Iemand hier nog meer problemen mee?
Wij hebben sinds juli het Tele2 Compleet "tot 20Mbit" abbonnement. Dit was een tijdelijke aanbieding.
Dit leek allemaal leuk en aardig tot ik erachter kwam dat in hun modem een fout zit die het niet mogelijk maakt mijn eigen router te gebruiken. FTP, NAT en DMZ en dergelijke werken niet goed in hun modem...
Dit probleem word ontkent door hun helpdesk en er word dus niks mee gedaan.
Volgens Tele2 is het niet mogelijk om 2 routers aan elkaar te koppelen. Nu weet ik niet veel van routers af maar ik weet wel dat het internet in wezen een serie aan elkaar gekoppelde routers is... Hun verhaal is dus dikke onzin. Het heeft bij Planet internet met de Experia box en met verschillende andere modems ook altijd prima gewerkt.
Ik heb me daar na 2 klachten naar hun toe bij neergelegd en de hele handel verbouwt en veranderd zodat ik mijn eigen router niet nodig heb.
Na een maand ofzo merkten wij herhaaldelijk snelheids dalingen. En nu zelfs zo erg dat we gewoon de snelheid van een ISDN lijn hebben en heel heel afentoe sneller dan 12Mbit... Maar meestal dus minder dan 1Mbit.
Het abbonnement is "tot 20Mbit" dit is dus niet een vaste snelheid. Wij zitten op ongeveer 400meter van de centrale af. Ik kan het ding bijna zien staan vanuit mijn huis.
Volgens verschillende bronnen (o.a. speedtest.nl) mag de snelheid om die reden pas inzakken na 1Km. Dat dit theoretisch is is prima. Ik ging er dus vanuit. ongeveer 16Mbit te hebben. En dit klopt ook. Wanneer het snel is is het ongeveer 16-18Mbit... Maar 9 van de 10 keer is het 6-9Mbit of onder de 4. Wat nu dus de afgelopen week het geval is.
Vanuit Tele2 word niks gedaan. IK heb zojuist mijn 4e klacht gemailed. De vorige keren waren ze er van overtuigd dat ik een virus of spyware had. Dat het misschien wel aan hun service/modem ligt leek niet mogelijk te zijn. In mijn mail had ik beschreven hoe mijn netwerk eruit ziet (meerdere computers, merk apparatuur en cat5e kabel met aarding en dergelijke). Maar volgens hun had elke computer een virus en/of spyware.
Ik heb daarop een boze mail gestuurd dat dit niet het geval was en dat ze zich er wel erg makkelijk vanaf maken zo.
2 weken erna belde er iemand;
Er is mij toen verbetering beloofd maar nu 3 weken verder lijkt het alleen maar verergert. In dat gesprek heb ik aangegeven wat ik den kdat er mis is en dat ik graag een andere modem wil proberen omdat volgens de helpdesk er nieuw modellen inmiddels gebruikt werden. Dit zou doorgegeven worden en iemand zou contact opnemen. Hier heb ik nooit meer wat over gehoord...
Wat doe ik hiermee? Kan ik hier iets aan doen? Eeuwig klachten sturen werkt ook niet lijkt me... Hoe hebben anderen dit aangepakt of hoe pakken anderen dit aan?
Graag jullie mening en reacties... Thanks!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tele2 compleet tot 20Mbit werkt niet?
Re: Tele2 compleet tot 20Mbit werkt niet?
volgens mij verkopen ze die abbo's nu als 10mb
Dat 20mb fictief is was al een tijdje bekent
groetjes KPNdrama
Dat 20mb fictief is was al een tijdje bekent
groetjes KPNdrama
Re: Tele2 compleet tot 20Mbit werkt niet?
dat kan best maar ik red de 10Mbit ook bij lange na niet. Heb net weer gemeten. Hoger dan 3Mbit kom ik echt niet... echt super schraal.
Maar bedankt voor je post
Maar bedankt voor je post