LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 Modem Standaard Onveilig (Davolink DV2020)

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.

Is jou Tele2 modem ook te PINGen?

Ja
2
40%
Nee
3
60%

Totaal aantal stemmen: 5

John Rackham

Tele2 Modem Standaard Onveilig (Davolink DV2020)

Ongelezen bericht door John Rackham »

Ik ben sinds vorig jaar oktober tele2 abbonee onder andere voor de lage prijs en natuurlijk voor de labtop!

Ik test mijn poorten altijd op GRC.com de site van Steve Gibson met het project Shields Up!

Nu bleek dat mijn Tele2 modem gewoon te Pingen was en daar ook op reageerde aangezien Pingen de oudste vorm van Hacken
is was ik hier dus niet blij mee.

Ik heb de Instellingen van de Modem helemaal doorlopen maar vond geen functie om de Modem niet meer telaten reageren op
een ICMP Echo.
Ik heb zelfs tijdelijk mijn eigen Antivirus en Firewall vervangen met de Veiligheidspakket van Tele2 á 3.95 per maand,dit hielp dus ook niet
want het probleem zit in de router.

Gisteren heb ik dus maar Tele2 gebeld na een half uur aan de telefoon en na verschillende ontwijkende antwoorden van de technische dienst
is het probleem na vasthoudendheid van mijn kant opgelost.

Dit kon alleen door Tele2 gedaan worden aangezien Abbonee's een zogenaamde Gebruikers Interface hebben waar niet alle Optie en Instellingen van de Modem aanwezig zijn .

Zij hebben deze instellingen weg gehaald voor gebruikers om tezorgen dat abbonee's niet zomaar instellingen gaan veranderen.

Standaard blijken de Tele2 Modems dus gemakkelijk tePingen en dus ook Tehacken. :cry:

Mijn advies Test je Modem op de GRC.com site mocht je modem reageren op de PING bel dan gelijk Tele2 om dit optelossen

De oplossing is Inloggen op de Modem via Http://192.168.1.1

Bij de instelling ''Management'' hebben abbonee's maar twee sub-catogorien maar de Tele2 medewerker heeft er meer!!
De tele2 medewerker moet dan naar de sub catogorie ''Acces Control'' en daar ICMP uitschakelen

diveteam1

Re: Tele2 Modem Standaard Onveilig (Davolink DV2020)

Ongelezen bericht door diveteam1 »

Onlangs geabonneerd op ADSL super van TeLe2.

Een kleine veiligheid check uitgevoerd via Gibson Research Corporation (GRC) met behulp van ShieldsUp!!

Resultaat FAIL omdat de ICMP nog aanstaat. In het modem kon ik niks vinden dus maar met Tele2 gebeld.

Tele2 kan de ICMP uitzetten maar wil het niet doen! omdat zij anders niet kunnen beheren. Leuk want ik heb het modem vaker uit dan aan.

Ik heb formeel een klacht ingediend maar het werd mij al heel snel duidelijk gemaakt dat ik aan het kortse einde zou trekken.

Wie geef jij de zak? Het antwoord op deze campagne vraag laat zich raden!

John Rackham

Ik heb zelf geen last gehad met de Tele2 Helpdesk over het uitzetten van de ICMP

Gewoon even bellen en uitleggen dat je gehackt kan worden aangezien Pingen de oudste vorm en meest gebruikte methode voor Hacken is

en de helpdeskmedewerker haalt het vinkje bij ICMP Enabled weg!

Ik heb dit al 3x gedaan (wegens resset v. modem) zonder probleem!

Dus gewoon nog een keer bellen!

PS: Als je aangeeft dat je je bankzaken ook Online doet dan kunnen zij dit niet weigeren aangezien zij dan verantwoordelijk zijn mocht er iets mis gaan!!!

Moppentappers

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Ik zie op GRC.com nergens een knopje test je modem.. erg handig.. nu snapt nog steeds niemand hoe je de modem kunt testen.

D2Freak30

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

Pingen is hacken? Dat moet je me echt even uitleggen. Voor zover ik weet kan er via ping alleen een request worden verstuurd om de bereikbaarheid van pc's te testen.

Als jij via het ping commando kunt hacken, ik ben heel benieuwd. Of bedoel je een ddos aanval? Ik denk dat de meeste hackers wel iets beters te doen hebben dan particuliere routers in de stress zetten.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Moppentappers:

GRC.com doet geen modem test - maar een verbindingstest.
https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 - Shields Up!

Hiermee zie je welke poorten open / dicht / stealth staan.

En dat pingen hacken is, is voor mij ook nieuw.
Een 'ping of death' zou kunnen - maar hacken is toegang forceren tot een systeem wat niet van jou is. Pingen op zich is kijken "staat die PC aan" - en eventueel met een ping of death 'krijg ik die PC over de ****".

John Rackham

Pingen is inderdaad niet letterlijk hacken!!
maar het begint wel vaak met het pingen! en daar bedoel ik het hackers leerproces mee
:roll:

maar laten we zeggen dat een normale gebruiker van de PC niet zomaar gaat pingen
tenzij hij gewoon zijn ''eigen'' poorten wil testen,zoals op GRC.com

en inderdaad normaal zal een hacker geen interesse hebben in een particulier maar zou jij de ICMP aanlaten staan ? (retorisch)ik denk van niet.

Uit is toch veiliger!

Thnx 4 de feedback:wink:

Gesloten