LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 contact opzeggen.

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
HermesTrismegistus

Tele2 contact opzeggen.

Ongelezen bericht door HermesTrismegistus »

Beste mensen,

Aankomende maand ga ik verhuizen naar een nieuwe woning. Volgens het huurcontract is alles inclusief en daarbij behoren ook internet, televisie en telefonie.

Nu heb ik momenteel een contract lopen bij tele2. Deze wil ik nu graag opzeggen, omdat ik geen zin heb om dubbel te betalen. Echter kan ik geen medewerkers van tele2 aan de telefoon krijgen. De wachtijd is langer dan 10 minuten, 30 minuten later.... De wachttijd duurt is langer dan 10 minuten... Ja, helpdesken zijn bepaald je vriend niet.

Nu ben ik gaan googlen en heb ook gebruik gemaakt van de zoekfunctie op trosradar.nl. Ik schrok nogal van de zoekresultaten. Na het een en ander doorlezen kom ik tot de ontdekking dat het erg lastig is om een contract voortijdig te beëindigen.

Een aantal jaar geleden heb ik een contract afgesloten bij tele2. Na 2 jaar werkte de televisie niet meer, omdat de decoder te traag was voor de recente update van de software die automatisch geinstalleerd was.

Ik heb hier toen contact met hun over gehad. En het enige wat ze voor mij zouden kunnen betekenen is een nieuw abonnement afsluiten, waardoor ik een nieuwe televisie decoder zou krijgen die wel snel genoeg was voor de recente update van hun software. Ik heb dit toen maar gewoon gedaan, aangezien ik weinig andere keus had. Ik zat namelijk volgens hun vast aan het mijn huidige contract dus opzeggen was geen optie.

Nu een aantal maanden later besef ik hoe stom dit eigenlijk was, omdat ik gezien de verhuizing aankomende maand, in de problemen ga komen met het opzeggen van het tele2 abonnement. Eigenlijk voel ik me flink belazerd met dat nieuwe contract, omdat ik wederom weer een jaar vast zit aan dat contract.

Ik lees op dit forum alles behalve succes verhalen. Dus mijn vraag is eigenlijk, zijn er hier ook mensen die voortijdig hun tele2 contract hebben weten beëindigen zonder problemen? Zijn er juridische mogelijkheden dan wel methoden om dit contract alsnog te laten ontbinden?

Ik kom steeds meer tot de conclusie dat als er iets moet veranderen in Nederland, is dat de consument beter beschermd zou moeten worden tegen geld vorderende bedrijven... En hun bureaucratie!

Met Vriendelijke Groet,
Arjan Poortman.

Pareltje31

Re: Tele2 contact opzeggen.

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

als tele2 wel kan leveren op je nieuwe adres kun je weinig dan je contract uitzitten of te betalen. Als ze niet kunnen leveren lijkt het mij een ander vehraal

karstenpos

Ongelezen bericht door karstenpos »

Dag,

Over opzeggen van Tele 2 gesproken (vaste telefonie).... hoe krijg je dit voor elkaar? Bij het lezen van het forum is er herkenning alom over de bejeging van Tele 2 (brutaal, agressief en asociaal). Daarnaast wordt je met je telefonische vraag over opzeggen van het kastje naar de muur gestuurd.

Kortom: kan iemand me aan de meest actuele gegevens helpen om het Tele2-contract ook daadwerkelijk op te zeggen?? Op het internet zijn wel een paar contactgegevens te vinden, maar veel vertrouwen heb ik daar niet meer in.

Alvast bedankt en groet,

Karsten

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

@HermesTrismegistus

Misschien dat Danielle hier iets voor je kan betekenen, al betwijfel ik het, zou tele2 sieren.

heel jammer dat je toen dat nieuwe contract hebt afgesloten, maar goed dat is achteraf praten.

succes en veel geluk in je nieuwe woning.

ik heb wel mijn contract afgebroken bij alice(=nu tele2) maar dat was vanwege niet leveren van diensten.

Dekseldopje

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

Je komt nooit van ze af? Ik heb wegens anderhalve maand storing (in 3 jaar) opgezegd bij Tele2 om over te stappen naar XS4ALL en ze waren erg vriendelijk en hebben het netjes afgehandeld. Als je wegens een storing opzegd is het kosteloos. Ik kreeg later wel een (automatisch gegenereerde)brief dat ik tot eind van kontrakt moest betalen. Ik belde volgende dag op en het werd rechtgezet. Ik hoefde dan ook niks te betalen omdat ik zoals gezegd opzegde wegens een storing.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

HermesTrismegistus schreef:Beste mensen,

Aankomende maand ga ik verhuizen naar een nieuwe woning. Volgens het huurcontract is alles inclusief en daarbij behoren ook internet, televisie en telefonie.

Nu heb ik momenteel een contract lopen bij tele2. Deze wil ik nu graag opzeggen, omdat ik geen zin heb om dubbel te betalen. Echter kan ik geen medewerkers van tele2 aan de telefoon krijgen. De wachtijd is langer dan 10 minuten, 30 minuten later.... De wachttijd duurt is langer dan 10 minuten... Ja, helpdesken zijn bepaald je vriend niet.

Nu ben ik gaan googlen en heb ook gebruik gemaakt van de zoekfunctie op trosradar.nl. Ik schrok nogal van de zoekresultaten. Na het een en ander doorlezen kom ik tot de ontdekking dat het erg lastig is om een contract voortijdig te beëindigen.

Een aantal jaar geleden heb ik een contract afgesloten bij tele2. Na 2 jaar werkte de televisie niet meer, omdat de decoder te traag was voor de recente update van de software die automatisch geinstalleerd was.

Ik heb hier toen contact met hun over gehad. En het enige wat ze voor mij zouden kunnen betekenen is een nieuw abonnement afsluiten, waardoor ik een nieuwe televisie decoder zou krijgen die wel snel genoeg was voor de recente update van hun software. Ik heb dit toen maar gewoon gedaan, aangezien ik weinig andere keus had. Ik zat namelijk volgens hun vast aan het mijn huidige contract dus opzeggen was geen optie.

Nu een aantal maanden later besef ik hoe stom dit eigenlijk was, omdat ik gezien de verhuizing aankomende maand, in de problemen ga komen met het opzeggen van het tele2 abonnement. Eigenlijk voel ik me flink belazerd met dat nieuwe contract, omdat ik wederom weer een jaar vast zit aan dat contract.

Ik lees op dit forum alles behalve succes verhalen. Dus mijn vraag is eigenlijk, zijn er hier ook mensen die voortijdig hun tele2 contract hebben weten beëindigen zonder problemen? Zijn er juridische mogelijkheden dan wel methoden om dit contract alsnog te laten ontbinden?

Ik kom steeds meer tot de conclusie dat als er iets moet veranderen in Nederland, is dat de consument beter beschermd zou moeten worden tegen geld vorderende bedrijven... En hun bureaucratie!

Met Vriendelijke Groet,
Arjan Poortman.
Je kunt het op dwaling gooien. Door verkeerde voorlichting en valse voorwendselen van tele2 ben je destijds een nieuw contract aangegaan. Zij hebben immers ongevraagd een update gedaan waardoor jouw decoder niet meer geschikt was voor hun dienst. Je dan een nieuw contract aansmeren is op zijn zachtsgezegd nogal "dubieus". Door je dwaling zit je nu aan een contract vast wat je eigenlijk niet wilde. Het contract is daardoor ongeldig en vernietigbaar.

Arie_O

Ongelezen bericht door Arie_O »

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Arie_O schreef:Lees dit eens.

http://www.techzine.nl/nieuws/28196/con ... gbaar.html

gr. Arie

deze is niet voor providers , die zijn op dat gebied al aangepakt gelukkig.

zou het inderdaad ook op dwaling gooien zoals hierboven werd genoemd en tele2 , is super naadje.

Gesloten