LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 modem, zeer zwak signaal

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
rjmaas

Tele2 modem, zeer zwak signaal

Ongelezen bericht door rjmaas »

Goede middag,

Sinds een week (weer) klant bij Tele2. Alles is prima geleverd en op tijd. Ik dacht nog "gaat alles nu echt in 1x goed" ?
Ik heb alles geïnstalleerd en had ook snel internet in de woonkamer.

Nu blijkt dat het signaal zeer belabberd is. Op de 1e verdieping heb ik al geen ontvangst, terwijl de meterkast waar de router staat openstaat.
Ik heb ook verschillende kanalen geprobeerd bij de instellingen van de router. Ook de antenne heeft op verschillende manieren gestaan.
Ik heb bij een andere providor nooit dit probleem gehad.

De helpdesk gaf aan dat de bandbreedte prima was (is ook het probleem niet) en dat zij niet wireless ondersteunen...terwijl ze wel deze belabberde wireless router leveren.

Wie heeft ook deze ervaring?
Wie heeft een oplossing?

vr.gr.,
Ronald

crazyme

Re: Tele2 modem, zeer zwak signaal

Ongelezen bericht door crazyme »

Welke router (merk en type) heb je ?

violator69

Ongelezen bericht door violator69 »

Hetzelfde probleem ook hier.
Had tot 2 weken geleden dezelfde modem zonder problemen, maar ging stuk
Nu een vervangende modem gekregen en kan nu ineens geen draadloos internet ontvangen als ik zo'n 4-5 meter van het modem zit.
2x gebeld, hebben een andere frequentie instellen (bleek achteraf dat ik dat zelf ook kan doen) zonder resultaat.
Ze sturen een nieuwe antenne op maar vermoedt dat dit niet de oplossing is. Helpdesk zegt nu dat ze draadloos internet niet kunnen garanderen.
Heb hiervoor 3 jaar zonder problemen draadloos internet gehad ??

Ulbe

Ongelezen bericht door Ulbe »

Groot probleem hiermee met nieuwe woningen,

Het draadloze signaal is vaak te zwak om overal in huis een sterk signaal te vinden,

De beste plaats is het modem in de huiskamer te plaatsen, het signaal is dan sterk genoeg om de hele kamer te bereiken,

Op de 3e etage echter zal het signaal dermate afgezwakt zijn door de betonnen vloeren dat er niet genoeg signaal over is om normaal te kunnen internetten,

Dit probleem treft niet alleen de Tele2 modem/routers, echter andere merken geven deze problemen ook, ook de dongel die via de USB werkt zijn behoorlijk ongevoelig en eisen een plekje dichtbij de router,

Zelf ben ik van het draadloze gebeuren afgestapt na het geklooi met dongeltjes en andere rommel, gaten in de muren en draad naar boven, niks geen gedonder meer, de draadloze router die in de huiskamer staat bediend alleen de laptop die er staat, perfect signaal en volle snelheid via draadloos,

Ook een oplossing kan zijn een draadloze router in het midden van de woning plaatsen en maar hopen dat er dan genoeg signaal is door de woning,

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

Gesloten