LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tegenvallende snelheid telfort internet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
whoknows
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 nov 2005 15:27

tegenvallende snelheid telfort internet

Ongelezen bericht door whoknows »

Beste mensen ik woon in een nieuwbouw wijk in Leidschenveen gedurende al bijna twee jaar. Ik heb destijds Telfort internet afgesloten met een snelheid van 20 Mb.

Echter in de praktijk komt daar lang niet aan die snelheid, nu geeft de postcode checker dit ook aan en ik kan daar op 6 mb rekenen, wat ik in de prakijk ook krijg.

Probleem is dat kpn dus hier de wijkcentrale niet geschikt heeft gemaakt voor ADSL2. Hiertoe worden ze ook niet gepushed omdat BBned hier ook niet geleverd kan worden( terwijl hier toch een groot aantal flats uit de grond worden gestampt).

Omdat KPN z'n dominante positie op de markt krijgt kan men zich steeds meer als monopolist gaan gedragen met in mijn geval dat er geen werk wordt gemaakt met het upgraden van de centrales. Hier baal ik stevig van. Heeft iemand ook in z'n situatie gezeten waarbij men op een gegeven moment wel een hogere snelheid gekregen heeft? Heeft er iemand een soortgelijk probleem aangekaart en daar resultaat uit gekregen?


:(

freggel
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 dec 2008 20:34

Re: tegenvallende snelheid telfort internet

Ongelezen bericht door freggel »

Tja een centrale ombouwen is geen goedkope aangelegenheid. Denk dat ze zullen wachten totdat ze glasvezel gaan uitrollen. Of totdat inderdaad concurrentie erbij komt.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: tegenvallende snelheid telfort internet

Ongelezen bericht door D1RK »

Voor aankoop woning of uitzoeken huurhuis eerst de snelheden in de wijk/straat controleren en elders kopen.

ReneAmsterdam
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 dec 2008 14:32

Re: tegenvallende snelheid telfort internet

Ongelezen bericht door ReneAmsterdam »

Je betaald waarschijnlijk tot 20 mb...

Amsterdam is het snelste ;-)

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: tegenvallende snelheid telfort internet

Ongelezen bericht door Ulbe »

Het is maar net waar je zit,

2 kennissen woonachtig in de zelfde stad hebben allebei het 20MB pakket van Telfort,

De één woont vlakbij de telefooncentrale ( KPN ) en heeft 17 MB netto verbinding!, :P

De ander woont in de oude binnenstad en heeft nog geen 7MB verbinding netto :oops: :cry:

De afstand van de centrale en de kwaliteit van de koper bedrading in het huis en in de straat zijn in deze situatie alles bepalend,

Er wordt niet voor niks geschermd met de slogan: tot 20MB verbinding,

@whoknows:

Misschien is het in uw situatie eens de kijken bij de kabelproviders, deze hebben soms leuke aanbiedingen met een leuke snelheid, daar BBNet niet in uw wijk aanwezig is,

Uiteraard is het opzegtermijn wel bepalend, want Telfort houd een lange opzegtermijn ( 2jaar ) in acht.

Ik zou in uw situatie eens rondkijken wat de kabel u bieden kan,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Gesloten