LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tele 2 zegt zo maar adsl stil

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
hanskonings
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jun 2006 15:33

tele 2 zegt zo maar adsl stil

Ongelezen bericht door hanskonings »

Hallo Iedereen,


Tele2 is voor mij een hele slechte en ongemanierde priverder.

Ik heb al vanaf het begin voetbal compleet 20 mb internet ,digitale telefonie en nog niet de digitale tv.
toen ik mijn decoder aanzette kreeg ik een scherm wat digitale tv aanbood voor 4,95 euro boven mijn huidige abonnements kosten.
ik activeerde dat en 2 dagen later kreeg ik een brief dat dit gerealiseerd werd maar ik moet 49,95 euro aansluitkosten betalen.
ik heb toen gelijk met tele2 (klanten service) gebeld duurde lang en de medewerker kon met veel navragen mij niet vertellen of ik die 49,95 aansluitkosten moest betalen, ik had 7 dagen respijt om terug te komen op de digitale tv en ik bereichte de medewerker annullerd die digitale tv maar tot jullie weten of ik die aansluitkosten moets betalen.
En ik vroeg nog met nadruk ik annuleer nu toch alleen maar die digitale tv he, de medewerker bevestigde mij dat dat zo was.
na twee dagen kreeg ik een brief van tele2 dat zij het spijtig vonden dat ik mijn huidige adsl abonnement had opgezegd, ik ben toen weer in de telefoon geklommen, ik vroeg de medewerker wat dit nu weer te betekenen had en met veel navragen bij mangers en zo vertelde dat dit allemaal fout brieven waren en dat ik mij geen zorgen hoefde te maken want mijn adsl verbinding zou niet afgesloten worden ik vertelde hem ook dat ik een driejarig contact had genomen en niet zomaar opgezegd kon worden door hun.
nou 14-6-2006 wilde ik telefoneren maar ik had geen kiestoon meer toen ik mijn pc aanzette had ik ook geen verbinding meer.
ik dacht het zal toch niet zo zijn, ben toen maar weer in de telfoon gekropen (mobiel) want tele2 had de aansluiting van KPN overgenomen
en de medewerker bevistigde mijn vermoedens dat internet compleet dus voetbal en digitale telefonie afgesloten waren na wat navraag kwam hij tot de conclusie dat alles opnieuw aangevraagd moets worden dus ook KPN telefoon verbinding (moets ik zelf regelen) en dat na 5 werkdagen mijn adsl gereactiveerd zou worden nu na ongeweer 11 werkdagen verder is er nog steeds niets gebeurt vanuit tele2 zijde ik he in die tussen tijd ook nog twwe brieven gestuurd naar mangers van tele 2 zonder eactie en via de mail van tele2 ook twee brieven gemaakt ook zonder reactie dus nu zit ik zonder telfoon en internet omdat er ongekwalificeerd personeel bij tele2 klantenservice werken.
DUS MENSE DENK GOED NA VOOR JE AAN TELE@ BEGINT> :x

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: tele 2 zegt zo maar adsl stil

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

Das een zooitje... maar eeuhm... gesprekken opnemen kan geen kwaad ook vragen met WIE je gesproken hebt is handig! schrijf dat op met het tijdstip dat je belde en de duur enzo

dan kan je later je verbruikte kosten terug vragen en kan je terug vallen op wat er gezegt is en je schent hier geen privacy mee zolang je de opname als een soort contract behandeld en alleen aan personen laat horen die hiermee te maken hebben. de medewerker van @home werdt nl wel heel stil toen ik de opname liet horen dat een andere medewerker van @home...... en moest INEENS even met zijn supervisor overleggen.... 8)

hanskonings
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jun 2006 15:33

Re: tele 2 zegt zo maar adsl stil

Ongelezen bericht door hanskonings »

hallo,


heel erg bedankt voor je info ik had wel de namen gevraagd met wie ik gesproken had maar niet de duur van het gesprek opgeschreven maar mag je zomaar het gesprek opnemen dan.




groetjes Hans.

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: tele 2 zegt zo maar adsl stil

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

volgensmij wel hoor.. ik neem aan dat radar als ze bellen met iemand in de uitzending dat ze dat er ook niet eerst bij zeggen ;)

volgensmij maakt dat niet veel uit.. je sluit in princiepe een mondelinge overeenkomst af en dat je dat dan opgenomen hebt werkt alleen maar in je voordeel


ik ben natuurlijk geen advocaat, maar dan moet er wel een sterke aanwijzing van de verdediging komen dat je dat niet mocht opnemen en waarom niet, kijk je moet ze niet openbaar maken ;)

ik doe het bijna altijd... wist je dat ze in van die call centers ook gewoon het hele gesprek op nemen! voor trainingen en natuurlijk als er een overeenkomst gesloten wordt.

BLW
Berichten: 68
Lid geworden op: 18 apr 2006 19:57

Re: tele 2 zegt zo maar adsl stil

Ongelezen bericht door BLW »

Bij sommige dingen is het niet zo zeer de vraag of het mag maar tevens ook afhankelijk hoe de andere partij met bepaalde zaken omgaat. Bij sommige providers blijkt het namelijk bittere noodzaak te zijn.

Ik zou dan ook graag willen weten met welke middelen ik een gesprek het beste op kan nemen.

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: tele 2 zegt zo maar adsl stil

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

het belangrijkste is dat je een telefoon hebt met handsfree (das wel het handigste) daarnaast sluit je een GOEDE miscrfoon aan op je pc (niet zon tru(s)t dingetje van de dixons voor 5,50 aan de andere kant moet het ook weer niet te gek worden..) je richt de mic op je telefoon en installeerd een programmatje waarmee je naar MP3 op kan nemen vanaf mic in op je geluidskaart. je test voor je belt even of het werkt (moet je lang wachten kun je ook de wachtmuziek als test gebruiken.) mocht je de naam van de persoon aan de andere kant gemist hebben vraag je beleeft of ze nog eens de naam willen zeggen.. dat kan meteen (kan argwaan op wekken) maar kan ook op het einde nog een keer (ik ben zelf z'n telefoon miep dus mij kun je daar niets over wijs maken :) ) overegens werk ik helaas niet op een van de helpdesken van een internet provider.. helaas niet dan had het wel wat beter geweest denk ik zo ;)

wat je voor je eigen veiligheid kan doen is dat je het op het einde nog even aangeeft, dat je het gesprek hebt opgenomen en wens ze een prettige dag (geef ze geen kans om JA op NEE te zeggen daarop.. zwijgen is toestemmen maar laat ze wel de optie door toch nog even te wachten als ze zelf ophangen dan hebben ze toegestemd of weten ze in iedergeval dat je het gedaan hebt...)

zelf zou ik helemaal niets zeggen en de volgende medewerker en gewoon mee confronteren.

shyana
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 sep 2004 20:17

Re: tele 2 zegt zo maar adsl stil

Ongelezen bericht door shyana »

Even een reactie over het opnemen van gesprekken...

Als je het nodig acht kun je altijd het gesprek opnemen. Als je dit op een juridische manier wilt gebruiken dan moet je vooraf melden en toestemming vragen aan de betreffende persoon aan de andere kant van de lijn. Anders heb je er helemaal niks aan: vraag je geen toestemming of meld je het niet dan heb je de opname op een onrechtmatige wijze verkregen.

Sowieso vind ik (waar je de opname ook voor wilt gebruiken) dat dit altijd even moet melden/ toestemming moet vragen. Het heeft nl. ook te maken met de privacy van de persoon die opgenomen wordt.
....(geef ze geen kans om JA op NEE te zeggen daarop.. zwijgen is toestemmen maar laat ze wel de optie door toch nog even te wachten als ze zelf ophangen dan hebben ze toegestemd of weten ze in iedergeval dat je het gedaan hebt...)

zelf zou ik helemaal niets zeggen en de volgende medewerker en gewoon mee confronteren.
Zwijgen is toestemmen?? Het kan ook zijn dat men je niet verstaan heeft. Waar staat in de wet dat zwijgen toestemmen is? Als zwijgen echt toestemmen is dan zou dat in het dagelijks leven mooie praktijken opleveren!

Ik weet niet of Radar van tevoren toestemming vraagt; los daarvan de opnames worden uitgezonden op TV en niet in een rechtzaak gebruikt. Mijn advies: zeg dat je een opname wilt maken en vraag hier toestemming voor....

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: tele 2 zegt zo maar adsl stil

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

Onzin je hebt het duidelijk gemeld, en als ik af spreek met iemand dat ik 2 appels van hem koop en dit opneem kan ik hem wel op die manier aan zijn afspraak houden/herinneren.

bovendien kan dit gewoon als bewijs materiaal gebruikt worden bij afspraken die gemaakt worden, ik heb dit zelf ondervonden door het gewoon als bewijsmateriaal op te voeren en niemand klaagde erover.

Gesloten