LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] TELE2 internet
-
TELE2 internet
Ik heb afgelopen 20 mei een aanvraag gedaan bij TELE2 voor een internet aansluiting. Het is nu 2 juni 2016 en het is nog steeds niet aangesloten. Ik kan ze niet met de vaste telefoon bellen want ik heb geen internet en ben al 50euro aan beltegoed kwijt met de mobiele telefoon. In deze tijd is al vele malen beloofd er binnen 2 dagen iets aan te doen maar elke keer gebeurde er niets, woordbreuk dus, en dat herhaaldelijk. Ik heb zojuist met TELE2 contact gehad om het contract te verbreken en ze vertelden mij dat dat 384euro ging kosten. Ik zit nu dus al 2 weken zonder internet zonder uitzicht op een oplossing, maak kosten op kosten om deze mensen, die makkelijk staan te liegen en hun woord keer op keer breken, aan de lijn te krijgen en irriteer me mateloos. Ik heb een bijstandsuitkering en kom financieel niets tekort maar dit soort mensen zorgen er wel voor dat ik straks bankroet ben. Ik ben ten einde raad, wie kan mij helpen?
Hoogachtend A. J. Sirre
Hoogachtend A. J. Sirre
-
Re: TELE2 internet
geeft Tele2 een datum vanaf wanneer ze gaan leveren? Meeste providers duurt wel 2 weken voor ze je aansluiten
-
Je hebt wettelijk 2 weken bedenktijd waarin je kosteloos mag annuleren. Als je 20 mei hebt aangevraagd was dit dus tot 3 juni. Ik zou Tele2 hier op aanspreken. Die eerste 2 weken gebeurd er echter helemaal niets pas na die 2 weken gaat de provider je aansluiten en dat duurt meestal een week. Bij XS4ALL kun je afstand doen van de annuleringstermijn (wordt ook opgenomen e.d.) en dan ben je meestal binnen 1 week aangesloten. Geen idee of andere providers dit ook aanbieden. Let wel je neemt dan wel een risico als het langer duurt kun je niet meer van je contract af.
Beste AJ Sirre,
Hoe staat het nu met de aansluiting?
Ik heb hetzelfde probleem met tele2. Op 31 mei zou ik aangesloten worden op het netwerk. Sindsdien heb ik regelmatig contact gehad met tele2 maar ben ik nog steeds niet aangesloten. Ik zit inmiddels een maand zonder internet, en wordt mij nog steeds geen oplossing geboden. Vandaag heb ik gebeld naar de contract afdeling om het contract te verbreken, maar daar zijn ze niet tot bereid in verband met de annuleringstermijn van 2 weken.
Ik hoor graag hoe het bij u verloopt,
Vriendelijke groet, R Gerrits
Hoe staat het nu met de aansluiting?
Ik heb hetzelfde probleem met tele2. Op 31 mei zou ik aangesloten worden op het netwerk. Sindsdien heb ik regelmatig contact gehad met tele2 maar ben ik nog steeds niet aangesloten. Ik zit inmiddels een maand zonder internet, en wordt mij nog steeds geen oplossing geboden. Vandaag heb ik gebeld naar de contract afdeling om het contract te verbreken, maar daar zijn ze niet tot bereid in verband met de annuleringstermijn van 2 weken.
Ik hoor graag hoe het bij u verloopt,
Vriendelijke groet, R Gerrits
Als je binnen 2 weken kunt annuleren moeten zij ook binnen die 2 weken leveren...
Dus nu te laat en alleen met ONTBINDING wegens niet geleverde en beloofde is dan mogelijk.
Niet opzeggen want dan moet je het jaar of 2 jaren contract uitzitten en/of vergoeden.
Dus wegens wanprestatie ontbinden en alle reeds automatisch afgeboekte via eigen bank terug halen.
Dit kan tot 8 weken dus haal alle afgeschreven bedragen terug.
Als zij niet leveren ONTBINDEN en zoek een andere aanbieder.
Zelf denk ik aan Telfort, iets duurder maar ook redelijke snelheden in meeste gebieden.
Maar of Telfort, dat hangt van je postcode af dus vooraf informeren naar niet aangeboden maar leverbare snelheid in jou straat / huis.
Dus nu te laat en alleen met ONTBINDING wegens niet geleverde en beloofde is dan mogelijk.
Niet opzeggen want dan moet je het jaar of 2 jaren contract uitzitten en/of vergoeden.
Dus wegens wanprestatie ontbinden en alle reeds automatisch afgeboekte via eigen bank terug halen.
Dit kan tot 8 weken dus haal alle afgeschreven bedragen terug.
Als zij niet leveren ONTBINDEN en zoek een andere aanbieder.
Zelf denk ik aan Telfort, iets duurder maar ook redelijke snelheden in meeste gebieden.
Maar of Telfort, dat hangt van je postcode af dus vooraf informeren naar niet aangeboden maar leverbare snelheid in jou straat / huis.
Een periode van veertien dagen lijkt niet onredelijk. Tele2 is ook afhankelijk van derden. Bij een bevestiging van de overeenkomst wordt veelal ook een opleverdatum genoemd. In hoeverre is deze overschreden
Er is geen enkele juridische grond om dat zo te stellen. Dat een bedrijf eerst de termijn van twee weken afwacht ligt ook niet meer dan voor de hand. Er is geen enkele reden om al te gaan leveren en om daarnaast het risico te lopen dat de overeenkomst ongedaan zal worden gemaakt. Belangrijk is alleen dat een consument door de leverancier wordt gewezen op het bestaan van de bedenktijd van 14 dagen. Is dat voor een overeenkomst die is gesloten buiten de winkel niet gedaan, dan kan de bedenktijd maximaal een jaar bedragen.stofzuigertje schreef:Als je binnen 2 weken kunt annuleren moeten zij ook binnen die 2 weken leveren...
De 14 dagen termijn is juist bedoelt zodat je kunt evalueren of je de juiste keuze hebt gemaakt. Die 14 dagen gaan in na het ontvangen van het contract. Als in dat contract een datum van ingang van de dienst staat, en op die datum is er geen dienst geleverd, is het bedrijf in verzuim. Na aanmaning is vervolgens het contract te ontbinden. TS heeft genoegzaam aangemaand. Het contract kan hij ontbinden en alle kosten die hij heeft gemaakt terug vorderen.Wim2007 schreef:Er is geen enkele juridische grond om dat zo te stellen. Dat een bedrijf eerst de termijn van twee weken afwacht ligt ook niet meer dan voor de hand. Er is geen enkele reden om al te gaan leveren en om daarnaast het risico te lopen dat de overeenkomst ongedaan zal worden gemaakt. Belangrijk is alleen dat een consument door de leverancier wordt gewezen op het bestaan van de bedenktijd van 14 dagen. Is dat voor een overeenkomst die is gesloten buiten de winkel niet gedaan, dan kan de bedenktijd maximaal een jaar bedragen.stofzuigertje schreef:Als je binnen 2 weken kunt annuleren moeten zij ook binnen die 2 weken leveren...
Is er geen duidelijke ingangsdatum genoemd, dan dient men uit te gaan van een redelijke termijn. Die redelijke termijn is ongeveer 1 week.
-
ik ben sinds 20 november 2015 klant bij tele2 thuis. Sinds begin 2016 heb ik al 1 nieuwe afstandsbediening, 2 nieuwe modems en 3 monteurs gehad. sinds 6 juni 2016 had ik ineens geen tv, internet en telefoon meer. modem lampje was rood dus ik heb de volgende ochtend gebeld want je kan tele 2 alleen maar bellen tussen 09:00 en 20:00 van ma t/m vrij en op zaterdag kan je bellen tussen 09:00 en 18:00. de medewerker van tele2 klantenservice die ik had verteld van het probleem kon mij vertellen dat de modem kapot was en dat ik tussen de 3 a 5 werkdagen moest wachten op een nieuw modem. toen heb ik verteld dat dat voor mij een probleem was, omdat ik in mijn examen periode zat. De medewerker kon mij niet verder helpen, want de modem was al verstuurd. ongeveer een week later is de nieuwe modem binnen. Alleen valt mijn verbinding steeds weg de ene keer en paar uur en de andere keer 10 minuten ongeveer. Ook viel het mij op dat ik ineens niet meer op mijn wifi kon komen dus ik heb ik weer gebeld naar Tele2. Maar om een lang verhaal kort te maken ik ben nu al sinds 6 juni 2016 bezig met het zelfde probleem die zij niet kunnen oplossen. alleen mag ik nog steeds niet kosteloos overstappen een van de redenen hiervan was omdat er die zelfde dag een monteur was geweest die niks gedaan heeft maar ik moest toch even afwachten tot mijn tele2 thuis eruit knalt dit overigens nog steeds maar mag nog steeds niet weg. ze verzinnen elke keer wat nieuws waarom niet. HELP!!!! wat kan ik hieraan doen?