenheid. Ik heb in die 2 jaar nog nooit een storing gehad en kan ik met prima resultaten surfen over het net. Echter hik ik al sinds die 2 jaar tegen het feit aan dat ik voor mijn ADSL lijntje naast de abbokosten van wanadoo ook een KPN gedeelte moet betalen. Weliswaar heb ik een belbudget abbo hiervoor genomen, maar al met al betaal ik gemiddeld (er wordt soms gebeld met dat belbudget abbonnement) 45 euro p.m. voor dit alles (dus wanadoo+kpn). Ik heb nu ook nog een orange mobiel abbonement van 32,50 p.m. , maar die gaat eruit per oktober omdat ik dan ga bellen met mobiel van het werk :lol:
Nu ik op internet aan het zoeken ben geslagen kom ik een aantal aanbiedingen tegen, waaronder de volgende die mijn interesse hebben gewekt:

Het Net Surfen en Bellen ( Snelsurfen + Bellen) a 34,95 p.m.
UPC Internet en Bellen (Chello light + Bellen) a 32,95 p.m.
Het liefst zou ik Orange Family willen nemen, maar deze is niet beschikbaar in mijn woonplaats :cry:

Mijn vraag is dus; waar doe ik verstandig aan en wie heeft met bovengenoemde paketten al enige ervaring?

Ik lees niet altijd even goede berichten over zowel Chello als HetNet, dus misschien moet ik gewoon nog een jaartje wachten totdat alle kinderziektes er echt uit zijn?

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: Surfen en Bellen in 1 pakket (geen dubbele kosten)

Ongelezen bericht door boebele »

Ik heb geen ervaring met dat soort pakketten, maar zit er net als jij wel over te denken om een pakket te nemen. Ik ben alleen bang dat ik net zoveel gedoe krijg daarmee als veel mensen hier. Het is natuurlijk nog redelijk nieuw en internetbellen kent veel kinderziektes.

Ik heb daarom voor mezelf besloten dat ik voorlopig met Voipbuster en skype bel. Dat is goedkoper dan met de KPN bellen (ik heb ook een belbudgetabbo) en zelfs voordeliger dan zo'n compleet pakket. Met voipbuster bel je gratis naar vaste nummers. De kwaliteit is alleen niet zo goed heb ik gemerkt :?

In januari verloopt mijn mobiele abonnement; ik betaal nu nog 20 euro p/m en ga daar ook vaak overheen, maar dan ben ik van plan om een sim-only te nemen van hooguit 7,50 euro. Ik betaal voor mijn internetaansluiting 23 euro p/m en 10 euro aan de KPN voor mijn belbudget. Met die 20 euro die ik nu nog aan mijn mobiel betaal kom ik dan op 53 euro p/m, echt veel :cry:

passiepas
Berichten: 43
Lid geworden op: 07 jul 2006 21:22

Re: Surfen en Bellen in 1 pakket (geen dubbele kosten)

Ongelezen bericht door passiepas »

Hallo

Ga eens kijken bij KPN op deze site

http://www.kpn.com/kpn/show/id=1210935

Daar heb je een alles in 1 abonnement adsl/internet telefonie kosten 34,95.

2 ooms van mij hebben dat pakket en het bevalt hun heel erg goed het is maar een tip ben benieuwd wat je keuze gaat worden.

Groeten Pascal

fmp_dijk
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jul 2006 12:10

Re: Surfen en Bellen in 1 pakket (geen dubbele kosten)

Ongelezen bericht door fmp_dijk »

He passiepas,

het aanbod van 34,95 van KPN (internet en bellen) is niet echt een upgrade....ik heb nu wanadoo met een snelheid van bijna 3mb, terwijl deze vanKPN 1,5 mb is....KPN blijft toch aan de dure kant met haar paketten...alhoewel er met KPN niets mis is, want de performance is altijd ok.
De prioriteit blijft toch bij het internetten liggen, het bellen vindt ik niet zo heel belangrijk maar het zou verdomd makkelijk zijn als dit inbegrepen is bij mn internetabbo.
In ieder geval thnx voor je melding!! ik laat je nog wel weten wat het gaat worden

loco-motief
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jul 2006 16:15

Re: Surfen en Bellen in 1 pakket (geen dubbele kosten)

Ongelezen bericht door loco-motief »

Als u de pc praktisch altijd aan heeft staan is het bellen via voipbuster misschien wel een idee is gratis naar vaste nummers en met de juiste headset of voiptelefoon erg goede kwaliteit.

Dan kunt u wachten tot het orange pakket wat u wilt hebben voor u beschikbaar is wat waarschijnlijk niet al te lang zal duren als u al een pakket van hun afneemt
.
Mocht het niet zo zijn dat uw pc veel aanstaat is het inderdaad beter te kijken voor een ander pakket de techniek is redelijk ontwikkeld en de telefoonlijnen liggen er op dit moment maar zelden uit .

Mocht u wel besluiten om over te gaan raad ik u wel aan et programma voipbuster te instaleren mocht de telefoonlijn er wel een keer uitliggen kunt u toch nog bellen .

Welk pakket u moet nemen ga ik niet zeggen de een vind kpn goed de ander upc zoek de consumentensites af over klachtenstatistieken en maak een keuze aan de hand daarvan heeft u de meeste kans op een goede keus.

Gesloten