Beste Radar,
het volgende wil ik graag aan u melden.
Sinds ca. 3 weken heb ik glazvezel geleverd gekregen van Tele2.
De oplevering, bestelling en internet snelheid is geheel geheel volgens wens.
Hiervoor had ik adsl van tele2 en was daar behalve met de snelheid ook tevreden mee. Zelfs de router kan prima geconfigureerd worden.
Echter met de het nieuwe glazvezel internet en de combinatie van de router "Technicolor TG789vn v3 "
kampen ik en 100en zo niet duizenden Tele2 klanten met het volgende probleem welke noodzakelijk is om online te kunnen gamen of bestanden te versturen met een ftp client.
Als men de functie `PORTFORWARDING ` van het Tele2 modem/ router wil gaan benutten om online gaming via het PS4 netwerk te ondersteunen is dit niet mogelijk. Ook is het niet mogelijk om een ftp server te openen / te verbinden omdat de poortinstellingen dat niet toestaan.
Tijdens contact met Tele2 geeft de klantenservice aan dat hiervoor een aantal poorten op de router open gezet moeten worden. Dit kan de klant ook zelf instellen. Echter als men deze zelf instelt is te zien dat de instellingen juist zijn maar dat de open gezette poorten niet werken. Tele2 medewerkers bevestigen dan ook daadwerkelijk dat de poorten open gezet zijn. Helaas zonder resultaat. De poorten blijven dicht. Het laatste contact waarbij een technische medewerker probeerde deze poorten open te zetten mocht niet baten. Zelf is Tele2 ook niet in staat om deze poorten open te zetten.
Mijn inziens levert Tele2 dan ook een modem- router welke niet door Tele2 geconfigureerd kan worden. Ook geven zij aan dat ze officieel geen ondersteuning mogen bieden om dat de materie te complex is. Antwoord : niet elke Tele2 medewerker heeft kennis van een router. Telkens wordt doorverwezen naar hun internet forum waarbij de oplossing aangedragen wordt om een 2e router te kopen. M.a.w. de klant wordt op extra kosten gejaagd.
Mijn inziens hoort een internet service provider deze diensten te leveren en niet een klant op te zadelen met beperkte internet mogelijkheden of de klant met extra kosten op te zadelen.
ZOuden jullie hier dieper in kunnen en willen duiken?
Alvast bedankt!
vr. Gr. Jeroen Goedhart
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tele2 glazvezel-beperkte mogelijkheden
-
-
Re: Tele2 glazvezel-beperkte mogelijkheden
De Experia Box van KPN ziet er wel degelijk anders uit.MichielFRL schreef:Een 2e router lost niks op, of er moet een mogelijkheid in de Tele2 router zitten om DMZ aan te zetten.
Portforwarding zou gewoon moeten kunnen lijkt me. KPN heeft dezelfde modem/routers gebruikt als Tele2 en ook daar is portforwarding mogelijk.
Als je een poort open hebt gezet en herstart het Tele2 modem, is de poort dan nog steeds geforward?
Even op het tele2 forum geweest, het lijkt mij dat huidige modems DMZ functie ondersteunen.
Opmerkelijk dat voor PS4 een port mapping nodig is. Zo kun je nooit 2 PS4s tegelijk gebruiken.
Opmerkelijk dat voor PS4 een port mapping nodig is. Zo kun je nooit 2 PS4s tegelijk gebruiken.
-
Dat is hier bij TS niet van toepassing en ik ben ook sinds die tijd in bezit van een KPN modem en die is nu wel degelijk anders.MichielFRL schreef:De oude Experiabox van KPN was ook een Technicolor TG789vSlobberbone schreef:De Experia Box van KPN ziet er wel degelijk anders uit.
Misschien werkt dat beter op glasvezel ??? Weet ik nog niet moet nog paar weekjes wachten op de monteur