LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Mobile Online - Niet instaat verbinding te herstellen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
k.vanderstam
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2013 21:53

T-Mobile Online - Niet instaat verbinding te herstellen

Ongelezen bericht door k.vanderstam »

Wij hebben een T-Mobile Online flut abonnement voor internet. We hebben al eerder willen overstappen, of ons abbo willen upgraden, maar dit was niet mogelijk.

Ook aan het begin van het contract waren er al problemen. De eerste week hebben we geen internet gehad, omdat een jongeman aan de telefoon ons verkeerd heeft uitgelegd hoe alles in elkaar gezet moet worden. Maar goed, dat terzijde uiteindelijk werkte internet wel gewoon.

Vrijdag 22 februari is bij ons internet uit gevallen zonder enige reden. 's ochtends deed deze het, 's avonds was er niks meer van over. Ik heb gelijk met de helpdesk gebeld, samen met deze hebben we meerdere keren de modem gereset zonder resultaat. De man kon niks voor me doen, maar hij zou een melding maken en maandag zouden we een telefoontje terug krijgen.

Maandag was verstreken en we hadden nog steeds geen internet, en ook geen telefoontje gehad. Dus dinsdag besloot ik zelf te bellen. Wat bleek? Ze wisten nog steeds niet wat er aan de hand was, maar er was wederom een melding gemaakt en het zou doorgegeven worden aan het bedrijf dat mijn postcodegebied beheerde. En wederom werd er belooft dat we gebeld zouden worden de volgende dag.

Eind woensdag waren we nog steeds niet gebeld. Op dit moment heb ik al veel bestanden voor mijn studie niet kunnen downloaden en heeft mijn vriend enkele online werkzaamheden voor zijn werk niet kunnen doen. Dus woensdag besloot ik hen weer te bellen. Ze waren in de wijkcentrale geweest maar daar was niets te zien. Verder geen contact meer gehad.

Donderdag nogsteeds geen nieuws. Dus ik bel wederom met Online, maar nogsteeds konden ze niks goed beloven. Maar ik heb gelukkig wel veel sorry's gehad, maar hier heb ik natuurlijk niets aan. Door Baas BV zou ik gebeld worden voor een afspraak dat een monteur bij ons thuis langs kon komen. Prima. Echter bij ons thuis was niks mis, want mijn schoonvader die kabelmonteur is heeft alle kabels in huis gecheckt en hier was niks op aan te merken.

Baas BV belde, en dinsdag ochtend 5 maart tussen 8.00 en 10.00 zou een monteur langs komen. Ik ben netjes optijd opgestaan en zat om 8.00 vol afwachting te wachten. Om 8.30 kreeg ik een telefoontje van de betreffende monteur en die was nu bij de wijkcentrale. Bleek dat er dus toch iets niet klopte bij de wijkcentrale, want de poort die was defect. Dit kon hij niet repareren want dat moest in samenwerking met Online, dus wanneer dit opgelost zou zijn dat wist niemand.

Op dit punt ben ik er goed klaar mee. Het kost ze twee keer om achter een fout in de centrale te komen. Ze kunnen me geen tussentijdse oplossing bieden. En inmiddels loop ik een week achter met mijn studie, en heeft mijn vriend waarschuwingen gehad op zijn werk.

Later die dinsdag wordt ik gebeld door iemand, of die bij Baas BV hoorde of bij Online dat is mij de vraag, beiden ontkennen gebeld te hebben, en de dame die ik aan de telefoon had melde geen bedrijf. Ze had te vertellen dat vrijdag aanstaande de internet verbinding herstelt zou worden en dat de poort vervangen zou worden op diezelfde dag. Mocht dit niet gebeuren, of mochten er veranderingen zijn, dan zou ik uiteraard een belletje krijgen.

Vrijdag ochtend, inmiddels alweer 8 maart 2013, 2 weken na de uitval van het internet, voelen we ons al achterdochtig. We hebben er geen goed gevoel over, dus we besluiten wederom Online te bellen over de stand van zaken. Dan gebeurt het volgende:

- Telefoontje 1: Ik leg mijn verhaal uit, leg nadruk op de urgentie van het probleem, etc. etc. Dan verteld de jongeman dat de vervanging helemaal niet gepland staat voor 8 maart maar voor 11 maart, volgende week maandag. Dit gaat er bij mij niet in en ik zeg, misschien met stemverheffing, dat dit niet gaat gebeuren maar dat het vandaag gaat gebeuren. Ik word opgehangen

- Telefoontje 2: Ik kom net door het keuzemenu en wordt gelijk opgehangen

- Telefoontje 3: ik krijg een andere jongeman aan de telefoon. Vertel wederom het verhaal, vertel dat ik absoluut niet kan wachten tot 11 maart, en het enige wat ik krijg is een excuses, dat ze er een melding van maken en dat ze er urgentie bij zetten, meer kan hij uiteraard niet doen. En wederom werd ik midden in het telefoongesprek opgehangen.

Dit was vandaag en ik ben er nu goed klaar mee. Ik kan helemaal niks meer, ik heb in totaal al 63 belminuten met online gemaakt, €15,00 aan internet kosten voor mijn telefoon uit gebrek, en ondertussen ben ik nog geen stap dichter bij internet.

Telkens worden er dingen beloofd, en gezegd, die niet waar blijken te zijn. Ik word aan het lijntje gehouden, en word grof gezegd gewoon genaaid.

Ik heb al eerder mijn abbonement willen beeindigen, heb dit ook in een telefoongesprek genoemd, maar dit was niet mogelijk want ik heb een 2-jarig contract waarvan 1 jaar verplicht.

Maar Online houdt zich niet aan de afspraken, en het loopt niet netjes. Ik ben er klaar mee, ik wil niet verder met Online.

Heeft iemand tips over welke stappen ik kan ondernemen?

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: T-Mobile Online - Niet instaat verbinding te herstellen

Ongelezen bericht door devious »

te ondernemen stappen:

rustig blijven...en dat is moeilijk. Toch weer bellen naar Online en uitleggen dat je een terechte klacht hebt en dat je daarom zeer graag met iemand van de Klachtenafdeling wilt spreken.
En ook je factuur van je telefoon-provider afwachten, want die heb je nodig als je nog een vergoeding wenst voor het bellen naar ...

Overigens is het technisch onmogelijk om de poort zomaar even te vervangen, het is echt een hele opgave om een zogenaamde "sip-mig" uit te voeren. En na het werk moet het nog gechecked worden en dat kan inderdaad erg lang duren bij elkaar.

Bellen, rustig blijven, en hopen op wat compassie en medewerking. Je hebt er niet eerder verbinding door en ook je contract mag je niet eerder opzeggen. Maar er kan wel wat gecompenseerd worden.

Succes

miss-badeend
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 mar 2013 19:47

Re: T-Mobile Online - Niet instaat verbinding te herstellen

Ongelezen bericht door miss-badeend »

Heey,

Hier ook problemen met Online!
In het begin bij aansluiting al dat de verbinding niet tot gang gebracht kon worden, maar dat bleek een fout in mijn woning.

Daarna ging ik verhuizen (2 straten verderop) zijn er 2keer verhuiskosten in rekening gebracht en de verbinding niet verhuist. Wel mijn oude adres afgesloten, maar niet het nieuwe adres aangesloten.
Na vele telefoontjes was het eindelijk gelukt! Voor 1 week! Daarna was ik weer afgesloten....

Er was ergens een fout gemaakt, maar hoe of wat is niet duidelijk geworden. Inmiddels 1,5 maand later had ik weer internet.

Maar de verbinding valt steeds weg, of is zo super traag dat je de pc het raam uit wil gooien.
Heel vaak contact gehad, maar gezien t-mobile de telefoonmast hier in de regio zou gaan maken (deze is kapot) maar de werkzaamheden worden al 6 maanden uitgesteld, kan ik amper bellen. Dus doe het per mail. Dat is bij Online niet/amper mogelijk.

We hebben alle documenten naar hun toegestuurd, dat de verbinding die wij halen tussen de 1 en 11 Mbps zit, terwijl ik betaal voor 20Mpbs en andere providers volgens berekening wel rond de 20Mbps zitten. Is er een fout bij Online.

Ook ik wil dus van mijn contract af. Heb een 2 jarig contract via t-mobile afgesloten bij Online, en over een maand zit mijn 1e jaar erop. Dan vervalt dus mijn korting en moet ik de volle 25euro per maand gaan betalen. Daar ben ik het dus niet mee eens en ik wil ook per direct van hun af.

Zij blijven maar volhouden dat ze een schappelijke termijn moeten krijgen om zaken af te handelen, terwijl ze dus nou al vanaf augustus 2012 bezig zijn om mijn verbinding te herstellen.

Ik heb ze dan ook al meerdere malen ingebreke gesteld, maar helaas werkt dat bij hun dus niet!

In de mail maken ze het helemaal bont en geven aan dat ze geen storing op mijn netwerk kunnen vinden, terwijl wanneer ik bel de beste mannen wel een storing zien, en niet weten hoe dat te moeten oplossen.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: T-Mobile Online - Niet instaat verbinding te herstellen

Ongelezen bericht door devious »

lol

ik werk niet voor Online, maar krijg het gevoel dat er mensen zijn die dat wel denken..

Bel naar je provider en vraag naar iemand van het Klachtenteam. Die hebben ze bij Online. Dat is namelijk een voorwaarde van de Geschillencommissie. Gewoon bellen en vragen: "verbind mij aub door met iemand van de Klachten-afdeling" oid. Dus niet zoals ik door de telefoon brullen, want ìk kan nooit rustig blijven als er problemen zijn met mijn provider.

Dan krijgt je probleem een hogere prio en is het eerder opgelost. Ook kun je dan rustig vragen om een compensatie: niet meer dan normaal. Succes!

peter1953
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 dec 2007 13:20

Re: T-Mobile Online - Niet instaat verbinding te herstellen

Ongelezen bericht door peter1953 »

Ik zou gewoon bellen en dan zeggen dat je een abonnement wilt.
Dan zijn ze heel vriendelijk.
Je vraagt dan wat het kost een abonnement wat werkt.
Je betaald daar ook voor.
En anders gewoon opzeggen.
Dar recht heb je als zij de dienst waar je voor betaald niet leveren.
Heb ik gedaan met T-Mobile.

Edrick
Berichten: 115
Lid geworden op: 29 jan 2013 12:40

Re: T-Mobile Online - Niet instaat verbinding te herstellen

Ongelezen bericht door Edrick »

k.vanderstam schreef: Heeft iemand tips over welke stappen ik kan ondernemen?
Ja. Neem een zakelijk abonnement. Dan heb je recht van spreken als je vriend zijn werk niet kan doen.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: T-Mobile Online - Niet instaat verbinding te herstellen

Ongelezen bericht door devious »

Niet elke ISP heeft een zakelijke abo's. Bovendien is ook met een zakelijk abo niet alles gegarandeerd tenzij je financieel over de brug wilt komen...

Edrick
Berichten: 115
Lid geworden op: 29 jan 2013 12:40

Re: T-Mobile Online - Niet instaat verbinding te herstellen

Ongelezen bericht door Edrick »

devious schreef:Niet elke ISP heeft een zakelijke abo's. Bovendien is ook met een zakelijk abo niet alles gegarandeerd tenzij je financieel over de brug wilt komen...
Dan moet je er 1 zoeken en nemen die het wel heeft. Als gewone gebruiker heb je geen recht van klagen omdat je je werk niet kan doen.

miss-badeend
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 mar 2013 19:47

Re: T-Mobile Online - Niet instaat verbinding te herstellen

Ongelezen bericht door miss-badeend »

Nou ben ik al een hele tijd bezig om mijn contract te ontbinden, daar ik hun ingebreke stel wegens het niet nakomen van de afspraken uit de overeenkomst.
Helaas willen ze tot op heden geen gehoor geven aan mijn verzoek, daar hun een redelijke termijn willen om iets op te lossen. Ik heb ze al diverse termijnen gegeven (klachten lopen per augustus 2012) maar tot op heden vinden zij wellicht dat ze nog niet lang genoeg de tijd hebben gehad, hoeveel tijd ze nog nodig zijn kunnen ze ook niet geven :S

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: T-Mobile Online - Niet instaat verbinding te herstellen

Ongelezen bericht door devious »

zoals ik al zei: Bellen en vragen om doorverbonden te worden naar het Klachten-dinges. Hier posten heeft geen nut. Online heeft geen echt webcare team.

Gesloten