LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TELE 2 gaat vaak de fout in

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.

Tele 2 heeft teveel macht gekregen

JA absoluut waar
2
22%
JA en zijn nog onbeschoft ook
2
22%
Klachten behandeling duurt eeuwen
1
11%
Compensatie bij TELE 2 nog nooit van gehoord
1
11%
Ik wil ook van TELE 2 af, te vaak storingen en ellende
1
11%
Nee TELE 2 is gewoon TOP!
2
22%
Ik ken geen week die voorbij gaat of ik heb problemen met TELE 2
0
Geen stemmen
Ik wil mijn oude provider terug zonder 6-8 weken offline te hoeven zijn
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 9

vincentplomp

TELE 2 gaat vaak de fout in

Ongelezen bericht door vincentplomp »

Ik heb een hele nare Tele 2 ervaring achter de rug.

Begin mei 2006 kreeg ik via TPG post een modem thuis gestuurd van Tele 2 die aan is genomen door de buurvrouw. Toen ik thuis kwam en dit pakketje zag liggen dacht ik nog, wat moet ik hiermee. Nadat ik eenmaal was gaan zitten achter de pc en probeerde te gaan internetten bleek wat er aan de hand was. Tele 2 had mijn lijn overgenomen van Wanadoo / Orange zonder mijn weten. Het is dus gewoon mogelijk dat Tele 2 zonder toestemming een lijn kan overnemen van een andere provider. Eenmaal de stekker ingestoken in de modem van Tele 2 had ik direct internet......maar ja ik wilde dit helemaal niet.

Na verschillende telefoontjes richting Wanadoo en KPN snapte niemand hoe dit kon gebeuren zonder mijn toestemming. Dus contact gezocht met TELE 2 en tja die zeiden dat ik hier toch een jaar aan vast zat, omdat ik het had aangevraagd. Ik had niks aangevraagd deelde ik ze nog mede, maar ja ze hadden bewijs. Nou goed als jullie bewijs hebben kom ik wel langs melde ik hun. maar ja dat is natuurlijk onmogelijk. Dus heb ik gewoon gegoogled op TELE 2 en kwam erachter dat ze ergens in de buurt van de ArenA moesten zitten, dus in de auto gestapt en vanuit Zeeland naar Amsterdam gereden. Eenmaal aangekomen, half uurtje wachten kwam er dan iemand. En wat bleek....ja idd ik had niks aangevraagd, Sorry meneer een foutje. Maar als ze de lijn willen slopen zoals ze dat dan leuk noemen, dan heb je in totaal tussen de 6-8 weken geen internet meer. Dus dat was ook geen optie.

Mijn conclussie van het verhaal is, TELE 2 lijkt teveel macht te hebben in het overnemen van lijnen, zonder toestemming. Als je dan van TELE 2 afwil, ben je zomaar net zoals ik nu 3 maanden verder en kan je zonder internet komen te zitten. Daarom ben ik dus nu weg bij TELE 2 en Wanadoo / Orange en overgestapt naar de Kabelmaatschappij om via hun normaal Internet te behouden.

Ik ben dan wel één van de gelukkige klanten die zijn recht heeft weten te krijgen bij TELE 2, want ik hoef GEEN nota's aan TELE 2 te betalen en de overige maanden van mijn abb. bij Wanadoo / Orange worden volledig vergoedt door TELE 2. Dus dat is nog een geluk bij een ongeluk dat ik gelijk heb gekregen.

Vanaf vandaag zal ik kunnen internetten via de kabel en kan TELE 2 van mijn lijn af. Dan volgend jaar kan ik weer als mijn abb. bij de kabel is afgelopen terug overstappen naar Wanadoo / Orange......

Maar je vraagt je af, is dit nu allemaal zomaar mogelijk en kan TELE 2 zoveel macht hebben in deze branche?

Hopende op reactie van andere TELE 2 gebruikers of mensen die hetzelfde is overkomen.

Met vriendelijke groet,

Vincent Plomp
Kruiningen / Zeeland

??

Re: TELE 2 gaat vaak de fout in

Ongelezen bericht door ?? »

Allereerst: waar slaat die poll op?

Ten tweede: het lijkt mij overduidelijk dat er hier ergens een fout is gemaakt. Wellicht hadden ze je buurman over moeten zetten of zo. Dit soort dingen kunnen helaas gebeuren. Vervelend, maar fouten worden nu eenmaal gemaakt. Tenzij jij zelf absoluut nooit een fout maakt zou ik zeggen: niet zo opblazen, **** happens en voor zover ik het kan zien hebben ze het netjes opgelost.

vincentplomp

Waar de poll opslaat is omdat ik benieuwd ben hoe andere mensen tegen TELE 2 aankijken en het ervaren.

Je kan wel heel stoer zeggen, maak je niet zo druk, maar als je zelf een bedrijf bent gestart en je hebt hier duidelijk Internet voor nodig, dan zou je ook anders reageren. Ik vraag me af hoe jij het opgelost zou hebben, want de betaling gaat niet vanzelf hé. En de onkosten worden ook niet zomaar vergoedt. Of kijk je nooit TV.

Maar goed je vind het zelf overdreven, je hebt het recht op je mening. Maar nee het was geen buurman of verre vriend die aangesloten moest worden het was een fout. En die konden ze niet terugdraaien.....als je daar dan 3 maanden mee bezig bent en geen internet meer hebt, dan piep jij ook wel anders. En anders laat je jezelf ook eens oversluiten naar TELE 2 kijken hoe jij dan reageerd als je geen signaal meer hebt.

??

Ongelezen bericht door ?? »

Doe je toevallig iets in multi-level marketing?

Tipje: als je echt een bedrijf hebt, neem dan een zakelijk abo. Dan gebeurt dit ook niet zo snel aangezien de procedures daar een stuk strikter zijn.

De oplossing was overigens vrij simpel. Terug naar Wanadoo. Is binnen een paar weken geregeld.

vincentplomp

Ja ik heb echt een bedrijf en ik doe niks in Multi Marketing. Maar organiseer dagtochten en via het internet gebeurd alles.

Ik had / heb ook een zakelijk abb. bij Wanadoo, maar dan toch kan dit dus gebeuren. De regels horen heel strikt te zijn, maar helaas gebeurd het dus niet altijd. Wat betreft je bent zo weer terug bij Wanadoo dat zou je denken en hopen. Maar Tele 2 moet de lijn "Slopen" dat is de term die ze gebruiken als ze de lijn opnieuw moeten vrijgeven. Nadat Tele 2 die lijn gesloopt heeft wat ongeveer 2 weken duurt kan je pas Wanadoo de opdracht geven op de lijn opnieuw "in te schieten" dat houdt in dat ze dan pas de lijn kunnen overnemen. Dit opnieuw inschieten duurt ook ongeveer 4 weken. Dus geloof me, ik heb echt alles geprobeerd, maar het is niet zo makkelijk als de bedrijven doen voorkomen.

Gesloten