Ik test mijn poorten altijd op GRC.com de site van Steve Gibson met het project Shields Up!
Nu bleek dat mijn Tele2 modem gewoon te Pingen was en daar ook op reageerde aangezien Pingen de oudste vorm van Hacken
is was ik hier dus niet blij mee.
Ik heb de Instellingen van de Modem helemaal doorlopen maar vond geen functie om de Modem niet meer telaten reageren op
een ICMP Echo.
Ik heb zelfs tijdelijk mijn eigen Antivirus en Firewall vervangen met de Veiligheidspakket van Tele2 á 3.95 per maand,dit hielp dus ook niet
want het probleem zit in de router.
Gisteren heb ik dus maar Tele2 gebeld na een half uur aan de telefoon en na verschillende ontwijkende antwoorden van de technische dienst
is het probleem na vasthoudendheid van mijn kant opgelost.
Dit kon alleen door Tele2 gedaan worden aangezien Abbonee's een zogenaamde Gebruikers Interface hebben waar niet alle Optie en Instellingen van de Modem aanwezig zijn .
Zij hebben deze instellingen weg gehaald voor gebruikers om tezorgen dat abbonee's niet zomaar instellingen gaan veranderen.
Standaard blijken de Tele2 Modems dus gemakkelijk tePingen en dus ook Tehacken.

Mijn advies Test je Modem op de GRC.com site mocht je modem reageren op de PING bel dan gelijk Tele2 om dit optelossen
De oplossing is Inloggen op de Modem via Http://192.168.1.1
Bij de instelling ''Management'' hebben abbonee's maar twee sub-catogorien maar de Tele2 medewerker heeft er meer!!
De tele2 medewerker moet dan naar de sub catogorie ''Acces Control'' en daar ICMP uitschakelen