Ook ik ben begonnen bij zonnet en overgestapt naar tele2.
Vorig jaar april besloten het totaal pakket te nemen.
Dit ging goed tot afgelopen zaterdag middag 10 oktober jl.
Ook ik heb 20Mbit/sec.
Dit is een theoretische snelheid, die je eigenlijk alleen kan halen als je naast de telefooncentrale woont. Maar goed hier mijn verhaal.
Morgen (zaterdag 17 oktober) precies al een week een klapperende internet verbinding. Modem valt om de 5 minuten uit en de snelheid is nog maar een kwart van wat hij voor de storing was.
Afgelopen zaterdag helpdesk gebeld. Heb slecht in 2 dagen 10x moeten bellen om de eerste probleem analyse te laten doen.
Bij het eerste gesprek werd er gezegd, "tja ik zie dat u problemen heeft met u verbinding ik ga u doorverbinden met een technisch medewerker, even gewacht.. o ze zijn allemaal in gesprek , u wordt binnen 3 dagen terug gebeld"
Uh maar ik heb totaal geen verbinding meer, geen telefoon, geen internet en geen digitale televisie meer. Hoezo vier dagen wachten????? Ja dat zijn onze regels meneer. Heb ik u zo goed geholpen meneer?
Uh wat denk je zelf???
Uh nou meneer ik wens u nog een fijne dag.
En dit soort gesprekken hebben zich nog een paar keer herhaald.
En als ik al een technische medewerker aan de lijn kreeg, kreeg ik ook de gekste vragen.
Kunt u het isra punt even opnieuw strippen en aansluiten?Ja want er kan oxidatie op de lijn zitten. Dus wilt u even de draden opnieuw strippen en aansluiten en dan weer terug bellen? Als u dat niet eerst doet kunnen wij u niet verder helpen met het analyseren van uw probleem.
Ook deze handeling maar uitgevoerd. Maar ook dit lost mijn probleem niet op.
Zondag avond avond kreeg ik eindelijk een enigineer aan de lijn die tot de conclusie kwam dat mijn modem waarschijnlijk defect is.
De zelfde avond zondag 11 oktober een klacht ingediend over deze afhandeling.
Hier woensdag ochtend nog niks van vernomen, Staat reactie binnen 48 uur op de website.
Dus maar weer gebeld hoe het met mn klacht afhandeling zat.
Woensdag avond werd ik terug gebeld dor de klantenservice.
Mijn klacht nog eens toe gelicht. Dat ik best begreep dat er niet na het eerste telefoontje een nieuw modem wordt verstuurd, maar dat ik toch wel mag verachten dat de eerste probleem analyse mij geen 10 telefoontjes hoeft te kosten en dit dezelfde dag nog duidelijk moet zijn. En ik weiger om 4 dagen te wachten op deze eerste analyse en daarom ben blijven bellen. Dit was de medewerker met mij eens en ik zou 1 maand abonnement kosten vergoed krijgen. En ze zou mijn storing verder blijven monitoren. En de medewerkers er op aan spreken die mij ook volgens haar niet op de juiste manier deze storing hebben op gepakt
Afgelopen woensdag de 14e een nieuw modem gehad , maar lost mijn probleem niet op.
Wacht nu op een monteur die volgende week pas komt om mijn telefoonlijn na te kijken.
Dus dan al ruim 1,5 week een slechte verbinding.
En als deze niks kan vinden waar ik wel een beetje bang voor ben moet ik weer wachten op een kpn monteur die dan in de telefooncentrale gaat kijken. Waarschijnlijk weer een week verder.
Welke tijd moet ik tele2 nog geven om het probleem opgelost te krijgen?
Zit er hard over te denken als deze monteur geen oplossing kan vinden om mijn contract te laten ontbinden omdat ik niet de geleverde dienst krijg waar ik voor betaal, en ook een goed werkende internet verbinding nodig heb vanwege mijn werk.
Maar omdat mijn telefoonlijn nu niet meer goed werkt moet ik dan overstappen naar de kabel, omdat elke andere adsl provider tegen dezelfde problemen op loopt op mijn lijn en dat moet gaan oplossen en ik betwijfel of ze een lijn met stroring overnemen?
Ben ook soort gelijke ervaringen met tele2 hier tegen gekomen, zie topic
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=73620
Waarbij het 3 maanden duurde voor het contract ontbonden werd. En daar heb ik echt geen zin in om zo lang te wachten.
Iemand tips?