LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Te trage internet UPC

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Nebilem

Te trage internet UPC

Ongelezen bericht door Nebilem »

Hallo,

Ik heb sinds 2 maanden een abonnement van UPC internet Fiber Power. Ze zeggen dat fiber power sneller is dan adsl maar daar ben ik het totaal niet mee eens. Ik had hier voorheen een abo van online 20mb en ik haalde draadloos 12 mb. Nu hoor ik 25 mb te halen maar ik haal niet eens 6 mb. Ik bel upc om uitleg te vragen maar ze zeggen dat ze die snelheid niet kunnen garanderen en willen niet eens een monteur of iets dergelijke sturen. Ik betaal nu dus extra geld en ik krijg minder internet kan dit zomaar wat UPC doet? Ik haal dus maximaal 6 mb en heb nog nooit een hoger internetsnelheid gehaald met UPC. 6 mb is niet eens een kwart van wat ze beloven.

Henri42

Re: Te trage internet UPC

Ongelezen bericht door Henri42 »

opzeggen dan maar die hap.

Je kunt de snelheidstest doen, ik kwam op 19,6 mb uit ipv 25 mb, deze laatste waarde krijg ik gratis :) :idea:

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je vraagt of de oude terug kan wegens hogere snelheid tegen lagere kosten en meld ook gelijk dat je het hier geplaatst hebt want dan is er vaak wel iets mogelijk want ze willen geen via Google te vinden anti reclame....

Nebilem

De snelheidstest heb ik natuurlijk allang gedaan via d site van UPC zelf. Maar ik kan niet van mn contract af. IK heb gister UPC gebeld naar de verkoopafdeling en gezegd dat ik alleen wifi ga gebruiken en wat de maximale afwijking mag zijn. Zij zeggen maximaal tussen 5 en 8mb. En ze zeggen dat ze een speciale afdeling hebben die dan zulke problemen oplost maar met die van mij wilt die afdeling niets doen.

quantas01

Ongelezen bericht door quantas01 »

Je max haalbare snelheid wordt berekend op bedraad en niet draadloos.

Buiten dat is er altijd nog een storingsfactor met draadloos o.a. aluminium kozijnen etc etc.
En vergeet de draadloze apparatuur niet, een sweex is geen kwaliteit om een vb te noemen

Nebilem

Ik heb inderdaad aluminium kozijnen thuis. Dan wordt het in oktober toch UPC opzeggen. IK heb internet, telefonie en televisie maar dan zeg ik die zooi in een keer op. Heb ook constant storingen had vanochtend weer een aantal uren geen internet. Van het weekend ook een paar uur storing gehad.

Zo'n spijt dat ik het heb genomen mn maandelijkse kosten zijn alleen hoger want bij mn andere provider was telefonie ook goedkoper.

quantas01

Die aluminium kozijnen storen bij een andere provider net zo hard hoor.

Dus 3 opties heb je

1 opstappen
2 via powerplugs of draad gaan internetten
3 goede router kopen 300mbps van bv Linksys kost je wel wat meer maar ook met aluminium nog goed bereik.

Nebilem

Kan ik dan opstappen? Zij zeggen van niet omdat ze zowieso geen garanties geven.

quantas01

Op draadloos geeft geen enkele provider garanties.

Dus mijn advies via de utp kabel werken of een goede router kopen.

Hasjroker1

Ongelezen bericht door Hasjroker1 »

Betste Nebilem,

UPC kan niet voldoende bandbreedte inkopen om jou van een snelle internetverbinding te voorzien waarvoor je betaald. Reclames zijn vaak misleidend en helaas trappen daar veel mensen in. Hier in deze wijk regent het ook klachten. Mijn buren hebben ook UPC en hebben constant last van uitval en een trage verbinding. Ze hangen sinds kort aan mijn netwerk en zijn nu zeer tevreden. Als hun jaar abbo om is zeggen ze het op en stappen ze over naar XS4ALL. Je zit er helaas een half jaar aan vast. UPC is nog steeds een bedrijf wat staat op de rand van de afgrond. Ik hoop dat ze het ooit eens leren, want dit schiet echt niet op. Het is altijd de schuld van de gebruiken ook al ligt het bij hun. Jammer maar waar.

Sterkte A.

sandra56

Ongelezen bericht door sandra56 »

Hasjroker1 schreef:Betste Nebilem,

UPC is nog steeds een bedrijf wat staat op de rand van de afgrond. Ik hoop dat ze het ooit eens leren, want dit schiet echt niet op. Het is altijd de schuld van de gebruiken ook al ligt het bij hun. Jammer maar waar.

Sterkte A.

IK ben het helemaal eens met je!
Daarom heb ik al mijn diensten bij upc opgezegd!
Op dit moment heb ik dankzij upc te maken met een deurwaarder , omdat ik volgens upc een achterstand in mijn betalingen zou hebben :? , terwijl ik wel kan bewijzen dat dat niet zo is.
Mijn 45€ borg wilt upc niet terug storten, daarom ga ik ook graag met mijn advocaat met upc mee naar de rechter :twisted:

RADonker

Ongelezen bericht door RADonker »

Hoe betrouwbaar zijn al die speedtest op internet? Als ik mijn snelheid test op sites als UPC , Speedtest.net of een andere site haal ik tussen de 10mb/s en de 100ms/s. Ik heb een adsl lijn tot 20mb/s bij Tele2. Deze waardes kunnen helemaal niet en toch krijg ik deze uitslag door. Vandaag heb ik het nog getest op de site van UPC en ik krijg een snelheid uitslag door van 102mb/s of dat ik een fiber abonnement heb. Ik heb geen vertrouwen in al die test sites en hun verschillende uitslagen. Hoe weet je welke uitslag klopt.

Smitsmannetje

Ongelezen bericht door Smitsmannetje »

Wellicht heb je hier wat aan: (Bron: http://www.chelloo.com)

Ik haal de beloofde Fiber Power snelheid niet.
Laatste wijziging was op Woensdag 15 Juli 2009 18:04

Met UPC Fiber Power kun je tegenwoordig snelheden halen van 30 Mbps tot wel 120 Mbps! Dit zijn echter snelheden waarbij de bottleneck vaak aan de kant van de gebruiker zit. Vanaf 30 Mbps beginnen de componenten thuis steeds vaker de vertragende factor te worden. Omdat er nogal wat misverstanden zijn hebben we hier een checklist gemaakt. Heb je problemen met je snelheid? Loop dan eerst eens deze lijst na.

--------------------------------------------------------------------------------

1.) Snelheidsaanduiding
Er bestaat veel verwarring over de snelheidsaanduiding.
Voorbeeld: Fiber Power 60 = 60 Mb (Mega bit)
Echter, in veel download programma's wordt dit aangeduid in Mega Bytes (let op de hoofdletter B).
8 bits is 1 Byte, dus 60 Mb = 60/8 = 7,5 MB
Voor het gemak delen we bits vaak door 10 om bytes te krijgen.
Dus 60 Mb (Mega bit) is ongeveer 6 MB (Mega Byte)

2.) Test methoden
Om te constateren of je nu wel of niet de beloofde snelheid haalt zul je een aantal tests moeten doen.
Hieronder staan een aantal betrouwbare tests. Probeer wel meerdere verschillende testen te doen om een goed beeld te krijgen.

•UPC's speedtest
http://www.upc.nl/internet/snel_internet/speedtest/
•Chelloo.com's speedtest
http://www.chelloo.com/speedtest.html
•Speedtest.net
http://www.speedtest.net/
•Maak gebruik van diverse 100mb.bin of 1000mb.bin test bestanden van verschillende sites:
◦Multikabel (100mb.bin)
http://ns0.multikabel.net/100mb.nul
◦ProServe (100mb.bin)
http://www.proserve.nl/100mb.bin
◦ProServe (1000mb.bin)
http://www.proserve.nl/1000mb.bin
Bekijk ook eens of je geen 'packetloss' hebt en of de ping tijden gemiddeld 10 ms of lager zijn:
Vanuit een commandpromt : ping -t http://www.chelloo.com (laat dit een paar minuten lopen en kijk of er geen pings worden gemist)

Het testen van de snelheid via bijvoorbeeld Usenet is een heel ander verhaal. Dit komt omdat UPC op bepaalde momenten van de dag het usenet verkeer 'knijpt'. Daar zijn ook wel weer oplossingen voor. Zie voor meer informatie over dit onderwerp 'UPC knijpt dataverkeer nieuwsservers'
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=30511.0

3.) COAX bekabeling
Het is belangrijk dat je gebruik maakt van goede splitters en coaxbekabeling. Zeker met Fiber Power, waarbij vaak 2 modems worden gebruikt worden vaak ook 2 splitters gebruikt. Hierdoor zal het signaal verzakken.
Heb je 1 kabelmodem:
Gebruik dan een goede (bv. hirschmann) 2 weg splitter om het signaal bij binnenkomst (WCD) de splitten naar je kabelmodem en naar je TV('s).
Heb je 2 kabelmodems:
Gebruik dan bij voorkeur een kwaliteits 3-weg splitter.
Je kunt eventueel een versterker gebruiken die je voor de splitter plaatst, maar zorg dan dat deze retourgeschikt is.

4.) Windows XP
Gebruik je Windows XP in combinatie met Fiber Power? Dan moet je besturingssysteem worden aangepast om de hoge snelheid aan te kunnen. Dit gaat pas spelen bij Fiber Power 60 / 90 / 120.
Gebruik hiervoor de Fiber Power Optimizer.
http://www.upc.nl/internet/snel_interne ... optimizer/
Dit is niet nodig voor Vista en andere besturingssystemen.

5.) Routers
Een fout die te vaak wordt gemaakt is: 'Ik heb een dure router die 300 Mbps aankan volgens de verkoper dus daar ligt het niet aan. Ik haal de beloofde internet snelheid niet. Dit ligt dus aan UPC!'
Wat belangrijk is voor een router is: Wat is de WAN<>LAN throughput? Dit wordt helaas zelden gespecificeerd op de doos. Dit is namelijk de snelheid die de router aan kan van internet naar je interne (bekabelde) netwerk.
Een router kan best 1Gbit/s zijn, maar nogsteeds een beroerde WAN<>LAN throughput hebben.
De makkelijkste manier om dit te testen? Kijk of je zonder router wel de juiste snelheid haalt. Zo ja, dan weet je dat het aan je router ligt.
TIP 1: Sommige routers beschikken over IPS (Intruder Protection). Dit is zeer CPU intensief. Op hoge snelheden kan een gemiddelde router dit vaak niet goed verwerken. Het uitzetten van deze optie kan voor veel meer snelheid zorgen.
TIP 2: Op Smallnetbuilder(http://www.smallnetbuilder.com/componen ... Itemid,189)kun je de daadwerkelijke throughput van veel routers zien.

6.) Draadloos
Draadloos en hoge snelheden gaan over het algemeen niet goed samen. Draadloos is prima om webpagina's te bezoeken en te emailen. Indien je het uiterste uit je verbinding wilt halen en veel download zul je echt via een bedraad netwerk moeten werken. Net als de stap hiervoor, dat er wordt geadverteerd dat een router 300 Mbps aankan wil niet zeggen dat je die snelheid ook zult halen. Daarvoor is draadloos afhankelijk vele componenten in je omgeving.

7.) Netwerkkaarten en kabels
We hebben het al een aantal keer voorbij zien komen. Iemand heeft Fiber Power 60 Mbps, en haalt maar 10 Mbps. Uiteraard is UPC de schuldige volgens de gebruiker, want hij heeft een nieuwe PC, geen router en goede netwerkkabels: Blijkt dat de netwerkkaart stond ingesteld op 10 Mbps.
Zorg er dus voor dat je goede netwerkkaarten gebruikt die minimaal 100 Mbps aan kunnen, en liefst 1000 Mbps (zeker in geval van Fiber Power 120). In windows kun je de kaart ook softwarematig instellen. Controleer dus of de kaart goed staat ingesteld. Daarnaast is goede netwerkbekabeling vanzelfsprekend. Het komt een enkele keer voor dat er iets mis is met de netwerkkabels, je kan dan best verbinding hebben, maar door de vele fouten haal je lage snelheden.

8.) Antivirus & Firewall software
Heb je nogsteeds lage snelheden dan kun je ook eens proberen je antivirus en/of firewall software tijdelijk uit te zetten. Er zijn pakketten in omloop die bij hoge snelheden zeer vertragend kunnen werken.

Indien je na het volgen van al deze stappen nogsteeds niet de beloofde snelheid haalt dan zul je contact op moeten nemen met UPC. Het belangrijkste is dan dat je je PC rechtstreeks op het kabelmodem hebt aangesloten, en antivirus/firewall software uitstaat. Dit zijn namelijk de standaard vragen van UPC. UPC zal dan moeten gaan kijken of je kabelmodem wel de juiste signaalsterktes haalt, of dat er misschien een probleem in de wijk is

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

Algemeen Bericht van de Consumentenbond in de landelijke dagbladen::::::

De meeste internet-aanbieders maken de beloftes over downloadsnelheid niet waar. Alle grote ADSL-providers halen nauwelijks de helft van de beloofde snelheid :x , zegt de Consumentenbond.
Volgens de bond doen de kabelbedrijven het een stuk beter. Zo haalt Ziggo 80% van de beloofde downloadsnelheid en UPC 62%.Als je de echte download-snelheid afzet tegen de prijs, zijn XS4ALL en KPN duur, terwijl UPC het goedkoopst is. :D
In het onderzoek van de Consumentenbond geven klanten ook een cijfer voor de kwaliteit van de verbinding, het aantal storingen en de service. Alle aanbieders scoren op die punten een voldoende
:)

annytheo

Ongelezen bericht door annytheo »

Ook ik ben overgestapt van het net naar upc.
Ik heb een abonoment televisie,internet en bellen.
Er is een monteur gekomen en die heeft alles aangesloten.
Ik zelf moest weg en toen ik terug kwam zij mijn vrouw dat de computer nog steeds aan het opstarten was.
Wat ik ook deed,geen internet.
Gebeld en na 25 minuten verbinding,het probleem kon men niet oplossen en na
45 min werd er een andere afspraak gemaakt voor een monteur.
Het was toen meteen verholpen en ik dacht snel te kunnen internetten.
Helaas nu na 4 maanden heb ik maar 15.mb/sec uplood snelheid terwijl ik betaal voor 30 mb/sec ,en ik ben hierover nooit geinformeerd.
Waarom geeft men iemand die men 30 mb/sec beloofd niet 60 mb/sec,dan komt men wel aan de beloofde 30 mb/sec
Ik hebin totaaql al enkele uren gebeld met upc en ben niet tevreden.
Helaas zit ik er nog 9 maanden aan vast en zal ik dan snel opzeggen.
T.M. Wijchen

Jos56

Ongelezen bericht door Jos56 »

annytheo schreef:Ook ik ben overgestapt van het net naar upc.
Ik heb een abonoment televisie,internet en bellen.
Er is een monteur gekomen en die heeft alles aangesloten.
Ik zelf moest weg en toen ik terug kwam zij mijn vrouw dat de computer nog steeds aan het opstarten was.
Wat ik ook deed,geen internet.
Dus als ik het goed begrijp is de monteur weggegaan ,want die kreeg het niet voorelkaar.
Over de snelheid is al zoveel ellende gaande ....UPC betaalt heeeeeeeeeel veel geld voor tv reclames voor droomdeals en fiberpower snelheden..
Als je dan bel dat je helemaal niet aan je snelheid komt soms nog geen 20% van het beloofde...zeggen ze soms dat maar 1% van de klanten Download..Mijn antwoord was altijd ..ik neem een snel abo om alleen een mailtje of een webpagina te openen...Dat geloof je toch niet!!
Maar probeer is uitleg te krijgen via het 020-7757148 nummer van UPC..
En sterkte ermee..
Gr Jos

Gesloten