LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TELE2 klantenservice/onterrecht afschrijven kosten

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
benklijn
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 dec 2007 18:26

TELE2 klantenservice/onterrecht afschrijven kosten

Ongelezen bericht door benklijn »

Ik heb al ADSL vanaf dat TELE 2 nog zonnet was, en ben altijd een tevreden klant geweest.
Ik heb sinds juli 2007 tele2compleet, bellen en internet 20MB, nu wilde ik dat uitbreiden naar Tele2 compleet altijd bellen.
Dit was volgens de klantenservice geen probleem en kon ook zonder kosten. En vanaf 3 december is deze dienst ook geactiveerd, a 10 Euro per maand extra zoals afgesproken
Op de factuur van 5 dec was er een extra post van 99,00 euro wijzigen contract.
Ik heb contact opgenomen met de klantenservice en heb gelijk gekregen, dit was onterecht in rekening gebracht.
Keurig eenbevestigingsmail gekregen dat ik die 99 euro niet hoeft te betalen.

Nu komt echter het probleem. De policy van Tele 2 is dat zij geen geld terugstorten maar dit verekenen.
De komende 3 maanden jan/feb/mr 2008 hoef ik niet te betalen want ik betaaal jan en feb nog 29, euro en maart 39 euro dit maakt 100.
Ik ben het hier niet mee eens en heb contact opgenomen met Tele 2 klantenservice, nou dat heb ik geweten. Zelden, eigenlijk nog nooit,heb ik zo een beperkte "........"aan de lijn gehad. Ondanks dat ik in mijn recht stond bleef hij schermen met de policy van tele 2 dat er geen geld wordt teruggestort, doorverbinden met een leidiggevende deed hij niet omdat ik dan toch hetzelfde antwoord krijg, geen geld terugstorten.
Uiteindelijk kreeg ik als optie om een contactformulier in te vullen op de site om zo te proberen een opening te krijgen, ook kon ik kiezen dat hij het crediteren liet vervallen, dus mijn geld niet terugkrijgen, als ik het niet eens ben met de geboden olossing.
Ik heb nog geprobeerd hem duidelijk te maken dat ik nu tele 2 eenrenteloze lening geeft omdat zij onterecht 00 euro hebben afgeschreven, dat zag hij niet zo want volgens hem gaf ik geen geld aan tele 2 maar had ik een tegoed bij tele 2. Ik vertelde hem toen dat ik bij de albert heyn ook niet af kon rekeken met de mededeling dat zij even moeten wachten op het geld omdat ik nog 100 euro van tele 2 tegoed heb, dit begreep hij niet omdat ik in zijn ogen geeen geld aan hun heb gegeven.
Nogmaals een poging gedaan het uit teleggen, jullie schrijven onterecht 100 euro af, dus dat is geld van mij, en willen dat in 3 maanden aflossen door verekenen met mijn contract. Dit is toch een renetloze lening, want ik heb die fout niet gemaakt.
Niets helpt, hij blijft schermen met de policy van tele 2 en daar moet ik het maar mee eens zijn. Dus eigenlijk eigen schuld dikke bult want dat zij 100 euro afboeken en dat niet willen terugstorten is policy. Ik zie het als oplichting. Hier is van mijn kant nog niet het laatste over gezegd en ben benieuwd of meerdere mensen deze ervaring hebben.
Groeten Ben Klijn.

mobroekster
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2007 00:26

Re: TELE2 klantenservice/onterrecht afschrijven kosten

Ongelezen bericht door mobroekster »

er is als ik het goed begrepen heb op 5 december j.l. onterecht een bedrag van 99 euro afgeschreven.
U heeft dus nu nog een aantal dagen de tijd om dit bedrag bij uw bank te laten storneren.
Tele2 kan u dan niets maken en u krijgt netjes uw euro's teruggestort op uw bank/girorekening.

Goudkuipje
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 mei 2007 19:22

Re: TELE2 klantenservice/onterrecht afschrijven kosten

Ongelezen bericht door Goudkuipje »

Oke het is een fout van Tele2, maar als je inderdaad de komende 3 maanden geen abbo hoeft te betalen en dat gaat goed (wel controleren) zou ik me er niet al te druk over maken.

benklijn
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 dec 2007 18:26

Re: TELE2 klantenservice/onterrecht afschrijven kosten

Ongelezen bericht door benklijn »

Ik heb het geld terug laten boeken en dit via de mail ook gemeld aan de zogenaamde "klantenservice" en gevraagd hoe nu verder
Nu werd er wel heel snel gereageerd, of ik het bedrag wilde over maken met vermelding van factuurnummer en klantnummer en dan kwam het goed.
Ik hoop dat ik voorlopig niet meer in contact komt met deze drammatische georganiseerde "klantenservice"Hier hebben ze een totaal afwijkende gedachte bij het begrip klant, waarschijnlijk uit een nog nieuw te drukken "Tele2 Van Dale woordenboek"

Geoffrey
Berichten: 251
Lid geworden op: 08 nov 2005 10:13
Locatie: Zwaag

Re: TELE2 klantenservice/onterrecht afschrijven kosten

Ongelezen bericht door Geoffrey »

Op zich kan ik je wel gelijk geven wat betreft dat bedrag, Ben. Eén kleine kanttekening over de klantenservice: de medewerkers aan de telefoon, die vaak de hardste klappen opvangen, zijn doorgaans niet degenen die de beslissingen nemen op het gebied van service. Sterker nog: in veel gevallen heb je niet eens te maken met een medewerker van het bedrijf zelf, maar met een callcenter dat getraind is om standaardantwoorden te geven. En vooral doorverbinden met een leidinggevende heeft dan inderdaad meestal geen zin, omdat dat vaak degene is die dat beleid heeft uitgestippeld. Dus wees niet te hard voor die arme studenten aan de telefoon :).

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: TELE2 klantenservice/onterrecht afschrijven kosten

Ongelezen bericht door Frankkk »

Het is niet de schuld van de beller dat er ondeskundigen aan de andere kant van de lijn zitten.

Waarom zouden ze ontzien moeten worden? Dan zou het bedrijf er wel erg makkelijk af komen. Misschien zou het juist beter zijn als IEDEREEN hard zou zijn, zodat niemand meer dat callcenter-werk gaat doen, omdat het dan echt niet vol te houden is.

Wel moet je zo snel mogelijk stoppen met praten als je merkt dat er een onwetende aan de andere kant zit en verder alles per emal/brief afhandelen.

benklijn
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 dec 2007 18:26

Re: TELE2 klantenservice/onterrecht afschrijven kosten

Ongelezen bericht door benklijn »

Geoffrey
Je heb misschien wel gelijk dat de medewerker aan de telefoon het beleid niet bepaald maar hij staat er wel achter. Het moet wel erg triest met je gesteld zijn als iets promoot waar je niet achter staat.
Dan moet je de politiek ingaan.
Ik denk niet dat het in dit geval een student was want dat zou hij in ieder geval wel begrepen hebben dat ik het als renteloze lening ziet en met een tegoed bij Tele 2 niet kan afrekekenen bij AH. En verder was hij degene die anders weigerde de fout te corigeren dus die moeglijkheid had hij wel. En dat liet hij ook duidelijk blijken.
Naar goed een beetje gelijk heb je wel dat de medewerker aan de telefoon niet het beleid bepaald, daarom heb ik ook niet de naam genoemd van diegene waar ik mee gesproken heb.

Frankkk
Ik vind dat jij glijk heb we moeten het allemaal niet accepteren hoe de bedrijven tegenwoordig hun klanten behandelen.

Gesloten