LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele 2 Internet (+Televisie)

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
nvr87
Contacteer:

Tele 2 Internet (+Televisie)

Ongelezen bericht door nvr87 »

Ik heb al een aantal maanden 20mbit internet bij tele2 en kan niet zozeer zeggen dat ik er ontevreden over was al was ik enigszins ontevreden met de snelheid aangezien ik toch wat meer had verwacht gezien de reclame. Ik heb gedurende die maanden een constante download snelheid gehad van 12,5 mbit. Nu hadden ze een goede aanbieding als ik er televisie bij nam, en hier ben ik op ingegaan. Nu kom ik erachter dat door de televisie ik nog maar een verbindings snelheid heb van 8,1 mbit. Dit vindt ik echter te laag en dus heb ik gebeld en gemaild met de klantenservice. Toen ik belde werdt ik nogal onvriendelijk weggewimpeld met dat het normaal was en dat er niks aan te doen was. Op mijn mail kreeg ik de volgende reactie:

"Uit uw e-mail begrijp ik dat u ontevreden bent over de geleverde snelheid.
Naar aanleiding hiervan heb ik een lijnmeting gedaan, waaruit naar voren kwam dat het signaal dat bij u binnenkomt 15,3 mb/s is. Dit is in de praktijk nagenoeg de hoogst haalbare snelheid waarmee we een stabiele verbinding kunnen waarborgen. Dit is echter een gedeelde verbinding waarbij de televisie 6mb/s nodig heeft. Helaas is het dus niet mogelijk een snellere verbinding te bieden."

Nou vind ik het toch wel verpand dat als ze weten dat rond de 15mbits in de praktijk nagenoeg de hoogst haalbare snelheid is waarbij de een stabiele verbinding kan worden gewaarborgd, dat ze dan toch adverteren met pakketten tot 20mbit. Ook al zeggen ze erbij "tot 20mbit" vind ik dat als ze weten dat het niet haalbaar is ze er ook niet mee moeten adverteren en het zou fijn zijn om duidelijker naar de mensen te zijn dat de televisie van je bandbreedte afgaat. Tot slot, ik heb geen 15,3 mb maar 12,5 en zelfs dat vindt ik als je daar de reclame kijkt gewoon te weinig!

Kijk maar naar de tests die ik regelmatig gedaan heb:

Met tvmodem aan:
Afbeelding

Met tvmodem uit:
Afbeelding

leiden.live.nl

Re: Tele 2 Internet (+Televisie)

Ongelezen bericht door leiden.live.nl »

Ik kan helaas de bevindingen ,van de schrijver van dit stuk, bevestigen. Het zijn notoire leugenaars en spelden je van alles op de mouw. Ik heb mij indertijd aangemeld bij Zonnet. Deze provider ging over naar Versatel en mij werd 20MB aangeboden. Uiteraard heb ik van deze aanbieding gebruik gemaakt, want wie wil er nou niet 20MB snelheid. Totdat Versatel overging naar Tele2, toen kwam ik erachter dat ik geen 20MB ontving, maar nog geen 4MB. Er was iets misgegaan met mijn aanmelding, wel al die tijd betalen voor 20MB uiteraard, maar nooit ontvangen. Als goedmaker kreeg ik de aanbieding om mijn abonnement om te zetten naar Tele2 Vision. Ik kreeg dan een Visionbox en eindelijk de beloofde 20MB. Prijs per maand bleef hetzelfde en de Visionbox kreeg ik als genoeg doening voor het wel betalen maar niet ontvangen van de beloofde snelheid.

Uiteraard was ik nu alerter en heb direct gecontroleerd wat de snelheid was. Helaas was mijn ontvangst nu rond de 10MB, dus heb ik wederom naar Tele2 gebeld. Volgens de medewerker lag mijn lage ontvangst aan het feit dat mijn router een verkeerde plaats had, ik moest gezien de ligging van mijn aansluiting toch minimaal 16MB kunnen ontvangen, 20MB was niet haalbaar, want ze bieden tot 20MB. De router had ik in een kamer op de 1e verdieping van mijn huis geplaatst en deze moest volgens klantenservice direct bij de binnenkomende lijn gezet worden. Nu konden ze geen testen doen om te kijken waaraan het lag dat ik zo’n lage snelheid had. Er is enige tijd overheen gegaan, maar omdat ik de Visionbox uiteindelijk toch een keer wilde gebruiken, was het noodzakelijk om de router inderdaad te plaatsen bij de binnenkomende ontvangst. Ik heb hiervoor een wireless ethernetkaart aangeschaft en heb de boel om gegooid. En dan natuurlijk direct testen of de Tele2 medewerker gelijk heeft gehad. Helaas, helaas de resultaten zijn nog dramatischer, ik ontvang slechts net 6MB! 6 MB dat is wederom reden om opnieuw contact op te nemen met de klantenservice van Tele2. Om de kosten te drukken, ik heb immers al jarenlang voor 20MB internet betaald en nooit ontvangen, heb ik een belafspraak geplaatst. Ik werd direct teruggebeld en de medewerkster was het eens met mij, dit was wel een heel lage snelheid voor een abonnement tot 20MB. Zij gaf mij een telefoonnummer dat ik moest bellen om de problemen op te lossen. Met dit nummer kwam ik echter niet ver, want iedere keer werd de verbinding verbroken. Dan maar een klachtenformulier invullen op internet.

De reactie die ik hierop kreeg was ronduit belachelijk. Zonder informatie van mijn kant werd vastgesteld dat de lage snelheid te wijten was aan het feit dat de splitter zich nog tussen de aansluiting bevond?? Vreemd dat ze dit zo kunnen vaststellen, al helemaal omdat de splitter er niet tussen zat. Dan maar direct bellen. Ook nu kreeg ik een hulpvaardige medewerkster die vond dat de door mij ontvangen snelheid ver beneden acceptatie waarde lag. Omdat het er naar uitzag dat dit gesprek weleens heel lang kon gaan duren, heb ik haar verzocht om mij terug te bellen. Hier was zij wel toe bereid. Toen ging zij op zoek naar de mogelijke problemen van mijn verbinding. Ruim een uur later, met heel veel testen, die moest zij eerst allemaal doorlopen voordat zij mij kon doorverbinden met de technische afdeling, kwam zij tot de conclusie, dat er niets mis was met de verbinding. Op mijn vraag of ik doorverbonden kon worden met de technische afdeling, deelde zij mij mee dat dit niet mogelijk was omdat 6MB de laagst toegestane snelheid was die Tele2 mij bij een abonnement tot 20MB mag bieden. Ik zat daar 0,4 boven dus ging zij verder niets doen. Na mijn opmerking dat ik het wel heel vreemd vond toen ik aan het begin meldde dat ik net aan 6MB ontving, vond zij dit ook HEEL laag. Nu opeens reageerde zij alsof het de normaalste zaak van de wereld was dat ik maar zo’n lage snelheid had? Er viel een enorme stilte toen ik haar de vraag stelde waarom zij niet aan het begin heeft gemeld dat de door mij genoemde snelheid als acceptabel wordt aangemerkt bij Tele2 en dat zij zou proberen doormiddel van testen om de snelheid te verhogen. Nu gaf zij mij de indruk dat ik inderdaad gelijk had en dat mijn snelheid niet goed was. Zij bleef echter bij haar standpunt en wilde mij absoluut niet doorverbinden met de technischedienst. Uiteraard heb ik haar verteld dat Tele2 dit als acceptabele snelheid geaccepteerd heeft, maar dat ik het daar NIET MEE EENS BEN! Dan had ik wel het goedkopere abonnement van 8MB kunnen afsluiten. Ik laat het er niet bij zitten, want ik voel me behoorlijk bekocht. De ene leugen na de andere volgt zich op bij Tele2, ze hebben altijd hun antwoord klaar. Altijd in hun voordeel en nooit in het voordeel van de klant.
TELE2 WEG ERMEE!
:evil:

nvr87
Contacteer:

Ongelezen bericht door nvr87 »

Inderdaad, in het telefonisch contact deed de medewerker alsof het de normaalste zaak van de wereld was dat mijn snelheid niet eens de helft van de geadverteerde snelheid was. Komt geen steek verder op die manier en als particulier loop je bij zo een groot bedrijf gewoon tegen een muur. Moet gewoon betalen en blij zijn dat je tenminste een verbinding hebt.

WebServiceTele2

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Geachte nvr87 & leiden.live.nl

Stuurt u mij alstublieft een email met uw Tele2 mobiele nummer en uw Tele2 klantgegevens. Graag zou ik u ook willen vragen om uw gebruikersnaam en eventueel de link naar dit topic toe te voegen aan de e-mail. Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: [email protected]

Met vriendelijke groeten,

Webservice Tele2

gjvathe1

Ongelezen bericht door gjvathe1 »

Ook ik ben begonnen bij zonnet en overgestapt naar tele2.
Vorig jaar april besloten het totaal pakket te nemen.

Dit ging goed tot afgelopen zaterdag middag 10 oktober jl.

Ook ik heb 20Mbit/sec.

Dit is een theoretische snelheid, die je eigenlijk alleen kan halen als je naast de telefooncentrale woont. Maar goed hier mijn verhaal.
Morgen (zaterdag 17 oktober) precies al een week een klapperende internet verbinding. Modem valt om de 5 minuten uit en de snelheid is nog maar een kwart van wat hij voor de storing was.

Afgelopen zaterdag helpdesk gebeld. Heb slecht in 2 dagen 10x moeten bellen om de eerste probleem analyse te laten doen.
Bij het eerste gesprek werd er gezegd, "tja ik zie dat u problemen heeft met u verbinding ik ga u doorverbinden met een technisch medewerker, even gewacht.. o ze zijn allemaal in gesprek , u wordt binnen 3 dagen terug gebeld"
Uh maar ik heb totaal geen verbinding meer, geen telefoon, geen internet en geen digitale televisie meer. Hoezo vier dagen wachten????? Ja dat zijn onze regels meneer. Heb ik u zo goed geholpen meneer?
Uh wat denk je zelf???
Uh nou meneer ik wens u nog een fijne dag.
En dit soort gesprekken hebben zich nog een paar keer herhaald.

En als ik al een technische medewerker aan de lijn kreeg, kreeg ik ook de gekste vragen.
Kunt u het isra punt even opnieuw strippen en aansluiten?Ja want er kan oxidatie op de lijn zitten. Dus wilt u even de draden opnieuw strippen en aansluiten en dan weer terug bellen? Als u dat niet eerst doet kunnen wij u niet verder helpen met het analyseren van uw probleem.

Ook deze handeling maar uitgevoerd. Maar ook dit lost mijn probleem niet op.
Zondag avond avond kreeg ik eindelijk een enigineer aan de lijn die tot de conclusie kwam dat mijn modem waarschijnlijk defect is.
De zelfde avond zondag 11 oktober een klacht ingediend over deze afhandeling.
Hier woensdag ochtend nog niks van vernomen, Staat reactie binnen 48 uur op de website.

Dus maar weer gebeld hoe het met mn klacht afhandeling zat.

Woensdag avond werd ik terug gebeld dor de klantenservice.
Mijn klacht nog eens toe gelicht. Dat ik best begreep dat er niet na het eerste telefoontje een nieuw modem wordt verstuurd, maar dat ik toch wel mag verachten dat de eerste probleem analyse mij geen 10 telefoontjes hoeft te kosten en dit dezelfde dag nog duidelijk moet zijn. En ik weiger om 4 dagen te wachten op deze eerste analyse en daarom ben blijven bellen. Dit was de medewerker met mij eens en ik zou 1 maand abonnement kosten vergoed krijgen. En ze zou mijn storing verder blijven monitoren. En de medewerkers er op aan spreken die mij ook volgens haar niet op de juiste manier deze storing hebben op gepakt

Afgelopen woensdag de 14e een nieuw modem gehad , maar lost mijn probleem niet op.
Wacht nu op een monteur die volgende week pas komt om mijn telefoonlijn na te kijken.
Dus dan al ruim 1,5 week een slechte verbinding.

En als deze niks kan vinden waar ik wel een beetje bang voor ben moet ik weer wachten op een kpn monteur die dan in de telefooncentrale gaat kijken. Waarschijnlijk weer een week verder.

Welke tijd moet ik tele2 nog geven om het probleem opgelost te krijgen?

Zit er hard over te denken als deze monteur geen oplossing kan vinden om mijn contract te laten ontbinden omdat ik niet de geleverde dienst krijg waar ik voor betaal, en ook een goed werkende internet verbinding nodig heb vanwege mijn werk.

Maar omdat mijn telefoonlijn nu niet meer goed werkt moet ik dan overstappen naar de kabel, omdat elke andere adsl provider tegen dezelfde problemen op loopt op mijn lijn en dat moet gaan oplossen en ik betwijfel of ze een lijn met stroring overnemen?

Ben ook soort gelijke ervaringen met tele2 hier tegen gekomen, zie topic
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=73620

Waarbij het 3 maanden duurde voor het contract ontbonden werd. En daar heb ik echt geen zin in om zo lang te wachten.

Iemand tips?

kaarsje69

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Overstappen en tele 2 laten voor wat het is!
Ik zit op 100 mb en zonder glasvezel en gewoon bij de kpn, sorry hoor!
Mijn internet is super snel en volgens mij betaal ik ook nog minder!
Alles is ene, 34.90, ik vind het goed na de ellende van @home, Tele 2!Alles werkt, ik ben een happy KPN gebruiker!

RADonker

Ongelezen bericht door RADonker »

Een grap zeker. 100mb bij de KPN met ADSL? Daar klopt niks van.

Mendoza

Ongelezen bericht door Mendoza »

Kaarsje denkt waarschijnlijk dat de netwerksnelheid tussen computer en modem de werkelijke snelheid is. Want het icoontje in windows geeft 100mbit aan.

Kaarsje heeft dus geen 100mbit.

Skep

Ongelezen bericht door Skep »

kaarsje69 schreef:Overstappen en tele 2 laten voor wat het is!
Ik zit op 100 mb en zonder glasvezel en gewoon bij de kpn, sorry hoor!
Mijn internet is super snel en volgens mij betaal ik ook nog minder!
Alles is ene, 34.90, ik vind het goed na de ellende van @home, Tele 2!Alles werkt, ik ben een happy KPN gebruiker!
Is inderdaad best bijzonder als het snelste abonnement bij KPN 20 Mbit is :roll:

Gesloten